Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Întrebări şi răspunsuri

In jos 
+75
vlad237
CristianSM
bobi
laurentzu
apmatei
TER200
TVlad
kristi kkk
ravers75
florrinel
Capsuneanu
NicuS
florin29sv
bubu
cristy79
vatmanul
billy752-istu
Cipri Andrei Neculai
CRT
AndiCFR
AeroX
florin94
costy_92
huiu_goe
cfr500
aris86
IonutChircu
IonutCFR2009
Andrey_tm
Codrut1985
seby1998
qew00
get.
sorinache96
Rarau
Ciprian
LanceR
rich1974
@ndrey
ldh80
cristi ar
Vale_ntin
sp59
didinul
alex.barac.5
dan tm
marius_catalin84
Elful
AlexCFRB
marius664
Norbi
cardinal
riciu
mielutu zburator
DUAL
CristyanC
Vitosa
lapsanszkitamas
johnsmoke
92Dragos
Jhonyla
ciprian71
ets2oltromânia
Katalyn
Luna
Warrington
Adirmvl
alliens
alex.alexus.tm
Adrian78
Sabik
alex1987
neluadi
Dr2005
Nesebar
79 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 48 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
IonutCFR2009
Administrator
Administrator
IonutCFR2009


Numarul mesajelor : 6584
Reputatie : 12458
Data de inscriere : 09/07/2009

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeSam 02 Sept 2017, 18:47

cristi ar a scris:
IonutCFR2009 a scris:
De ce TFC practica tarife mai mari decat ceilalti operatori? Nu este ilegala treaba?
De exemplu la tren regio, distanta 51-60 km:
CFR Calatori: 7,20 Lei
Regiotrans: 7,20 Lei
TFC: 7,50 Lei Mad
Tarifele maxime nu au fost modificate dupa scaderea TVA, cred ca nu e ilegal ce face TFC.

Eu cred ca sunt ilegale. Pe bilet scrie Lei 7.50 din care TVA Lei 1.20 (19%) 6,3+1,2 Lei. La data aprobarii tarifelor TVA era de 24 % (6,0+1,5 Lei). Asadar TFC incaseaza cu 0,3 lei in plus peste valoarea reglementata.
Sus In jos
aris86




Numarul mesajelor : 315
Varsta : 37
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 3450
Data de inscriere : 26/04/2016

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeSam 02 Sept 2017, 19:00

Se poate face reclamatie la ANPC Smile
Sus In jos
cfr500




Numarul mesajelor : 2600
Varsta : 24
Reputatie : 7374
Data de inscriere : 18/11/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Gsgsgs   Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 11:27

Ce soarta vor avea aceste vagoane a caror aviz tehnic afer expira in 2019? Pe digi 24 era un reportaj ca Cfr Calatori trebuie sa scoata din circulatie peste 300 de vagoane in urmatorii ani.

http://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/studentii-au-crescut-profitul-cfr-781512
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Gsgsgs   Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 12:04

Avizul mi se pare ca se prelungeste. Oricum, vagoanele din seria asta nu sint chiar atat de batrane. Probabil ca e vorba de cele trase la gard de multa vreme si nemodernizate.
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18755
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24334
Data de inscriere : 05/10/2010

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 12:06

cfr500 a scris:
Ce soarta vor avea aceste vagoane a caror aviz tehnic afer expira in 2019? Pe digi 24 era un reportaj ca Cfr Calatori trebuie  sa scoata din circulatie peste 300 de vagoane in urmatorii ani.

http://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/studentii-au-crescut-profitul-cfr-781512

Expira la 20-55 20-54 dintre care 80% sunt depasite ex : sunt mancate de rugina, usiile geamurile nu se inchid sau sunt blocate, boghiurile troncane..
Sunt o gramada de vagoane bune care stau cu revizia expirata din seriile 21-76/86 19-76/19-90 21-90 iar la 20-76 ar trebui adaptate pentru AC
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22396
Data de inscriere : 06/12/2009

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 12:10

IonutCFR2009 a scris:
cristi ar a scris:
IonutCFR2009 a scris:
De ce TFC practica tarife mai mari decat ceilalti operatori? Nu este ilegala treaba?
De exemplu la tren regio, distanta 51-60 km:
CFR Calatori: 7,20 Lei
Regiotrans: 7,20 Lei
TFC: 7,50 Lei Mad
Tarifele maxime nu au fost modificate dupa scaderea TVA, cred ca nu e ilegal ce face TFC.

Eu cred ca sunt ilegale. Pe bilet scrie Lei 7.50 din care TVA Lei 1.20 (19%) 6,3+1,2 Lei. La data aprobarii tarifelor TVA era de 24 % (6,0+1,5 Lei). Asadar TFC incaseaza cu 0,3 lei in plus peste valoarea reglementata.

E si mult rau 30 de bani, de parca si poti face multe chestii cu 30 de bani.

_________________
595423Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Bdeem_8496_aÎntrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Bdeem_8496_aÎntrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22396
Data de inscriere : 06/12/2009

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 12:16

Adirmvl a scris:
Avizul mi se pare ca se prelungeste. Oricum, vagoanele din seria asta nu sint chiar atat de batrane. Probabil ca e vorba de cele trase la gard de multa vreme si nemodernizate.

Tu stii din ce an sunt aceste 20-54/55? Stii din ce provin? Sunt facute la sfarsitul anilor 60 inceput-mijloc al anilor 70. Vrei sa mearga cumva 100 de ani? Nemuritoare ca mortaciunea malaxa eventual. Toate vechiturile trebuie retrase si inlocuite cu ceva nou, rame electrice noi, automotoare si vagoane, cel mult sh dar nu foarte batrane. Majoritatea 20-54/55 sunt coapte, au oferit un confort sporit la momentul modernizarii dar timpul trece nu sta in loc, ele au fost folosite si s-au degradat. E timpul de schimbare, de o schimbare majora atat la calatori cat si la infra cat mai urgent.

_________________
595423Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Bdeem_8496_aÎntrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Bdeem_8496_aÎntrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Bdeem_8496_a
Sus In jos
cfr500




Numarul mesajelor : 2600
Varsta : 24
Reputatie : 7374
Data de inscriere : 18/11/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 13:00

Eu cred ca acele 20-83 provin din 20-50 luat ca sh in anii '90.
Nu inteleg cum polonezii si ungurii au luat trenuri noi in ultimii ani. La noi statul nu poate da bani la cfr calatori ca iesim din ue.
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13106
Data de inscriere : 06/04/2012

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 13:46

Tonul mai calm, ca nu am dat in cap. Si da, stiu cat de vechi sint, doar ca uitasem de ele. Si da, ar trebui retrase. Fie si pentru cat sint de imputite, de varsta nu mai vorbesc.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 15:27

IonutCFR2009 a scris:
cristi ar a scris:
IonutCFR2009 a scris:
De ce TFC practica tarife mai mari decat ceilalti operatori? Nu este ilegala treaba?
De exemplu la tren regio, distanta 51-60 km:
CFR Calatori: 7,20 Lei
Regiotrans: 7,20 Lei
TFC: 7,50 Lei Mad
Tarifele maxime nu au fost modificate dupa scaderea TVA, cred ca nu e ilegal ce face TFC.

Eu cred ca sunt ilegale. Pe bilet scrie Lei 7.50 din care TVA Lei 1.20 (19%) 6,3+1,2 Lei. La data aprobarii tarifelor TVA era de 24 % (6,0+1,5 Lei). Asadar TFC incaseaza cu 0,3 lei in plus peste valoarea reglementata.

Când s-a modificat TVA-ul, nu s-au modificat şi tarifele maxime. Iar aceste tarife reprezintă suma maximă pe care o poate plăti un călător. Când a scăzut TVA-ul, fiecare operator a decis ce va face cu cei câţiva bani în plus, dacă îi ia el sau îi lasă călătorului. Deşi imoral, este legal ce a făcut TFC.

Warrington a scris:
Și cum se aplică tarifele astea maxime, un operator trebuie să le respecte chiar dacă are vagoane cu candelabre de aur și scări de marmură?
Dacă face serviciu regulat cu ele da. E o metodă prin care statul se asigură că operatorii nu jecmănesc călătorii, aşa cum fac cei rutieri... acolo sunt situaţii când curse de 10 - 20 km ajung să aibă bilete de 10 - 15 lei.
Desigur, se aplică doar pentru trenurile cu circulaţie regulată, nu pentru trenuri special comandate sau de agrement... CIWL nu trebuie să aplice tarfiful maximal de deservire generală pentru Orient Express.

Karpaty a scris:
Tu stii din ce an sunt aceste 20-54/55? Stii din ce provin? Sunt facute la sfarsitul anilor 60 inceput-mijloc al anilor 70. Vrei sa mearga cumva 100 de ani? Nemuritoare ca mortaciunea malaxa eventual. Toate vechiturile trebuie retrase si inlocuite cu ceva nou, rame electrice noi, automotoare si vagoane, cel mult sh dar nu foarte batrane. Majoritatea 20-54/55 sunt coapte, au oferit un confort sporit la momentul modernizarii dar timpul trece nu sta in loc, ele au fost folosite si s-au degradat.
Nu contează cât de coapte sunt, AFER pur şi simplu nu mai prelungeşte avizul tehnic la vagoanele mai vechi de 40 de ani decât dacă se fac modernizări la aparatul de rulare... din motivul ăsta s-ar putea să se piardă şi din 20-49 şi chiar 20-68, pentru că boghiurile tot MD sunt. E drept, e o tâmpenie ce o să se întâmple, pentru că piese de schimb se produc, iar echipamentele de pe vagoane funcţionează corespunzător. Rugina de suprafaţă sau problemele punctuale de genul geamurilor blocate se pot rezolva uşor, sunt nişte mizilicuri.

cfr500 a scris:
Eu cred ca acele 20-83 provin din 20-50 luat ca sh in anii '90.
Când s-au luat 20-50 la mâna a doua? Că toate au fost noi, iar la 20-83 oricum s-au schimbat boghiurile (vezi ce am scris cu un paragraf mai sus). În schimb, tare îmi e că 22-96-urile nu mai au prea mult, că se apropie şi ele de 40 de ani.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3792
Data de inscriere : 03/09/2016

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 15:56

Dr2005 a scris:
Dacă face serviciu regulat cu ele da. E o metodă prin care statul se asigură că operatorii nu jecmănesc călătorii,

Păi, în asemenea condiții, servicii feroviare de calitate n-or să existe în secolul ăsta. Pe vremea când zahărul și uleiul erau la preț fix,  erau pe cartelă.

În 1990 avem genul ăsta de discuții cu taică-meu, care la școală făcuse printre altele și disciplina ”socialism științific”:

”- Adică o să-mi spui mie că dacă statul, care are toate mijloacele de producție (fabricile de zahăr și de ulei) și toate statisticile, deci cunoaște nevoile reale, totuși nu e în stare să asigure zahărul și uleiul decât pe cartelă, în timpul ăsta 50 de producători și importatori independenți, fără nicio coordonare, ba chiar la concurență unii cu alți, or să fie în stare să umple magazinele cu zahăr și ulei la liber?”

Cartelele au mai existat până prin vara sau toamna lui 1991, dar deja se găsea zahăr și ulei la liber, așa că a avut ocazia să se convingă repede. Se pare că astăzi, deși a mai trecut încă o generație, milioane de români au impresia că statul o să fie vreodată capabil să asigure transporturi feroviare de calitate. Atunci rămâne să ne vedem după 2025 - 2030, când cei născuți după 1990 vor avea 35-40 de ani și vor începe să conteze în societate.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25569
Data de inscriere : 17/08/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 16:12

Nu ştiu când ai plecat tu din România, dar privatizarea tuturor rutelor de transport interurban n-a adus ce s-a dorit... Evaziunea fiscală e în floare, tarifele sunt mari, iar oamenii nu îşi mai permit să vină la muncă sau la studii în oraşe. Şi asta fix din cauza faptului că tarifele au fost liberalizate complet (chiar dacă încă mai e nevoie de o hotărâre de CJ pentru aprobarea lor, e doar o formalitate). Nu mai există abonamente, facilităţile pentru elevi, studenţi, pensionari şi persoane cu handicap nu se mai acordă... şi după aia ne mirăm că suntem o ţară de asistaţi social. Păi cine îşi permite, dintr-un salariu de 1500 lei, să facă naveta la oraş şi să trimită şi un copil la liceu la oraş, la 4 - 5 lei un bilet de maxi-taxi?

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3792
Data de inscriere : 03/09/2016

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeDum 03 Sept 2017, 16:27

Dr2005 a scris:
Nu ştiu când ai plecat tu din România, dar privatizarea tuturor rutelor de transport interurban n-a adus ce s-a dorit...

Vin destul de des în România ca să-ți pot aduce aminte că prin 1999 nu exista niciun fel de legislație în domeniul transporturilor, deci nu s-a privatizat mai nimic. Orice firmă sau chiar orice șofer mai hotărât își lua microbuz sau autocar și făcea ce traseu voia, la ce tarife voia. Câte firme din cele de azi sunt fostele ITA?

Legislația a început să apară prin 2002-2003, când Adrian Năstase a trecut la mexicanizarea României și se pare că i-a reușit.

Dr2005 a scris:
Evaziunea fiscală e în floare, tarifele sunt mari, iar oamenii nu îşi mai permit să vină la muncă sau la studii în oraşe. Şi asta fix din cauza faptului că tarifele au fost liberalizate complet  

That's bullshit! Statul deține monopolul traseelor de transport și le atribuie cui vrea el pentru 6 ani, de asta mașinile sunt vechi și supra-aglomerate. Crezi că primește cineva trasee fără șpagă la ARR sau la CJ? Când traseele or să fie liberalizate, abia atunci or să se schimbe lucrurile.

Evaziunea fiscală e un mecanism de auto-reglare în societate, este măsura disfuncționalității acelei societăți. Când o firmă de doi lei plătea la fiecare 3 luni o amendă de 5 mil.la Garda Financiară și o șpagă de alte 5 mil, nu crezi că făcea evaziune de cel puțin 25-30 mil.pe lună ca să-și scoată pârleala? Când e 1 milion de euro șpaga pentru o returnare ilegală de TVA de 5 mil.euro, nu crezi că evaziunea fiscală devine de fapt legitimă? Când o directoare de la ANAF spune ”m-a costat un miliard jum'ate postul ăsta, tre'să mi-i recuperez”, nu crezi că din șpăgi și-i recuperează? Iar la pachet cu șpăgile vine și evaziunea fiscală, doar nu crezi că cel care dă șpaga o să iasă în pierdere!

Sigur că din perspectiva funcționarului public, decât să existe vreo activitate economică pe care să n-o jecmănească statul, mai bine să nu existe nicio activitate economică, iar filozofia asta funcționează destul de bine în prezent. Însă mai mult de 100.000 de români pleacă din țară în fiecare an, asta pe lângă sporul natural demografic negativ. Te-ai gândit cine o să-ți plătească pensia, în condițiile astea? Very Happy
Sus In jos
cfr500




Numarul mesajelor : 2600
Varsta : 24
Reputatie : 7374
Data de inscriere : 18/11/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeMar 05 Sept 2017, 16:07

Dr2005 a scris:

cfr500 a scris:
Eu cred ca acele 20-83 provin din 20-50 luat ca sh in anii '90.
Când s-au luat 20-50 la mâna a doua? Că toate au fost noi, iar la 20-83 oricum s-au schimbat boghiurile (vezi ce am scris cu un paragraf mai sus). În schimb, tare îmi e că 22-96-urile nu mai au prea mult, că se apropie şi ele de 40 de ani.

Citisem undeva ca la începutul anilor `90 s-au adus niste SH din Germania, poate 21-80?
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22396
Data de inscriere : 06/12/2009

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitimeMar 05 Sept 2017, 16:16

19/21-80 au fost noi noute cand au venit in anii 90.

_________________
595423Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Bdeem_8496_aÎntrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Bdeem_8496_aÎntrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Continut sponsorizat





Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 29 Icon_minitime

Sus In jos
 
Întrebări şi răspunsuri
Sus 
Pagina 29 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 48 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Întrebări şi răspunsuri
» Revista presei
» Întrebări şi răspunsuri
» INTREBARI SI RASPUNSURI
» Întrebări şi răspunsuri

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: