|
| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+75vlad237 CristianSM bobi laurentzu apmatei TER200 TVlad kristi kkk ravers75 florrinel Capsuneanu NicuS florin29sv bubu cristy79 vatmanul billy752-istu Cipri Andrei Neculai CRT AndiCFR AeroX florin94 costy_92 huiu_goe cfr500 aris86 IonutChircu IonutCFR2009 Andrey_tm Codrut1985 seby1998 qew00 get. sorinache96 Rarau Ciprian LanceR rich1974 @ndrey ldh80 cristi ar Vale_ntin sp59 didinul alex.barac.5 dan tm marius_catalin84 Elful AlexCFRB marius664 Norbi cardinal riciu mielutu zburator DUAL CristyanC Vitosa lapsanszkitamas johnsmoke 92Dragos Jhonyla ciprian71 ets2oltromânia Katalyn Luna Warrington Adirmvl alliens alex.alexus.tm Adrian78 Sabik alex1987 neluadi Dr2005 Nesebar 79 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12458 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 02 Sept 2017, 18:47 | |
| - cristi ar a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- De ce TFC practica tarife mai mari decat ceilalti operatori? Nu este ilegala treaba?
De exemplu la tren regio, distanta 51-60 km: CFR Calatori: 7,20 Lei Regiotrans: 7,20 Lei TFC: 7,50 Lei Tarifele maxime nu au fost modificate dupa scaderea TVA, cred ca nu e ilegal ce face TFC. Eu cred ca sunt ilegale. Pe bilet scrie Lei 7.50 din care TVA Lei 1.20 (19%) 6,3+1,2 Lei. La data aprobarii tarifelor TVA era de 24 % (6,0+1,5 Lei). Asadar TFC incaseaza cu 0,3 lei in plus peste valoarea reglementata. |
| | | aris86
Numarul mesajelor : 315 Varsta : 37 Localizare : Bucuresti Reputatie : 3450 Data de inscriere : 26/04/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Sam 02 Sept 2017, 19:00 | |
| Se poate face reclamatie la ANPC |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7374 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Gsgsgs Dum 03 Sept 2017, 11:27 | |
| Ce soarta vor avea aceste vagoane a caror aviz tehnic afer expira in 2019? Pe digi 24 era un reportaj ca Cfr Calatori trebuie sa scoata din circulatie peste 300 de vagoane in urmatorii ani.
http://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/studentii-au-crescut-profitul-cfr-781512 |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Gsgsgs Dum 03 Sept 2017, 12:04 | |
| Avizul mi se pare ca se prelungeste. Oricum, vagoanele din seria asta nu sint chiar atat de batrane. Probabil ca e vorba de cele trase la gard de multa vreme si nemodernizate. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18755 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24334 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 03 Sept 2017, 12:06 | |
| - cfr500 a scris:
- Ce soarta vor avea aceste vagoane a caror aviz tehnic afer expira in 2019? Pe digi 24 era un reportaj ca Cfr Calatori trebuie sa scoata din circulatie peste 300 de vagoane in urmatorii ani.
http://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/studentii-au-crescut-profitul-cfr-781512 Expira la 20-55 20-54 dintre care 80% sunt depasite ex : sunt mancate de rugina, usiile geamurile nu se inchid sau sunt blocate, boghiurile troncane.. Sunt o gramada de vagoane bune care stau cu revizia expirata din seriile 21-76/86 19-76/19-90 21-90 iar la 20-76 ar trebui adaptate pentru AC |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 03 Sept 2017, 12:10 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- cristi ar a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- De ce TFC practica tarife mai mari decat ceilalti operatori? Nu este ilegala treaba?
De exemplu la tren regio, distanta 51-60 km: CFR Calatori: 7,20 Lei Regiotrans: 7,20 Lei TFC: 7,50 Lei Tarifele maxime nu au fost modificate dupa scaderea TVA, cred ca nu e ilegal ce face TFC. Eu cred ca sunt ilegale. Pe bilet scrie Lei 7.50 din care TVA Lei 1.20 (19%) 6,3+1,2 Lei. La data aprobarii tarifelor TVA era de 24 % (6,0+1,5 Lei). Asadar TFC incaseaza cu 0,3 lei in plus peste valoarea reglementata. E si mult rau 30 de bani, de parca si poti face multe chestii cu 30 de bani. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 03 Sept 2017, 12:16 | |
| - Adirmvl a scris:
- Avizul mi se pare ca se prelungeste. Oricum, vagoanele din seria asta nu sint chiar atat de batrane. Probabil ca e vorba de cele trase la gard de multa vreme si nemodernizate.
Tu stii din ce an sunt aceste 20-54/55? Stii din ce provin? Sunt facute la sfarsitul anilor 60 inceput-mijloc al anilor 70. Vrei sa mearga cumva 100 de ani? Nemuritoare ca mortaciunea malaxa eventual. Toate vechiturile trebuie retrase si inlocuite cu ceva nou, rame electrice noi, automotoare si vagoane, cel mult sh dar nu foarte batrane. Majoritatea 20-54/55 sunt coapte, au oferit un confort sporit la momentul modernizarii dar timpul trece nu sta in loc, ele au fost folosite si s-au degradat. E timpul de schimbare, de o schimbare majora atat la calatori cat si la infra cat mai urgent. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7374 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 03 Sept 2017, 13:00 | |
| Eu cred ca acele 20-83 provin din 20-50 luat ca sh in anii '90. Nu inteleg cum polonezii si ungurii au luat trenuri noi in ultimii ani. La noi statul nu poate da bani la cfr calatori ca iesim din ue. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13106 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 03 Sept 2017, 13:46 | |
| Tonul mai calm, ca nu am dat in cap. Si da, stiu cat de vechi sint, doar ca uitasem de ele. Si da, ar trebui retrase. Fie si pentru cat sint de imputite, de varsta nu mai vorbesc. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 03 Sept 2017, 15:27 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- cristi ar a scris:
- IonutCFR2009 a scris:
- De ce TFC practica tarife mai mari decat ceilalti operatori? Nu este ilegala treaba?
De exemplu la tren regio, distanta 51-60 km: CFR Calatori: 7,20 Lei Regiotrans: 7,20 Lei TFC: 7,50 Lei Tarifele maxime nu au fost modificate dupa scaderea TVA, cred ca nu e ilegal ce face TFC. Eu cred ca sunt ilegale. Pe bilet scrie Lei 7.50 din care TVA Lei 1.20 (19%) 6,3+1,2 Lei. La data aprobarii tarifelor TVA era de 24 % (6,0+1,5 Lei). Asadar TFC incaseaza cu 0,3 lei in plus peste valoarea reglementata. Când s-a modificat TVA-ul, nu s-au modificat şi tarifele maxime. Iar aceste tarife reprezintă suma maximă pe care o poate plăti un călător. Când a scăzut TVA-ul, fiecare operator a decis ce va face cu cei câţiva bani în plus, dacă îi ia el sau îi lasă călătorului. Deşi imoral, este legal ce a făcut TFC. - Warrington a scris:
- Și cum se aplică tarifele astea maxime, un operator trebuie să le respecte chiar dacă are vagoane cu candelabre de aur și scări de marmură?
Dacă face serviciu regulat cu ele da. E o metodă prin care statul se asigură că operatorii nu jecmănesc călătorii, aşa cum fac cei rutieri... acolo sunt situaţii când curse de 10 - 20 km ajung să aibă bilete de 10 - 15 lei. Desigur, se aplică doar pentru trenurile cu circulaţie regulată, nu pentru trenuri special comandate sau de agrement... CIWL nu trebuie să aplice tarfiful maximal de deservire generală pentru Orient Express. - Karpaty a scris:
- Tu stii din ce an sunt aceste 20-54/55? Stii din ce provin? Sunt facute la sfarsitul anilor 60 inceput-mijloc al anilor 70. Vrei sa mearga cumva 100 de ani? Nemuritoare ca mortaciunea malaxa eventual. Toate vechiturile trebuie retrase si inlocuite cu ceva nou, rame electrice noi, automotoare si vagoane, cel mult sh dar nu foarte batrane. Majoritatea 20-54/55 sunt coapte, au oferit un confort sporit la momentul modernizarii dar timpul trece nu sta in loc, ele au fost folosite si s-au degradat.
Nu contează cât de coapte sunt, AFER pur şi simplu nu mai prelungeşte avizul tehnic la vagoanele mai vechi de 40 de ani decât dacă se fac modernizări la aparatul de rulare... din motivul ăsta s-ar putea să se piardă şi din 20-49 şi chiar 20-68, pentru că boghiurile tot MD sunt. E drept, e o tâmpenie ce o să se întâmple, pentru că piese de schimb se produc, iar echipamentele de pe vagoane funcţionează corespunzător. Rugina de suprafaţă sau problemele punctuale de genul geamurilor blocate se pot rezolva uşor, sunt nişte mizilicuri. - cfr500 a scris:
- Eu cred ca acele 20-83 provin din 20-50 luat ca sh in anii '90.
Când s-au luat 20-50 la mâna a doua? Că toate au fost noi, iar la 20-83 oricum s-au schimbat boghiurile (vezi ce am scris cu un paragraf mai sus). În schimb, tare îmi e că 22-96-urile nu mai au prea mult, că se apropie şi ele de 40 de ani. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 03 Sept 2017, 15:56 | |
| - Dr2005 a scris:
- Dacă face serviciu regulat cu ele da. E o metodă prin care statul se asigură că operatorii nu jecmănesc călătorii,
Păi, în asemenea condiții, servicii feroviare de calitate n-or să existe în secolul ăsta. Pe vremea când zahărul și uleiul erau la preț fix, erau pe cartelă. În 1990 avem genul ăsta de discuții cu taică-meu, care la școală făcuse printre altele și disciplina ”socialism științific”: ”- Adică o să-mi spui mie că dacă statul, care are toate mijloacele de producție (fabricile de zahăr și de ulei) și toate statisticile, deci cunoaște nevoile reale, totuși nu e în stare să asigure zahărul și uleiul decât pe cartelă, în timpul ăsta 50 de producători și importatori independenți, fără nicio coordonare, ba chiar la concurență unii cu alți, or să fie în stare să umple magazinele cu zahăr și ulei la liber?” Cartelele au mai existat până prin vara sau toamna lui 1991, dar deja se găsea zahăr și ulei la liber, așa că a avut ocazia să se convingă repede. Se pare că astăzi, deși a mai trecut încă o generație, milioane de români au impresia că statul o să fie vreodată capabil să asigure transporturi feroviare de calitate. Atunci rămâne să ne vedem după 2025 - 2030, când cei născuți după 1990 vor avea 35-40 de ani și vor începe să conteze în societate. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25569 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 03 Sept 2017, 16:12 | |
| Nu ştiu când ai plecat tu din România, dar privatizarea tuturor rutelor de transport interurban n-a adus ce s-a dorit... Evaziunea fiscală e în floare, tarifele sunt mari, iar oamenii nu îşi mai permit să vină la muncă sau la studii în oraşe. Şi asta fix din cauza faptului că tarifele au fost liberalizate complet (chiar dacă încă mai e nevoie de o hotărâre de CJ pentru aprobarea lor, e doar o formalitate). Nu mai există abonamente, facilităţile pentru elevi, studenţi, pensionari şi persoane cu handicap nu se mai acordă... şi după aia ne mirăm că suntem o ţară de asistaţi social. Păi cine îşi permite, dintr-un salariu de 1500 lei, să facă naveta la oraş şi să trimită şi un copil la liceu la oraş, la 4 - 5 lei un bilet de maxi-taxi? _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3792 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Dum 03 Sept 2017, 16:27 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu ştiu când ai plecat tu din România, dar privatizarea tuturor rutelor de transport interurban n-a adus ce s-a dorit...
Vin destul de des în România ca să-ți pot aduce aminte că prin 1999 nu exista niciun fel de legislație în domeniul transporturilor, deci nu s-a privatizat mai nimic. Orice firmă sau chiar orice șofer mai hotărât își lua microbuz sau autocar și făcea ce traseu voia, la ce tarife voia. Câte firme din cele de azi sunt fostele ITA? Legislația a început să apară prin 2002-2003, când Adrian Năstase a trecut la mexicanizarea României și se pare că i-a reușit. - Dr2005 a scris:
- Evaziunea fiscală e în floare, tarifele sunt mari, iar oamenii nu îşi mai permit să vină la muncă sau la studii în oraşe. Şi asta fix din cauza faptului că tarifele au fost liberalizate complet
That's bullshit! Statul deține monopolul traseelor de transport și le atribuie cui vrea el pentru 6 ani, de asta mașinile sunt vechi și supra-aglomerate. Crezi că primește cineva trasee fără șpagă la ARR sau la CJ? Când traseele or să fie liberalizate, abia atunci or să se schimbe lucrurile. Evaziunea fiscală e un mecanism de auto-reglare în societate, este măsura disfuncționalității acelei societăți. Când o firmă de doi lei plătea la fiecare 3 luni o amendă de 5 mil.la Garda Financiară și o șpagă de alte 5 mil, nu crezi că făcea evaziune de cel puțin 25-30 mil.pe lună ca să-și scoată pârleala? Când e 1 milion de euro șpaga pentru o returnare ilegală de TVA de 5 mil.euro, nu crezi că evaziunea fiscală devine de fapt legitimă? Când o directoare de la ANAF spune ”m-a costat un miliard jum'ate postul ăsta, tre'să mi-i recuperez”, nu crezi că din șpăgi și-i recuperează? Iar la pachet cu șpăgile vine și evaziunea fiscală, doar nu crezi că cel care dă șpaga o să iasă în pierdere! Sigur că din perspectiva funcționarului public, decât să existe vreo activitate economică pe care să n-o jecmănească statul, mai bine să nu existe nicio activitate economică, iar filozofia asta funcționează destul de bine în prezent. Însă mai mult de 100.000 de români pleacă din țară în fiecare an, asta pe lângă sporul natural demografic negativ. Te-ai gândit cine o să-ți plătească pensia, în condițiile astea? |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2600 Varsta : 24 Reputatie : 7374 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 05 Sept 2017, 16:07 | |
| - Dr2005 a scris:
-
- cfr500 a scris:
- Eu cred ca acele 20-83 provin din 20-50 luat ca sh in anii '90.
Când s-au luat 20-50 la mâna a doua? Că toate au fost noi, iar la 20-83 oricum s-au schimbat boghiurile (vezi ce am scris cu un paragraf mai sus). În schimb, tare îmi e că 22-96-urile nu mai au prea mult, că se apropie şi ele de 40 de ani. Citisem undeva ca la începutul anilor `90 s-au adus niste SH din Germania, poate 21-80? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22396 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 05 Sept 2017, 16:16 | |
| 19/21-80 au fost noi noute cand au venit in anii 90. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
| | | | Întrebări şi răspunsuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |