Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Întrebări şi răspunsuri

In jos 
+75
vlad237
CristianSM
bobi
laurentzu
apmatei
TER200
TVlad
kristi kkk
ravers75
florrinel
Capsuneanu
NicuS
florin29sv
bubu
cristy79
vatmanul
billy752-istu
Cipri Andrei Neculai
CRT
AndiCFR
AeroX
florin94
costy_92
huiu_goe
cfr500
aris86
IonutChircu
IonutCFR2009
Andrey_tm
Codrut1985
seby1998
qew00
get.
sorinache96
Rarau
Ciprian
LanceR
rich1974
@ndrey
ldh80
cristi ar
Vale_ntin
sp59
didinul
alex.barac.5
dan tm
marius_catalin84
Elful
AlexCFRB
marius664
Norbi
cardinal
riciu
mielutu zburator
DUAL
CristyanC
Vitosa
lapsanszkitamas
johnsmoke
92Dragos
Jhonyla
ciprian71
ets2oltromânia
Katalyn
Luna
Warrington
Adirmvl
alliens
alex.alexus.tm
Adrian78
Sabik
alex1987
neluadi
Dr2005
Nesebar
79 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 47 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
alex.barac.5




Numarul mesajelor : 324
Varsta : 36
Localizare : Sibiu
Reputatie : 4529
Data de inscriere : 21/05/2013

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 19:30

E vreun motiv de ordin tehnic pentru care nu pot fi cuplate mai mult de 3 deodata?
Sus In jos
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11195
Data de inscriere : 09/10/2014

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 19:37

Sigur e ceva legat de partea tehnică las pe cei care știu sa răspunda.

Alte trenuri lungi mai sunt de la TFC :

4 automotoare DH2.
3 automotoare VT.

La Regiotrans cum am mai spus au fost 4 automotoare.

La locomotive plus rame și automotoare am văzut multe de-a lungul timpului.

BB + 4 rame RIO ( 12 vagoane ) + BB + automotor.
BB + BB + 4 rame RIO ( 12 vagoane ) + BB.

La CFR Călători în ultimii 3 ani cel mai lung tren a fost cu 17 vagoane actualul 1931 Mangalia-Oradea plus VSOE 2016 cu 16 vagoane iar la etajate au fost maxim 15 la un sezonier de 1 mai acum vreo 5 ani pe ruta Mangalia-CTA-București la finalul minivacantei de 1 mai.

Aici în Anglia am văzut ramele electrice Midland London maxim 3 ( 13 vagoane ) deși în gara staționate am văzut și cate 5 ( 20 vagoane ) pe o singura linie.
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3791
Data de inscriere : 03/09/2016

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 20:25

Katalyn a scris:
Aici în Anglia am văzut ramele electrice Midland London maxim 3 ( 13 vagoane ) deși în gara staționate am văzut și cate 5 ( 20 vagoane ) pe o singura linie.

Prima dată când ajungi la Euston, mergi vreo 500 de metri spre est, până dai de St.Pancras. Acolo urci la etaj și poți să numeri vagoanele de la trenurile Eurostar. Dacă ai noroc, găsești și unele cu 20 de vagoane Very Happy

La trenurile propriu-zise se ajunge pe la parter, acolo e controlul de frontieră, dar la etaj sunt pereți de sticlă și se văd bine trenurile, chiar dacă nu poți ajunge la ele.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 20:48

Katalyn a scris:
Sigur e ceva legat de partea tehnică las pe cei care știu sa răspunda.
Sunt proiectate să circule maxim 3 în tracţiune multiplă.
La fel şi X4500-urile. Ce făcea Regiotrans cu cele 4 era la limita instrucţie, care zicea că poţi remorca maxim 4 osii motoare în stare rece, numai că AFER considera - şi încă consideră - vagonul motor şi remorca ca vehicule feroviare separate. Pe când la Desiro ambele jumătăţi sunt considerate un singur vehicul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
alex.barac.5




Numarul mesajelor : 324
Varsta : 36
Localizare : Sibiu
Reputatie : 4529
Data de inscriere : 21/05/2013

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 22:09

Deci pana la urma e o regula stabilita de AFER?
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22395
Data de inscriere : 06/12/2009

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 22:40

E o regula din constructie nu de AFER. In toate tarile unde gasesti Desiro nu o sa vezi mai mult de 3 cuplate.

_________________
595423Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Bdeem_8496_aÎntrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Bdeem_8496_aÎntrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Bdeem_8496_a
Sus In jos
alex.barac.5




Numarul mesajelor : 324
Varsta : 36
Localizare : Sibiu
Reputatie : 4529
Data de inscriere : 21/05/2013

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeLun 21 Aug 2017, 23:20

Interesant. Imi imaginam ca daca sunt vehicule modulare, nu prea conteaza cate se cupleaza. Multumesc de raspunsuri!
Sus In jos
mielutu zburator

mielutu zburator


Numarul mesajelor : 3172
Varsta : 29
Reputatie : 6988
Data de inscriere : 07/09/2014

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeMar 22 Aug 2017, 00:55

Ce compunere mai au trenurile pe 501? Mă interesează DOAR cele cu vagoane cu geamuri ghilotină, indiferent că-s compartimente sau saloane sau semi.
Sus In jos
http://theliteratelamb.blogspot.ro/
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3791
Data de inscriere : 03/09/2016

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeMar 22 Aug 2017, 01:23

alex.barac.5 a scris:
E vreun motiv de ordin tehnic pentru care nu pot fi cuplate mai mult de 3 deodata?

E o problemă legată de modul cum funcționează circuitele de comandă. Dacă sunt prea multe vehicule legate, comenzile din cabina mecanicului nu vor mai ajunge corect la cele din coadă. Se pare că motivul concret pentru care comenzile sunt alterate diferă de la un model de tren la altul, în funcție de modul efectiv de implementare a respectivelor comenzi, dar probleme au toate modelele.

Una din problemele importante pare să fie modul cum accelerează și cum frânează fiecare ramă. Comanda mecanicului e una singură și ideal ar fi ca toate ramele cuplate să accelereze și să frâneze identic, dar când sunt prea multe rame cuplate se pare că nu se mai poate obține asta. În materialul de mai jos, un tip care a lucrat în UK și în Australia explică o parte din cauze, la modele mai vechi:

http://tdu.to/149115.msg
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeMar 22 Aug 2017, 09:20

La Desiro se lucrează cu computer de bord, probabil acela poate să compenseze eventualele întârzieri în transmiterea comenzilor, dar nu prea mult. În schimb, la X4500 şi alte vehicule mai vechi, comenzile sunt analogice, aşa că apare o întârziere între trimiterea comenzii de la primul vehicul către ultimul. Cel mai uşor - cei care sunteţi din Bucureşti - o puteţi observa la tramvaiele T4R, unde există o întârziere de aproape o secundă între defrânarea şi frânarea celui de-al doilea vagon faţă de primul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Andrey_tm
Moderator si Regizorul anului
Moderator si Regizorul anului
Andrey_tm


Numarul mesajelor : 5864
Reputatie : 11657
Data de inscriere : 08/09/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeMar 22 Aug 2017, 10:10

mielutu zburator a scris:
Ce compunere mai au trenurile pe 501? Mă interesează DOAR cele cu vagoane cu geamuri ghilotină, indiferent că-s compartimente sau saloane sau semi.

Trenurile regio sunt cu etajat + 20-55/19-55 sau cu două etajate. 1541/1540 are în compunere două 20-49.

Câteva trenuri regio:
5214 etajat + etajat
5201 etajat + 20-55
5203 etajat + 19-55
5204 19-55 + etajat
5208 20-55 + etajat
5207 etajat + 20-55
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3791
Data de inscriere : 03/09/2016

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeMar 22 Aug 2017, 12:35

Dr2005 a scris:
La Desiro se lucrează cu computer de bord, probabil acela poate să compenseze eventualele întârzieri în transmiterea comenzilor,

Ăștia nu sunt în stare nici să pună iarna huse pe cuplele de la Desiro Very Happy
Chiar n-are sens să ne așteptăm din partea lor să seteze computerul de bord în funcție de poziția pe care o ocupă rama în cadrul unui șir. Iar asta dacă respectivul computer de bord oferă acces utilizatorului la o asemenea setare. Cel mai probabil nici Siemens nu se așteaptă la așa ceva din partea lor, așa că a stabilit limita maximă la 3 rame cuplate și gata, a rezolvat-o.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeMar 22 Aug 2017, 13:30

Cuplarea se face automat, dai de un buton de pe bord să devii unitate cuplată şi computerul determină el care e ,,masterul", care e a 2a unitate şi care e a 3a. Trebuie doar să intri cu 5 km/h ca să cuplezi automat, restul acţiunilor (deschis/închis robinete şi valve de aer, deschis/închis întrerupătoare, bus de tren ş.a.) le face computerul fără intervenţia mecanicului sau a şefului de tren. După care mecanicul se suie în cabina din faţă, pune inversorul pe înainte, închide uşile şi pleacă (bine, pleacă la semnalul dat de IDM, care la rândul lui dă plecarea numai după semnalizarea cu steguleţul a şefului de tren şi închiderea uşilor). Nu mai stai să faci proba frânei, să goleşti camerele de comandă de la distribuitoare, să faci continuitatea... toate astea ţi le face calculatorul şi nu te lasă să pleci dacă găseşte vreo eroare.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3791
Data de inscriere : 03/09/2016

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeMar 22 Aug 2017, 18:52

Păi, în cazul ăsta explicația e simplă, ar fi trebuit să mă ducă mintea de la bun început. E vorba de lungimea fizică a conexiunii seriale (bus-ul de date) care interconectează ramele Desiro. E bazat pe RS-485 și standardul ăsta are niște limite clare de lungime fizică a conexiunii, în funcție de lărgimea de bandă dorită (viteza conexiunii). Poți să ai un cablu de 1 kilometru lungime, dar la o viteză foarte mică a datelor. De exemplu, dacă vrei 2 Mbps, cablul nu poate avea mai mult de 50 de metri lungime. Probabil că la Desiro viteza datelor face ca lungimea maximă a cablurilor să fie undeva între cele două valori menționate (50m, respectiv 1 km) de asta suportă maximum 3 rame.

Voi cred că îi spuneți Wire Train Bus, dar conexiunea fizică e RS-485 toată ziua Very Happy
Nu știu ce lungime are un Desiro, dar la 1 Mbps viteză a datelor, cablurile (sârmele propriu-zise) pot avea în jur de 300 de metri lungime, sigur nu mai mult. Poate chiar ceva mai puțin.
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6913
Data de inscriere : 23/01/2014

Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitimeMar 22 Aug 2017, 19:35

Warrington a scris:

Nu știu ce lungime are un Desiro, dar la 1 Mbps viteză a datelor, cablurile (sârmele propriu-zise) pot avea în jur de 300 de metri lungime, sigur nu mai mult. Poate chiar ceva mai puțin.

Lungime totala peste cupla automata: 41700 mm
Lungimea carcasei vagonului: 20350 mm
Distanta dintre axele boghiurilor:16000 mm
Sus In jos
Continut sponsorizat





Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Empty
MesajSubiect: Re: Întrebări şi răspunsuri    Întrebări şi răspunsuri  - Pagina 27 Icon_minitime

Sus In jos
 
Întrebări şi răspunsuri
Sus 
Pagina 27 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 15 ... 26, 27, 28 ... 47 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Întrebări şi răspunsuri
» Revista presei
» Întrebări şi răspunsuri
» INTREBARI SI RASPUNSURI
» Întrebări şi răspunsuri

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: