|
| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+75vlad237 CristianSM bobi laurentzu apmatei TER200 TVlad kristi kkk ravers75 florrinel Capsuneanu NicuS florin29sv bubu cristy79 vatmanul billy752-istu Cipri Andrei Neculai CRT AndiCFR AeroX florin94 costy_92 huiu_goe cfr500 aris86 IonutChircu IonutCFR2009 Andrey_tm Codrut1985 seby1998 qew00 get. sorinache96 Rarau Ciprian LanceR rich1974 @ndrey ldh80 cristi ar Vale_ntin sp59 didinul alex.barac.5 dan tm marius_catalin84 Elful AlexCFRB marius664 Norbi cardinal riciu mielutu zburator DUAL CristyanC Vitosa lapsanszkitamas johnsmoke 92Dragos Jhonyla ciprian71 ets2oltromânia Katalyn Luna Warrington Adirmvl alliens alex.alexus.tm Adrian78 Sabik alex1987 neluadi Dr2005 Nesebar 79 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
alex.barac.5
Numarul mesajelor : 324 Varsta : 36 Localizare : Sibiu Reputatie : 4529 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 21 Aug 2017, 19:30 | |
| E vreun motiv de ordin tehnic pentru care nu pot fi cuplate mai mult de 3 deodata? |
| | | Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11195 Data de inscriere : 09/10/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 21 Aug 2017, 19:37 | |
| Sigur e ceva legat de partea tehnică las pe cei care știu sa răspunda.
Alte trenuri lungi mai sunt de la TFC :
4 automotoare DH2. 3 automotoare VT.
La Regiotrans cum am mai spus au fost 4 automotoare.
La locomotive plus rame și automotoare am văzut multe de-a lungul timpului.
BB + 4 rame RIO ( 12 vagoane ) + BB + automotor. BB + BB + 4 rame RIO ( 12 vagoane ) + BB.
La CFR Călători în ultimii 3 ani cel mai lung tren a fost cu 17 vagoane actualul 1931 Mangalia-Oradea plus VSOE 2016 cu 16 vagoane iar la etajate au fost maxim 15 la un sezonier de 1 mai acum vreo 5 ani pe ruta Mangalia-CTA-București la finalul minivacantei de 1 mai.
Aici în Anglia am văzut ramele electrice Midland London maxim 3 ( 13 vagoane ) deși în gara staționate am văzut și cate 5 ( 20 vagoane ) pe o singura linie. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3791 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 21 Aug 2017, 20:25 | |
| - Katalyn a scris:
- Aici în Anglia am văzut ramele electrice Midland London maxim 3 ( 13 vagoane ) deși în gara staționate am văzut și cate 5 ( 20 vagoane ) pe o singura linie.
Prima dată când ajungi la Euston, mergi vreo 500 de metri spre est, până dai de St.Pancras. Acolo urci la etaj și poți să numeri vagoanele de la trenurile Eurostar. Dacă ai noroc, găsești și unele cu 20 de vagoane La trenurile propriu-zise se ajunge pe la parter, acolo e controlul de frontieră, dar la etaj sunt pereți de sticlă și se văd bine trenurile, chiar dacă nu poți ajunge la ele. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 21 Aug 2017, 20:48 | |
| - Katalyn a scris:
- Sigur e ceva legat de partea tehnică las pe cei care știu sa răspunda.
Sunt proiectate să circule maxim 3 în tracţiune multiplă. La fel şi X4500-urile. Ce făcea Regiotrans cu cele 4 era la limita instrucţie, care zicea că poţi remorca maxim 4 osii motoare în stare rece, numai că AFER considera - şi încă consideră - vagonul motor şi remorca ca vehicule feroviare separate. Pe când la Desiro ambele jumătăţi sunt considerate un singur vehicul. _________________ :TTT:
|
| | | alex.barac.5
Numarul mesajelor : 324 Varsta : 36 Localizare : Sibiu Reputatie : 4529 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 21 Aug 2017, 22:09 | |
| Deci pana la urma e o regula stabilita de AFER? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 21 Aug 2017, 22:40 | |
| E o regula din constructie nu de AFER. In toate tarile unde gasesti Desiro nu o sa vezi mai mult de 3 cuplate. |
| | | alex.barac.5
Numarul mesajelor : 324 Varsta : 36 Localizare : Sibiu Reputatie : 4529 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Lun 21 Aug 2017, 23:20 | |
| Interesant. Imi imaginam ca daca sunt vehicule modulare, nu prea conteaza cate se cupleaza. Multumesc de raspunsuri! |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 22 Aug 2017, 00:55 | |
| Ce compunere mai au trenurile pe 501? Mă interesează DOAR cele cu vagoane cu geamuri ghilotină, indiferent că-s compartimente sau saloane sau semi. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3791 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 22 Aug 2017, 01:23 | |
| - alex.barac.5 a scris:
- E vreun motiv de ordin tehnic pentru care nu pot fi cuplate mai mult de 3 deodata?
E o problemă legată de modul cum funcționează circuitele de comandă. Dacă sunt prea multe vehicule legate, comenzile din cabina mecanicului nu vor mai ajunge corect la cele din coadă. Se pare că motivul concret pentru care comenzile sunt alterate diferă de la un model de tren la altul, în funcție de modul efectiv de implementare a respectivelor comenzi, dar probleme au toate modelele. Una din problemele importante pare să fie modul cum accelerează și cum frânează fiecare ramă. Comanda mecanicului e una singură și ideal ar fi ca toate ramele cuplate să accelereze și să frâneze identic, dar când sunt prea multe rame cuplate se pare că nu se mai poate obține asta. În materialul de mai jos, un tip care a lucrat în UK și în Australia explică o parte din cauze, la modele mai vechi: http://tdu.to/149115.msg |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 22 Aug 2017, 09:20 | |
| La Desiro se lucrează cu computer de bord, probabil acela poate să compenseze eventualele întârzieri în transmiterea comenzilor, dar nu prea mult. În schimb, la X4500 şi alte vehicule mai vechi, comenzile sunt analogice, aşa că apare o întârziere între trimiterea comenzii de la primul vehicul către ultimul. Cel mai uşor - cei care sunteţi din Bucureşti - o puteţi observa la tramvaiele T4R, unde există o întârziere de aproape o secundă între defrânarea şi frânarea celui de-al doilea vagon faţă de primul. _________________ :TTT:
|
| | | Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11657 Data de inscriere : 08/09/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 22 Aug 2017, 10:10 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Ce compunere mai au trenurile pe 501? Mă interesează DOAR cele cu vagoane cu geamuri ghilotină, indiferent că-s compartimente sau saloane sau semi.
Trenurile regio sunt cu etajat + 20-55/19-55 sau cu două etajate. 1541/1540 are în compunere două 20-49. Câteva trenuri regio: 5214 etajat + etajat 5201 etajat + 20-55 5203 etajat + 19-55 5204 19-55 + etajat 5208 20-55 + etajat 5207 etajat + 20-55 |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3791 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 22 Aug 2017, 12:35 | |
| - Dr2005 a scris:
- La Desiro se lucrează cu computer de bord, probabil acela poate să compenseze eventualele întârzieri în transmiterea comenzilor,
Ăștia nu sunt în stare nici să pună iarna huse pe cuplele de la Desiro Chiar n-are sens să ne așteptăm din partea lor să seteze computerul de bord în funcție de poziția pe care o ocupă rama în cadrul unui șir. Iar asta dacă respectivul computer de bord oferă acces utilizatorului la o asemenea setare. Cel mai probabil nici Siemens nu se așteaptă la așa ceva din partea lor, așa că a stabilit limita maximă la 3 rame cuplate și gata, a rezolvat-o. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 22 Aug 2017, 13:30 | |
| Cuplarea se face automat, dai de un buton de pe bord să devii unitate cuplată şi computerul determină el care e ,,masterul", care e a 2a unitate şi care e a 3a. Trebuie doar să intri cu 5 km/h ca să cuplezi automat, restul acţiunilor (deschis/închis robinete şi valve de aer, deschis/închis întrerupătoare, bus de tren ş.a.) le face computerul fără intervenţia mecanicului sau a şefului de tren. După care mecanicul se suie în cabina din faţă, pune inversorul pe înainte, închide uşile şi pleacă (bine, pleacă la semnalul dat de IDM, care la rândul lui dă plecarea numai după semnalizarea cu steguleţul a şefului de tren şi închiderea uşilor). Nu mai stai să faci proba frânei, să goleşti camerele de comandă de la distribuitoare, să faci continuitatea... toate astea ţi le face calculatorul şi nu te lasă să pleci dacă găseşte vreo eroare. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3791 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 22 Aug 2017, 18:52 | |
| Păi, în cazul ăsta explicația e simplă, ar fi trebuit să mă ducă mintea de la bun început. E vorba de lungimea fizică a conexiunii seriale (bus-ul de date) care interconectează ramele Desiro. E bazat pe RS-485 și standardul ăsta are niște limite clare de lungime fizică a conexiunii, în funcție de lărgimea de bandă dorită (viteza conexiunii). Poți să ai un cablu de 1 kilometru lungime, dar la o viteză foarte mică a datelor. De exemplu, dacă vrei 2 Mbps, cablul nu poate avea mai mult de 50 de metri lungime. Probabil că la Desiro viteza datelor face ca lungimea maximă a cablurilor să fie undeva între cele două valori menționate (50m, respectiv 1 km) de asta suportă maximum 3 rame. Voi cred că îi spuneți Wire Train Bus, dar conexiunea fizică e RS-485 toată ziua Nu știu ce lungime are un Desiro, dar la 1 Mbps viteză a datelor, cablurile (sârmele propriu-zise) pot avea în jur de 300 de metri lungime, sigur nu mai mult. Poate chiar ceva mai puțin. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6913 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Mar 22 Aug 2017, 19:35 | |
| - Warrington a scris:
Nu știu ce lungime are un Desiro, dar la 1 Mbps viteză a datelor, cablurile (sârmele propriu-zise) pot avea în jur de 300 de metri lungime, sigur nu mai mult. Poate chiar ceva mai puțin. Lungime totala peste cupla automata: 41700 mm Lungimea carcasei vagonului: 20350 mm Distanta dintre axele boghiurilor:16000 mm |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
| | | | Întrebări şi răspunsuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |