|
| Revista presei | |
|
+58florin94 Vale_ntin Norbi mishu88 CristyanC Balto Jhonyla Amiralul IonutChircu @ndrey Warrington bobi DAS 2011 ldh80 AndreiCFRbv AndiCFR CristianSM 92Dragos bubu neluadi alex.alexus.tm IonutCFR2009 ets2oltromânia Sabik johnsmoke LanceR cristi CFR cristy79 M.I.C.I. apmatei COSTACHE MIHAIL crystynyca riciu Vitosa lifetec cristi ar dan tm 19jimmy84 Rarau Adirmvl alliens aris86 razvan - trenuri TVlad cfr500 saint marius664 Luna Katalyn mielutu zburator AeroX cardinal ciprian71 kristi kkk Nesebar laurentzu Dr2005 Adrian78 62 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2162 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6768 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 12:43 | |
| De la o conferinta recenta la Pitesti: Trenul urban |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 13:09 | |
| E bine că ideea trenului urban prinde la public în diverse orașe din România, dar administrarea lui de către CFR va fi rețeta pentru dezastru.
Ar fi o soluție mult mai bună apariția unor operatori independenți de CFR, care în timp ar putea ajunge să dețină activități în mai multe orașe. Concurența și flexibilitatea operatorilor alternativi ar aduce mereu idei și soluții noi, în beneficiul pasagerilor. CFR e ca un dinozaur căruia îi trebuia o jumătate de minut pentru a întoarce capul să vadă că i-a luat foc coada.
Dacă rețelele locale de tren urban vor fi operate de CFR și mai ales cu material rulant propriu, însăși ideea de tren urban va fi compromisă în România, la fel cum s-a întâmplat și cu altele care în vest funcționează, dar în România nu. Soluția eficientă e exact inversă, trebuie transferate la autoritățile locale diverse linii neutilizate de CFR și diverse linii uzinale abandonate, trebuie construite stații și linii suplimentare care să aparțină municipalității și trebuie operatori separați de CFR.
Trenul urban trebuie privit ca un metrou sau ca un super-tramvai, nu ca un tren local. În Franța există și porțiuni de traseu unde trenul urban stă la semafor să treacă mașinile, exact cum ar sta și un tramvai. În Germania există combinații tram-train unde pe anumite porțiuni ale traseului se aplică regulile de la tramvai, iar pe alte porțiuni (între orașe) se aplică regulile de la tren. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6667 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 13:23 | |
| Transferul la autoritatile locale e cu dus intors. Vezi RATB pe minus la Bucuresti, vs Metrorex pe plus... Depinde si de firea primarului aici... |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 13:46 | |
| Cine o să meargă în pierdere o să intre în insolvență și o să poată fi cumpărat de alt operator. Sau autoritățile locale vor acorda prin licitație operarea sistemului pentru perioade de 5-7-10 ani.
Condițiile de la Cluj nu sunt la fel cu condițiile de la Pitești, fiecare rețea de tren urban va avea propriul ei specific local. Nu e nevoie să le pună CFR pe toate pe același calapod. Iar dacă statul român va vinde la un moment dat CFR-ul, de ce să ajungă autoritățile locale să-și vadă trenuirle urbane preluate de cumpărătorul CFR-ului?
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Lun 08 Mai 2017, 13:57, editata de 1 ori |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6915 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 13:56 | |
| - riciu a scris:
- Transferul la autoritatile locale e cu dus intors. Vezi RATB pe minus la Bucuresti, vs Metrorex pe plus... Depinde si de firea primarului aici...
Hmmm,,, si cati calatori fara bilet circula pe ratb si cati la metrou???? |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 14:53 | |
| - Warrington a scris:
- Cine o să meargă în pierdere o să intre în insolvență și o să poată fi cumpărat de alt operator. Sau autoritățile locale vor acorda prin licitație operarea sistemului pentru perioade de 5-7-10 ani.
Condițiile de la Cluj nu sunt la fel cu condițiile de la Pitești, fiecare rețea de tren urban va avea propriul ei specific local. Nu e nevoie să le pună CFR pe toate pe același calapod. Iar dacă statul român va vinde la un moment dat CFR-ul, de ce să ajungă autoritățile locale să-și vadă trenuirle urbane preluate de cumpărătorul CFR-ului? In primul rand ca infrastructura publica de transport feroviar (ca avand importanta nationala si strategica mare) nu se poate vinde nicioadata- si nici nu ar fi normal asa ceva! Infrastructura publica de transport feroviar trebuie sa ramana in proprietatea statului roman! Cel mult unele linii de cale ferata- considerate ca neinteroperabile (si in aceasta categorie ar trebui incluse numai linii secundare infundate- gen Marasesti-Panciu, Floreni-Dornisoara, etc) se pot inchiria (dar nu vinde), pe o anumita perioada de timp, catre un gestionar privat de infrastructura feroviara, autorizat de AFER. Cat priveste aceste trenuri suburbane ele ar fi binevenite intradevar! Aici s-ar putea adopta urmatoarea solutie: -Aceste trenuri suburbane sa fie operate de societati de stat (apartinand primariilor respective) sau societati private, care sa detina numai materialul rulant si eventual depouri/remize (construite de aceste societati) pentru gararea si intretinerea acestui material rulant -Aceste societati sa plateasca taxa de utilizare a infrastructurii apartinand SC CFR SA Infrastructura, pe care ar circula aceste trenuri suburbane. -In cazul in care aceste trenuri suburbane ar urma sa circule si pe o infrastructura feroviara care nu apartine de SC CFR SA INfrastructura ( linii ferate care in anul 1990 apartineau de diferite intreprinderi industriale, linii ferate noi care ar fi construite de aceste societati), atunci aceste linii ferate (care in 1990 nu apartineau de Directia Generala a CFR, iar astazi nu apartin de SC CFR SA INfrastructura ), sa fie in proprietatea si administrarea acelor societati (de stat sau private) care ar opera trenuri suburbane. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1376 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6667 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 16:16 | |
| [/quote]Hmmm,,, si cati calatori fara bilet circula pe ratb si cati la metrou????[/quote]
Pai si cine-I de vina? Nu e de vina si Primaria ca RATB tine de primarie? Ia sa nu mai tina de primarie si sa nu mai aiba subventii, sa vezi ce revine RATB pe profit. Cat despre circulat fara bilet, de ce controalele vin doar pe anumite segmente... ex intre Vasile Milea si Grozavesti e zilnic iar intre 11 iunie si Parcul Carol (Libertatii) nu e am prins control?
Cat despre prins fara bilet, de ce pe unii ii da jos si pe altii ii lasa in pace??? Nu spui cine, persoane importante...
A spune ca RATB e pe pierdere in conditiile in care are client foarte multi... suna a incompetenta acolo... |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6915 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 16:50 | |
| Pana la urma nu poti pune control la fiecare statie si la fiecare usa,plus ca ei nu actioneaza cand este foarte aglomerat.De vina este si educatia noastra, dar ziceam ca fata de ratb la metrou sunt putini cei care nu platesc, nu pt ca sunt mai civilizati(pana la urma sunt tot cei care merg si cu tramvaiul) , ci doar datorita sistemului de acces. Plus ca metroul mai castiga din multiplele spatii comerciale si din reclamele afisate in incintele statiilor, astfel comparatia ta e fortata. Ca si cum ai compara nr de pasageri fara bilet dintre tren si avion... |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20634 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25578 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 18:50 | |
| Metroul nu e pe plus, e pe zero, şi asta pentru că încasează nişte subvenţii barosane, mai nou prevăzute într-un contract de servicii publice. Degeaba ai blatism zero, când ai salariul mediu vreo 5000 lei. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8304 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 19:09 | |
| La fel si alte cheltuieli imense. Fara subventii metroul ar costa cam cat taxiul. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14506 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 22:12 | |
| http://www.alternativenews.ro/2016/09/lovitura-de-stat-din-decembrie-1989-ceausescu-a-refuzat-grupul-bilderberg-i-a-deranjat-pe-asasinii-economici-fmi.html?m=1 |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20634 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25578 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Lun 08 Mai 2017, 22:29 | |
| Mai e cineva pe scena publică şi care să nu fie iudeo-mason? ) _________________ :TTT:
|
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3519 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Mai 2017, 11:17 | |
| Cifre și considerații despre CFR SA actual
http://www.capital.ro/aventura-mersului-cu-trenul-in-romania-stii-cand-te-urci-1.html?&page=1 |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6893 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12294 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Mai 2017, 11:58 | |
| A se retine din acel articol ca inainte de 1990 pe reteaua CFR se transportau 120- 150 milioane tone de marfa/an, si numai Sidex Galati transporta pe CFR cca 35 milioane tone de marfa (produse finite si materii prime)/an!
Iar astazi se transporta pe reteaua feroviara a Romaniei numai 30 milioane tone de marfa/an!
De asemenea, in 1989 circulau cca 5000 de trenuri de calatori/zi, iar astazi circula numai cca 1000 de trenuri de calatori/zi (a CFR-Calatori si a operatorilor privati).
In privinta infrastructurii feroviare, astazi exista peste 1200 puncte periculoase, cu o lungime totala de peste 610 km. Viteza medie comerciala a trenurilor de calatori din Romania este de doar 43 km/h, iar la trenurile de marfa de doar 17 km/h!
Ultima editare efectuata de catre ldh80 in Mar 09 Mai 2017, 12:05, editata de 1 ori |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mar 09 Mai 2017, 12:04 | |
| Erau alte vremuri. Siderurgia și mineritul au pierdut teren în toată Europa și e normal să fie așa. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |