|
| Revista presei | |
|
+58florin94 Vale_ntin Norbi mishu88 CristyanC Balto Jhonyla Amiralul IonutChircu @ndrey Warrington bobi DAS 2011 ldh80 AndreiCFRbv AndiCFR CristianSM 92Dragos bubu neluadi alex.alexus.tm IonutCFR2009 ets2oltromânia Sabik johnsmoke LanceR cristi CFR cristy79 M.I.C.I. apmatei COSTACHE MIHAIL crystynyca riciu Vitosa lifetec cristi ar dan tm 19jimmy84 Rarau Adirmvl alliens aris86 razvan - trenuri TVlad cfr500 saint marius664 Luna Katalyn mielutu zburator AeroX cardinal ciprian71 kristi kkk Nesebar laurentzu Dr2005 Adrian78 62 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 16/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar 18 Apr 2017, 15:42 | |
| Există deja ERTMS, care e standard la nivelul UE. La nivelul 3 ai semnalizare prin care, comunicaţii prin GSM-R şi poziţia trenului permanent cunoscută, astfel că poţi menţine distanţa de frânare între 2 trenuri fără împărţirea actuală cu blocuri de linie. Iar prin ERTMS poţi da şi restricţiile de viteză direct, iar cu un sistem de ATO deja reduci eroarea umană spre zero. O versiune simplificată a sistemului funcţionează la metroul din Bucureşti, chiar dacă nu e perfectă şi a dat multicele erori la viaţa ei. - Warrington a scris:
- Nu contează infrastructura aeroportuară, în orice moment se află în aer mii de avioane și Rolls-Royce primește date în timp real de la toate motoarele lor, de pe toată planeta! Iar ceilalți mari producători de motoare de avion, la fel.
Păi şi Promat sau Softronic pot să îţi monitorizeze permanent locomotivele modernizate/construite la ei. E nevoie de un soft şi de o cartelă SIM cu trafic de date. Problema e că astfel de informaţii nu vin tot timpul în timp real. La avion probabil sunt comunicaţii prin satelit, la costuri foarte mari. Dar chiar şi motorul ăla de Rolls Royce nu cred că transmite date non-stop, ci la anumite intervale de timp prestabilite, care pot fi de ordinul secundelor sau chiar minutelor. Or 10 secunde pot fi fatale... de aia avioanele se urmăresc pe radar, cu controlorul de trafic în convorbire cu pilotul şi nu pe net pe baza poziţiei transmise de dispozitivul de localizare GPS de pe avion. _________________ :TTT:
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mar 18 Apr 2017, 19:01 | |
| - Dr2005 a scris:
- Există deja ERTMS, care e standard la nivelul UE. La nivelul 3 ai semnalizare prin care, comunicaţii prin GSM-R şi poziţia trenului permanent cunoscută
ERTMS e un sistem serios, implementarea lui durează și costă. O să dureze zeci de ani până o să vezi GSM-R instalat pe majoritatea căilor ferate din România. Sistemul despre care discutăm aici ar fi o versiune simplă și ieftină, comparabilă cu sistemul de navigație de pe telefoanele mobile. Însă ar fi capabil să funcționeze și offline, astfel încât în zonele fără semnal ar estima destul de precis poziția trenului, pe baza ultimei poziții confirmate prin GPS și pe baza vitezei și distanței parcurse de la ultima confirmare. Știi unde ai semnalele, trecerile la nivel și restricțiile (astea ar fi datele încărcate inițial, exact cum sunt afișate camerele radar fixe în UK) iar la prima revenire într-o zonă cu semnal îți transferă datele și știi imediat dacă a respectat restricțiile, dacă e în avans sau în întârziere etc. - Dr2005 a scris:
- Păi şi Promat sau Softronic pot să îţi monitorizeze permanent locomotivele modernizate/construite la ei. E nevoie de un soft şi de o cartelă SIM cu trafic de date. Problema e că astfel de informaţii nu vin tot timpul în timp real.
Nu vin tot timpul în timp real, dar dacă știai cu 20 km mai devreme că trenul ăla nu frânează cum trebuie, aveai timp să-l oprești înainte de panta periculoasă. De asta trebuie să le monitorizeze operatorul de transport feroviar și nu doar producătorul. În noua paradigmă din transporturile aeriene, Rolls-Royce rămâne și ”operatorul” motoarelor, de asta e interesat să le monitorizeze. Și aici vorbim și de locomotivele vechi care ar trebui monitorizate, nu doar de cele produse în prezent de Softronic. La o mașină nouă ai sistemul de navigație on-board, la una veche te mai descurci și cu Google Maps de pe telefon, cam asta ar fi ideea și la locomotivele vechi. - Dr2005 a scris:
- La avion probabil sunt comunicaţii prin satelit, la costuri foarte mari. Dar chiar şi motorul ăla de Rolls Royce nu cred că transmite date non-stop, ci la anumite intervale de timp prestabilite, care pot fi de ordinul secundelor sau chiar minutelor. Or 10 secunde pot fi fatale... de aia avioanele se urmăresc pe radar, cu controlorul de trafic în convorbire cu pilotul şi nu pe net pe baza poziţiei transmise de dispozitivul de localizare GPS de pe avion.
Avioanele se urmăresc pe radar la un mod destul de aproximativ, în realitate ele zboară după niște reguli (o anumită separare verticală, de ex. 2.000 sau 4.000 de pcioare între anumite flight levels) și dacă un controlor trimite instrucțiuni echpajului să treacă la alt flight level o să dureze zeci de secunde sau chiar minute până să se conformeze. Așa că 10 secunde pot fi ele fatale, dar deciziile le ia echipajul în alea 10 secunde, nu controlorul de trafic. Însă un motor poate funcționa timp de zeci de minute într-un regim inadecvat, cu temperatura sau presiunea la ulei la valori anormale, așa că e util să afli despre asta fie și cu câteva minute de întârziere. La fel și la locomotive, nu le vrea nimeni autonome, vor continua să aibă mecanici la bord și ei iau deciziile în alea 10 secunde. Însă nu e același lucru dacă sesizezi că trenul are dificultăți la frânare pe un teren plat când nu era niciun pericol sau dacă aștepți încă 20 min. până cer mecanicii prin stație cale liberă. Niciun sistem nu e perfect și niciunul nu va funcționa în absolut toate situațiile. Dar în multe dintre acele situații, o avertizare timpurie ar putea duce la evitarea unor dezastre. |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11399 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 00:59 | |
| nu urmareste nimeni in timp real parametrii unui motor de avion atunci cand iese din niste parametri,in limite considerate periculoase,echipajul primeste avertizari in timp util Sus,numai pilotii iau hotarari datele functionarii motorului,comenzilor si altor sisteme,se stocheaza oricum pe unitati de memorie.fiecare companie are o asfel de baza de date |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 02:29 | |
| - LanceR a scris:
- nu urmareste nimeni in timp real parametrii unui motor de avion
La motoarele pe care le știi tu nu urmărește nimeni parametrii în timp real. Iar dacă ai impresia că la 787 sau la A380 e valabil același lucru, poți să crezi și pe mai departe tot așa, nu se supără nimeni. Dar dacă te plictisești într-o zi, uite ce zice Rolls-Royce despre sistemul Engine Health Monitoring: Rolls Royce uses Engine Health Management (EHM) to track the health of thousands of engines operating worldwide, using onboard sensors and live satellite feeds.https://www.rolls-royce.com/about/our-technology/enabling-technologies/engine-health-management.aspx#sense La ce crezi că i-ar trebui ”live satellite feeds”? Historically, engine data has been compressed onboard the aircraft into small reports about how the engine is performing at takeoff, climb and cruise. Now, with wider bandwidth and increasingly connected aircraft, the OEMs are able to access data recorded on more parameters almost every second.
As an example, collaborating with Microsoft is Rolls-Royce, whose engine heath monitoring service currently monitors 13,000 engines in service on approximately 9,000 commercial flights per day
http://www.aviationtoday.com/2017/02/15/oems-embrace-new-aircraft-engine-health-monitoring-tech/
Sus iau numai piloții hotărâri, într-adevăr. Dar al naibii să fie pilotul care știe ce să facă cu datele de la ”metal in oil detector” |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 08:27 | |
| Daca scoaterea din circulatie a IR.360/361 a rezolvat problema contrabandei de tigari, la altii nu, cum este cazul trenului D.33/34 LATORCA pe ruta Budapesta K. - Kiev.
https://www.youtube.com/watch?v=XW9DKfpW7zs |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 22/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 08:54 | |
| - Warrington a scris:
- Luna a scris:
- [Oare de ce am eu impresia ca sistemul ala informatic ar fi mai ieftin decat sistemul actual de semnalizare care necesita o gramada de componente si cabluri si are si riscul de a fi furat?
În mod sigur ar fi cu mult mai ieftin. Da, dar sistemul asta cu fire si semafoare exista, pe cand sa implementam unul nou de la zero , costa destul.In timp investitia va fi amortizata, dar ma indoiesc ca implementarea la peste 2000 de locomotive si aproximativ 7000km de cale ferata a unuia nou este o prioritate acum.Sa nu uitam ca exista instalatii CED din anii '60 in unele statii , nu s-a gandit nimeni sa le inlocuie pe astea, sa visam la un nou sistem de semnalizare este o utopie in conditiile actuale a caii ferate. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 11:55 | |
| http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/regiojet-expands-fleet-and-introduces-sixth-class.html |
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11399 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 12:46 | |
| - Warrington a scris:
- LanceR a scris:
- nu urmareste nimeni in timp real parametrii unui motor de avion
La motoarele pe care le știi tu nu urmărește nimeni parametrii în timp real. Iar dacă ai impresia că la 787 sau la A380 e valabil același lucru, poți să crezi și pe mai departe tot așa, nu se supără nimeni.
Dar dacă te plictisești într-o zi, uite ce zice Rolls-Royce despre sistemul Engine Health Monitoring:
Rolls Royce uses Engine Health Management (EHM) to track the health of thousands of engines operating worldwide, using onboard sensors and live satellite feeds.
https://www.rolls-royce.com/about/our-technology/enabling-technologies/engine-health-management.aspx#sense
La ce crezi că i-ar trebui ”live satellite feeds”?
Historically, engine data has been compressed onboard the aircraft into small reports about how the engine is performing at takeoff, climb and cruise. Now, with wider bandwidth and increasingly connected aircraft, the OEMs are able to access data recorded on more parameters almost every second.
As an example, collaborating with Microsoft is Rolls-Royce, whose engine heath monitoring service currently monitors 13,000 engines in service on approximately 9,000 commercial flights per day
http://www.aviationtoday.com/2017/02/15/oems-embrace-new-aircraft-engine-health-monitoring-tech/
Sus iau numai piloții hotărâri, într-adevăr. Dar al naibii să fie pilotul care știe ce să facă cu datele de la ”metal in oil detector”
nu-l intereseaza pe pilot metalul din ulei https://en.wikipedia.org/wiki/Magnetic_chip_detector si,intr-adevar,am avut doar o data ocazia sa fiu aproape de un RRTrent 1000,de pe B787.La A380,RR Trent 900 nu este singura varianta de motorizare Inn rest,felicitari pt cunostinte.... |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 13:13 | |
| - LanceR a scris:
- nu-l intereseaza pe pilot metalul din ulei
Exact. Atunci ce concluzie tragem noi de-aici? (useful hint: "early warning" din articolul citat de tine de pe Wikipedia înseamnă exact ”avertizare timpurie”, sintagma pe care am folosit-o în comentariul precedent ) - LanceR a scris:
- La A380,RR Trent 900 nu este singura varianta de motorizare
Așa e, dar General Electric și Pratt & Whitney procedează identic cu motoarele lor. La fel ca și în alte ocazii, exemplele mele sunt de pe malul râului Trent că așa e viața, nu de altceva |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 13:25 | |
| Imi place la voi ca din spatele unor monitoare gasiti solutiile atat de usor, insa, uitati un amanunt esential, calea ferata romaneasca abia acum a ajuns la stadiul prin care altii au trecut acum 40 de ani. Si, totusi, suntem inca departe. Fratilor, treziti-va, de 27 de ani nu s-a facut nimic in tara asta decat sa se distruga si sa se imbogateasca baronii locali cat si alesii poporului, si, pe care, nu-i intereseaza decat sa-si asigure traiul. Restul, sa se descurce cum pot. Calea ferata mai poate astepta. Idem si celelalte. Din afara sistemului e usor de dat din gura. Unde ati fost pana acuma? Mergeti sa dati concurs pentru posturi importante apoi sa va vad cat reusiti din cele spuse pe aici?! |
| | | alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5430 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 13:33 | |
| din pacate a ajuns nu evoluand, ci involuand |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 15:07 | |
| - Vitosa a scris:
- Din afara sistemului e usor de dat din gura. Unde ati fost pana acuma? Mergeti sa dati concurs pentru posturi importante apoi sa va vad cat reusiti din cele spuse pe aici?!
Din păcate, nu asta e soluția. În România posturile importante se obțin pe șpagă și cumetrie, în timp ce criteriile oficiale sunt draconice. Știi că profesorii români care predau la Oxford, la Harvard și la alte universități de prestigiu din lumea anglo-saxonă nu îndeplinesc condițiile cerute de legea românească pentru a preda la universități din România? Îmi dau seama că sună a banc prost, dar nu e banc, e chiar realitatea. În România încă nu a venit vremea schimbării, deocamdată tot foștii comuniști, foșții securiști și progeniturile lor fac legea. Abia peste vreo 8 sau 10 ani or să se mai schimbe lucrurile. Pentru moment, încă învățăm cum se fac lucrurile la alții, iar cei din țară încep și ei să înțeleagă că ele nu mai pot continua ca până acum. Dar câțiva ani mai trebuie să treacă, până când să se poată schimba realmente ceva. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 15:32 | |
| - Dr2005 a scris:
- la o gară mare
Ce zici de exemplul ăsta de la ”o gară mare”? De 10 ani n-au mai murit în UK nici pasageri, nici angajați de la calea ferată. Asta în condițiile în care numărul de pasageri e la cel mai înalt nivel din toate timpurile, în aproape 200 de ani de când au ei căi ferate. E în articol și un tabel cu decesele din deceniile precedente, înainte de privatizare chiar mureau zeci de oameni în accidentele din 10 ani. La Grayrigg în 2007 a murit o singură persoană, o bătrână de peste 80 de ani care probabil n-a avut timp să reacționeze și s-a rostogolit prin vagon când a deraiat trenul. http://www.railwaygazette.com/news/single-view/view/great-britain-records-10-years-without-train-accident-fatalities.html |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3515 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 18:05 | |
| Ca să vezi din ce se face subiect de presă. Fotbalişti şi trenuri, şi gata scandalul: http://www.gsp.ro/fotbal/liga-1/exclusiv-scandal-monstru-la-o-echipa-din-liga-1-dupa-ce-jucatorii-au-fost-obligati-sa-mearga-in-deplasare-cate-sase-intr-o-cuseta-ne-umiliti-508181.html Bieţii de ei, că parcă mă apucă şi mila |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 19 Apr 2017, 19:09 | |
| - marius664 a scris:
Da, dar sistemul asta cu fire si semafoare exista, pe cand sa implementam unul nou de la zero , costa destul.In timp investitia va fi amortizata, dar ma indoiesc ca implementarea la peste 2000 de locomotive si aproximativ 7000km de cale ferata a unuia nou este o prioritate acum.Sa nu uitam ca exista instalatii CED din anii '60 in unele statii , nu s-a gandit nimeni sa le inlocuie pe astea, sa visam la un nou sistem de semnalizare este o utopie in conditiile actuale a caii ferate. Asta asa e, dar intretinerea actualului sistem costa, la fel si salariile impegatilor. Cu sistemul ala informatizat nu prea mai ai nevoie nici de impegati in fiecare statie. - Vitosa a scris:
- Imi place la voi ca din spatele unor monitoare gasiti solutiile atat de usor, insa, uitati un amanunt esential,
calea ferata romaneasca abia acum a ajuns la stadiul prin care altii au trecut acum 40 de ani. Si, totusi, suntem inca departe. Fratilor, treziti-va, de 27 de ani nu s-a facut nimic in tara asta decat sa se distruga si sa se imbogateasca baronii locali cat si alesii poporului, si, pe care, nu-i intereseaza decat sa-si asigure traiul. Restul, sa se descurce cum pot. Calea ferata mai poate astepta. Idem si celelalte. Din afara sistemului e usor de dat din gura. Unde ati fost pana acuma? Mergeti sa dati concurs pentru posturi importante apoi sa va vad cat reusiti din cele spuse pe aici?! Din pacate aici trebuie sa iti dau dreptate. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |