|
| Revista presei | |
|
+58florin94 Vale_ntin Norbi mishu88 CristyanC Balto Jhonyla Amiralul IonutChircu @ndrey Warrington bobi DAS 2011 ldh80 AndreiCFRbv AndiCFR CristianSM 92Dragos bubu neluadi alex.alexus.tm IonutCFR2009 ets2oltromânia Sabik johnsmoke LanceR cristi CFR cristy79 M.I.C.I. apmatei COSTACHE MIHAIL crystynyca riciu Vitosa lifetec cristi ar dan tm 19jimmy84 Rarau Adirmvl alliens aris86 razvan - trenuri TVlad cfr500 saint marius664 Luna Katalyn mielutu zburator AeroX cardinal ciprian71 kristi kkk Nesebar laurentzu Dr2005 Adrian78 62 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 10:42 am | |
| - Vitosa a scris:
- Luna a scris:
- Cu ordinele de circulatie pe hartie nici eu nu sunt de acord in secolul nostru.
Dar cum, i le trimiți pe mail si mecanicul semnează unde, pe telefon ca le-a luat la cunoștință? Ce certitudine ai ca s-au transmis in timp timp util si ca le-a citit la timp, ca a avut semnal la telefon sau ca n-a avut telefonul descărcat si încărcătorul uitat acasa? Si, in plus, ii mai distragi atentia si de la Siguranta Circulatiei in timp ce sta cu ochii pe telefon! Cate aberații in mintea multora! Dar voi dati-i înainte cu UE ca e "de bine"! S-a desființat postul de revizie in statiile vârf de panta si ați văzut ce tragedie s-a întâmplat de curând! Pai una e sa fi pozar de pe marginea caii ferate sau ca pur si simplu iti place cum trece trenul si alta e sa ai habar de calea ferata, uite asa mai vezi perle de ramai cu gura cascata, copilasii astia care zic ca le place trenul scot tot felul de bazaconii pe gura pentru ca nu cunosc nimic din mersul treburilor pe calea ferata. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 12:11 pm | |
| - Dr2005 a scris:
- când semnezi ceva de luare la cunoştinţă nu mai poţi s-o dai cotită că n-a mers softul, că n-ai recepţionat sau că n-ai înţeles.
Ținând seama că în zilele noastre oricine are un sistem de navigație pe telefonul personal, ar putea avea și CFR-ul un sistem de afișare / monitorizare a restricțiilor chiar în locomotivă. Datele nu trebuie primite / încărcate în timp real, ci înainte de cursă, exact ca la avioane. Dar monitorizarea automată se poate efectua în timp real și ar fi mult mai eficientă decât semnătura de luare la cunoștință. Semnătura poate avea valoare juridică, dar dpdv tehnic e egală cu zero. Cu ce te ajută că mecanicii care au murit pe M202 semnaseră de luare la cunoștință? - Kapпaтй a scris:
- Pai una e sa fi pozar de pe marginea caii ferate sau ca pur si simplu iti place cum trece trenul si alta e sa ai habar de calea ferata, uite asa mai vezi perle de ramai cu gura cascata, copilasii astia care zic ca le place trenul scot tot felul de bazaconii pe gura pentru ca nu cunosc nimic din mersul treburilor pe calea ferata.
”Mersul treburilor pe calea ferată” ar avea destule lecții de luat de la ”mersul treburilor la avioane”. Tehnologia e disponibilă de zeci de ani, dar n-a interesat pe nimeni să o implementeze și la calea ferată. În zilele noastre, Rolls-Royce își monitorizează în timp real motoarele instalate pe avioane și regimul lor de funcționare, independent de compania aeriană sau de echipajul avionului. La fel de bine se putea monitoriza și locomotiva, cel puțin în ultimii 20-25 de ani. |
| | | ets2oltromânia
Numarul mesajelor : 957 Localizare : - Reputatie : 4077 Data de inscriere : 15/06/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 2:59 pm | |
| http://adevarul.ro/locale/timisoara/cum-arata-chinul-noua-ore-trenul-ruta-bucuresti-timisoara-video-1_58f47b855ab6550cb852ddb2/index.html Felicitari DPS(Dragos) |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Revista presei Mar Apr 18, 2017 3:31 pm | |
| Filmarile sunt exceptionale, DPS prezinta nu numai infrastructura, ci si frumusetile drumului.Mi-as fi dorit un Bucuresti - Arad via Fagaras (IR.1621).Sau Brasov -Arad (IR.74), avand in vedere ca s-a facut Bucuresti - Brasov. |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 5:31 pm | |
| - Vitosa a scris:
Dar cum, i le trimiți pe mail si mecanicul semnează unde, pe telefon ca le-a luat la cunoștință? Ce certitudine ai ca s-au transmis in timp timp util si ca le-a citit la timp, ca a avut semnal la telefon sau ca n-a avut telefonul descărcat si încărcătorul uitat acasa? Si, in plus, ii mai distragi atentia si de la Siguranta Circulatiei in timp ce sta cu ochii pe telefon! Cate aberații in mintea multora! Dar voi dati-i înainte cu UE ca e "de bine"! S-a desființat postul de revizie in statiile vârf de panta si ați văzut ce tragedie s-a întâmplat de curând! Simplu ca bunaziua. Conformare de primire electronica, de citire, de luare la cunostinta, etc. In aviatie cum se poate? Solutii sunt, totul este sa se vrea. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 8:12 pm | |
| - Luna a scris:
- Vitosa a scris:
Dar cum, i le trimiți pe mail si mecanicul semnează unde, pe telefon ca le-a luat la cunoștință? Ce certitudine ai ca s-au transmis in timp timp util si ca le-a citit la timp, ca a avut semnal la telefon sau ca n-a avut telefonul descărcat si încărcătorul uitat acasa? Si, in plus, ii mai distragi atentia si de la Siguranta Circulatiei in timp ce sta cu ochii pe telefon! Cate aberații in mintea multora! Dar voi dati-i înainte cu UE ca e "de bine"! S-a desființat postul de revizie in statiile vârf de panta si ați văzut ce tragedie s-a întâmplat de curând! Simplu ca bunaziua. Conformare de primire electronica, de citire, de luare la cunostinta, etc. In aviatie cum se poate? Solutii sunt, totul este sa se vrea. Serios...cfr-ul n-are bani de suruburi si traverse si acum vrei sa cumpere tablete la mecanici.Si cu netul ce facem , ca nu este semnal peste tot.Nu uita ca nasii inca mai taie bilete de mana, poate aici ar trebui facut ceva. Bine mai sunt si aberatii in ceea ce priveste OC-ul si imi tot vine in cap imaginea de la Garliste unde IDM-ul vine peste 1 km pana la semnalul de intrare sa-i inmaneze hartia mecanicului.Oare aceste nu poate fi inmanat in Lisava??? - Warrington a scris:
Ținând seama că în zilele noastre oricine are un sistem de navigație pe telefonul personal, ar putea avea și CFR-ul un sistem de afișare / monitorizare a restricțiilor chiar în locomotivă. Datele nu trebuie primite / încărcate în timp real, ci înainte de cursă, exact ca la avioane. Dar monitorizarea automată se poate efectua în timp real și ar fi mult mai eficientă decât semnătura de luare la cunoștință.
. Pai exista BAR-ul in locomotiva, dar ce faci atunci cand se defecteaza un semnal dupa ce pleaca trenul, sau Dorel decide sa sape o fantana si scoate BLA-ul pe cativa km din functiune.Ar fi interesat sa ne spui , daca stii, cum au rezolvat britanicii treaba asta...
Ultima editare efectuata de catre marius664 in Mar Apr 18, 2017 8:14 pm, editata de 1 ori |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 8:13 pm | |
| Nu prea merge ca la aviaţie. La aviaţie avionul are parte de infrastructură doar cât e la sol. Iar acolo controlorul de trafic îl vede non-stop şi pe radar şi pe geamul turnului de control, ca să nu mai zic că fiecare controlor de trafic se ocupă doar de câteva avioane, pe când un IDM la o gară mare poate să trebuiască să se uite după 7 - 8 trenuri simultan, trenuri pe care le ,,vede" doar când i se aprind beculeţele pe luminoschemă. În plus, aeroportul e un câmp deschis, unde tot timpul ai legătura radio asigurată între turn şi avion. Iar în aer dacă vezi pe radar un avion care a deviat de la curs, poţi lua măsuri să îl ocoleşti, pe când dacă mergi pe linie simplă şi vezi că vine trenul din faţă nu mai ai ce să-i faci. _________________ :TTT:
|
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 8:44 pm | |
| Si la aviatie daca se vede un alt avion in fata e cam tarziu sa mai poata fi ocolit. - marius664 a scris:
Serios...cfr-ul n-are bani de suruburi si traverse si acum vrei sa cumpere tablete la mecanici.Si cu netul ce facem , ca nu este semnal peste tot.Nu uita ca nasii inca mai taie bilete de mana, poate aici ar trebui facut ceva. Bine mai sunt si aberatii in ceea ce priveste OC-ul si imi tot vine in cap imaginea de la Garliste unde IDM-ul vine peste 1 km pana la semnalul de intrare sa-i inmaneze hartia mecanicului.Oare aceste nu poate fi inmanat in Lisava???
Pai exista BAR-ul in locomotiva, dar ce faci atunci cand se defecteaza un semnal dupa ce pleaca trenul, sau Dorel decide sa sape o fantana si scoate BLA-ul pe cativa km din functiune.Ar fi interesat sa ne spui , daca stii, cum au rezolvat britanicii treaba asta... Dar nu trebuie semnal peste tot si nici retea publica de internet neaparat. Solutii sunt, transmisii radio pe o frecventa dedicata, in caz de orice pierdere a comunicatiilor automate franare si eventual deplasare cu maxim 5 km/ora pana la repararea problemei. Apoi comunicatiile nu e musai sa fie terestre, pot fi si prin satelit unde nu este tunel ai astfel semnal peste tot. Stiu si faza cu biletele de hartie, scrise manual fest, alta aberatie. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 9:05 pm | |
| Cert e ca sunt alte prioritati acum decat superdigitalizarea locomotivelor.Mai bine ar fi sa fie cu RK sau RR la zi, ca de inlocuit nu poate fi vorba.Iar trenul in caz de defectiune a semnalizarii s deplaseaza cu 20km , 5 e o viteza mult prea mica, mai ales daca ai o defectiune care dureaz ceva pana sa fie reparata.Macar sa circulam cu 80-90 km viteza medie si sa avem OC scrise prin locomotive.Dar sa fie eliminate aberatiile, ca cel de care am pomenit |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 9:45 pm | |
| Din pacate cam ai dreptate cu privire la RK la materialul rulant. Cu privire la ,,superdigitalizare” ideea era ca aceasta sa tina loc total de semnalizare, astfel nu prea ar mai fi nici piese usor de furat de o etnie neprecizata. |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 10:50 pm | |
| @Luna E simplu ca bunaziua doar la dat din clanta ca la asta ne pricepem cel mai bine ca nație de popor. Tu pune la punct infrastructura, cumpara material rulant nou si nu costume de scafandru, automobile, etc alte articole la pret de cocaina asa cum s-au intamplat pana acum vreo doi ani, apoi poti sa emiti pretenti si la acele tablete. Ia de citeste problemele acestei tari, ca poate te crezi si tu prin Belgia, Japonia, China http://circulpolitic.ro/promisiunile-electorale-ale-psd-au-intrat-intr-o-coliziune-dura-cu-realitatea-au-descoperit-ca-nu-au-nicio-solutie-magica-pentru-a-dubla-salariile-si-pensiile/ si tu visezi la tablete pe locomotive cand prin ele te sufla vantul, te ploua, usile nu se inchid, lipsesc scaune sau sunt deteriorate, locomotivele sunt obosite si aproape zilnic crapa cel putin una, si nu prea mai are cine sa le repare si cu ce sa le repare, salariile sunt cum sunt, palmasii sunt nemultumiti si isi fac treaba cu dea sila, si multe alte probleme. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 11:30 pm | |
| - marius664 a scris:
- .Si cu netul ce facem , ca nu este semnal peste tot.
Nu trebuie să existe semnal peste tot, datele sunt încărcate înainte de plecare și dacă e cazul pot fi actualizate când device-ul de pe locomotivă reușește să se conecteze. Poate da ping din 5 în 5 secunde dacă vrei, că nu costă bani. Și nu trebuie să fie ”net” de care folosești tu, pot exista conexiuni dedicate. Aveam în RO o astfel de conexiune dedicată, era la câțiva km de un site Vodafone și aveam o antenă aliniată cu o antenă de la ei, nu am săpat kilometri de șanțuri până acolo. Dar dacă tot ai calea ferată la dispoziție, poți întinde pe marginea ei cât fibră optică vrei și poți duce ”net” în orice locație, deși ideal ar fi tot conexiuni dedicate, nu cu acces public. Sau poți avea o antenă GSM într-o locație izolată și câțiva km de fibră optică în jurul ei, după caz. Se pot face tot felul de combinații, în funcție de condițiile concrete de pe teren. Pe servere există log-uri, știi în orice moment ce actualizare a datelor a ajuns sau n-a ajuns la locomotivă. Asta pentru cazul când se defectează un semnal după ce pleacă trenul. În principiu, în orice loc din România poți instala o rețea de comunicații. Chiar și dacă n-ai vizibilitate directă spre un site Orange sau Vodafone, ai acces prin satelit peste tot, inclusiv two-way dacă vrei. - marius664 a scris:
- Ar fi interesat sa ne spui , daca stii, cum au rezolvat britanicii treaba asta...
Nu i-am văzut să primească hârtii scrise. Au două feluri de comunicații radio, CSR (Cab secure radio) și NRN (National Radio Network). În principiu or să instaleze și ei ERTMS odată și-odată dar pentru moment se cam încurcă în mph și km/h De data asta nu mă refeream la o soluție care se aplică în UK, mă refeream la o posibilă soluție de a monitoriza continuu ce se îmtâmplă cu trenul. La accidentul de la Merișor, probabil că un asemenea sistem ar fi raportat cu 20 km mai devreme că trenul nu frânează cum trebuie. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mar Apr 18, 2017 11:46 pm | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu prea merge ca la aviaţie. La aviaţie avionul are parte de infrastructură doar cât e la sol. Iar acolo controlorul de trafic îl vede non-stop şi pe radar şi pe geamul turnului de control, ca să nu mai zic că fiecare controlor de trafic se ocupă doar de câteva avioane .
Ăsta e un mod de a bate câmpii aiurea. Nu contează infrastructura aeroportuară, în orice moment se află în aer mii de avioane și Rolls-Royce primește date în timp real de la toate motoarele lor, de pe toată planeta! Iar ceilalți mari producători de motoare de avion, la fel. În zilele noastre nu se mai cumpără motoarele de avion, sunt în leasing și ele, iar ceea ce cumperi de la Rolls-Royce e ”tracțiune”. Motoarele rămân proprietatea lor și ți le schimbă după caz. Întreținerea și defectarea lor nu mai e problema ta, ca operator de transport aerian. De asta sunt interesați să le monitorizeze permanent regimul de funcționare. Dacă ar fi la fel și la calea ferată, locomotivele ar fi în proprietatea unor firme specializate (sau chiar a constructorului) care ar fi astfel interesat(e) să le monitorizeze permanent funcționarea. Dar atât timp cât locomotiva e proprietatea operatorului feroviar, întreținerea și exploatarea ei se fac rotunjind mereu colțurile, iar prețul plătit pentru asta sunt tocmai accidentele. Am găsit pe Wikipedia un grafic cu numărul de călătorii feroviare din UK, ai ocazia să vezi atât ”performanțele” de după naționalizare, cât și nivelul incredibil atins acum, la 20 de ani după privatizare.
Ultima editare efectuata de catre Warrington in Mier Apr 19, 2017 12:21 am, editata de 2 ori |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier Apr 19, 2017 12:14 am | |
| - Vitosa a scris:
- @Luna
E simplu ca bunaziua doar la dat din clanta ca la asta ne pricepem cel mai bine ca nație de popor. Tu pune la punct infrastructura, cumpara material rulant nou si nu costume de scafandru, automobile, etc alte articole la pret de cocaina asa cum s-au intamplat pana acum vreo doi ani, apoi poti sa emiti pretenti si la acele tablete. Ia de citeste problemele acestei tari, ca poate te crezi si tu prin Belgia, Japonia, China http://circulpolitic.ro/promisiunile-electorale-ale-psd-au-intrat-intr-o-coliziune-dura-cu-realitatea-au-descoperit-ca-nu-au-nicio-solutie-magica-pentru-a-dubla-salariile-si-pensiile/ si tu visezi la tablete pe locomotive cand prin ele te sufla vantul, te ploua, usile nu se inchid, lipsesc scaune sau sunt deteriorate, locomotivele sunt obosite si aproape zilnic crapa cel putin una, si nu prea mai are cine sa le repare si cu ce sa le repare, salariile sunt cum sunt, palmasii sunt nemultumiti si isi fac treaba cu dea sila, si multe alte probleme. Oare de ce am eu impresia ca sistemul ala informatic ar fi mai ieftin decat sistemul actual de semnalizare care necesita o gramada de componente si cabluri si are si riscul de a fi furat? Apoi ma mai gandesc la ceva, la comunicatiile fara fir cu locomotivele pot exista back-upuri si la emitator si la receptor astfel in caz de defectiune numa porneste automat sau manual echipamentul de rezerva si e trimisa echipa de reparatii la celalalt/la locomotiva dupa ce ajunge in prima gara mai mare. Pe cand la semnalele actuale daca se fura unul sau se arde un bec nu mai sunt back-upuri si nici nu prea se pot instala. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3789 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Revista presei Mier Apr 19, 2017 12:24 am | |
| - Luna a scris:
- [Oare de ce am eu impresia ca sistemul ala informatic ar fi mai ieftin decat sistemul actual de semnalizare care necesita o gramada de componente si cabluri si are si riscul de a fi furat?
În mod sigur ar fi cu mult mai ieftin. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |