Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+58
florin94
Vale_ntin
Norbi
mishu88
CristyanC
Balto
Jhonyla
Amiralul
IonutChircu
@ndrey
Warrington
bobi
DAS 2011
ldh80
AndreiCFRbv
AndiCFR
CristianSM
92Dragos
bubu
neluadi
alex.alexus.tm
IonutCFR2009
ets2oltromânia
Sabik
johnsmoke
LanceR
cristi CFR
cristy79
M.I.C.I.
apmatei
COSTACHE MIHAIL
crystynyca
riciu
Vitosa
lifetec
cristi ar
dan tm
19jimmy84
Rarau
Adirmvl
alliens
aris86
razvan - trenuri
TVlad
cfr500
saint
marius664
Luna
Katalyn
mielutu zburator
AeroX
cardinal
ciprian71
kristi kkk
Nesebar
laurentzu
Dr2005
Adrian78
62 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 46 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
AndreiCFRbv

AndreiCFRbv


Numarul mesajelor : 171
Varsta : 25
Localizare : Brasov
Reputatie : 4277
Data de inscriere : 01/09/2013

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 22 Mar 2017, 12:04

@Dr2005 acest protest si restul actiunilor de zilele acestea nu au nici o legatura cu sindicatele, exista un grup numeros de CFR-isti(vreo 11.000) care s-au cam separat de sindicate si au tot tipat ca pe ei nu ii mai reprezinta acele sindicate.
Ministrul transporturilor cica a fost luat prin surprindere de greva ca avea el asigurari de la liderii sindicatelor ca nu va fi nimic, dar el nu stia ca acele sindicate nu prea mai reprezinta pe nimeni. Cei care au declansat azi greva, au facut si un miting pe 17.03.2017 in fata ministerului transporturilor unde au tot vorbit despre faptul ca nu mai vor sa auda de acele sindicate, au facut greva japoneza, au anuntat ca daca nu li se rezolva doleantele se va ajunge la greva generala. Asta nu au inteles multi, ca acele sindicate nu mai reprezinta pe nimeni. Acesti feroviari nu vor decat cateva drepturi care eu zic ca le merita din plin pentru conditile indurate pentru a circula noi in siguranta, coeficientul de salarizare "K" si statutul feroviarului, adica obtinerea grupei de munca si salarii decente.
Sus In jos
http://www.railnet.ro
Katalyn

Katalyn


Numarul mesajelor : 7376
Varsta : 34
Localizare : Rugby, UK.
Reputatie : 11197
Data de inscriere : 08/10/2014

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMier 22 Mar 2017, 12:31

92Dragos a scris:
Cu Szentes calea ferata isi va reveni, incet dar sigur. Sa speram la noi legaturi din 2.iunie se da drumul la Istanbul, iar din decembrie poate avem noroc cu Cluj-Viena.

Ești director la CFR Călători nu la tot CFR-ul sau toată calea ferată care a protestat azi. Nu doar cei de la CFR Calatori au fost azi în grevă.
Sus In jos
DAS 2011




Numarul mesajelor : 385
Reputatie : 5207
Data de inscriere : 18/09/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 23 Mar 2017, 08:59

Greva a fost facuta de CFR Infra, nu are nici o treaba cu CFR Calatori. Problema este ierarhizarea salariilor,care este reglementata prin acel coeficient K. Ani de zile acest coeficient s-a "smenuit", astfel incat salariul minim a incalecat grila de salarizare. Astazi jumatate dintre clasele de salarizare de la Infra sunt la nivelul salariului minim de 1450 (cca 2/3 dintre salariati).Nu este normal ca femeia de serviciu = meseriasul cu 40 de ani vechime = inginerul stagiar.Sa vedem ce se va intampla cand se va mari din nou salariul minim pe economie. Iar daca se aproba Statutul Feroviarului, redandu-se grupele de munca pierdute in 2001 ( pe care doar mecanicii de locomotiva le mai au ) si alte facilitati, 25-30% din personal se va putea pensiona, activitatea se va bloca, iar acest forum va ramane doar cu " Istoria cailor ferate".
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3356
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8370
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeSam 25 Mar 2017, 17:15

http://www.cotidianul.ro/slabiciunile-mele-pentru-calea-ferata-298173/

http://www.cotidianul.ro/calea-ferata-ramane-o-bomba-pe-roti-298144/


Articole negative...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20628
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25572
Data de inscriere : 16/08/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeSam 25 Mar 2017, 18:04

O, da, reîncep să fie publicate articolele comandate de liderii de sindicat, care reiau aceleaşi tâmpenii trâmbiţate ani de zile în pseudo-site-uri precum ZiuaNews. Numai că acum au schimbat site-ul, că s-o fi săturat şi ZiuaNews de ei şi de procesele aflate acum pe rol din cauza asta... Articolul e completat cu tunurile istorice (Necolaiciuc, RollingStock şi Mesagerie), care deja au fost demonstrate şi s-au soldat cu condamnări.

Probabil ar trebui să scriu un articol de vreo 3 ori mai lung decât cel din al doilea link dat de antevorbitorul meu pentru a combate toate porcăriile. Cum nimeni nu ar citi aşa ceva, o să detaliez pe scurt câteva aspecte:

Liderii de sindicat au avut mai multe întâlniri cu conducerea MT, fiind în discuţie proiectul de lege privind Statutul Personalului Feroviar. Deşi s-au arătat extrem de nemulţumiţi de faptul că nu se acceptă pensiile speciale, pensionarea la 45 de ani şi locuinţele de serviciu, au asigurat că nu vor face grevă. Deja-celebrul coeficient K nici măcar nu a fost vreodată prins în statut, ci doar în contractele colective de muncă ale diverselor companii/societăţi. Se pune întrebarea pe cine mai reprezintă aceşti ~ 30 de oameni care şi-au dat cuvântul că nu vor face grevă... ori nu mai reprezintă pe nimeni, ori mint cu neruşinare, ori ambele.

Citat :
Promovarea unei strategii pentru dezvoltarea sectorului feroviar, Master Planul General de Transport, promovat recent de minister, este dezastruos. Intenția de a lichida circa 40% din infrastructura feroviară este regretabilă și inadmisibilă;
Nu există nicio prevedere în MPGT de a închide infrastructura feroviară! Dar onor liderii de sindicat iau de bună o versiune de lucru a MPGT de prin 2013, care a suferit numeroase modificări de atunci. Deşi sunt multe aberaţii prin MPGT (o mână de oameni plătiţi cu 900 lei/lună nu au putut într-o săptămână să corecteze ce n-a fost în stare să facă un Consultant plătit cu 2 milioane de euro în 3 ani), în niciun caz nu sunt propuneri atât de drastice. MPGT a fost aprobat prin HG nr. 666/2016 şi publicat în Monitorul Oficial al României, puteţi căuta Monitorul cu pricina dacă nu mă credeţi.

Citat :
Compensarea diferenţei şi tarifele sociale impuse. Această compensaţie este redusă sistematic de la an la an. Ministerul Transporturilor să înceteze politica de favorizare a operatorilor feroviari privaţi prin diminuarea continuă a prestației asigurate de CFR Călători, cu scopul mutării acesteia la operatorii privați;
Asta e cea mai mare tâmpenie, pentru că prestaţia CFR Călători a tot crescut în ultimii ani, pe când a privaţilor a rămas constantă sau s-a redus, mai ales că ultimele CSP-uri nu au mai dat voie privaţilor să se extindă prea mult, lucru care am impresia că i-a cam trimis spre instanţe.

Citat :
Menținerea, asigurarea plății corecte și la timp a facilităților de călătorie pe care CFR Călători le asigură (pensionari, revoluționari, elevi, studenți etc.). Ministerul Transporturilor a înregistrat datorii către CFR Călători;
Plăţile s-au făcut şi se fac la timp, chiar dl. Szentes spunea asta într-un interviu acum câteva săptămâni.

Citat :
Echilibrarea cu transportul terestru. Reducerea taxelor de acces la infrastructură pentru transportul feroviar la o valoare egală cu taxele operatorilor auto pentru infrastructura rutieră;
Asta e o glumă, bănuiesc... înseamnă ca TUI să fie 2000 lei pe an pentru orice nr. de km. Nu e sustenabil aşa ceva.

Citat :
Elaborarea și promovarea unui pachet legislativ care să reglementeze transportul rutier de pasageri, în scopul asigurării siguranței și confortul acestora, prin interzicerea efectuării acestui transport cu microbuze pe distanțe mai mari de 100-150 km;
Aici e o discuţie mult mai lungă. Nu poţi să interzici un tip de transport şi să impui altul, asta poţi să o faci doar într-un stat comunist, nicidecum în UE, care ţi-ar trânti un infringement de nu ai putea să îl duci. Nu mai zic de numărul de călători, că dacă o dubă Huşi - Timişoara are 10 oameni în ea îşi scoate banii, pe când un tren pe aceeaşi rută, mai greu să îşi scoată banii cu 10 călători.

Citat :
Eșecul privatizării CFR Marfă. Societatea trebuie ajutată să intre pe profit prin compensarea datoriilor (aproximativ 400 milioane lei) pe care le au către CFR Marfă o serie de societăți cu capital de stat, pentru ca, la rândul ei, să-și poată stinge datoriile (600 milioane lei, din care 200 milioane lei sunt penalități) către gestionarul infrastructurii.
O, da, hai să ştergem datorii... am mai făcut-o o dată şi acum Comisia Europeană ne cere să recuperăm ajutorul de stat că nu s-a privatizat societatea. Între timp, CFR Marfă ţine în parcul rece vreo 500 locomotive şi vreo 10.000 vagoane, din care vreo 1500 nu mai există fizic, că s-au furat bucată cu bucată de către minorităţile conlocuitoare. Mai ţine şi nişte terminale goale, pe care preferă să le ţină aşa decât să permită altor firme să le folosească - practic, CFR Marfă refuză să presteze servicii de transbordare containere de pe camion pe vagoanele altui operator sau invers. Mai au şi nişte terenuri care stau goale, au depouri în care nu lasă pe nimeni în vreme ce locomotivele privaţilor plătesc chirie la CFR SA şi remizează în gări în loc să plătească la CFR Marfă, care ar putea încasa şi bani pentru alte servicii adiţionale, gen dormitor, cantină sau alimentat locomotivele cu motorină. Până nu se valorifică activele excedentare şi societatea nu începe să-şi regândească strategia de piaţă şi spre alte servicii (terminale, remizare, închiriere material rulant ş.a.), tot va acumula datorii, indiferent câte compensări şi conversii în acţiuni se vor face.

Citat :
În februarie 2015, șefa Serviciului Urmărire Transporturi din CFR, Estrella Ştefănescu, şi omul de afaceri Iorgu Ganea au fost arestaţi preventiv, prin decizia Tribunalului Bucureşti, în dosarul privind favorizarea la licitaţii a unor firme de transportul feroviar, printre care şi Regiotrans.
... şi care ulterior au fost găsiţi nevinovaţi şi s-au întors la locurile lor de muncă, dovadă că Comana săracul şi-a pus ştreangul de gât degeaba.

Citat :
În timp ce prețurile la CFR au crescut, la operatorii privați sunt mult mai mici și condițiile sunt mai bune.
?! Preţurile sunt la fel, cu mici diferenţe de câţiva lei în plus sau în minus. De condiţii nu mai vorbesc, că şi în 20-55 şi în VT624 şi în X4500 te coci vara.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cristy79

cristy79


Numarul mesajelor : 1539
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5872
Data de inscriere : 26/02/2013

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeSam 25 Mar 2017, 21:16

Tot D-l DG Szentes spunea ca statul, recte Ministerul Transporturilor pe care il ridici atata in slavi, le datoreaza sute de milioane de euro in contul subcompensarii pe cativa ani de zile. Ce ai de spus despre asta?

Faptul ca au fpst platite facilitatile la timp anul trecut nu are nicio relevanta. Anul asta e alt exercitiu bugetar, vorbim de alte sume, deja se abuzeaza de gratuitate si au inceput sa se plimbe doar de dragul de a face paguba, lucru semnalat si pe pagina de FB a CFR Calatori si care la vara se va accentua. Suma stabilita prin buget sigur va fi depasita. Situatia incasarilor la buget este cum este, deja au inceput sa se vaite ca nu au bani. Tu chiar ai impresia ca se vor incadra in sumele alocate si ca mai ales in partea a doua a anului nu se va pune placa "nu mai sunt bani"? Mai vorbim atunci. 

De altfel chiar tu ai zis ca nu s-a acordat compensatia pe ultimele luni si ai dat vina pe MFP. Mai conteaza de ce, important e ca nu s-a acordat. Cine iti garanteaza tie ca situatia nu se va repeta? Si atunci sa vedem cum se va descurca CFR Calatori sa isi plateasca salariile la timp si integral (nu mai zic de altceva). 

In rest nu stiu ce te irita atata acel articol care enumera cateva din jafurile cunoscute si de elevii de liceu. Tu ai retinut doar ca Regiotrans nu are nicio vina si sunt curati ca lacrima, bietul Comana a fost sinucis degeaba, ura si la gara, pupat piata independentei. Cand repet - pana si elevii de liceu stiu cum a luat nastere, cine este si de cine a fost ajutata Regiotrans sa se faca mare. Adica fix de ministerul tau si de fostele conduceri succesive CFR Calatori. Cand a devenit prea mare deja a inceput sa calce pe bombeu si a fost dezumflata la dimensiuni mai normale. Cel mai bun exemplu este Managerul Smart care era cat pe-aci sa distruga de tot CFR Calatori si care acum isi face veacul tot la privati. Numai ca acum pe fatza, inainte era un fel de reprezentant al acestora - un acoperit, ca tot e la moda, la CFR Calatori.  Vad ca ne da lectii si face simpozioane - dar ce se aude de dosarul ;ui la DNA, a fost ingropat evident de Prea-cinstita Lulutza Anticorupta, daca nu e din PSD nu merita interes, ea e pusa acolo sa faca curatenie doar pe o parte si la restul se face ca ploua... De-aia nu are coada urs  Mad
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20628
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25572
Data de inscriere : 16/08/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeDum 26 Mar 2017, 06:35

cristy79 a scris:
Tot D-l DG Szentes spunea ca statul, recte Ministerul Transporturilor pe care il ridici atata in slavi, le datoreaza sute de milioane de euro in contul subcompensarii pe cativa ani de zile. Ce ai de spus despre asta?
E o discuţie lungă. Până în 2012 nu ştie nimeni cum s-au stabilit valorile compensaţiei. Din 2012 s-au unificat aceste valori. CFR Călători se consideră subfinanţat pentru că compensaţia îi acoperea doar vreo 70% din costuri, în vreme ce la privaţi procentul era de vreo 90%. Dar nu cred că scria pe undeva ce procent trebuie să fie acoperit de compensaţie. Om vedea ce or spune instanţele, dacă CFR Călători s-o duce în instanţă (nu ştiu dacă a făcut-o sau nu).
După 2012 legislaţia s-a schimbat şi e prevăzut doar procentul MAXIM al compensaţiei (85%), iar sumele sunt egale pe tren-km şi călător-km pentru toţi operatorii, astfel asigurându-se un tratament nediscriminatoriu.

cristy79 a scris:
Faptul ca au fpst platite facilitatile la timp anul trecut nu are nicio relevanta. Anul asta e alt exercitiu bugetar, vorbim de alte sume, deja se abuzeaza de gratuitate si au inceput sa se plimbe doar de dragul de a face paguba, lucru semnalat si pe pagina de FB a CFR Calatori si care la vara se va accentua. Suma stabilita prin buget sigur va fi depasita. Situatia incasarilor la buget este cum este, deja au inceput sa se vaite ca nu au bani. Tu chiar ai impresia ca se vor incadra in sumele alocate si ca mai ales in partea a doua a anului nu se va pune placa "nu mai sunt bani"? Mai vorbim atunci. 
Asta rămâne de văzut, în ultimii ani s-au plătit la timp facilităţile, inclusiv pe vremea lui Ponta. A, că s-a mai întâmplat să se întârzie o lună din cauza procedurilor MFP... dar s-a plătit ulterior, cu penalităţile de rigoare. Bugetul se rectifică de 2 ori pe an (sau chiar de 3 ori dacă ai premier PSD), iar sumele pentru investiţii sigur nu vor putea fi cheltuite din cauza contestaţiilor depuse la licitaţii, deci vor putea fi realocate pentru alte titluri bugetare. Rămâne să vedem la anul ce va fi, dar anul ăsta nu cred că vor fi probleme.

cristy71 a scris:
De altfel chiar tu ai zis ca nu s-a acordat compensatia pe ultimele luni si ai dat vina pe MFP. Mai conteaza de ce, important e ca nu s-a acordat. Cine iti garanteaza tie ca situatia nu se va repeta? Si atunci sa vedem cum se va descurca CFR Calatori sa isi plateasca salariile la timp si integral (nu mai zic de altceva). 
Păi nu era normal să spun a cui era vina? Pentru că lumea acuză întotdeauna MT pentru tot.

cristy71 a scris:
In rest nu stiu ce te irita atata acel articol care enumera cateva din jafurile cunoscute si de elevii de liceu. Tu ai retinut doar ca Regiotrans nu are nicio vina si sunt curati ca lacrima, bietul Comana a fost sinucis degeaba, ura si la gara, pupat piata independentei. Cand repet - pana si elevii de liceu stiu cum a luat nastere, cine este si de cine a fost ajutata Regiotrans sa se faca mare.
Arată câteva jafuri, dar încearcă să insinueze că au mai fost şi altele, când nu e cazul.

cristy79 a scris:
Cel mai bun exemplu este Managerul Smart care era cat pe-aci sa distruga de tot CFR Calatori si care acum isi face veacul tot la privati. Numai ca acum pe fatza, inainte era un fel de reprezentant al acestora - un acoperit, ca tot e la moda, la CFR Calatori.  Vad ca ne da lectii si face simpozioane - dar ce se aude de dosarul ;ui la DNA, a fost ingropat evident de Prea-cinstita Lulutza Anticorupta, daca nu e din PSD nu merita interes, ea e pusa acolo sa faca curatenie doar pe o parte si la restul se face ca ploua... De-aia nu are coada urs  Mad
Asta e o poveste, cu Dorobanţu la privaţi. Omul nu a lucrat în viaţa lui la Regiotrans, de fapt el şi Comana nici nu se cunoşteau. În schimb, şi-a înfiinţat o firmă care vrea să devină organism notificat, pentru că legislaţia UE îi dă dreptul, dar cea românească nu. Probabil va merge în instanţa.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14506
Data de inscriere : 08/01/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeLun 27 Mar 2017, 11:36

https://www.feroviarul.ro/eveniment-extern/olanda-doi-morti-intr-un-accident-la-o-trecere-la-nivel-cu-calea-ferata
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11403
Data de inscriere : 17/02/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeLun 27 Mar 2017, 11:57

mie mi se pare cam aiurea faptul ca o societate nationala de transport mizeaza pe o singura sursa de venituri,si anume subventiile de la stat
de a se impune in fata concurentei,de disciplina,seriozitate,servicii,nu pomeneste nimeni
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8304
Data de inscriere : 18/03/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeLun 27 Mar 2017, 12:35

Pai cam asa e peste tot, nu ai ce face. Din cauza asta am zis si eu ca ar fi mers sa fie trenul gratis pentru toata lumea ca oricum procentul de venituri din bilete e mic. Ar trebui sa circule trenurile arhipline, biletele sa fie de 5-6 ori mai scumpe si toti calatorii sa aiba bilet pentru a putea fi pe 0 nu pe profit fara a fi subventii.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20628
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25572
Data de inscriere : 16/08/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeLun 27 Mar 2017, 12:41

LanceR a scris:
mie mi se pare cam aiurea faptul ca o societate nationala de transport mizeaza pe o singura sursa de venituri,si anume subventiile de la stat
de a se impune in fata concurentei,de disciplina,seriozitate,servicii,nu pomeneste nimeni

Toţi mizează pe subvenţie.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18760
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24340
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMar 28 Mar 2017, 01:27

La vremuri noi tot noi..

http://www.digi24.ro/stiri/economie/seful-autostrazii-scufundate-consilier-al-ministrului-transporturilor-695815?__grsc=cookieIsUndef&__grts=1490611786960
Sus In jos
LanceR
V.I.P Member
V.I.P Member
LanceR


Numarul mesajelor : 6378
Varsta : 57
Localizare : NordulBucurestiului
Reputatie : 11403
Data de inscriere : 17/02/2011

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMar 28 Mar 2017, 01:43

o fi si el vreo obligatie a partidului
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18760
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24340
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMar 28 Mar 2017, 02:30

LanceR a scris:
o fi si el vreo obligatie a partidului

Eu zic cand faci o autostrada de 2 lei cu o caruta de bani si in loc de tunel tu alegi rebleu si iti cade dealul in cap acest individ nu avea ce sa mai demonstreze la o societate de stat sa mearga in privat daca e asa capabil
Vad ca CNAIR ala e de neatins nimeni nu vrea sa o restructureze
Sus In jos
Rarau
V.I.P Member
V.I.P Member
Rarau


Numarul mesajelor : 742
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5456
Data de inscriere : 23/01/2012

Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitimeMar 28 Mar 2017, 08:31

Doctore de asta ce spui ?


http://www.catavencii.ro/cum-face-statul-profit-pe-spatele-statului/


Prin 2002, Ministerul Transporturilor înființează o companie, SC Grup Exploatare și Întreținere Palat CFR SA. Compania asta, v-ați prins, se ocupă de întreținerea Palatului CFR, unde își are și Ministerul Transporturilor sediul. Firește, pentru sediul ăsta, ministerul plătește chirie. Și nu doar chirie, ci și servicii de reparații și întreținere. Sau, mai bine zis, plătește orice și oricînd, atît cît să aibă SA-ul suficiente fonduri ca să facă profit. Sau, mă rog, dacă nu chiar ies pe profit, măcar să aibă suficient cît să plătească salariile celor angajați acolo. Căci acest Grup Exploatare și Întreținere Palat CFR SA este un fel de mic paradis al sinecuriștilor, creat pe post de scaun cald și moale, numai bun de pus sub fundul unor oameni serioși. Căci, în firma asta – de stat, dar nesupusă regulilor la care sînt supuși bugetarii –, venitul mediu sare de 6.000 de lei. Pentru angajatul normal, căci șefii încasează mult mai mult. Spre exemplu, directorul, Valentin Rușanovschi, încasează undeva la vreo 13.000 de lei. O nimica toată. Printre șefii instituției se mai găsește și Veronica Merticaru, o fostă consilieră a lui Dan Șova și patroană de firmă de turism, ori Valeru Răducă, directorul ISCTR. Ei bine, ca să devină profitabilă firma, Ministerul Transporturilor pompează bani în ea, prin intermediul unor contracte regulate. Cum s-a întîmplat și săptămîna trecută, cînd, printr-o negociere directă, ministerul a mai virat 282.000 de lei plus TVA, pentru niște servicii de reparații și întreținere a încălzirii centrale. Asta pe lîngă sutele de mii plătite pe post de chirie. La care, desigur, se mai adaugă și contractele cu CNADNR sau Metrorex, din care firma reușește să strîngă vreo 15 milioane de lei. Or, la 15 ani de la înființare, firma asta e în continuare utilă. E utilă angajaților care-și iau salariu și pe post de dovadă că statul e un bun afacerist. Mai ales cînd tot ce trebuie să facă e să mute banii dintr-o parte în alta și să-i numească profit.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 26 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 26 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 46 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: