Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Discutii generale despre transport II

In jos 
+48
apmatei
AndreiCFRbv
IonutCFR2009
kristi kkk
Sabik
cristi ar
mtk
laurentzu
Rarau
bubu
alex.alexus.tm
bobi
Capsuneanu
92Dragos
George CFR
alliens
AeroX
laur 133
riciu
Luna
Daniel Trifu
ets2oltromânia
TVlad
Tony-PH
marius664
marius_catalin84
cardinal
alex.barac.5
COSTACHE MIHAIL
aris86
neluadi
Vitosa
NicuS
DAS 2011
@ndrey
mielutu zburator
IonutChircu
cristy79
razvan - trenuri
Katalyn
LanceR
Adirmvl
Dr2005
Warrington
Nesebar
Adrian78
ciprian71
dan tm
52 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 29 ... 54, 55, 56 ... 61 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14507
Data de inscriere : 08/01/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeDum 09 Apr 2017, 17:13

Si urmatoarea etapa dupa realizarea celor propuse de ciprian71 e sa cumpere material rulant (locomotive + rame electrice) ca la ce mai au acuma apt de drum n-ar reusi sa acopere nici macar 10% din trasele ce ar circula pe liniile propuse electrificarii!! Dar oricum pana la realizarea lor mai e cale lunga...
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3794
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeDum 09 Apr 2017, 19:28

ciprian71 a scris:
Costurile sunt enorme dar numai asa putem aduce pasageri de la avion si microbuze si d ece nu si o parte din cei ce imbratiseaza azi autoturismul personal ca pe o salvare nationala.
Fara coruptie, guvern serios, buget pe masura si termeni rigurosi se poate face in maxim 10 ani.

Locul trenului e undeva între microbuz și avion. Nu e normal să mergi de la București la Cluj nici cu microbuzul, nici cu avionul, dar pentru asta trenul ar trebui să facă 4 ore, maximum 5.

Chiar dacă excludem corupția și neseriozitatea guvernului, ”buget pe măsură” e o problemă. Până la urmă e vorba de banii pe care-i produce țara, iar România nu prea produce bani. E adevărat că se poate face și pe credit, dar costul final va fi inevitabil mai mare în cazul ăsta.

Orice investiție trebuie să se amortizeze într-un orizont de timp previzibil, să zicem 30-50 de ani. În România nimeni nu ia în calcul amortizarea, infrastructura e văzută ca un fel de gaură neagră, unde se aruncă bani pentru ca toată lumea să poată circula gratis. Odată ce modelul ăsta ”de business” e acceptat, corupția și incompetența intră în scenă: fiecare kilometru de autostradă sau de cale ferată costă de 3 până la 5 ori mai mult decât ar fi normal, astfel încât lucrările respecitive chiar nu se mai amortizează niciodată.

Niciun stat nu poate continua să arunce bani la nesfârșit în modul ăsta, numai Hitler, Stalin și Ceaușescu au construit ce-au vrut ei, fără să dea socoteală nimănui. Însă pentru Ceaușescu lucrurile s-au terminat destul de rău, ca să luăm cel mai apropiat exemplu Laughing
Sus In jos
Luna




Numarul mesajelor : 3274
Reputatie : 8305
Data de inscriere : 18/03/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeDum 09 Apr 2017, 20:06

ciprian71 a scris:

Si ce facem cu studentii? Costurile sunt prea mari.Una e sa faci cadou un tricou si alta un costum de seara.
Ideal ar fi sa avem tronsoane cat mai lungi apte pentru 160km/h: 1.Constanta - Bucuresti - Brasov - Sighisoara - Arad - Curtici
2.Curtici -Arad - Timisoara -Caransebes,Filasi - Craiova - Bucuresti
3.Ploiesti S. - Suceava/Iasi

tronsoane apte pentru 120km/h:1. Teius - Cluj - Oradea complet electrificata si dublata 90%.
Cluj - Satu Mare complet electrificata si dublata 80%
Brasov - Miercura Ciuc - Dej dublata 80%
Caransebes - Filiasi
Brasov - Sibiu
Filiasi - Simeria
Bucuresti - Urziceni - Galati si electrificata.
Liniile secundare si restul liniilor principale aduse la o stare tehnica buna si apte pentru o viteza max. 100km/h.

Costurile sunt enorme dar numai asa putem aduce pasageri de la avion si microbuze si d ece nu si o parte din cei ce imbratiseaza azi autoturismul personal ca pe o salvare nationala.
Fara coruptie, guvern serios, buget pe masura si termeni rigurosi se poate face in maxim 10 ani.
Studentii sunt un cost infim comparat cu lucrarile alea. Am mai aflat oricum ceva, profitul fiind limitat la 3% prin lege iar subventiile la maxim 85% din total costuri practic la un tren ce are multi calatori studenti si altfel ar fi aproape gol pe stat nu il costa nimic pentru ca pe o parte deconteaza biletele studentilor, dar pe cealalta nu mai acorda subventiile datorita limitarii la 3% a profitului maxim posibil.

E fain si ce zici tu, dar nu prea realizabil. Oricum chiar si daca s-ar face liniile cum zici tu, multi tot nu ar renunta la transportul auto. Vezi aglomeratia pe dn1 sau vara pe autostrada soarelui, si trenurile nu circula chiar rau pe rutele alea. Ar mai merge redus sa zic cu maxim 10-20 % transportul auto in favoarea celui feroviar doar daca trenul ar fi gratis pentru toata lumea si viteza mare. Uite sunt curios cu cat va scadea si daca va scadea traficul auto in sezonul estival catre litoral in urma gratuitatii studentilor, dar tare am impresia ca aproape deloc. Si acolo se circula chiar cu 160 km in cazul unor trenuri. La fel si la avion, nu stiu daca ar renunta prea multi la avion daca la el biletul e la jumatate de pret fata de tren. Mai ales ca trebuie linie foarte rapida ca sa concurezi la viteza cu avionul.
Sus In jos
ciprian71




Numarul mesajelor : 1683
Varsta : 53
Localizare : BUCURESTI
Reputatie : 4755
Data de inscriere : 19/07/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeDum 09 Apr 2017, 21:05

Ma tem ca nu am fost inteles.La ora actuala costurile sa zicem sunt suportabile, pentru subventiona 100% calatoria unui student.Cand nu investesti in mentenanta vagonului, curatenie si a nu se intelege ca daca e dat cu matura gata e curat, in infrastructura, in salarii de ce nu, 1700 lei e cam palid venitul in raport cu costul de trai.Cand vorbim de un vagon sau tren care sa circule cu 200km/h vorbim de alte costuri inevitabile, cel al consumului in primul rand si nu ne putem juca cu siguranta pasagerului chiar si a unui student.Si daca vrem un TGV romanesc cu aceleasi toalete murdare, scaune lipicioase, usi defecte, geamuri murdare, aer conditionat cu portia si cine stie ce defectiuni mai ascunde vagonul acela pe dedesubt.
Una e sa intretii un matiz si alta un vw passat.

Uite sunt curios cu cat va scadea si daca va scadea traficul auto in sezonul estival catre litoral in urma gratuitatii studentilor, dar tare am impresia ca aproape deloc. Si acolo se circula chiar cu 160 km in cazul unor trenuri. La fel si la avion, nu stiu daca ar renunta prea multi la avion daca la el biletul e la jumatate de pret fata de tren. Mai ales ca trebuie linie foarte rapida ca sa concurezi la viteza cu avionul.

Trenurile Bucuresti - Constanta nu se adreseaza exclusiv studentilor.Iar pe A.2 nu sunt doar studenti la volan.Se adreseaza turistilor si a celor care au treaba ocazinala.A.2 este aglomerata exclusiv in sezon si de turistii din tara, trenul alearga cu 160 doar de la Bucuresti nu si de la Oradea, Timisoara sau Arad.Si asta se vede in parcarile hotelurilor care gem de masini din toata tara.Am prieteni din Arad care ajung istoviti pana in Bucuresti dar pana pe litoral.Dar prefera istoveala din masina decat sa mearga cu trenul in bataia de joc cu 50 km/h.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25580
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeDum 09 Apr 2017, 23:32

cristy79 a scris:
Tot ridici in slavi pomanageala asta demna de Somalia sau alte tari din lumea a patra, dar oricat ti s-ar parea de ciudat mai sunt si altii care chiar isi platesc calatoriile si nu merg pe carca altora - o sa fie si cazul tau, afara doar daca nu intentionezi sa studiezi pana la 50 de ani ca sa beneficiezi de pomana (daca va mai exista)... 
Şi în Slovacia călătoresc studenţii gratuit cu trenul. Mai mult, acolo şi elevii merg gratis şi persoanele peste 62 ani. Şi când am mers cu trenul prin Slovacia nu au dat ăştia buzna în tren Smile)

ciprian71 a scris:
Stiu eu de ce ? Sa nu fie studenti rusi cu bilete gratuite.
Mă îndoiesc că studenţii ruşi au vreo facilitate. Rusia a introdus tariful global la toate trenurile. Personalul RJD nu mai are nicio facilitate, iar biletele de serviciu OSJD şi foile de drum OSJD nu mai sunt acceptate decât în trafic internaţional. Nu mai merge să iau avionul până la Moscova şi să fac Transsiberianul gratis Sad
800.000 călători internaţionali de la ruşi înseamnă şi cei care merg spre Belarus, Rep. Moldova şi alte state ex-URSS de pe unde oamenii pleacă la muncă în Rusia la fel cum cei din România se duc în Anglia, Italia şi Spania. Cum avioanele low-cost sunt ca şi inexistente în partea aia de lume, autostrăzile la fel, singura alternativă rămâne trenul.

Warrington a scris:
Orice investiție trebuie să se amortizeze într-un orizont de timp previzibil, să zicem 30-50 de ani. În România nimeni nu ia în calcul amortizarea, infrastructura e văzută ca un fel de gaură neagră, unde se aruncă bani pentru ca toată lumea să poată circula gratis.
Exact asta e problema, că unele categorii de vehicule merg gratis sau aproape gratis. Transportul auto plăteşte o rovinietă infimă, vreo 2500 lei pe an pentru un autobuz, asta dacă circulă pe DN-uri, că dacă face doar curse locale pe DJ-uri nu plăteşte nimic. Între timp, un tren plăteşte vreo 9 lei pe km, fie că merge pe magistrale, fie că merge pe Jebel - Liebling, fie că e Malaxa 900, fie că e EA cu 15 etajate. La taxele astea, biletul de tren nu are cum să fie iefin. Chiar şi cu compensaţia maximă de la stat, nu-şi va permite nimeni material rulant nou sau măcar un venit constant care să îi permită să ia un credit pe mai mulţi ani (mai ales că legislaţia se schimbă des, iar dacă te întinzi mai mult, păţeşti ca Regiotrans).

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22398
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeLun 10 Apr 2017, 01:32

Asta era acum, dupa ce ca te plimbi pe mocangeala in toata tara vrei si Transsiberianul mocangeala, ca ce chestie, cine esti tu sa mergi cu acel tren gratis?
E de ajuns ca pentru plimbatul a doua hartii pe zi te plimbi moca in tara si UE.
Vrei sa te plimbi, platesti! Cel putin in Rusia sa te puna la punct daca nu si in restul ca nu vad motivul pentru care sa mergi moca in toata lumea doar ca lucrezi tu in minister in Romania, ce profit au tarile din lumea asta sa iti acorde tie mocangeala?

_________________
595423Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 55 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 55 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25580
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeLun 10 Apr 2017, 02:14

Păi e convenţie internaţională, rusul merge moka prin juma' de Europă, dar noi în Rusia nu putem. Să înţeleg că rusul are 3 ouă? E bătaie de joc ce se întâmplă acolo, analog şi pentru CFM care pune tot felul de condiţii şi cere tot felul de aprobări pentru bilete OSJD.

Bine, vizele de Rusia oricum se obţin greu, asta cu Transsiberianul era doar o idee. În schimb, un coleg din Ungaria, rămas peste concediu cu un bilet de serviciu OSJD, a făcut treaba asta cu Transsiberianul gratis Smile Dar şi-a început călătoria din Ucraina, că altfel nu putea folosi biletul respectiv.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3794
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeLun 10 Apr 2017, 02:19

ciprian71 a scris:
La ora actuala costurile  sa zicem sunt suportabile, pentru subventiona 100% calatoria unui student.

Nu e nici o problemă dacă subvenționezi 100% călătoria studenților, poți să subvenționezi 100% călătoria oricui: a pensionarilor, a femeilor însărcinate, a preoților, vameșilor și polițiștilor etc. etc.

Problema e că nimeni nu ar trebui să urce în tren fără ca el (sau altcineva) să fi plătit pentru biletul lui. Vrei subvenție 100% pentru studenți? OK, să plătească universitatea biletele întregi în avans și n-are decât să-și recupereze ulterior banii de la Ministerul Educației. Vrei subvenție 100% pentru preoți? OK, să plătească Mitropolia biletele întregi în avans și e treaba ei cum și de unde își recuperează banii. La fel și pentru pensionari, femei însărcinate și oricine mai vrei tu.

În esență, compania de transport prestează serviciul numai cu plata în avans și trebuie să încaseze efectiv banii înainte de prestarea serviciului. Restul e treaba celui care acordă subvenția.
Sus In jos
Warrington

Warrington


Numarul mesajelor : 787
Reputatie : 3794
Data de inscriere : 03/09/2016

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeLun 10 Apr 2017, 02:26

Dr2005 a scris:
Păi e convenţie internaţională, rusul merge moka prin juma' de Europă, dar noi în Rusia nu putem.

Nu despre asta era vorba. Tu evaluezi orice serviciu de transport feroviar în fiuncție de posibilitatea ta de a circula gratis cu el. În urmă cu câteva luni asta a fost obiecția ta și cu privire la Thalys, faptul că nu poți tu circula gratis cu el.

Sigur că asta poate avea și părți bune, un operator feroviar care vrea tratament special poate să mai caute încă 20 ca tine în minister și să vă ofere călătorii gratis pe viață în schimbul a ceea ce îi trebuie lui. Dar este un mod absolut demențial de a evalua un serviciu de transport, calitatea și competitivitatea lui nu constau în gratuitățile pe care ți le oferă ție.

Dr2005 a scris:
unele categorii de vehicule merg gratis sau aproape gratis. Transportul auto plăteşte o rovinietă infimă, vreo 2500 lei pe an pentru un autobuz, asta dacă circulă pe DN-uri, că dacă face doar curse locale pe DJ-uri nu plăteşte nimic.

Ți-am mai explicat și pe un alt topic că un TIR sau un autocar plătesc aproximativ 1 leu pe kilometru taxe incluse în prețul carburantului. Autoturismele plătesc vreo 20 de bani pe kilometru, iar microbuzele vreo 30 de bani. Oricum, plătesc mult peste ce se cheltuie cu amenajarea drumului respectiv.
Sus In jos
cristy79

cristy79


Numarul mesajelor : 1539
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5873
Data de inscriere : 27/02/2013

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeLun 10 Apr 2017, 07:46

De asta spun si eu ca sistemul actual cu pomanageala generala e nesustenbabil si se va prabusi in timp, CFR trebuie sa functioneze luni de zile pana isi primeste banii de la minister pt pomeni. Cu ce va functiona? Deocamdata din Februarie am intrat in a treia luna si bani ciuciu, doar plimbari fara numar pe banii altora. Ar fi interesanta o statistica cu cat au scazut incasarile din bilete in timpul asta. Studentii chiar aduceau bani frumosi, erau un venit sigur chiar si 50% cat plateau. 

Haideti sa va spun o poveste chiar de ieri. 

Ruta: Bucuresti-Sibiu. 

Plecare Bucuresti autocar FANY autogara Militari la 7.30  - sosire Sibiu la 12.15 deci 4h45 pe 280 de km traseu pe V Oltului, tarif 52 de lei. 

Retur din Sibiu tren IR 1622 plecare 15.13 - sosire Bucuresti 21.19 (deci peste 6 ore) 315 km ruta prin Brasov pret intreg 72,6 RON (!!!) - abia cu voucherul de reducere -45% l-am putut scoate la 40 de RON. 

Conditii comparabile, curat si civilizat fara prize atat la dus cat si la intors - vagon 21-70 compartimentat. 

Am fost cred singurul platitor din Sibiu: numai si numai pomeni, deci incasari ZERO la acest tren 1622 din Sibiu, care oricum ieri duminica a venit aproape gol si a plecat cam o treime ocupat vagonul meu cel putin numai cu tarife zero. Autogara plina ochi si nu mai aveau locuri, luau lumea si in picioare. Cum sa atragi calatori in aceste conditii la tren? M200 este praf si pulbere, restrictii intr-una, care tin km intregi - cel putin la Vladeni Ardeal cred ca s-a mers o mare distanta cu 10 km/h. Trenurile Regio fac Sibiu-Brasov in 4 ore (!!!) iar IR 1622 ieri in peste 3 ore. Cum e posibil asa ceva si sa ceri tarife IR pentru aceasta bataie de joc? Nu e de mirare ca nici gratis nu merge nimeni. Eu am mers ca sa imi mai consum din vouchere si pt peisajele de pe M200 acum ca e totul inverzit - dar sa fim seriosi, cine merge pt peisaje sa faca 4 ore pe 150 de km???

Ruta asta ramane o cenusareasa, pretul de 72.6 lei este pur si simplu aberant, nesimtit, de-a dreptul SF pt o viteza medie de 50 de km/h. Toate trenurile de pe rute ca Brasov-Sibiu, Brasov-Sighisoara etc ar trebui tarifate REGIO si nici asa nu cred ca mai vine nimeni sa mearga in secolul XXI cu 30 de km/h. Nici nu stiu ce se mai poate face, infrastructura a ajuns atat de degradata incat lumea nu mai merge nici gratis... e de plans halul in care am ajuns.

Am ramas cu un gust amar, daca am ajuns sa oferim pomeni sa mai mearga cineva cu trenul si in zi de duminica sa ai incasari ZERO dintr-o locatie importanta totusi resedinta de judet, nu se poate asa ceva...
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25580
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeLun 10 Apr 2017, 11:12

Warrington a scris:
Dr2005 a scris:
Păi e convenţie internaţională, rusul merge moka prin juma' de Europă, dar noi în Rusia nu putem.

Nu despre asta era vorba. Tu evaluezi orice serviciu de transport feroviar în fiuncție de posibilitatea ta de a circula gratis cu el. În urmă cu câteva luni asta a fost obiecția ta și cu privire la Thalys, faptul că nu poți tu circula gratis cu el.
Nici tu n-ai simţul umorului. Ideea era că în Europa există anumite categorii de facilităţi pentru diverse categorii sociale sau profesionale, facilităţi bine stabilite prin acte normative, prin contracte colective de muncă şi alte acte. În Rusia nu există nimic, acolo se merge pe principiul ,,vrei, nu vrei, tot la noi ajungi", pentru că autostrăzi şi drumuri nu sunt, avioanele au preţuri prohibitive şi distanţele sunt mari... iar trenurile sunt puţine raportat la cerere, numai că RJD-ului îi convine că merge cu ele pline până la refuz, iar lui Putin îi convine că nu pot oamenii să vină să manifeste împotriva lui (ar trebui lejer un an de zile ca să aduni la Kremlin câteva milioane de oameni din afara Moscovei, pentru că fizic nu ai cu ce să îi aduci). E şi ăsta un model de transport, dar nu mi-ar plăcea să îl văd aplicat la noi.
Despre Thalys numai de bine, pe Bruxelles - Amsterdam merge mai încet decât IR-urile noastre Bucureşti - Constanţa... dacă găseşte fraieri care să dea 45 - 88 euro pe bilet, bravo lui, eu nu l-aş fi folosit pe acolo nici să fie gratis. Poate spre Franţa e altceva, acolo poate are linie dedicată. Şi exemple de trenuri scumpe destinate fraierilor care ţin mai mult la imagine decât la bani mai sunt prin Europa... de exemplu, CAT (City Airport Train) de la Viena. Face 16 - 20 minute şi costă 12 euro. Garniturile au 3 - 4 etajate de navetă, dar au în plus Wi-Fi. În schimb, un tren normal (uneori compus fix din acelaşi model de vagoane) face 25 minute şi costă 3,5 euro. Dar, na, dacă n-ai pe ce da banii sau nu şti, mergi cu CAT-ul (mai ales la câtă reclamă îşi face prin aeroport, în vreme ce trenul normal e doar pentru navetişti şi cunoscători).

A, şi mai era o idee, că atunci când tu dai călătorie gratuită unui străin, ar trebui să o faci pe bază de reciprocitate. Să-ţi dea şi el ţie... ceea ce RJD nu face. Dar cine să se ia în gură cu ruşii, când Rusia singură face minim 3/4 din tot traficul statelor membre OSJD? De aia există fişe UIC şi fişe OSJD, există specificaţii tehnice de interoperabilitate UE şi specificaţii tehnice OSJD, pentru că ruşii nu au vrut să lase de la ei şi şi-au făcut UIC-ul lor, sub forma acestui OSJD (Organizaţia de Cooperare a Căilor Ferate - OCCF pe româneşte). Nu mai zic că ruşii, în relaţia cu alte ţări, consideră că statul = CFR şi nu dau 2 bani pe împărţeala SNCFR-ului, se fac deconturile pentru vagoanele de călători prin CFR Marfă, că ăia au rămas cu singurul om la OSJD, numai că pe toate scrisorile de OSJD scrie sec ,,Către Căile Ferate Române".
Acum se chinuie ambele părţi să armonizeze regulile, dar din motive practice, că vin trenuri din Rusia spre Europa şi vin cu tot felul de incompatibilităţi sau condiţii restrictive, ba de gabarit, ba de frână, ba de încărcare, ba de sarcină pe osie.

Warrington a scris:
Ți-am mai explicat și pe un alt topic că un TIR sau un autocar plătesc aproximativ 1 leu pe kilometru taxe incluse în prețul carburantului. Autoturismele plătesc vreo 20 de bani pe kilometru, iar microbuzele vreo 30 de bani. Oricum, plătesc mult peste ce se cheltuie cu amenajarea drumului respectiv.
O Malaxa 900 plăteşte 9 lei pe km. Şi îţi garantez că impactul ei asupra infrastructurii e mai mic decât al unui camion de 20t asupra asfaltului. Dacă nici aşa nu ţi se pare discriminatoriu...
Apropo de carburant, am luat 2 litri de benzină pentru un grătar. La grătar m-am dus cu bicicleta. La ce sula mânzului am plătit taxă de drum pentru ăia 2 litri, când nici n-am folosit drumul ca lumea? La fel pentru o maşină care nu iese în viaţa ei pe drum public (de exemplu cele care însoţesc avioanele pe pistă, tractoarele, motostivuitoarele) de ce se percepe taxă de drum? Din nou mă repet: acele accize nu constituie taxe de drum, câtă vreme le plătesc toţi utilizatorii de combustibil, indiferent la cel îl folosesc. Taxa de drum e rovinieta, pe care o plătesc doar autovehiculele care circulă pe DN-uri şi autostrăzi. Aia e taxă de drum, acciza din carburanţi, chiar dacă uneori i se mai spune taxă de drum, e taxă de drum doar cu numele, ea merge la bugetul consolidat al statului, de unde se poate folosi cam la orice.

cristy79 a scris:
De asta spun si eu ca sistemul actual cu pomanageala generala e nesustenbabil si se va prabusi in timp, CFR trebuie sa functioneze luni de zile pana isi primeste banii de la minister pt pomeni. Cu ce va functiona? Deocamdata din Februarie am intrat in a treia luna si bani ciuciu, doar plimbari fara numar pe banii altora. Ar fi interesanta o statistica cu cat au scazut incasarile din bilete in timpul asta. Studentii chiar aduceau bani frumosi, erau un venit sigur chiar si 50% cat plateau.
Confunzi merele cu perele. Nu s-a plătit compensaţia de serviciu public, din cauza faptului că Ministerul Finanţelor Publice a respins toate dosarele, justificând inexistenţa unui act adiţional la Constractul de Servicii Publice pe anul 2017, deşi HG de semnare a CSP nu prevede explicit un termen pentru realizarea actului adiţional. Actul adiţional a fost semnat, îl găsiţi în secţiunea de transparenţă decizională de pe www.mt.gov.ro, după ce îşi face circuitul legal va fi adoptat şi vor fi achitate şi compensaţiile restante, cu penalităţile de rigoare... desigur, nu MFP va suporta penalităţile, deşi din vina lor s-a ajuns aici.
Decontul facilităţilor de călătorie este titlu separat, nu necesită CSP şi are fondurile asigurate. Pe titlul respectiv s-au făcut plăţi şi se vor face, iar dacă se întârzie, Statul va plăti penalităţile cuvenite, că au mai fost cazuri. Deci ăştia sunt nişte bani siguri şi operatorii ar trebui să încerce să profite. Deja TFC oferă posibilitatea înregistrării studenţilor la casele de bilete pentru a putea apoi achiziţiona biletele on-line sau prin automate. Pe când aşa ceva şi la alţi operatori? Nu mai zic că, astfel, studenţii îşi vor putea cumpăra biletele mai uşor şi cu avans mai mare, deci se vor putea dimensiona mai bine garniturile.

--
Later edit: Scuze, Cristian71, am modificat.

_________________
:TTT:


Ultima editare efectuata de catre Dr2005 in Lun 10 Apr 2017, 19:53, editata de 1 ori
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22398
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeLun 10 Apr 2017, 11:55

Un angajat CFR Calatori e normal sa aibe facilitatea de a merge gratis dar tu care lucrezi in minister si nu ai treaba cu CFR Calatori pentru ce primesti gratuit si toti ceilalti din minister ca voi nu aduceti nici 1 ban in plus profit la CFR Calatori, sunteti angajati ai ministerului nu ai CFR, pentru ce sa primiti voi facilitate de a merge gratis? Nu e normal.
Tu plimbi 2 hartii pe zi si te vaiti ca vai ce mult ai de lucru, nu ai treaba cu CFR Calatori dar te plimbi moca saptamanal. Asta a fost si interesul tau de a te angaja acolo sa te plimbi moca.

_________________
595423Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 55 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 55 Bdeem_8496_a
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20635
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25580
Data de inscriere : 17/08/2011

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeLun 10 Apr 2017, 12:02

Vino şi tu să plimbi 2 hârtii pe zi de la 8 la 19 sau 20 şi să nu poţi să-ţi faci nici măcar alea 21 de zile de concediu pe an. Avem vreo 3 locuri libere rămase de la unii care n-au mai rezistat.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22398
Data de inscriere : 06/12/2009

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeLun 10 Apr 2017, 12:05

Lasa vrajeala ca in afara de a te plange nu stii altceva. Daca e asa greu pleaca in alta parte dar nu vrei sa pierzi mocangeala, normal. Salariu bun si plimbari pe moca la greu, cred si eu ca e bine doar ca unii nu recunosc ca e bine de frica sa nu le fure altcineva locul.

_________________
595423Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 55 Bdeem_8496_aDiscutii generale despre transport II - Pagina 55 Bdeem_8496_a
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9108
Reputatie : 13018
Data de inscriere : 16/07/2014

Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitimeLun 10 Apr 2017, 12:24

Pai si cine ar trebui sa anunte OSJD ca CFR s-a impartit in mai multe entitati si sa faca demersuri de a fi inscrise acolo toate entitatile? noi astia de pe forum sau Ministerul transporturilor?

stiu, stiu o sa vi sa imi raspunzi ca din cauza Ue se baga infrigement ca n-avem voie si alte bla blauri dar vin si te intreb daca nu cumva proprietarul companiilor feroviare e Statul Roman PRIN ministerul transporturilor.

Daca vreo firma cu numele CFR e membra in UIC si in OSJD si are problemele astea cu gratuitatile de ce mai sta acolo cu rusii? Sa iasa din OSJD si sa stea cu UE.
Sus In jos
Continut sponsorizat





Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Empty
MesajSubiect: Re: Discutii generale despre transport II   Discutii generale despre transport II - Pagina 55 Icon_minitime

Sus In jos
 
Discutii generale despre transport II
Sus 
Pagina 55 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 29 ... 54, 55, 56 ... 61 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport II
» Discutii generale despre transport III
» Discutii generale despre transport
» Discutii generale despre transport II

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: