Foarte reusite pozele. Destul de deosebite unele. Chiar as vrea si eu sa ajung acum pe la inceputul toamnei, special pentru culorile specifice ce vor schimba peisajul. Dar la intors cum ai procedat? Autocar, cazare, etc. ? La dus am inteles programul. La intors pare ca n-ar fi altceva de la RC pentru Berzovia dupa ce se intoarce trenul CFR la Oravita.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Am scris pe undeva pe forum că RT-ul a băut apă după CFR. Ultimul tren de la Oravița la Berzovia pleacă la 10:49. În fața gării e o autogară improvizată, din care am luat o dubă până la Reșița. Ne-am mai învârtit pe acolo un pic și am mers în Reșița Nord, de unde am luat trenul spre Timișoara.
PS 1: Avea dreptate Karpaty când zicea că RT-ul ar trebui să plece din Reșița Sud, nu Nord. Da' na, ar trebui să plătească TUI și motorină în plus.
PS 2: Am făcut poze și pe drumul de întors la Timișoara, dar, nu știu cum, s-au pierdut...
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 22 Sept 2018, 01:41
Continui seria asta cu al treilea reportaj (ar fi trebuit sa fie al patrulea, dar am explicat mai sus situtia).
Am luat 1696 de la Timisoara la Craiova. Am avut loc intr-un 21-76, ocupat undeva la 60% pe bucata pe care am mers. Sigur ca, AC-ul mergand prea tare, doamnele si domnisoarele erau mai imbracate. Evident, in Lugoj a ajuns cu 10-12 minute timpuriu si pana pe la Severin, de unde a inceput sa acumuleze intarziere, tot mai devreme a ajuns.
A fost si supra control, care a observat ca polonezului din fata mea ii expirase cu o zi inainte Interrail-ul, dar nu a observat ca biletul meu era pentru ziua urmatoare. Ce sa-i faci? Casierita din Arad asa a inteles. Treaba e ca si nasii si supracontrolorul i-au cerut de 6 ori biletul polonezului, ca nu se lamureau care e treaba. Saracul om se tot uita la mine tot mai uimit, eu ii repetam ca vor sa se lamureasca, dar ca si mie mi se pare o prostie toata schema.
Ziceam ca nici nasul, nici supracontrolorul, nu au observa ca biletul meu e pentru trenul din ziua urmatoare. Nici eu nu am bagat de seama pana cand un domn urcat la Caransabes sau Herculane mi-a cerut sa ii eliberez locul. I-am spus ca asta e locul meu si i-am aratat biletul. Si omul mi-a aratat biletul dumnealui. Pana la urma a gasit buba si mi-a zis ca sta el pe un alt loc, dar ca imi va cere locul daca va fi la randul sau pus sa cedeze respectivul scaun. Din fericire nu a fost nevoie.
I-am spus unuia din controlori ca am legatura din Craiova si l-am rugat sa vorbeasca sa nu plece trenul fara mine. Am ajuns in Craiova cu 10-12 minute intarziere. Eh, trenul a fost oprit la linia I si eu, cu un rucsac in spate, un ghiozdan plin de carti pus in fata si in maini cu alte doua genti cu carti am mers mai bine de 100 de metri pana la pasaj, m-am dus pe sub primele trei (?) linii, am trecut peste alte doua si m-am urcat in 2061, tren pus chiar un pic dupa pasaj. Ca na, atat ii duce mintea. Acum intreb si eu o chestie: daca in locul unui darlau de 29 de ani, sanatos, ar fi fost o baba?
Si o intrebare: mi s-a parut sau grupa de Resita are propriul controlor? Sau chiar controlori?
2061 Craiova - Sibiu a fost compus din doua 20-49 tractate de o DA. Grad de ocupare la plecare sub 10 calatori/vagon, iar pana in halta Ostroveni, unde am coborat, nu cred ca au fost peste 25 de calatori/vagon simultan.
Bordei hc
IMG_20180529_051538 by SSV 1915, on Flickr
Circea Hm
IMG_20180529_052323 by SSV 1915, on Flickr
Toporas hc
IMG_20180529_053338 by SSV 1915, on Flickr
Robanesti Hm
IMG_20180529_053814 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_053819 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_053826 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_053830 by SSV 1915, on Flickr
Spineni Hm
IMG_20180529_054527 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 22 Sept 2018, 01:53
Bals
IMG_20180529_055203 by SSV 1915, on Flickr
Linia care se desprinde din linia 1 a fost scoasa din uz.
IMG_20180529_055216 by SSV 1915, on Flickr
Vedere din cealalta parte a liniei 2.
IMG_20180529_055258 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_055309 by SSV 1915, on Flickr
953 care forma Regio 9483 Piatra Olt - Craiova
IMG_20180529_055549 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_055830 by SSV 1915, on Flickr
Macazul liniei de care ziceam.
IMG_20180529_055833 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_055848 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_055857 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 22 Sept 2018, 01:57
Canton 217 h
IMG_20180529_060111 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_060132 by SSV 1915, on Flickr
Branet hc
IMG_20180529_060531 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_060536 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_060546 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_060821 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_060832 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 22 Sept 2018, 02:15
Piatra Olt
IMG_20180529_061504 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_061518 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_061611 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_061619 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_061625 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_061633 by SSV 1915, on Flickr
Am sosit. Urmeaza o asteptare de 18 minute. Cum pentru ce? Sosirea si plecarea lui IR 1722 Sibiu - Caracal (-Pretrosani), R 9011 Pitesti - Craiova si R 9401 Caracal - Pitesti. Cum dintre Personale cel in care ma aflam avea cea mai lunga distanta de parcurs logic ca asta a asteptat sa treaca toate. Daca iti plac trenurile e foarte frumos sa vezi toata agitatia, dar daca doar ai de ajuns undeva iti bagi si ce n-ai in cefereu' sufletului.
IR 1722 iesint din statie si o parte din 9401. Malaxa 907 a fost decuplata de la garnitura. Il forma, cumva, pe R 9472 Piatra Olt - Pitesti?
IMG_20180529_063048 by SSV 1915, on Flickr
20-55 015 din compunerea lui 9401.
IMG_20180529_063058 by SSV 1915, on Flickr
Parasim Piatra Olt. Am fost aproape sa facem o liniuta cu Personalul de Pitesti.
IMG_20180529_063319 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_063321_1 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_063351 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_063353_1 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_063356 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_063358 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_063403 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_063405 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 22 Sept 2018, 02:23
Ganeasa hc
IMG_20180529_063717 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_064117 by SSV 1915, on Flickr
Arcesti
IMG_20180529_064527 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_064533 by SSV 1915, on Flickr
Colibasi Hm
IMG_20180529_065211 by SSV 1915, on Flickr
Aici s-au dat jos indo-romanii urcati in Ganeasa. Intre statiile astea a fost depasit gradul de ocupare de care am pomenit la inceput.
IMG_20180529_065256 by SSV 1915, on Flickr
Strejesti
IMG_20180529_065931 by SSV 1915, on Flickr
Zlatarei
IMG_20180529_070444 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_070448 by SSV 1915, on Flickr
Dragasani
IMG_20180529_071329 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_071337 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_071344 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180529_073513 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 22 Sept 2018, 02:39
Calina
IMG_20180529_074133 by SSV 1915, on Flickr
Zavideni
IMG_20180529_074525 by SSV 1915, on Flickr
Orlesti hc
IMG_20180529_075021 by SSV 1915, on Flickr
Fiscalia, unde stam alte 10 minute pentru crucea cu R 2074 Lotru - Piatra Olt.
IMG_20180529_075402 by SSV 1915, on Flickr
2074 format din 91...8? Nu-mi pot da seama din cauza grafitti-ului.
IMG_20180529_075644 by SSV 1915, on Flickr
Bucsani Valcea h
IMG_20180529_080236 by SSV 1915, on Flickr
Ionesti
IMG_20180529_080737 by SSV 1915, on Flickr
Slavitesti hc
IMG_20180529_081248 by SSV 1915, on Flickr
Din diverse motive pana aici am pozat si filmat. Cam astea sint imaginile, pataniile si impresiile din primul concediul al verii.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 22 Sept 2018, 02:56
Indienii aia au circulat cu bilet sau?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 22 Sept 2018, 03:04
Adrian, nu stiu sa-ti raspund pentru ca s-au urcat in celalalt vagon. Dar iti dai seama ca banuiala mea e ca nu.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 22 Sept 2018, 05:34
A, am uitat de o chestie. Chiar e nevoie de hc-urile alea? La cati calatori au trenurile de pe 201 chiar nu le vad rostul.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum 30 Sept 2018, 11:13
In august am fost in concediu vreo doua saptamani. Am pornit din Cluj cu 1736 pana la ai mei, la Valcea, unde am stat vreo cinci zile. De acolo am luat Dacosul la Bucuresti, aceasta bucata de traseu fiind singura pe care nu am parcurs-o cu trenul, parcursul fiind Cluj - R. Valcea, R. Valcea - Bucuresti, Bucuresti - Chisinau, Chisinau - Odesa, Odesa - Chisinau (unde doar am dormit la intors), Chisinau - Iasi-Socola (sa zicem ca am trisat si pe distanta intre Socola si gara Iasi, luand taxiul), Iasi - Suceava si Suceava - Cluj. As fi luat trenul si de la R. Valcea la Bucuresti, da' cu toata anticipatia/TrenPlus-ul si cu tot onlineu' nu as fi scos biletul sub 50 de lei, pe cand de la Dacos l-am cumparat cu vreo 30 de lei. Plus ca "Papusa" e cunoscut pentru intarzierile din timpul verii si nici n-as fi riscat sa pierdem trenul spre Chisinau.
Biletele la Prietenia au costat 90 de lei bucata, luate prin oferta Fortuna. La pret normal ele sint 135 de lei bucata. Dar chiar si la 90 de lei (cam cat costa pana la Iasi, la clasa a II-a) e scump.
Asadar, ia-ta-ne in Bucuresti Nord. Pe linia 10 (Prietenia era garat la linia 11) astepta 13737 Bucuresti Nord - Urziceni, cu trei 21-80-uri si 66 1298 la tractiune.
IMG_20180816_185920 by SSV 1915, on Flickr
Ajungem la vagonul nostru, ii aratam biletele insotitorului si urcam sa ne lasam bagajele. Toate bune si frumoase si... Fereastra fixa la compartiment. Nu, nu era blocata cu un holsurub, ca la CFR Calatori, nu se deschidea si punct. Cobor, il intreb pe insotitor daca nu se poate deschide fereastra in compartiment si vine raspunsul: "Nu s' puati, uăăă..." Ii zic "bun, da' murim de cald inauntru", iar el, cu o indiferenta cum rar vezi, ridicat din umeri si isi stramba fata ca Piturca. Dupa asta imi spune ca se deschid ferestrele de pe coridor si ca o sa vina aer dupa ce pleaca trenul. Dupa ce am dat jos toti sfintii din calendar (am o problema cu caldura si cu spatiile neaerisite) m-am dus sa vad daca se vad doua locuri libere in cele doua 22-76/96 atasate garniturii de baza, da' au plecat pline din Bucuresti, desi vorbim de un tren care a plecat joia, cu o zi dupa Sfanta Marie.
Ma intorc in vagon, sa imi asez bagajul... Buba... Cum si eu si colegul aveam cate un rucsac de 50-60 de litri plus cate un ghiozdan si cate o punga cu apa, bere si ceva de halit, iar in compartiment acel spatiu pentru bagaje de deasupra usii si cate o lada sub jumatate de bancheta, pe ambele parti. Eh, se da bagajul fiecaruia din cei patru calatori plus patura, toper si perna. Cum faci? Mai ales ca pana sa pornim au venit doi studenti din Hong Kong, deci a fost distractia de pe lume. Ma mir ca cei doi insotitori (unul era sigur al vagonului, celalalt a impartit asternuturile, nu stiu daca in tot trenul sau numai in vagonul nostru) n-au comentat nimic ca eu si colegul ne-am mutat in compartimentul vecin.
Chiar dupa ce a pornit trenul am inceput sa... facem draperiile spirala, ca sa intre mai bine aerul in vagon. Pai cum ne-a vazut insotitorul indiferent ca murim de cald instant s-a apucat sa le aranjeze la loc, cerandu-ne sa le lasam asa, ca se sifoneaza. Din preocuparile personalului CFM...
Un tren local care l-a fermecat pe prietenul cu care am facut excursia.
Am terminat proviziile cam cand am ajuns in Buzau. Cum aveam vreo 10 minute de stat acolo am mers cu unul din colegii de compartiment din Asia sa luam niste beri. Am mers... Vorba vine am mers, am tot fugit sa gasim un magazin cu bere. Era un chisc deschis undeva in stanga cladirii, cum iesi spre oras, da' Timisoareana calda nu-mi vine sa servesc. Asta e, ne-am intors in tren si am mers sa ne aprovizionam de la bar. Barul fiind intr-un vagon amenajat pe jumatate in scopul asta, iar cealalta jumatate, patru sau 5 compartimente, pentru dormit. 7 sau 8 lei una, nici rece, nici calda, ceva mai breaza ca Timisoareana, poate pe acelasi nivel cu Ciucu'. Eh, si aici a trebuit sa fie intr-un fel, in sensul ca pe la 11 si ceva era inchis barul. Fara sa ajunte nimeni nimic, pur si simplu nu mai era nimeni acolo si locul era inchis. Serviciu ca asta sa tot ai, frate! Pana in vama am bagat somn.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum 30 Sept 2018, 11:14
In vama romaneasca insotitorul a declarat vamesilor ca are 11 calatori in vagonul cu 36 de locuri. Deci grad de ocupare de vreo 30%. Nici in restul trenului nu parea sa fie mai aglomerat. Dupa ce au trecut granicerii de compartimentul nostru m-am dus spre una din baile din vagon, la care insotitorul ma opreste sa-mi spuna, iar ca "nu s' puati". De ce? Nu-am aflat, da' nu s' puati. A, m-am prins mai tarziu ca materialul rulant al CFM-ului avand doar WC-uri cu descarcare intre sine nu merge sa iti faci treaba in statie. Dar, din nou, de asta mi-am dat eu seama, nu ca s-a deranjat nenea sa-mi explice. Totusi, a fost de treaba, intr-o oarecare masura, si m-a indrumat spre baia din cladirea statiei de peste Prut. Spun intr-o oarecare masura pentru ca pe mine si pe unul din baietii asiatici ne tot zorea la modu' "hai, haidi uai!". Totusi, unul din colegii de vagon, care a si coborat acolo, ne-a condus pana in dreptul baii. Mai curata ca baile din gari de pe la noi, apropo. Idem si budele din vagon. Nu farmacie, da' clar mai breze.
De la garnitura au fost decuplate GM-ul si 20-55-ul atasate in Iasi, iar trenul a fost manevrat de o ЧМЭ3/ChME3, cu fluier, in... zona tehnica? Si angajatii CFM care se ocupa de respectivele au urcat in vagoane pentru a le pregati. Da, e o gaura in podea pentru a potrivi axul boghiului.
IMG_20180817_053944 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180817_054121 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180817_054140 by SSV 1915, on Flickr
In timp ce faceam pozele astea am povestit cu un baiat din Olanda despre cum sint trenurile pe la noi, despre schimbatul boghiurilor, si despre cum intre Eindhoven, orasul lui natal, si Amsterdam sint si 12 IC-uri pe ora. Asta zicea el.
Dupa ce s-au terminat manevrele astea si trenul a fost tras la peron am mai asteptat vreo 50 de minute sa se faca ora plecarii. Doar ca eu m-am retras in compartiment sa mai prind ceva somn.
Logic, mersul ar putea fi eficientizat si ar putea fi adusa garnitura romaneasca pana la Soroca, de acolo calatorii mutati in D1M-ul CFM-ului si uite asa s-ar scuti vreo doua ore de timp pierdut fara sens. Da' cand Intreprinderea de Stat CFM e tinuta ca sa aiba oamenii locuri de munca asa se intampla.
Intrebare: manevrele astea de schimbare a boghiurilor se fac si pentru alte trenuri sau numai pentru perechea Chisinau - Bucurest - Chisinau?
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum 30 Sept 2018, 11:24
Ne-am trezit la un moment dat din cauza smuciturilor pe care nu le-am simtit in Romania, momente care l-au facut pe tovarasul de drum sa spuna "eu nu stiam ca exista sine cu gropi...". N-as putea spune de la ce (frana nemoderabila), dar se simteau foarte tare.
Toaleta.
IMG_20180817_060806 by SSV 1915, on Flickr
Instructiuni pentru calatori.
IMG_20180817_060815 by SSV 1915, on Flickr
Interior compartiment.
IMG_20180817_064228 by SSV 1915, on Flickr
Hol.
IMG_20180817_083842_1 by SSV 1915, on Flickr
4 - numarul compartimentului, 2 - numarul locului din compartiment. Dar nu am inteles ce era cu 15.
IMG_20180817_084825 by SSV 1915, on Flickr
Lampa individuala
IMG_20180817_084838 by SSV 1915, on Flickr
De cand ne-am trezit trenul mergea cu 60-65 km/h, pe alocuri si cu 80 km/h.
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Dum 30 Sept 2018, 11:37
Ajungem in Chisinau, cu intarziere de vreo 45 de minute. Da, am stat 50 degeaba in Ungheni, ca sa ajungem cu 45 mai tarziu la destinatie. BOOMMM!!!
IMG_20180817_093358 by SSV 1915, on Flickr
Una din garniturile care face de serviciu pe Chisinau - Moscova, formata din 11 vagoane.
IMG_20180817_093544 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180817_093721 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180817_093737 by SSV 1915, on Flickr
La intoarcere din Odesa, deci pe la 10 si ceva seara, tabelele aratau acelasi trenuri, iar dimineata, cand ne-am intors in tara, cel de Iasi nici nu era trecut, de unde am dedus ca nu sint dinamice.
Desi destul de intunecata, gara e placuta, atat inauntru, cat si in fata sau pe peroane. O bila alba pentru CFM!
Nu m-am complicat cu pozat in gara pentru ca nu ne mergea roamingul si deja eram in intarziere pentru intalnirea cu gazda, plus ca aici Mielutul a facut un reportaj reusit.
In cloncluzie, ineficienta atunge cote incredibile in ceea ce priveste ineficienta. Da, sint ipocrit, imi place sa am loc, da' sa tii sase vagoane cand poate nici macar doua nu sint ocupate e ridicol. Cand mai pun si ca de la Bucuresti la Chisinau am facut vreo 15 ore clar voi cauta alternative la Prietenia.