Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
Subiect: Reportaje feroviare Adirmvl Lun 01 Oct 2018, 14:07
,,4 - numarul compartimentului, 2 - numarul locului din compartiment. Dar nu am inteles ce era cu 15" 42 este numerotarea europeana. 15 este numerotarea din ex-spatiu URSS. La ei numerotarea incepe de la 1 la 36. Am intalnit si in Ucraina toate vagoanele UZ au dubla numerotare. Pentru cei ce calatoresc intern se tipareste locul in varianta a doua. Iar biletele internationale in varianta europeana.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Lun 01 Oct 2018, 19:11
Acum, ca zici, are logica. La casa de bilete numerotarea din D1M tot la fel aparea numerotarea, de la 1. Mersi!
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Mier 03 Oct 2018, 21:29
Dragii mosului, azi va duc de la Chisinau la Odesa.
Cu o saptamana inainte de drumul Chisinau - Odesa am intrat in muzeul de istorie din R. Valcea unde am dat peste asta. CFRT?
IMG_20180812_162504 by SSV 1915, on Flickr
Revenind la drumul in sine. Cand inca se schimbau boghiurile olandezul mi-a zis ca a reusit sa cumpere doua bilete pentru aceeasi data in care voiam sa mergem si noi de la Chisinau la Odesa. Se pare ca a avut noroc la a treia sau a patra incercare. Totusi, cica ar fi trebuit sa si le scoata la imprimanta la gara, doar ca acolo i s-a spus ca nu e nevoie si ca tot ce trebuie sa faca este sa arate biletele pe telefon. Si a mai zis ca la clasa I mai erau 3 bilete cu vreo 12 ore inainte. Super... Eu am sunat la CFM si, la fel cum a zis si colegul Reaboi Veaceslav, doamna de acolo mi-a spus ca biletele nu se rezerva, nu se pot cumpara pe net, doar in persoana, de la gara.
Buuuuun... Cum ne-am dat jos din tren ne-am dus ata la casele de bilete, pentru ca nu eram singurii sositi cu trenul ala in Chisinau care voiam sa ajungem si la Odesa. Ne punem la una din case unde o doamna se pregatea sa inceapa programul. Fratilor... Nu ca n-a raspuns cand am zis "saru' mana"... Da' atata durere in cur fata de calator vezi rar si la noi. I-a luat trei minute, daca nu mai bine sa scoata din sertar si sa el aranjeze pe masa agrafele pentru coli, scotch-ul, cateva hartii si alte maruntisuri. Stiu, acum va ganditi "hai, ba, las-o-n spanac, ca macane! Cum sa stea atat?" Nu exagerez nici cat negru sub unghie. Cred ca si daca ar fi dat cineva sa moara in fata ghiseului, ei nu i s-ar fi zbatut un muschi. O indiferenta formidabila.
Termina de aranjat obiectele pe care mie imi venea sa i le bag pe unde o cauta proctologul si sa i le scot pe nara stanga si zice: - Da... - Doua bilete la clasa I pana la Odesa, pentru duminica, si inca doua inapoi, pentru vineri, va rog. - Aaaa... Da' nu mai sint bilete pentru Odesa... - atunci la clasa a II-a. Daca nu mai sint nici la a II-a dati-ne la a III-a... - Da' nu mai sint bilete pentru zilele alea!
Si incepe sa caute prin calculator. Dupa un minut sau mai bine zice "deci doua bilete la clasa I pentru 19 august pana la Odesa si inca doua inapoi, pentru 24?" Eu si colegu' ne uitam unul la celalalt muti. Asteptam sa apara Nea Gaita cu camera ascunsa si tanti sa rada in hohote de noi. Dar nu! Dupa ce mai intreaba odata data si trenul, ma intreaba si numele noastre. I-l spun pe al colegului, i-l spun si pe al meu (nu e chiar cel mai comun) si ma pune sa repet. I-l zic iar pe litere. Evident, mi l-a gresit! Nu ca l-a inteles gresit, desi avea pasaportul meu sub nas. Mi l-a scris gresit pe bilet.
Credeati ca e gata? Neaaaa... Am terminat cu cu biletele de Odesa. Dupa asta i-am zis ca vrem si bilete la trenul de Iasi, pentru 25 august. Raspunsul? - Nu s' puati. - Cum nu se poate? - Inca nu s' dau bilete pentru data șeia. - Cum sa nu? De ce? (Adevarul e ca in punctul asta nici io nu aveam ce sa fac decat sa pierd vremea cu Veorica) - Inca nu s' vand bilete pentru atunși! - Si cand putem lua? - Vedem, inca nu s' știi.
Revenim peste doua dimineti in gara feroviara din Chisinau pentru cea mai asteptata parte a concediului, cea petrecuta la Odesa. Aglomerat bine, oamenii tot veneau. Cu bagaje, cu copii, cu soacra, etc. Nu era trecut nicaieri nimic despre linia de la care pleaca trenul. Adevarul e ca la trei linii, cate sint pentru calatori... Dar vedem ca se pune lumea la coada, ca la aeroport, pentru ca din cladirea garii iesi printr-o usa anume ca sa ajungi la trenul de Odesa. Inaintam destul de bine. Eu detest cozile si nu am apucat sa ma plang ca stam pe loc prea mult, ca sa va faceti o idee. Doar ca tot controlul a insemnat sa aratam biletele insotitorului de vagon si am putut urca. Trenul a fost compus din doua D1M-uri. In AM-ul nostru clasa I nu avea locuri libere, nici clasa a II-a, iar dupa granita, in vagonul de clasa a III-a (cu numarul 3, cel cu 100 de locuri) erau vreo 15 calatori.
CFM-ul ne-a urat calatorie placuta tot drumul. Altceva nu aparea pe afisajul de deasupra culoarului.
IMG_20180819_064609 by SSV 1915, on Flickr
Spatiu, aer conditionat, curatenie, dar niste scaune nu foarte confortabile, cum a observat si colegul de drum. Ma rog, le stiti, sint aceleasi din saloanele de clasa I din etajate. La fel si la clasa a II-a, acelasi model din 26-16-urile CFR-ului.
IMG_20180819_064620 by SSV 1915, on Flickr
Pana la granita foarte putin a coborat sub 40 km/h. Viteza maxima pe care mi-a aratat-o GPS-ul a fost de vreo 85. Numai ca pe foarte multe bucati din drum se mergea cam asa:
Ajungem in prima din cele doua statii de pe teritoriul Moldovei, Tighina.
IMG_20180819_080617 by SSV 1915, on Flickr
"Bender", cum ii zic cei din "Transnistrita".
IMG_20180819_080620 by SSV 1915, on Flickr
De precizat ca atat aici, cat si in Tiraspol, au coborat 10-15 insi si s-au urcat intre 20 si 40.
Linia se desprinde spre Sud, apoi o coteste spre Vest, spre Cainari (?).
IMG_20180819_080753 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_080757 by SSV 1915, on Flickr
Soseaua spre tiraspol. Se poate observa reteaua de alimentare a troleelor, care leaga cele doua orase. Da, cele doua orase sint legate de o linie de troleibuz.
IMG_20180819_081045 by SSV 1915, on Flickr
Complexul sportiv din Tiraspol.
IMG_20180819_081609 by SSV 1915, on Flickr
Ce am putut poza prin geam din gara Tiraspol. Avand in vedere ca desteptii aia cred ca ei sint o tara n-am vrut sa fac pe istetul si sa cobor pe peron sa fac poze, desi trenul a stat 10-12 minute, la fel ca in Tighina.
IMG_20180819_082415 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_082433 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Mier 03 Oct 2018, 22:06
O linie care merge pe latura Vestica a Lacului Raului Ciugiurgan (granita dintre Moldova si Ucraina). Linia leaga centrala electrica GRES Moldova, prin racord, de retelele Moldovei si Ucrainei.
IMG_20180819_085053 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_085054 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_085138 by SSV 1915, on Flickr
In Ucraina electrificarea incepe imediat dupa granita.
IMG_20180819_085405 by SSV 1915, on Flickr
Rozdilna. In partea de Nord a statiei e un alt racord, de unde linie merge in sus pana la Fantana Mica, urmatorul nod.
IMG_20180819_094453 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_094457 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_094501 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_094528 by SSV 1915, on Flickr
Controlul a durat undeva la jumatate de ora, dar stationarea cred ca a ajuns pe la 45 de minute. Evident, fix atunci mi-a trebuit la baie si m-am dus. Ca in 15 secunde sa bata nervos insotitorul de vagon in usa strigand ceva in ruseste. Deschid. Continua in ruseste. Il intreb "poftim?", ce credeti ca raspunde? Nu s' puati! Din nou, din acelasi motiv, veceu cu descarcare intre sine.
Dupa nici 10 kilometri am inceput sa mergem mai serios. Fara smuciturile de pana in Tiraspol si cu viteza intre 80 si 90 aproape constant, destul de putin a scazut sub viteza asta. Bravo UZ-ului!
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Mier 03 Oct 2018, 22:09
Un marfar cu o 2ES5K la tractiune.
IMG_20180819_094906 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_102953 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_103115 by SSV 1915, on Flickr
Rame electrice ER9E. Banchete de lemn si 10 vagoane.
IMG_20180819_103115 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_103124_1 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_103128 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180819_103134_1 by SSV 1915, on Flickr
Cu 2-3 kilometri inainte de tampoanele liniilor incel siruri nesfarsite de vagoane de calatori.
IMG_20180819_103851 by SSV 1915, on Flickr
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Mier 03 Oct 2018, 22:42
In ultima poza din Moldova se vede o linie mai jos, este cumva linia despre care s-a vorbit aici pe forum ca duce la o termocentrala? Si se mai vede ceva ce pare un pilon de pod neterminat.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Mier 03 Oct 2018, 22:47
N-am informatii despre pilonul de pod, dar da, in ultimele poze se vede respectiva linia. Am si scris: Linia leaga centrala electrica GRES Moldova, prin racord, de retelele Moldovei si Ucrainei.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Joi 04 Oct 2018, 09:21
Erau discutii ca racordul spre Ucraina e scos.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Vin 05 Oct 2018, 18:50
Dane, nu stiu nimic nici de discutii, nici daca e scos racordul. Da' nu prea vad de ce sa-l fi desfiintat.
Actuala cladire a garii Odesa Golovna (Одеса-Головна) dateaza din '52. Are 10 linii, din care cea pe care am sosit noi are tampoanele cu 120-140 de metri mai departe de celelalte. Iar de pe peron treci pe poarta asta si mergi pe trotuar pana in dreptul cladirii. Ca asa se primeste un ten international. E drept, nu m-am uitat sa vad cat de ocupate erau celelalte linii, dar totusi...
IMG_20180823_170533 by SSV 1915, on Flickr
In fata garii erau dube care faceau curse pana la Kiev si, daca retin bine, pana la Harkov. Deci se practica si in tari cu tren ieftin si in care lumea chiar se deplaseaza pe calea ferata.
Cupola cladirii.
IMG_20180823_170730 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180823_170740 by SSV 1915, on Flickr
Plecari.
IMG_20180823_170803 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180823_170814 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180823_170902 by SSV 1915, on Flickr
Sosiri.
IMG_20180823_171642 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180823_171628 by SSV 1915, on Flickr
Sala de asteptare.
IMG_20180823_170913 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180823_170936 by SSV 1915, on Flickr
Preacucernicul Franarie, ocrotitorul UZ-istilor.
IMG_20180823_171013 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Vin 05 Oct 2018, 18:59
Tabela electronica, plecari.
IMG_20180823_171116 by SSV 1915, on Flickr
Tabela completa.
IMG_20180823_171134 by SSV 1915, on Flickr
La intrarea pe unele peroane sint pusi turnicheti, dar nu erau functionali.
IMG_20180823_171149 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180823_171223 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180823_171303 by SSV 1915, on Flickr
Trenuri spre toate zonele din tara.
IMG_20180823_171324 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180823_171347 by SSV 1915, on Flickr
ER9E-uri. Spre pline.
IMG_20180823_171352 by SSV 1915, on Flickr
Cladirea vazuta dinspre tampoane.
IMG_20180823_171509_1 by SSV 1915, on Flickr
VL80C-1672
IMG_20180824_175101 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Vin 05 Oct 2018, 19:08
ChS4-188
IMG_20180824_175110 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180824_175144 by SSV 1915, on Flickr
Uitasem ca exista garnituri atat de lungi...
IMG_20180824_175210 by SSV 1915, on Flickr
Si nu circula goale.
IMG_20180824_175737 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180824_175823 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180824_181256 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180824_181308 by SSV 1915, on Flickr
In stanga, trenul de Ternopil pleca, incet. Apropo, viteza trenurilor era destul de mica. 20-25 km/h la plecarea din statie.
IMG_20180824_181308 by SSV 1915, on Flickr
Doua din D1M-urile CFM-ului.
IMG_20180824_181322 by
Cladirea vazuta de pe peron.
IMG_20180824_181552 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Vin 05 Oct 2018, 20:16
Trenul de Harkov a pornit si el.
IMG_20180824_181746 by SSV 1915, on Flickr
VL60PK-1564 se retrage in depou.
IMG_20180824_182006_1 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180824_184020 by SSV 1915, on Flickr
Si la intors au fost tot doua D1M-uri, cu grad de ocupare similar. Evident, numerotarea vagoanelor era facuta gresit fata de ce scria pe bilete, in sensul ca la dus era vagonul 21, adica AM-ul 2, vagonul 1. Aici tot intreba lumea unde are locul, pentru ca numerotarea era 1, 2, 3, 4, 1-1, 1-2, 1-3,1-4. Iar cei cu locuri la vagoanele 2X... In fine, am vazut-o pe una din insotitoare spunandu-i cuiva "asta e vagonul 1" si arata spre numarul clasei.
Voiam sa vad cum sint si celelalte vagoane, dar, cand sa intru in cel de clasa a II-a ma ia in primire insotitorul.
- Ce faci? - Bine, vreau sa trec. - A, da' nu s' puati... - Pai vreau sa vad cum arata inainutru celelalte vagoane. - Da' de ce, n-ai mai fost cu trenu'? - Ba da, da' noi nu avem AM-uri ca astea doua. - Da și, in Romania nu sint trenuri?
Si caterinci de-astea de neam prost. Ca intr-un final sa-mi spuna ca pot trece dupa ce pleaca trenul. Evident ca nu mi-am mai batut capul, mai ales ca putea taranu' sa spuna asa de la inceput, da' da-i unuia sa pazeasca o usa...
Apoi m-a intrebat femeia care vindea mancare si bauturi cum de am venit in Odesa si cum m-am descurcat daca nu stiu rusa. Cam atat ii duce pe unii capul, da' o ard caterincosi si dastepti in creieru' din cap.
IMG_20180824_183535 by SSV 1915, on Flickr
Pornim. Un vagon pentru transportul autoturismelor calatorilor.
IMG_20180824_184548 by SSV 1915, on Flickr
2TE dupa plecarea din vama ucraineana. De precizat ca pana la granita mai este o statie, Kuciugran (sper ca am transliterat corect).
IMG_20180824_194211 by SSV 1915, on Flickr
ChME3 (boghiu cu trei osii, spre deosebire de doua osii, cate au boghiurile de ChME2)
IMG_20180824_194219 by SSV 1915, on Flickr
Racord spre Nord, spre nodul din Mihajeve.
IMG_20180824_194324 by SSV 1915, on Flickr
IMG_20180824_194400 by SSV 1915, on Flickr
Si cam aici se termina pozele, pentru ca se intuneca.
De precizat ca si in AM-ul asta AC-ul mergea prea tare, iar o doamna, invelita cu o bluza si un prosop mare, a cerut sa fie dat mai incet. Nu era singura femeie cu haine suplimentare pe ea. Eh, ce raspuns credeti ca a primit? Exact! "Nu s' puati...". Eh, doamna nu a acceptat raspunsul. ))) Si a avut grija sa stie insotitorii. ))))) Plus ca a fost sustinuta de mai multe femei si, ce sa vezi? S-a putut da aerul mai incet! ))
Cam atat din drumul Chisinau - Odesa - Chisinau, urmeaza Chisinau - Odesa.
Ce nu inteleg e de ce circula trenurile astea J-D sau V-D, ca n-am reusit sa inteleg, cu doua AM-uri, in loc sa circule zilnic cu unul. Si, daca tot sint atat de scarbe astia de la CFM si incearca sa bage calatorilor biletele scumpe pe gat, de ce nu circula zilnic ori in format A-B-B-A, ori A-B-B-C. Dar misterioase sint Caile Ferate din Moldova.
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Vin 05 Oct 2018, 21:12
Faine poze, vag la mijlocul peroanelor niste semnale, banuiesc ca sint repetitoare. Peroanele sint destul de curate desi nu sint cosuri de gunoi dar nici banci sa stai pe peron.
aici au fost discutii despre racordarile alea. http://trenuletz.forumz.ro/t715p960-cfm-moldova
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 11:52
Moldovenii chiar sunt nașpa cu românii, nu îi iubesc prea tare. În Chișinău unii chiar se uitau urât tare, li se pare că noi suntem niște oameni infinit de bogați care venim să îi admirăm în sărăcia lor și să îi țepuim pe toate drumurile. E păcat, dar asta-i realitatea. Iar cu trenurile, având în vedere că au 10 pe zi care pleacă din Chișinău (cam câte pleacă din ultima haltă din România), na, normal că țin la ele ca la un bun important, ca la un mare secret de stat.
Katalyn
Numarul mesajelor : 7376 Varsta : 34 Localizare : Rugby, UK. Reputatie : 11193 Data de inscriere : 09/10/2014
Subiect: Re: Reportaje feroviare Adirmvl Sam 06 Oct 2018, 14:20
Sunt batuti in cap cu parul. Au venit in Europa cu dubla cetatenie de aia se dau mai importanti decat romani. Si faptul ca ei cunosc 2 limbi iar e un avantaj in mintea lor bolnava.