Am fost in concediu saptamana trecuta si l-am inceput cu un mic turneu in care am inconjurat aproape jumatate de tara. Voi posta aici si impresiile, nu doar imaginile.
Vineri, pe 25 mai, am pornit spre Timisoara cu 1833 Iasi - Oradea - Timisoara. Peronul plin, proportia cea mai mare fiind reprezentata de studenti. Insa au si coborat o gramada de oameni in Cluj. Normal, am prins loc in singurul 20-49, celelalte trei vagoane fiind 20-76. Intru si imi pun, cumva, cele doua ghiozdane, o geanta de laptop si o geanta de voiaj. Incerc sa deschid geamul si... Nu voia. Aproape ca m-am lasat cu totul (am vreo 93 de kile) si nimic. Cobor din vagon, il vad pe un ciocanar si il intreb daca nu are un ciocan. Nu ma asteptam sa raspunda afirmativ, dar na, speri pana in ultimul moment. Omul intreaba ce se intampla daca incepe ploaia. Ii raspund ca nu o sa murim de cald, ce puteam sa-i mai spun? Baga coada ciocanului intre manerul geamului si rama si reuseste sa-l deschida. Mai cobor cateva minute pe peron si la intoarcere ce credeti? Unii sint atat de prosti ca au reusit sa blocheze culoarul.
Dar a plecat trenul si a inceput una din cele mai frumoase calatorii din ultimii ani cu trenul. Efectiv, am inceput sa povestesc cu vecinul de scaun si la un moment dat toti cei 7-8 insi din vagon dezbateam, glumea, radeam, injuram, etc. Plus statul pe coridor cu geamul deschis. Din pacate mi-am pierdut telefonul ca inteleptul pe Oravita - Anina, deci nu mai am print screen-urile cu orele de plecare si sosire, dar in multe statii a ajuns timpuriu. In Oradea, spre exemplu, a ajuns timpuriu cu 8-10 minute, daca retin bine.
Bun, gara din Timisoara arata cu siguranta mult mai bine ca acum aproape trei ani cand am fost ultima data. Gara e tot hidoasa, dar se vede cand are parte de o bidinea si de o matura. Am pornit spre Arad cu R 3115 Timisoara - Oradea, format din trei 20-49-uri. Parca vagonul in care am mers pana la arad era ceva mai curat.
Ronat Triaj Gr. D. Stie cineva ce automotor e ala?
Ronat Triag Gr. D_1 by SSV 1915, on Flickr" />
Ronat Triag Gr. D_2 by SSV 1915, on Flickr" />
Sinandrei
IMG_20180527_132209 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20180527_132219 by SSV 1915, on Flickr" />
IR 73 trece fara oprire si intarziat vreo 15 minute. R 16150 de la Regio Calatori astepta si el sa plece dupa international.
Baile Calacea
[img]IMG_20180527_132227 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20180527_133026_1 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20180527_133031 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Ortisoara
[img]IMG_20180527_133604 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20180527_133609 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
[img]IMG_20180527_140236 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20180527_140246 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20180527_140301 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Arad
IMG_20180527_142321 by SSV 1915, on Flickr
Cand vezi ca cei 57 de kilometri sint facuti intr-o ora si sapte minute de un personal, lucru mare pentru Romania, chiar ajungi sa te enervezi ca nu au fost in stare astia sa aduca niste rame pentru un mers cadentat la o ora pe sens.
Intr-un local din oras.
[img]IMG_20180527_172406 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20180527_142325 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20180527_142329 by SSV 1915, on Flickr[/img]
[img]IMG_20180527_184017 by SSV 1915, on Flickr[/img]
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Si unul din motivele pentru care am mers la Arad, un drum cu Astra Trans Carpatic. Pana si prietenul din Timisoara cu care am fost, genul greu de impresionat, a fost surprins de vagonul de clasa a 2-a. E drept, de la 7,2 lei la Personalul CFR-ului la 17 lei la ATC e cale lunga pentru Arad - Timisoara, dar pe distante lungi clar merita trenul.
A avut 8-9 calatori cu tot cu noi la clasa, nu stiu in rest ce grad de ocupare a avut, dar Cuseta era deschisa, probabil ca sa vada cu ochii lor curiosii ca mine conditiile de acolo. Si sint impecabile! A, Doctore, uite ca la astia se poate cu mocheta.
IMG_20180527_185129 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20180527_185135 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20180527_185212 by SSV 1915, on Flickr" />
IMG_20180527_185301 by SSV 1915, on Flickr" />
Nu, lampile pentru citit nu mergeau. Insa are jaluzea, cum alte firme au uitat sa treaca in caietele de sarcini.
IMG_20180527_185308 by SSV 1915, on Flickr" />
Am ajuns bine la Timisoara, vagon silentios, temperatura buna, mirosea a nou. Recomand cu toata caldura trenul asta!
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12455 Data de inscriere : 09/07/2009
Toate vagoanele au fost noi si toate aratau impecabil, pana sa le trimita pe trenuri de navetisti. Peste cativa ani si acesta va fi la fel de imbacsit ca toate celelalte, mai ales ca circula pe ruta asta unde se cara branza si prazul cu trenul la pietele din capitala.
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
Da se pastreaza mult mai bine.Ma uit la rama celor de la Softrans care nu-si arata anii, cel putin nu in ceea ce priveste murdaria.Plus ca ma indoiesc ca la acest tren vor fi primiti cei care merg cu porcul in WC...
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
A treia calatorie pe una din cele mai frumoase linii din tara.
La dus, din Timisoara, am fost cu 16105, de la Timisoara la Berzovia, si cu 16261, de la Berzovia - Oravita. Primul tren a fost ocupat 110-115%. Noi, de exemplu, am stat la usi. In compartimentul pentru bagaje si biciclete erau vreo 15-18 bite si niste proprietari ale lor. Din Berzovia trenul a avut cateva zeci de calatori. Ambele au fost curate, dar colegul de drum mai avea un pic si se urca pe pereti din cauza vitezei. Evident, pentru media retelei nu era mica, dar cand esti om normal pare foarte mica. Un nene avea o cusca cu pui de gaina, da' na, facea parte din farmecul calatoriei. Comparativ cu acum 6-7 ani, cand am fost prima data, cele doua AM-uri care au plecat din Timisoara au mers la Resita, iar cel de Oravita astepta in Berzovia. Inainte cele doua plecate din Timisoara erau decuplate, unul mergand la Resita, celalalt la Oravita.
IMG_20180603_105606 by SSV 1915, on Flickr
Cele doua vagoane au avut un grad de ocupare de vreo 60%, din care un grup de 20 si ceva de bucuresteni de 45-65 de ani. Vagoanele curate, macar cu astea nu se face de bafta cefereu'. Pe drum controlorul, intrebat, recomanda o pizzerie din Anina, de care oamenii pareau multumiti la intoarcere. Eu si prietenul cu care am facut excursia am ramas in zona garii pentru ca ploua destul de serios cand am ajuns si ne-am alimentat de la un magazin din apropiere. De precizat ca in gara din Anina e un stand de unde se pot cumpara suveniruri, dar acesta e deschis doar la orele dintre sosirea si plecarea celor doua trenuri de la si la Oravita.
La intors traseul arata cam asa:
20180526_112254 by SSV 1915, on Flickr
20180526_112508 by SSV 1915, on Flickr
20180526_115805 by SSV 1915, on Flickr
20180526_122201 by SSV 1915, on Flickr
20180526_122411 by SSV 1915, on Flickr
20180526_131131 by SSV 1915, on Flickr
20180526_145103 by SSV 1915, on Flickr
20180526_145109 by SSV 1915, on Flickr
20180526_145112 by SSV 1915, on Flickr
20180526_145118 by SSV 1915, on Flickr
20180526_145128 by SSV 1915, on Flickr
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012