Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: FS-Italia Dum 03 Mar 2024, 13:43
Am postat la topicul SBB despre experienta cu Stadler Giruno, tot in aceeasi perioada am mers si pana la Roma cu Frecciarossa 1000 si m-am intors la Milano cu trenul privat Italo (NTV / AGV 575). Ei bine, italienii au trenuri "Sageata" in adevaratul sens, nu ca la noi cu 50 km/h si confort de naveta (evident, grosul cu 110 locuri).
Nu o sa postez neaparat o comparatie, pur si simplu m-am intors de la Roma la Milano cu trenul Italo pentru ca asa m-a impins curiozitatea si am mai vazut ca e laudat pentru clasa 1 (Prima). Si pot sa zic ca la Frecciarossa la clasa a 2-a / Standard a fost destul de ok, nu prea as fi simtit nevoia de clasa 1. Poate la drum mai lung ar fi interesant confortul superior. Ce a fost mai special la Italo e ca inclus in pret se serveste niste placinta si Prosecco. Evident, resturile menajere se strang ulterior. Am mai discutat despre acest aspect.
Am platit 34 euro la Frecciarossa ( cu tot cu rezervare), luat in avans biletul cu vreo 5 saptamani. Se putea si mai ieftin, si mai scump. Stiti cum e cu tarifele dinamice. In functie de zi, tren/ora/durata. Acesta era un tren fara nicio oprire intre Milano si Roma. A facut sub 3h, ajunsese si timpuriu, estimativ cred ca facuse 2h50m.
La Italo, la fel, incepeau preturile de la 20 euro. Clasa a 2-a. La clasa 1 aproape dublu. Eu am dat 46 euro (cu tot cu rezervare si ceva taxa de posibilitate anulare). Rezervarea locului exact unde doreai costa separat. Alocarea automata a locului parca nu ar fi costat nimic. Dar nu a fost scopul sa vanez cele mai mici preturi. Am vrut in perioada 20-24 ianuarie o vacanta si mi-am facut planul in functie de asta, asa ca am luat trenurile care erau convenabile si la program. Trenul Italo a facut 3h10m, a mai oprit la o alta gara din Milano (Rogoredo) pana sa opreasca in gara centrala, insa nu si destinatia finala, acel tren mergea de la Napoli la Genova via Milano.
Trenurile in general curate, la Frecciarossa mi s-a parut ca am mai vazut asa putin mai murdarel, mai ales pe jos, ori intre scaune. La Italo era mai bine, inclusiv la baie (in conditiile in care avea o ruta mai lunga). Bine, fiind clasa 1 si confortul era nitel mai bine, mai ales dispunerea fotoliilor 2+1 si doar la mijloc era rand fata-n fata, in rest stil avion/autocar.
Per total, nu sunt preturi rele, considerand ca la SBB (Giruno la clasa 1) n-am primit decat un servetel umed pentru 84 euro si tot pentru 3 ore si ceva de calatorit. Dar bine, peisajele si lucrarile de arta n-au fost tot alea, in schimb intre Milano si Roma era viteza aferenta trenului. Dar, ce-i drept, la clasa a 2-a gaseai bilet Milano - Zürich cu 24 euro (biletul putea fi luat tot de pe site-ul TrenItalia). Acum raportat la tarifele din Romania, poate tot pare din alta liga, dar depinde de ce asteptari avem. Nu compari cu preturile R / R-E, ci cu IC.
tren ETR 1000 Frecciarossa (TrenItalia)
tren AGV NTV/Italo
clasa a 2-a Frecciarossa 1000
clasa 1 / Prima in Italo AGV
Montaj video mai detaliat
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: FS-Italia Dum 03 Mar 2024, 14:30
Cum sa fie preturi rele când la noi o ajuns să coste 20 de euro IC pentru 250 de km cu vagoane cu confort îndoelnic Și aici ai 500 de km in 3h30
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: FS-Italia Dum 03 Mar 2024, 15:11
Da, pai eu am fost chiar multumit, asta vreau sa se inteleaga, chiar daca n-au fost mereu tarife atractive pentru romanul de rand. Ma refer la ce am platit eu, nu strict la biletele de 20 euro. Zic asta pentru ca mai sunt si aceia care ar vrea peste tot lux cu 30j lei. Inclusiv la aceste trenuri din alta liga. Am mai si spus recent, aici, pe forum, se nimereste deseori cate un ceferist troglodit sa ma ia la bani marunti - da dar la aia e ieftin daca cumperi in avans, ca acolo nu vin calatori ca in Romania, bla bla si gulu gulu. Tot timpul sunt si gusteri care urla de invidie si gasesc problema oriunde, numai nu la ei ca au servicii de toata jena, dar imprastie cu dispret tot asupra celor care le arata ca se poate mai bine. De asta si spuneam, comparatia ar fi de facut numai cu trenurile IC in Romania, pe care unii le si aplauda, nu stiu daca si platesc tot ei pentru biletele respective. Exista si unii care se arata deranjati ca ai ceva contra acestui rang si ei traiesc intr-un univers paralel unde li se asterne covorul rosu cand urca in asemenea tren. Haterii n-au bani si de aia nu le convine.
Altfel, n-ai ce zice, e o adevarata placere sa mergi cu asemenea trenuri prin Europa. De aia s-au dezvoltat atat de mult si de aia oamenii le si folosesc. Au toate motivele.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: FS-Italia Dum 03 Mar 2024, 15:20
Doar de curiozitate, la Roma ai ajuns cu avionul? Şi cu „Leonardo Express"? Că experienţa cu trenul ăla e... ciudată, să nu zic altfel. E o ramă Alstom obişnuită, dar încadrată toată drept clasa I, ca să poată cere 14 euro pe bilet de la Fiumicino la Termini. Intrarea se face pe la nişte porţi, numai că nu toate funcţionează... iar ce nu ştiu mulţi e că, deşi biletul îţi deschide poarta (când vrea poarta... când nu, găseşti un angajat, i-l arăţi, ţi-l scanează el cu un scanner mobil şi-ţi deschide manual poarta), biletul nu e valabil până nu îl validezi la unul din cele 5 aparate de la capătul peronului. Când am fost eu, din 5 aparate funcţionau 2, din care unul nu citea decât bilete de hârtie şi coduri qR (cine avea abonament sau altceva pe card - că există şi aşa ceva - trebuia să nimerească aparatul funcţional). Evident, unii călători care nu ştiau că mai trebuie să valideze, au trecut de mini-busculada de la validatoare şi au urcat în tren aşa, nu ştiu ce le-o fi spus şeful de tren... Aceiaşi călători au ajuns la Roma Termini unde, evident, biletul nevalidat nu îi lăsa să iasă pe la porţile din gară Dar cum FS ştia asta, 2 porţi erau puse "pe liber" şi ieşea toată lumea pe acolo
Oricum, la capitolul „acces facil la tren", cel mai bine stă Elveţia, care n-are niciun fel de barieră la accesul în tren. Dar n-are nici mare viteză (la ce relief are, nici n-ar avea cum) şi are şi nişte preţuri de te doare capul.
_________________ :TTT:
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: FS-Italia Mar 05 Mar 2024, 12:17
Am zburat la Bergamo cu Wizz, punctul central a fost Milano. Tocmai ca am fost si la Zürich si in alta zi am facut si un drum la Roma. Puteam sa ma intorc si din Roma direct (zbor) dar am vrut sa fac si drumul cu Italo, sa experimentez cat mai mult. Am stat putin in Roma, 5-6 ore, dar oricum l-am vizitat si in alti ani. Chiar daca Elvetia n-are mare viteza, din cauza reliefului (cum ai si zis), are totusi lucrari de arta / infrastructura cu adevarat spectaculoase si compenseaza cu peisajele si conditiile de la bord...si chiar si punctualitatea trenurilor. Mai sunt intarzieri, dar in general neglijabile fata de alte tari europene. Sper ca pe viitor sa fac si Bernina Express, am vrut de fapt chiar din iarna asta, dar nu prea imi conveneau locurile libere care se gaseau. E bataie pe ele (inclusiv Glacier-ul mult mai scump).
De la Bergamo la Milano am avut ETR 521 si 464 (Trenord). Garniturile 464 erau pline de graffiti. Daca vezi clipul de mai sus, am pus la final si o mica secventa cu trenul de Bergamo (Hitachi Rock/Caravaggio ETR 521). Si am si precizat ca barierele in Milano Centrale erau la liber, in Roma Termini insa trebuia sa scanezi. Dar tot era ceva personal de securitate la barierele din Milano. Deci nu era chiar complet neglijat.
Si da, cum am batut apropouri in ultima perioada...am vazut necivilizati si mizerie si pe acolo. Inclusiv tineri cu picioarele pe scaune, ori cu tentative de fumat direct in salon, nu in baie. ETR 521 cel putin avea camere de filmat si senzori de incendiu/fum si bipuia. Si am si vazut intamplandu-se, nici n-a fost nevoie sa apara seful de tren ca sa se potoleasca unii maimutoi.
Necivilizati sunt peste tot, nu doar in Romania, insa nu toti operatorii isi lasa trenurile ca CFR-ul. Conteaza sa se implice si OTF, sa investeasca, sa intretina, sa supravegheze. Pana si la noi in Romania privatii si le pastreaza mai bine, poate nu peste tot, dar macar pe Valea Prahovei / litoral a fost destul de decent. Bine, excludem ce mai apare in timpul calatoriei, dar la multe trenuri CFR Calatori problemele sunt vizibile inca de la formarea in cursa. Si in trenul SJ X 2000 am vazut chestii si o sa detaliez zilele viitoare la alt topic.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012
Subiect: Re: FS-Italia Dum 18 Aug 2024, 17:54
De la Bergamo la Milano Centrale e relativ decent cu Trenord. Dar de la Fiumicino la Roma Termini e alta poveste cu Leonardo Express (Trenitalia). Nu spun ca nu recomand, doar ca pretul e gen dublu, nu mai prietenos cu toata lumea. 14 EUR costa. Nu are deloc opriri intermediare. Biletele cica nu trebuiau validate, in alte locuri se zicea ca da. Pe ala mic cu cod QR l-am scanat doar la bariera cand intri pe peron, pe cel mare l-am validat si pe peron si personal de control a fost doar la retur cand era trenul mai golut, la dus era prea full si n-am vazut pe nimeni verificand.
Am fabricat si un colaj cu trenul facand misto de sloganul lor. Oricum asa fast nu e trenul. In cea mai mare parte numai cu 80 km/h a mers.
Dar se simtea bine inauntru, adica nu pot sa zic ca nu era suficient spatiu intre scaune sau pentru bagaje. Pana la urma tarifeaza si ei clasa 1 cu un rost, nu? AC-ul destul de racoros. Sistemul de informare (monitoarele) cam dadea rateuri pe ambele sensuri. Si la retur destul de gol am prins dimineata. Dar la dus era si lume in picioare. Nu se rezervau locuri. La anumite capitole zici ca ar fi baut apa dupa CFR Calatori in ce priveste estimarea fluxului de calatori.
Dar am prins si momente frumoase din el. Cateva liniute cu alte trenuri. Se vede in clip (am fost prin iulie).