|
| FS-Italia | |
|
+12alliens mielutu zburator ciprian71 Adrian78 Silviu Sintea alex.alexus.tm Adirmvl Dr2005 dan tm neluadi Katalyn Nesebar 16 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| | | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: FS-Italia Mar 20 Sept 2016, 19:06 | |
| Acum juma' de oră m-am întors de la gara din orașul în care sînt cazat în Italia. Nu am prins ofertă la bilete pentru că le-am luat pentru mâine, până-n Florența. 185 de kilometri parcurși în 4 cu €34,6. Cam mulți bani. Trei personale, cu așteptat 50 de minute pentru unul din cele două schimburi. Calculat dus-întors la vreo 70 de euro ar fi costat și drumul cu mașina plus banii pentru parcare. Aici chiar sînt scumpe biletele dacă nu le iei în avans, da' uite că doi tineri care se pot mișca (e drept, fără bagaje mari, dar nico asta nu cred că ar trebui să fie o problemă) pot schimba trenuri dacă e nevoie. Oricum, de unde sînt nu există tren direct la Florența, deci varianta asta era picată din start. |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: FS-Italia Mier 21 Sept 2016, 15:25 | |
| Hm ... ai dat destul de mult. Pentru aproximativ aceeasi distanta (daca nu chiar mai mult), pentru Rimini-Faenza-Florenta-Pisa , 3 personale, am platit 19,80 euro. Timpul de asteptare la legatura 15-25 de minute, deci chiar bine. Probabil depinde de regiune, stiu ca in unele regiuni transportul feroviar este mai dezvoltat si legaturile sunt mai bune, iar in alte regiuni ceva mai slab. Cum este si la noi in tara de altfel ... Zilele astea urmeaza sa ma plimb cu trenu` putin pe aici si am sa mai pun niste poze pe forum. Oricum, cea mai asteptata calatorie este cu EN-ul de la Florenta la Munchen. Sunt foarte curios de gradul de ocupare, conditiile de calatorie, etc. Ca tot existau persoane pe forum care se plangeau de conditiile de calatorie cu Dacia Bucuresti-Viena (ca pe 21-90 nu sunt prize etc), vreau sa-i informez ca nici pe trenurile de noapte facute de catre DB (https://www.bahn.com/i/view/GBR/en/prices/europe/overnight-travel.shtml) situatia nu este mai roz (la cls2-a sau cuseta nu sunt prize).
Intrebare bonus: Are cineva idee unde sunt fabricate scaunele folosite la cls 2-a pentru 26-16 ? Eram curios pentru ca unele vagoane reconditionate care circula pe regio in Italia sunt dotate cu astfel de scaune. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: FS-Italia Mar 27 Sept 2016, 11:59 | |
| Biletele trenurilor cu care am calatorit. Cesenatico - Rimini - Faenza - Firenze. Am pierdut legatura din Rimini din cauza ca in Cesenatico trenul a ajuns cu 25-30 de minute intarziere, iar la ei nici nu se pune problemma sa tina in loc legatura pentru tine. Rau n-a fost, doua ore de vazut monumente si de doua mii de ani. La intors am verificat optiunile la automatul din Firenze S. M. N. si am preferat sa mergem pe relatia Firenze - Faenza - Cesena, si de acolo sa fim preluati cu masina, un drum de sub 20 de kilometri comparativ cu ocolul suplimentar de 50! Fusesera montate recent automatele de bilete si in Bologna si Firenze era un angajat aproape la fiecare automat, pentru a-i ajuta pe calatori. Acestea erau de doua feluri: puteai plati biletele si cu cardul si cu cash, ori doar cu cardul. In Florenta era o camera amenajata special pentru ele in care erau vreo 15 aparate, dar de la care puteai cumpara doar cu cardul. La coada la case trebuie sa iei bon de ordine, nu tineai coada la care te puneai daca numarul tau era anuntat la o alta casa. Dar chiar si asa baietii au reusit sa faca toata treaba foarte haotica. Biletele se composteaza in gara (aparatele sint puse in mai multe locuri in fiecare gara si din momentul ala biletul e valabil 4 ore din momentul ala), dar nasul nu prea vine. Am cheltuit o caciula de bani pe bilete si doar cu o statie inainte de Cesenatico, din Bologna, a venit un baiat speriat de bombe, cu o uniforma foarte tare, mai repede as fi zis ca e de pilot de avion, sa ne ceara biletele. In rest nimeni nimic. Ba chiar de la Florenza la Faenza am discutat cu nasita, pentru ca se anuntase un tren blocat pe linie inaintea noastra la ceva kilometri. Nimic despre bilet. A venit apoi sa ma anunte ca totul e in regula si ca nu se pune problema sa pierdem legatura pentru Faenza, mai ales ca aveam vreo 50 de minute intre cele doua trenuri, tot nimic in legatura cu biletul. Sa fi fost sistemul asta la noi ai fi privit ca prostu' satului de 3/4 din concetateni daca ti-ai lua bilet. |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: FS-Italia Joi 29 Sept 2016, 15:18 | |
| Da, e adevarat, din totalul calatoriilor pe care le-am facut cu trenul de cand sunt in Italia, cred ca un procentaj de 20-25 % ar fii mai mult decat pertinent pt. a exprima de cate ori mi s-a verificat biletul. Dupa cum spuneai si tu, sunt cazuri in care nasul se plimba prin tren si efectiv nu verifica nici un bilet, pe nimeni. Si chiar si asa, sa stii ca toata lumea isi cumpara bilet: turisti, italieni si chiar si negrii care nu o duc deloc bine. Destul de civilizat zic eu ... |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: FS-Italia Vin 30 Sept 2016, 02:11 | |
| Chiar daca circula si autocare in Italia, in anul 2015 au mers cu trenurile 800 milioane de persoane, dar in ROMANIA doar 66 milioane (putin la noi).
Taxele de autostrada sunt mari pentru veniturile italienilor, si foarte mari pt. romani.
Stiu de la cunostinte. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: FS-Italia Vin 30 Sept 2016, 11:05 | |
| Ar fi interesat de aflat şi câţi din călătorii ăia au fost navetişti şi câţi au mers la drum lung. Nu ştiu de ce am impresia că grosul călătorilor vine din navetă. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: FS-Italia Vin 30 Sept 2016, 11:09 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Chiar daca circula si autocare in Italia, in anul 2015 au mers cu trenurile 800 milioane de persoane, dar in ROMANIA doar 66 milioane (putin la noi).
Taxele de autostrada sunt mari pentru veniturile italienilor, si foarte mari pt. romani.
Stiu de la cunostinte. Cam putini la ce infrastructura au.Am citit undeva ca FS vrea sa investească 96 de miliarde de euro în infrastructură ,material rulant si restul |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: FS-Italia Vin 30 Sept 2016, 11:24 | |
| Nu stiu, nu cunosc situatia transportului local.Daca sunt si acolo dube ca la noi.Marturisesc ca am fost doar ca turist vara si am calatorit cu trenurile IC si ES.Sunt cu grad de ocupare spre 100%.O singura data si-au cerut scuze ca nu mai sunt locuri la cl.2 si mi-au oferit rezervare loc la cl.1 cu tarif de cl.2 prezentend acel tiket interrail pass.Am avut imspiratia sa fac la unele trenuri rezervare din Bucuresti in special la cele internationale. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: FS-Italia Vin 30 Sept 2016, 12:46 | |
| Din ce am vazut in Italia bucati bune de autostrada au sosea adiacenta, pe care se circula aproape in acelasi regim. Plus ca ei au si o retea foarte densa de super strazi, pe care ii poti da in goarna fara probleme. Am circulat cu trenuri locale si cu masina pe acolo. Cu masina si pe Autostrada (100 de kilometri, pana in Bologna parca a fost 8 euro taxa, din Modena in Cesenatico 11 sau 12 euro).
Trenurile locale nu mi s-au parut prea pline, desi le-am folosit si cand ieseau copii de la scoala. Insa cand ai rama de 6 vagoane etajate e mai greu sa se umple. Sint scumpicele trenurile la ei, dar foarte eficiente: ori rame electrice, ori push-pull. Nu am vazut caterinci cu rebrusari, locomotive cu 2-3 vagoane, malaxe, etc. La ei nu se pierde vremea cu prostii de genul asta. Bine, Firenze S. M. N. mi s-a parut mai aglomerata ca Bucuresti Nord. Si trebuie sa mai tinem cont si ca noi avem sub 20 de milioane de locuitori, o populatie tot mai imbatranita, deci imobila, in timp ce ei au 60 de milioane pe o suprafata de 300.000 kmp, comparativ cu 238.000 ai nostri. Clujul, spre exemplu, nu are oras de 100.000 de locuitori la mai putin de 100 de kilometri. Uitati-va pe harta Italiei sa vedeti cum au ei orasele la capitolul demografie si distanta fata de vecini. |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: FS-Italia Sam 01 Oct 2016, 01:01 | |
| La ei grosul vine atat din naveta, cat si de la turisti. Cel putin in perioada aprilie-octombrie e full de ei peste tot. Drumurile sunt paralele cu autostrazile, dar de multe ori poate fii o aventura. Majoritatea sunt doar cu o banda pe sens si traverseaza foarte multe localitati: Pisa-La Spezia, Pisa-Siena etc (Si sunt sosele nationale, intre orase, nu poti spune ca sunt drumuri judetene). Plus ca au si ei un sistem asemanator S-Bahn-ului nemtesc. Din orasele mari au trenuri cadentate catre oraselele din jur, pe o raza de 40 km sa zicem. La orele de varf din Pisa catre Florenta sunt si cate 3 Regio-uri pe ora. Lucca Regio 6167 Pisa Centrale - Lucca uploading pictures free screenshot software Cinque Terre - un loc fabulos Corniglia gif uploader Regio 23608 La Spezia Centrale - Sestri Levante screen capture tool Regio in Firenze Santa Maria Novella picture host |
| | | alex.alexus.tm
Numarul mesajelor : 1311 Varsta : 34 Localizare : Doha - Qatar Reputatie : 7105 Data de inscriere : 28/03/2009
| Subiect: Re: FS-Italia Joi 06 Oct 2016, 13:04 | |
| Planuri de viitor:
http://www.railwaygazette.com/news/policy/single-view/view/EUR94bn-investment-in-fs-10-year-strategic-plan.html
|
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: FS-Italia Lun 17 Oct 2016, 17:58 | |
| imagen Marea, plaja si... un tren iesind din tunel.In foto este statia Monterosso. |
| | | neluadi
Numarul mesajelor : 369 Localizare : Timisoara Reputatie : 3515 Data de inscriere : 12/04/2016
| Subiect: Re: FS-Italia Sam 19 Noi 2016, 22:57 | |
| Aseară am făcut Torino PN - Milano Centrale cu tren RV (oarecum echivalent la RE, deci tot tarif de Regio). Deci avem 153 km. efectuaţi în 1h50 min şi cu 5 opriri intermediare. O medie de 25 km/oprire. Dar sunt trenuri din oră în oră, cadenţate, cu radioficare şi prize, şi cu vreo 12 vagoane/garnitură. Tariful întreg este de 12,45 Euro, iar gradul de ocupare bun spre foarte bun. Sunt trenuri Bombardier construite după anul 2000, nu foarte comode, dar având toate facilităţile unei călătorii decente la standardul lor. Şi în Italia este RFI care se ocupă cu Infrastructura, iar concurenţa cu privaţii este mai aprigă decăt pe la noi. Dacă compania de stat Trenitalia scoate sub 2 ore la 153 km, dacă în fiecare tren anunţă călătorii şi dacă informează o întârziere minoră de 4 minute şi cauza ei. Dacă au mesaj de bun venit la bord şi anunţă apropierea următoarei opriri, e un mic semn de respect pentru publicul care le finanţează şi utilizează trenurile. Cadenţa este de 1 tren/1 oră, şi asta vorbind de Regionale. Cele AV au alte linii, prea puţin se intersectează cu cele de pe linia clasică. Marfa tot pe clasică circulă. Linie dublă, electrificată, nimic în plus faţă de un Braşov-Bucureşti să zicem. Şi nu au pauze de 3-6 ore la călători .... motiv să circule marfa pe linii. La o oră tren regional, zilnic şi 7 zile din 7 între orele 5-23 şi să ai şi o mulţime de trenuri Cargo, asta înseamnă implicare şi eficienţă. Am rămas plăcut surprins ca la tariful solicitat să se ofere condiţii civilizate şi rapide de călătorie, iar cei de acolo le consideră perfect normale. Însă la noi sunt mereu toate altfel organizate pe toată piramida şi aşa niciodată nu vom avea ceva succes. Aşa arată garniturile care circulă pe liniile italiene în regim de tren RE (acolo RV - Regionale Veloce, aici în tranzit prin prima staţie după plecarea din Milano Centrale):
https://www.youtube.com/watch?v=X3I8j-kTgFc |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18746 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24322 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: FS-Italia Dum 20 Noi 2016, 10:14 | |
| 1h53min pe 153 km nu scot trenurile pe Arad-Simeria ara oprire deci tot 150 km am devenit un fel de Bangladesh al infrastructurii Nu trage concluzii pripite ca la noi nu sunt trenuri 3-6 ore din cauza trenurilor de marfă ci CFR Infrastructură execută lucrări de mentein acel interval ca ei is anormali la cap si nu pot să facă noaptea ca în țările civilizate trebuie să i vadă lumea ziua cum se reazama în lopeți sau 8 oameni se uită la doi cum dau cu barosu |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: FS-Italia | |
| |
| | | | FS-Italia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |