S-au trezit si astia cand debea se mai circula
Bucureşti, 14 iunie 2019
Lucrări la infrastructura feroviară pentru ridicarea restricției de viteză între Apața și Augustin
Sucursala Regională CF Brașov continuă programul de reparaţii la infrastructura feroviară, în regie proprie, pentru ridicarea restricţiei de viteză de 30 km/h, pe intervalul de staţii Apața – Augustin (firul I, km 216+000 - 217+200), prin lucrări de refacție, ciuruire intergrală, buraj mecanizat, profilat și stabilizat piatră spartă în linie curentă. Prima etapă a programului, în care s-au desfășurat lucrări de refacție a căii, a fost finalizată, în perioada următoare fiind programate lucrările de ciuruire intergrală, buraj mecanizat, profilat și stabilizat piatră spartă.
Lucrările de refacție a căii, tehnologie aplicată în premieră pe rețeaua feroviară, au fost executate cu noul tren de lucru, specializat în lucrări de reparație capitală a suprastructurii căii ferate, cu o productivitate medie de refacționare totală a suprastructurii căii de 200 ml/oră (de aproximativ 4 ori mai mare față de tehnologia clasică, realizată cu trenul de lucru Platov).
♦ Etape de lucrări:
◘refacţia căii
◘înlocuire șină și traverse uzate
◘ciuruire integral și buraj mecanizat
◘profilat şi stabilizat prisma de piatră spartă
♦Detalii tehnice lucrări
◘detensionarea căii fără joante;
◘desfacerea prinderii verticale;
◘scoaterea șinelor din cale pe platformei căii cu realizarea căii de rulare pentru utilajul de refacție a căii PTH500;
◘ridicarea traverselor din cale și încărcarea acestora pe vagoane goale RGS cu utilajul de refacție a căii PTH500;
◘scarificarea și aplanarea banchetei și a platfomei căii;
◘compactarea platformei;
◘ridicarea de pe vagoane RGDS a traverselor noi, transportul acestora și poziționarea la poză cu utilajul d erefacție a căii PTH500;
◘repoziționarea șinelor cu refacerea prinderii pe traversele noi;
◘îmbalastarea căii cu mașina de profilat prisma de piatră spartă SSP 2005;
◘ciuruirea prismei de piatră spartă cu mașina de ciuruit MCB450;
◘burajul de consolidare.
♦ Scop
◘ îmbunătățirea condițiilor de trafic, creșterea gradului de confort și reducerea timpilor de parcurs pe zona respectivă
♦ Execuţie
◘ SRCF Brașov, în regie proprie, prin Secţia L1 Brașov cu utilaje ale Secţiei de Reparaţii Linii Utilaje Brașov (SRLU Brașov)
♦ Utilaje
◘ tren de lucru (locomotivă LDH - 1250CP, utilaj de refacție tip PTH -500 și 15 vagoane RGS);
◘utilaj multifuncțional Geismar KGT-P;
◘utilaj multifuncțional Colmar 6685;
◘utilaj pentru pozițonat șina;
◘profilator SSP 2005;
◘mașină de ciuruit MCB450;
◘mașină de burat BNRI – 85;
◘mașini de mica mecanizare de taiat, găurit șină, bulonat și tirfonat.
Foto: CFR Infrastructura/Gheorghita Oniga