|
| Tramvaie | |
|
+32DAS 2011 CalinIonMihai SMDS jabels riciu Luna Lineus646 tcm alex.alexus.tm Desiro256 Vale_ntin Nesebar Semafor c o r v i n ets2oltromânia electrica912 ciprian71 Amiralul TVlad vatmanul 19jimmy84 NicuS Adirmvl IonutCFR2009 Dutzu Adrian78 ldh80 dan tm LanceR florin.lifticariu Katalyn Jhonyla 36 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Feb 2023, 06:55 | |
| Bun și în Viena cum circula? |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4440 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Feb 2023, 11:06 | |
| Sa comparam Oradea cu Viena este ca si cum am compara CFR cu OBB sau DB , fie ca vorbim de materialul rulant , intretinere sau infrastructura. Aceste tramvaie au fost proiectate exclusiv pentru Viena. In afara de Oradea au fost vandute doar in Viena , chiar daca au fost trimise pentru prezentare si in Graz (probabil de aici pacaleala ca cele oradene vor ajunge acolo) , Berlin , Dresden si Munchen. Dar cel putin atunci cand au circulat in Graz au trebuit demontate panourile portalelor , altfel ar fi fost prea late. In Dresden nu au circulat deloc fiind ecartament diferit. Modelul Combino/Avenio ar fi fost mult mai potrivit pentru Oradea , asa cum se zvonea in 2007-2008 ca vom lua. Au fost vandute in toata Europa si chiar si in afara ei deoarece nu au sisteme tehnice complicate. Pana la urma tot la Avenio am ajuns , chiar daca sub forma de licenta. In Viena infrastructura este moderna , intretinuta , se pune accent pe intretinere , nu ca si in Oradea. Nici in Viena nu circula 100% fara probleme , in mare parte s-a renuntat la sistemul de ridicare hidraulic care nu era nici acolo foarte fiabil , acum inaltimea tramvaielor fiind fixa. Am vazut si in Viena deraieri in care ULF-ul a ajuns pana pe trotuar. Marea problema a acestor tramvaie este configuratia , adica roti independente , fara boghiuri , care le fac mult mai sensibile la orice imperfectiune. Se adauga inaltimea variabila care are doua pozitii , nivel vara , nivel iarna (in Oradea circula exclusiv pe nivel iarna). Cand pompele sunt nealimentate , tramvaiul coboara pana sta lipit de linie. Au fost concepute asa datorita obsesiei vienezilor de a avea tramvaie cat mai joase. Nu inteleg aceasta obsesie , deoarece peroanele pot fi facute mai inalte pentru a fi la nivel cu podeaua , nu trebuie coborat tramvaiul la nivelul asfaltului. Am vazut ca multi vienezi se plang de noile Flexity ca nu au podeaua plana , ci ridicata in zona boghiurilor , tocmai pentru ca nu au putut fi proiectate altfel pentru a fi cat mai joase. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Feb 2023, 14:37 | |
| - tcm a scris:
- Au fost concepute asa datorita obsesiei vienezilor de a avea tramvaie cat mai joase. Nu inteleg aceasta obsesie , deoarece peroanele pot fi facute mai inalte pentru a fi la nivel cu podeaua , nu trebuie coborat tramvaiul la nivelul asfaltului. Am vazut ca multi vienezi se plang de noile Flexity ca nu au podeaua plana , ci ridicata in zona boghiurilor , tocmai pentru ca nu au putut fi proiectate altfel pentru a fi cat mai joase.
Din fericire, Viena nu a avut un Ceauşescu care să îi lărgească bulevardele şi să-i facă Centru Civic... aşa că majoritatea străzilor pe care circulă tramvaiul sunt cu o bandă pe sens (uneori nici atât, când vine tramvaiul, ocupă tot sensul de mers), deci nu ai ce peron să faci acolo, tramvaiul opreşte direct pe stradă. Până la urmă, s-a găsit soluţia ridicării carosabilului în zona staţiei de tramvai, care acţionează şi ca limitator de viteză pentru maşini. În plus, în ultimii 20 de ani, Viena a dus o politică de accesibilizare a oraşului pentru persoanele cu mobilitate redusă, politică în care s-au încadrat şi ULF-urile (care ULF circulau pe toate traseele, nu ca la noi unde bagi tramvaiele noi pe o singură linie), ca să nu mai zic de autobuze, că WL e deja la a 4a generaţie de autobuze 100% low-floor. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9078 Reputatie : 12962 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Feb 2023, 16:06 | |
| Pai nu pot circula pe linia nou construita?
daca nu au ce face cu ele ar trebui sa le inchirieze la alte orase care au linii mai puse la punct.
Asta daca nu e chestia aia ce o spune doctoru, ca trebuie vazute astea nou achizitionate.
|
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4440 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Feb 2023, 16:25 | |
| - dan tm a scris:
- Pai nu pot circula pe linia nou construita?
daca nu au ce face cu ele ar trebui sa le inchirieze la alte orase care au linii mai puse la punct.
Asta daca nu e chestia aia ce o spune doctoru, ca trebuie vazute astea nou achizitionate.
Nu au unde sa intoarca , pentru moment se circula doar pe doua linii , 4 Nufarul-Calea Aradului-Decebal-Pod CFR si 8 Iosia-Decebal-Pod CFR. Cu ocazia deraierii KT-ului a fost introdusa linia "11" Nufarul-Calea Aradului-Iosia. Cu alte ocazii , pe acest traseu vatmanii foloseau fie indicativul 2 , fie 4 spre Nufarul si 8 spre Iosia , dar erau doar cateva curse pana se relua circulatia. Nu are nicio legatura achzitia Astrelor cu faptul ca ULF-urile sunt retrase , astea-s teoriile conspiratiei. Am spus clar ca niciodata nu au fost folosite la potentialul maxim. In Oradea un tramvai care circula de dimineata de la 4:30 pana noaptea la 12 face cam 250 km/zi , in 15 ani ULF ar fi trebuit sa aiba aproximativ 800 mii-1 milion de kilometri fiecare daca erau folosite , nu sub 500.000 , adica o medie de sub 100 km/zi. Si inainte sa fie cumparate Astrele ULF-urile au fost retrase cu mai multe ocazii , in special iarna cand era zapada sa nu se "zgaraie", vara cand liniile se dilatau si se strica ecartamentul sau cand tramvaiele nu puteau sa fie retrase datorita unor lucrari in zona depoului si tramvaiele ramaneau in oras. Unde sa le inchirieze? Nicaieri in Romania nu ar putea circula fara modificari ale infrastructurii , in special ale peroanelor. De asemenea in niciun oras din Romania mecanicii nu cred ca ar stii sa intretina asemena nave spatiale , chiar daca au deja tramvaie noi. La OTL un singur om se ocupa de intretinerea lor , angajat inca de cand au fost cumparate si instruit de Siemens. Singurul oras potrivit pentru ele este Viena si atat. Si daca ar trebui vazute astea noi achizitionate nu ar fi scoase peste 15 KT-uri zilnic , dintr-un necesar de 28 de tramvaie la ora de varf. KT-urile sunt inaccesibile , in perioada caniculara este mai mare dragul sa vina un asemenea tramvai fara aer conditionat. Ar scoate toate Astrele disponibile si ULF-urile pentru ca au podea coborata si aer conditionat.
Ultima editare efectuata de catre tcm in Dum 26 Feb 2023, 17:10, editata de 1 ori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Feb 2023, 16:47 | |
| Acuma nu știu dacă pot circula toate că am văzut pe dincolo când se oferă mentenanța cu disponibilitate 95% rămân câteva de rezerva și cine știe care ori mai fi apte de circulatie Așa o să fie și cu trenurile cu hidrogen pe infrastructura noastră? |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4440 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Feb 2023, 17:01 | |
| Am spus toate disponibile. In prezent cam 3 din 20 de Astre sunt oprite constant , fie accidentate fie defecte in asteptarea pieselor. La ULF au fost disponibile tot timpul 8-9 din 10 , fiecare a fost oprit cam jumatate de an pentru revizii , dar niciodata nu au fost oprite simultan doua vagoane deoarece se planifica fiecare sa faca kilometri in asa fel incat sa nu se suprapuna perioadele de revizie. Oricum , avand in vedere necesarul de tramvaie din prezent , daca s-ar vrea in timpul saptamanii ar putea fi scoase minim 15 Astre , 8 ULF-uri si maxim 5 KT-uri , iar in weekend sau in afara orelor de varf tot necesarul ar putea fi asigurat doar cu Astre si ULF-uri. Legat de intrebarea cu trenurile pe hidrogen , ceva imi spune ca da. Cate Desirouri , sau locomotive/vagoane moderizate zac prin depouri si triaje. Doar in Cluj am numarat vreo 20-30 de Desiro anul trecut. Prin unele deja incepuse sa creasca vegetatia , semn ca stateau nemiscate de ani de zile. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Feb 2023, 17:13 | |
| Pai deja Imperio sunt la gard defecte? Parcă scria în presa ca sunt cele.mai moderne din univers |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9078 Reputatie : 12962 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Feb 2023, 17:32 | |
| Atunci Oradea a luat plasa cu ele daca sint atit de unice. De ce nu fac o romaneasca cu ele sa le blocheze pe inaltimea de iarna si sa circule. Cum n-au unde sa intoarca daca la Nufarul e bucla?
Aradul nu le ia ca are fabrica, au Imperio si tipul asta scurt Autentic parca. Merg bine nu am prins probleme cu ele niciodata de cite ori am mers prin Arad.
linii destul de bune are Timisoara, basca mai repara acuma o sarja de linii, deci ar avea loc unde sa le bage pina vin toate Bozankayele.
Ca na, si aici alte pretentii sa fie turcesti sa nu fie aradene. |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4440 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Feb 2023, 18:04 | |
| - dan tm a scris:
- Atunci Oradea a luat plasa cu ele daca sint atit de unice. De ce nu fac o romaneasca cu ele sa le blocheze pe inaltimea de iarna si sa circule. Cum n-au unde sa intoarca daca la Nufarul e bucla?
Aradul nu le ia ca are fabrica, au Imperio si tipul asta scurt Autentic parca. Merg bine nu am prins probleme cu ele niciodata de cite ori am mers prin Arad.
linii destul de bune are Timisoara, basca mai repara acuma o sarja de linii, deci ar avea loc unde sa le bage pina vin toate Bozankayele.
Ca na, si aici alte pretentii sa fie turcesti sa nu fie aradene. Legat de inaltime , am spus ca Viena a luat aceasta masura pentru unele dintre ele datorita problemelor pompelor. La noi s-ar fi putut comanda direct fara pompe , blocate pe inaltimea dorita , nu stiu de ce nu se renunta la sistemul hidraulic cu totul cum nu are niciun rost. Nu ati inteles. Nu au voie in Iosia si la Pod CFR. Deci daca ar circula din Nufarul nu ar avea unde sa intoarca. Pe traseu nu exista alte bucle de intoarcere disponibile in afara de Iosia , Pod CFR si evident Sinteza unde nu au fost niciodata , iar la gara , in centru si pe Cantemir liniile sunt inchise temporar pana se construiesc pasajele. In deltele de la Emanuel , Olosig sau Calea Aradului nu ar putea sa intoarca pentru ca ar incurca traficul. La Olosig limbile macazurilor de iesire sunt incrucisate , le impinge roata dar revin la loc in pozitia initiala , deci ar deraia. Legenda hartii: linie galbena-linie inchisa , patrate galbene pasaje in constructie , patrate portocalii-pasaje care urmeaza sa fie construite , patrate rosii-portiunile pe care ULF nu au voie , linie albastra/roz/neagra-trasee in folosinta. Sunt introduse autobuze pe portinile suspendate , linia T3 intre Emanuel-Nufarul si linia T7 intre Olosig-Gara-Piata Unirii. In Arad nu ar putea merge oricum pentru ca este ecartament metric. Si daca nu ar fi ecartamentul , singura linie decenta din Arad pe unde ar putea merge ar fi 3 Fat-Frumos-Aradul Nou. In Timisoara sunt sigur ca nu ar avea loc la peroane , mai ales ca am vazut destule Bozankaya frecate pe lateral-dreapta. Nu ma intereseaza unde si cum este facut tramvaiul , ma intereseaza sa fie de calitate. In opinia mea , intre Astra si Bozankaya fiecare au plusuri si minusuri , dar asta este alta discutie. |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4440 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 03 Mar 2023, 11:29 | |
| Maine si duminica va fi suspendata din nou circulatia tramvaielor intre Calea Aradului si Pod CFR in Oradea. Tramvaiele vor circula din nou doar pe relatia Nufarul-Auchan-Iosia , iar pe portiunea afectata vor fi introduse autobuze. - OTL a scris:
- Comunicat privind întreruperea circulației tramvaielor la sfârșitul săptămânii pe tronsonul Cap linie Pod CFR – Calea Aradului/ str. Aviatorilor
Datorită lucrărilor care se vor executa la calea de rulare pe str. Transilvaniei intersecție cu str. Posada, sâmbătă și duminică (4 și 5 martie 2023) circulția tramvaielor va fi suspendată temporar pe tronsonul Cap linie Pod CFR – Calea Aradului/ str. Aviatorilor circulația tramvaielor va fi înlocuită cu autobuzele liniei T8, astfel: Dus: Pod CFR (stație de autobuz) debarcare – îmbarcare – Dacia zig – Zag (stația de autobuz) – Piața Rogerius (stație tramvai) - Corneliu Coposu (Perla) (parcare) - Parc Olosig (stația de autobuz 19 și T7) – B-dul Dacia (stația de tramvai) – Piața Decebal (stația de tramvai) – Pod Decebal (stația de tramvai) – Biserica Emanuel (după semafor, înaintea sensului giratoriu) – Abatorului (înainte de trecerea de pietoni) – Calea Aradului (în stația de autobuz de la Pirați) Întors: Calea Aradului (în stația de autobuz de la Pirați) – Abatorului – Andrei Șaguna (stația de autobuz pentru linia 36) – Pod Decebal (stația de tramvai) – Piața Decebal (stația de tramvai) – B-dul Dacia (stația de tramvai) – Parc Olosig (pe linia de tramvai) – Corneliu Coposu (Perla) – Piața Rogerius (stația de tramvai) – Dacia zig – Zag (stația de autobuz) – Pod CFR (stație de autobuz) debarcare – îmbarcare. În această perioadă pe tronsonul Cap linie Nufărul – Cap linie Ioșia vor circula tramvaiele liniei 2 iar pe tronsonul Cap linie Pod CFR – Cap linie Sinteza transportul se va efectua cu tramvaiul 1NS. Tramvaiele își vor relua programul normal de circulație luni, 06.03.2023 la ora 04:30. Ne cerem scuze pentru disconfort şi vă mulţumim pentru înţelegere. https://www.facebook.com/OradeaTransportLocalSA/posts/pfbid02PpByb3ypk7p96V1QWVnLYA3zcy5YxbKrYc2R4RvuS3HPCmTWNyPWUj3h9uY7qNAVl |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| | | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4440 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Mier 22 Mar 2023, 13:55 | |
| Azi tramvaiele Siemens ULF 56 si Astra Imperio 313 ale OTL au mers in Piata Unirii pentru pregatiri pentru concursul Tram-EM care se va tine in Oradea in 3 iunie. Deoarece linia este inchisa 56 a fost nevoit sa mearga cu spatele de la Biserica Emanuel , iar 313 va fi nevoit sa mearga cu spatele atunci cand se va retrage la depou. Astra a facut antrenamente pentru biliard , iar ULF-ul a jucat bowling. - Bihon a scris:
- Oradea va fi gazda Campionatului european al vatmanilor! Piața Unirii e poligon de antrenament
Miercuri la prânz, traseele transportului în comun au fost deviate, astfel încât vatmanii orădeni dar și stafful concursului, să poată studia viitorul spațiu pentru competiție.
Precizie în frânarea garniturii de tramvai, bowling și biliard cu mastodonții de transport în comun – toate acestea sunt probe în Campionatul european al vatmanilor. După mai multe tatonări și după anii pandemiei, când competiția s-a suspendat, concursul va avea loc, în această vară, în premieră, la Oradea. Faptul că circulația tramvaielor este întreruptă prin Centrul Civic din Oradea face ca Piața Unirii să fie un poligon perfect de concurs. Miercuri, vatmanii orădeni, conducerea OTL SA și reprezentanții organizatorilor, făceau măsurători și probe pentru competiție, în Piața Unirii.
„Vor fi șase probe în concurs. Prima e de frânare: tramvaiul vine cu viteza de 25 km/h și trebuie să frâneze la punct fix. Va fi apoi proba de biliard, unde tramvaiul va lovi un tac, care va lovi o bilă albă, la rândul său. Pe tabla de biliard sunt înscrise mai multe valori, acolo unde se oprește bila, acela va fi punctajul acumulat de echipă. Alte probe sunt stingerea unui incendiu contra cronometru, oprirea cu ușa 3 la punct fix, proba de gabarit – manevrarea tramvaiului astfel încât să nu doboare manechinul plasat foarte aproape, în gabarit dar și tradiționala probă de popice cu tramvaiul”, spune Marius Nicoruț, director tehnic al OTL SA.
Mai mulți vatmani ai OTL s-au aflat la fața locului. Regula este că acela care conduce tramvaiul pe durata probelor de miercuri, va preda informațiile acumulate colegilor. Echipa Oradiei în concurs va fi stabilită în urma unui concurs intern, între doritori.
Concursul de la Oradea va avea loc în 3 iunie, în chiar centrul Oradiei și e de așteptat să adune la start echipe din toată Europa. „Chiar dacă ideea TRAM-EM(Campionatul european al vatmanilor) rămâne întotdeauna aceeași – își capătă propria față în fiecare oraș. Împreună cu gazda respectivă, proiectăm un eveniment foarte distinctiv. Campionatele de două zile includ: drumuri de antrenament și tur de oraș, seara șoferilor, competiții, ceremonie de premiere. Opțional: petrecere de bun venit, ateliere, întâlniri, prezentare echipă, program cultural”, se arată pe pagina organizatorului.
https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/oradea-va-fi-gazda-campionatului-european-al-vatmanilor-piata-unirii-e-poligon-de-antrenament-4243240/ |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Joi 06 Apr 2023, 21:50 | |
| Ce-o să mai inventeze Astra acuma?
https://www.economica.net/primaria-capitalei-vrea-sa-cumpere-inca-250-de-tramvaie-noi-dintre-care-50-lungi-de-45-de-metri_660220.html |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Joi 06 Apr 2023, 23:31 | |
| Mai pune 2 secţiuni pe Imperio şi se rezolvă. Dar sper că nu tot la 4 x 100 kW putere nominală, că pe şină udă abia urcă şi cele actuale (acum 2 zile unul n-a mai putut să iasă din Pasajul Lujerului).
Eu aş fi curios cum au determinat că trebuie 250. De ce nu 251 sau 249? Întrebarea e retorică, evident sunt cifre care să dea bine la electorat.
250 şi cu 100 fac 350, deci probabil va dispărea tot ce nu e Imperio. Asta înseamnă că nu va fi nicio îmbunătăţire de interval de circulaţie, tot de la 15 minute în sus va fi intervalul pe majoritatea traseelor (3, 5, 11, 14, 16, 23, 24, 27, 36, 40, 44, 45, 47), doar că va fi tramvaiul mai nou. O risipă monumentală de bani...
Pentru comparaţie, aruncaţi o privire la paginile de Wikipedia despre tramvaiele din Bruxelles: https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Brussels / https://fr.wikipedia.org/wiki/Tramway_de_Bruxelles ) Numa' că la Bruxelles, cu câteva excepţii (adică liniile 19 şi 62), intervalul între două tramvaie rar sare de 6 minute la ore de vârf şi 10 în week-end. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tramvaie | |
| |
| | | | Tramvaie | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |