|
| Tramvaie | |
|
+32DAS 2011 CalinIonMihai SMDS jabels riciu Luna Lineus646 tcm alex.alexus.tm Desiro256 Vale_ntin Nesebar Semafor c o r v i n ets2oltromânia electrica912 ciprian71 Amiralul TVlad vatmanul 19jimmy84 NicuS Adirmvl IonutCFR2009 Dutzu Adrian78 ldh80 dan tm LanceR florin.lifticariu Katalyn Jhonyla 36 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Sam 23 Noi 2019, 18:52 | |
| Păi chiar au luat o licenţă Siemens, doar nu credeai că Imperio e concepţie proprie, nu? E soluţia tehnică de la Combino, tramvai produs pentru prima dată în 1996 şi pentru ultima dată în 2007. Chiar şi lăudatul ,,Autentic", ,,100% românesc" e tot 100% copiat, nici măcar cu licenţă... sunt 2 boghiuri de Combino puse pe un şasiu copiat după cel de Wegmann (că le-au trecut prin mână astfel de tramvaie pentru modernizat), cu articulaţie adusă din import. Singurul lucru românesc de pe tramvaiul ăla e convertizorul static, făcut de ICPE-SAERP. _________________ :TTT:
|
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1366 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6632 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Sam 23 Noi 2019, 22:40 | |
| Cam ai dreptate, nu prea exista in tehnica lucruri 100% romanesti. Pentru ca nu suntem in stare (a se citi nu vream) sa facem. De ce nu suntem in stare? Pentru ca pentru a face ceva de calitate, trebuie sa bagi bani ca lumea, ori noi vrem sa scoate bani rapid... Plus binecunoscutele ciupeli. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 24 Noi 2019, 07:44 | |
| - Dr2005 a scris:
- Păi chiar au luat o licenţă Siemens, doar nu credeai că Imperio e concepţie proprie, nu? E soluţia tehnică de la Combino, tramvai produs pentru prima dată în 1996 şi pentru ultima dată în 2007.
Chiar şi lăudatul ,,Autentic", ,,100% românesc" e tot 100% copiat, nici măcar cu licenţă... sunt 2 boghiuri de Combino puse pe un şasiu copiat după cel de Wegmann (că le-au trecut prin mână astfel de tramvaie pentru modernizat), cu articulaţie adusă din import. Singurul lucru românesc de pe tramvaiul ăla e convertizorul static, făcut de ICPE-SAERP. Știu ca tot după licenta. Siemens este dar ma gandeam la un proiect măcar cum este ULF |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4440 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 24 Noi 2019, 14:33 | |
| - Dr2005 a scris:
- Tramvaiul nu e ca o maşină mică, să scoţi 300.000 buc. pe an... Astra are deja contracte pentru Arad (10 tramvaie), Cluj (22 tramvaie), Oradea (10 tramvaie) şi Galaţi (18 tramvaie), deci deja 60 buc. contractate. La ritmul în care le produc, nu vor fi gata la timp, ci livrarea se va întinde pe 4 - 5 ani minim. Dacă le mai prindeau şi pe alea 100 pentru Bucureşti, probabil veneau toate în vreo 15 ani...
Apropo de tramvaie noi, mai avem 16 Boznakaya la Timişoara şi încă 16 la Iaşi, deci 32. La Bucureşti vom avea 100 de Durmazlar, dar la un astfel de contract Astra sigur nu ar fi făcut faţă. Mai avem încă 13 de la Durmazlar la Reşiţa. Şi mai urmează licitaţii, de ex. la Bucureşti se doresc 40 tramvaie de 18m, care licitaţie pare cu dedicaţie pentru Astra (Autentic). Aşa că, să lăsăm patriotismele inutile şi să ne uităm că Astra a prins o felie barosană, care o să îi asigure bani vuni vreo 4 - 5 ani de acum înainte. Şi încă nu au pornit licitaţiile pentru Ploieşti, Botoşani, Brăila, ca să nu mai vorbim că la Oradea şi Arad există în contract opţiunea suplimentării pentru încă 10 tramvaie fiecare. Şi de faptul că cele 40 EMU noi pentru ARF, cu posibilitate de suplimentare la 70, dacă vor fi livrate de CRRC în mod sigur vor fi asamblate la Arad. La Oradea vor fi luate 20 de tramvaie. Pe pagina viceprimarului a si fost prezentat noul programul de livrari , asta daca va fi respectat ,dupa doua amanari. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Dum 24 Noi 2019, 17:01 | |
| - Adrian78 a scris:
- Știu ca tot după licenta. Siemens este dar ma gandeam la un proiect măcar cum este ULF
Şi Combino şi ULF sunt două concepte tehnice îngropate de mult de Siemens. ULF e cu semiosii şi motoare verticale cu toate dezavantajele care recurg de aici (sarcini mari pe roţi, motoare cu angrenaje complicate şi greu de întreţinut, culoare înguste în salon), iar Combino e cu boghiuri fixe, ca să nu mai zic de problemele de construcţie pe care le-a avut Combino şi pe care sper că Astra nu le-a preluat la construcţia cutiei... în fine, la cât stă Falcă cu nasul în dosul lui Blidar, nu m-ar mira ca orice problemă la Imperio să fie muşamalizată. Siemens produce acum Avenio, care e cu boghiuri pivotante. Pentru Bucureşti ştiu sigur că s-au cerut boghiuri pivotante la tramvaie, ceea ce Astra nu are, Imperio fiind o ,,clonă" de Combino, deci cu boghiuri fixe. S-ar fi încadrat aici Skoda 15T, de pildă, dacă Skoda ar fi participat la licitaţie. _________________ :TTT:
|
| | | jabels
Numarul mesajelor : 69 Reputatie : 1871 Data de inscriere : 26/11/2019
| Subiect: Re: Tramvaie Joi 28 Noi 2019, 16:42 | |
| |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Joi 28 Noi 2019, 17:50 | |
| Autentic e doar un prototip, care a fost încercat la Timişoara în vederea omologării, apoi a circulat cu călători o perioadă, deşi nu ştiu în ce bază legală, că Legea 92/2007 interzice transportul public cu vehicule închiriate (cu excepţia cazurilor de forţă majoră - modificare introdusă după incendiul de la garajul STP Tulcea, dar la TImişoara nu e cazul de forţă majoră). _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9078 Reputatie : 12962 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Joi 28 Noi 2019, 20:43 | |
| Normal, alea romanesti nu aveau aia, nu ai aialalta. De ce sa luam romanesti, de ce sa nu lucreze niste romani acolo? lasa sa luam de la turci.
Pai Imperio sint lux, arta si batjicura, fata de Tatrele si nu mai stiu ce vechituri de prin Arad. Sau Autenticu fata de rablele Timisoarei.
Voi la Bucuresti atri avut si troleibuze de la Astra, ce cusur au avut?
Lasa ca sint mai bune astea Skoda Irisbus de ce sa luam romanesti? la valoarea noastraaaa... |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Joi 28 Noi 2019, 21:10 | |
| Comisioanele nentu Dane, trăim vremuri unde interesul își poartă fesul. De ce să produci în România să ai și niște costuri extra când poți aduce din import și să-ți tragi comisionul. Simplu nu ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Joi 28 Noi 2019, 23:09 | |
| - dan tm a scris:
- Pai Imperio sint lux, arta si batjicura, fata de Tatrele si nu mai stiu ce vechituri de prin Arad. Sau Autenticu fata de rablele Timisoarei.
Tatra îţi bage la fundu' gol orice vagon nou, singurul motiv pentru care nemţii scapă de ele e că nu au podea joasă... - dan tm a scris:
- Voi la Bucuresti atri avut si troleibuze de la Astra, ce cusur au avut?
Din fericire pentru noi, erau doar asamblate acolo, caroseriile complete veneau de la unguri (Ikarus) şi francezi (Irisbus), inclusiv cu scaune, uşi, bord ş.a., la Arad se montau motorul, compresorul, acţionări, captatoarele, computerul de bord şi cablajele aferente şi cam atât... mai mult, Astra Bus era total diferită de Astra Vagoane Călători a lui Blidar. Alt patron, altă fabrică, alt mod de lucru. E drept, hala a sfârşit cumpărată de Blidar, care atât de ,,bine" a făcut troleibuzele Astra Town pentru Cluj, încât ăia la următoarea licitaţie au luat Solaris Asta apropo de minunata Astra Vagoane Călători şi de calitatea vehiculelor ei. Imperio are caroseria produsă de Astra, dar restul pieselor sunt fie de import (boghiuri, motoare, articulaţie), fie de la alţi furnizori. Iar Imperio, după cum am zis, bazat pe Siemens Combino, care e scos de mult din producţie de Siemens. Mai mult, e şi cu boghiuri fixe. Or la Bucureşti, de exemplu, s-au cerut în mod expres boghiuri pivotante şi nu din motive de ,,să nu luăm de la Astra", ci pentru că boghiurile pivotante se înscriu mai bine în curbe şi uzura şinei e mult mai mică. Un tramvai cu boghiuri fixe s-ar comporta ca un V-56 articulat, cu zgomotul, patinajul şi uzura şinelor aferente... desigur, un sistem echipat cu astfel de tramvaie va avea ungătoare de bandaj, curbe mai largi ş.a., dar nu merită să reconstruieşti complet o reţea întreagă doar de dragul Astrei, câtă vreme există pe piaţă alţi producători care fac tramvaie cu boghiuri pivotante. Iar pe unde nu s-a pus în mod expres condiţia boghiurilor pivotante, a câştigat Astra care, după cum am mai spus, are deja contractate vreo 60 de tramvaie, adică are de mâncat o pâine 5 - 6 ani minim cu ele. Unde naibii mai putea să producă 100 pentru Bucureşti? _________________ :TTT:
|
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4440 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 29 Noi 2019, 02:17 | |
| - Dr2005 a scris:
- Autentic e doar un prototip, care a fost încercat la Timişoara în vederea omologării, apoi a circulat cu călători o perioadă, deşi nu ştiu în ce bază legală, că Legea 92/2007 interzice transportul public cu vehicule închiriate (cu excepţia cazurilor de forţă majoră - modificare introdusă după incendiul de la garajul STP Tulcea, dar la TImişoara nu e cazul de forţă majoră).
Nu este permis ca un vehicul sa fie testat cu calatori de companiile de transport din tara daca nu apartine societatii respective? De exemplu , in Oradea au fost aduse in ultimii ani diverse autobuze in probe , care au circulat CU CALATORi pe liniile orasului. Cel mai recent exemplu este acest Solaris Urbino 12 Hybrid , care a circulat in primavara vreo saptamana cu calatori prin oras (cel putin pe liniile 12 , 14 , 30 si o conventie). Daca nu ma insel a circulat si la Cluj , Galati , Craiova si posibil alte orase , tot cu calatori. PS:nici macar nu avea numere romanesti , era inmatriculat in Polonia. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9078 Reputatie : 12962 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 29 Noi 2019, 10:53 | |
| Cam toate fabricile care mai sint asta fac: asambleaza componente luate de pe piata. dar nu mai comentez m-ai convins ca turcii sint mai buni.De ce sa mai lucreze si romanii undeva?
Raportat la autobuzele electrice ca asta e moda, si in Timisoara a circulat unul, ba chiar primaru asta vrea sa renunte la troleibuze. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 29 Noi 2019, 12:45 | |
| Circulaţia în probe e altceva, de fapt e un fel de ,,legal, nu este prevăzut". Doar că un astfel de autobuz în probe (vorba vine în probe, mai mult e un test drive pentru societatea de transport, pentru că autobuzul trebuie să fie omologat, deci a parcurs toate probele tehnice, la care nu ai voie să iei călători) nu e parte din programul de transport aprobat, cursele lui nu sunt subvenţionate şi nici nu se încasează bani pentru călătorie.
Turcii chiar sunt mai buni decât noi la producţia industrială.
Autobuzul electric e un moft scump, cu sute de kile de baterii pe el. Care baterii necesită mult timp pentru a fi încărcate, rezistă 2 - 3 ani în cazul fericit şi nici nu sunt ecologice. Pentru comparaţie, cu un troleibuz poţi să mergi fără pauză 20 de ore pe zi sau chiar non-stop. Îi faci o revizie la juma' de an înainte să îl duci la ITP (şi pierzi vreo 2 - 3 zile cu cele 2 operaţiuni), după care juma' de an nu mai umbli la el, nu trebuie să îl ţii cu orele la încărcat şi să stai cu ochii pe indicatorul nivelului bateriei. _________________ :TTT:
|
| | | jabels
Numarul mesajelor : 69 Reputatie : 1871 Data de inscriere : 26/11/2019
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 29 Noi 2019, 16:27 | |
| Chinezii aveau vreo 1500 autobuse la ceva metropola si au scapat de smog. Aradeanii cica chiar vroiau sa faca tramvaie, da' Firea a zis ca nu, la fel ca la metrou cu licitatie trucata. Poate la anul daca scapa capitala de ciuma revine la normal desi vad ca trag tare sa semneze contractele . A zis falca acum cativa ani ca Tatra consuma mult si vrea sa scape de ele, a scapat de T4R care erau pericol public. Nu si Tm vrea turcesti |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 29 Noi 2019, 19:22 | |
| Tu înţelegi că Astra are deja contracte pentru 60 de tramvaie? Deocamdată la Oradeau au amânat livrarea cu 3 luni, probabil şi la Cluj vor face la fel. Ce încredere să ai într-o astfel de societate? Diferite versiuni de Tatra circulă în Budapesta, Berlin, Praga, Bratislava, Moscova... desigur, poţi să îi dai crezare lui Falcă dacă vrei. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tramvaie | |
| |
| | | | Tramvaie | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |