O sa va prezint o mica excursie ce am facut-o zilele trecute in interes feroviar. Mai exact o sa prezint traseul luat la pas al "Le petit train du Cap Ferret". Este o linie ingusta, ecartament 600mm, de aproximativ 2 km lungime, ce traverseaza peninsula Cap Ferret, facand legatura intre plaja "Plage de l'horizon" la Atlantic si pontonul "Jetée de Bélisaire" la golful Arcachon. Mai multe detalii despre tren si despre peninsula puteti gasi in link-urile urmatoare: http://en.wikipedia.org/wiki/Tramway_du_Cap-Ferret(versinuea in franceza sau in germana a paginii contine mai multe detalii), http://en.wikipedia.org/wiki/Cap_Ferret. Directia de parcurgere a liniei este de la oceanul Atlantic inspre golful Arcachon (de la Vest la Est).
-> Capatul de linie dinspre oceanul Atlantic; in partea stanga a pozei se poate observa un buncar german din al doilea razboi mondial, parte din zidul Atlanticului
-> Detaliu macaz
-> Poarta de acces spre peron; tariful si orarul de circulatie il puteti gasi la http://bassin-arcachon-info.com/uk.petit-train-du-cap-ferret.php
-> Vedere peron inspre capat
-> Vedere peron in directia golf Arcachon
-> Macazul de intrare in "gara"
-> Detaliu macaz
-> Acelasi macaz vazut din directia opusa
-> Inspre Atlantic
-> In directia opusa
-> tot inspre Atlantic insa de la mai indepartare
-> Ne apropiem de sfarsitul partii cu nisip
-> Semnul care interzice accesul pe sine
-> Continua drumul inspre golf
-> Un macaz spre o mica abatere, nu prea folosita din ce am observat
-> Abaterea in cauza
-> Vedere inapoi inspre macaz de pe abatere
-> Calea isi continua drumul cu o curba la stanga in directia golfului; aici curba apare la dreapta dat fiind ca poza este facuta in directia oceanului. Unde sunt persoanele in poza, este macazul si intrarea pe abatere din directia golfului.
-> Curba de care vorbeam anterior
-> Vedere inspre directia oceanului, dupa ce am luat curba
-> Un semn care indica trecerea la nivel cu calea ferata
-> Unul din cele doua trenuri, foarte cochete de altfel; se observa si trecerea la nivel cu calea ferata
-> Inainte de virajul la dreapta se observa o mica deviere spre stanga
-> Inspre ocean, cu aceeasi deviere in prim plan
-> Dupa trecerea la nivel
-> Detaliu sina
-> Vedere inspre trecerea la nivel
-> calea isi continua drumul cu un frumos S, dupa cum se poate observa in urmatoarele 3 imagini
-> Imediat urmeaza o alta trecere la nivel, insa nesemaforizata de aceasta data
-> Vedere inspre trecerea la nivel mentionata anterior
-> O alta trecere la nivel, de aceasta data semaforizata
-> Vedere inspre directia golfului dupa trecerea la nivel; urmeaza o linie dreapta destul de lunga
-> O mica statie
-> Urmeaza o curba la dreapta in care linia are inca o trecere la nivel
-> Chiar dupa trecere exista un macaz spre depou
-> Linia ce duce inspre depou
-> Intersectie intre pista pentru biciclete si calea ferata, prioritate evident pentru tren; macazul mentionat anterior se poate observa in partea stanga a imaginii
-> Inca o privire asupra macazului
-> Continuam drumul inspre golf
-> O mica soparla ce se incalzea intre sine si am speriat-o
-> Inspre directia oceanului
-> Tot inspre ocean dupa o curba la stanga a liniei in sensul spre golf, care in imagine apare spre dreapta, dupa cum se poate observa, mai greu ce-i drept.
-> Continuam inspre directia golfului
-> Ne apropiem de capatul de linie
-> Macazul de intrare in capatul dinspre golf
-> Capatul de linie
-> Trenul intalnit pe traseu s-a intors de la ocean
-> Persoana cu tricou rosu din dreapta locomotivei este mecanicul, foarte de treaba de altfel; as fi vrut sa am o discutie mai lunga cu el, dar nivelul meu de franceza cam lasa de dorit, asa ca am avut parte de o discutie cam scurta in care mi-a spus ca pot sa fac poze linistit
-> Detaliu cupla locomotiva
-> Detaliu cupla vagon
-> Persoana in tricou rosu ce se vede in poza in picioare este controlorul
Aici http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Typenschild_Lok_Tramway_Cap-Ferret.JPG gasiti o poza cu placa locomotivei (sigur are alta denumire doar ca eu nu o stiu).
Am reusit sa fac si doua filmulete, primul cu manevrele de decuplare a locomotivei si al doilea cu plecare trenului.