|
| Tramvaie | |
|
+32DAS 2011 CalinIonMihai SMDS jabels riciu Luna Lineus646 tcm alex.alexus.tm Desiro256 Vale_ntin Nesebar Semafor c o r v i n ets2oltromânia electrica912 ciprian71 Amiralul TVlad vatmanul 19jimmy84 NicuS Adirmvl IonutCFR2009 Dutzu Adrian78 ldh80 dan tm LanceR florin.lifticariu Katalyn Jhonyla 36 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13082 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Tramvaie Mier 31 Mai 2023, 20:12 | |
| |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4009 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 16 Iun 2023, 10:15 | |
| Am mers acum 2 zile cu Astra pe linia 10.
Nu stiu cum sta ca probleme tehnice, ca aderenta la deal, ca nustiuce, dar ca perceptie la interior dpdv calator comparativ cu Bucur, V3, Tatra si ce-o mai fi e ca diferenta dintre Dacia 1300 de acum 50 de ani si Logan. Nu trancane, nu baraie, nu balangane, pur si simplu simti ca pluteste pe sina. E drept ca si sina era buna, pe Barbu Vacarescu probabil ar face ca naiba. Insa, V3A-urile si ce mai circula tot au 1000 de zgomote si trancanituri in rulare.
Inteleg, o fi ok sa le repari, sa le mai modernizezi pe bani putini, dar daca depaseste mai mult de 10-15% din pretul unui tramvai modern, eu zic ca sunt bani aruncati. Asta ca sa nu mai vorbim ca sunt primele tramvaie cu aer conditionat. Ori la tramvaiul bucurestean sa-l modernizezi si sa-l lasi fara AC in conditiile in care vara la ore de varf vomiti de la caldura si miros, mi se pare masochism. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 16 Iun 2023, 10:29 | |
| Da dar la tramvaiele.moderne intervine costul mentenanței.Da sunt bune silențioase confortabile.dar daca nu le.intretii ajung la.gard rapid pentru că au multa electronică și trebuie manipulare mai adecvata |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4009 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 16 Iun 2023, 10:57 | |
| Asta e alta poveste. Pe de alta parte insa, de cand merg cu masini actuale, in primii 5-7 ani ajung la service doar pentru revizii, rareori ajung pentru mici probleme. O fi avand masina mea din 2009 multa electronica, dar in 150 de mii de km n-am umblat la ea si n-am avut becuri prin bord.
Cu Dacia 1310 am ramas in drum de cand avea numere rosii. |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1366 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6632 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 16 Iun 2023, 17:06 | |
| - Adrian78 a scris:
- Da dar la tramvaiele.moderne intervine costul mentenanței.Da sunt bune silențioase confortabile.dar daca nu le.intretii ajung la.gard rapid pentru că au multa electronică și trebuie manipulare mai adecvata
Foarte adevarat, si e valabil si pentru locomotive si pentru metrouri, si... da si pentru electrocasnice samd. NU ma intelegi gresit, nu sunt impotriva noului, doar ca e fara electronica, daca e reparat la timp, rezista in timp foarte mult. Pe cand ce e cu electronica, cand cade partea electronica, trebuie inlocuita cu totul si uneori costa cat nu face. Masina mea de spalat: motorul e perfect... dar a picat electronica fix dupa garantie. Reparatia ei e aproape cat o masina noua. Deci... nu mai bine iau ceva cu mai putina electronica pe ea? La fel si la materialul rulant. Mai ales ca romanii la mentenanta stau cam dezastru! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 16 Iun 2023, 18:49 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- Asta ca sa nu mai vorbim ca sunt primele tramvaie cu aer conditionat. Ori la tramvaiul bucurestean sa-l modernizezi si sa-l lasi fara AC in conditiile in care vara la ore de varf vomiti de la caldura si miros, mi se pare masochism.
Sunt primele tramvaie cu aer condiţionat din fabrică. S-au mai montat instalaţii pe o parte din V3A-93-CH-PPC... numai că o instalaţie "aftermarket" e greu de "bricolat" şi manipulanţii nu prea mai au curaj să pornească instalaţia, după ce una a luat foc. Practic sunt 5 unităţi masive, montate pe acoperiş, cu convertizor static şi disjuctor separat, alimentate direct de la pantograf. Numai că disjunctorul şi convertizorul sunt imediat după rezistenţele de frânare, cu cablul de alimentare trecut pe sub ele... evident, ăsta e risc major de foc din cauza căldurii. Şi, înainte să îmi spuneţi că V3A-93-CH-PPC frânează recuperativ, vă informez că frânarea recuperativă e posibilă doar dacă pe aceeaşi secţiune de alimentare sunt alţi consumatori. Dacă tramvaiul e singur sau toate tramvaiele de pe secţiuen frânează, substaţia reţeaua nu permite frânarea recuperativă, deci curentul debitat se duce pe rezistenţe. O să auziţi ţiuitul specific acestei operaţii frecvent seara ori în week-end când sunt tramvaie şi trolee puţine. Substaţiile STB nu permit injectarea în sistemul energetic naţional (SEN) al curentului debitat. Oricum ar trebui să fie prevăzute cu electronică de putere, invertoare şi transformatoare care să ridice tensiunea, iar o injectare ne-uniformă în reţea dezechilibrează SEN... ăsta e şi motivul pentru care cei cu panouri solare, de pildă, nu prea sunt lăsaţi să injecteze în reţea, dar domnii parlamentari nu prea ştiu d'astea când legiferează. A, da, apropo de tramvaie ,,modernizate"... pe vagoanele care se modernizează cu tracţiune în c.a. nu se poate pune aer condiţionat că nu e loc pe acoperiş, pentru că invertoarele nu încap sub podea şi au trebuit puse pe acoperiş. La V3A-93 care se modernizează cu secţiune centrală cu podea joasă ori care doar trece prin RK nu se poate monta climatizare pentru că nu e loc pe acoperiş din cauza rezistenţelor de demaraj şi frânare. La Tatre nu rezistă acoperişul şi, oricum, nu mai face nimeni nicio reparaţie la Tatre. De vagoanele de Faur nu mai vorbesc, în afară de #268, nu cred că mai apucă vreunul să circule mai mult de 2 - 3 ani, că STB nu le mai vrea. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Vin 16 Iun 2023, 20:25 | |
| - riciu a scris:
- Adrian78 a scris:
- Da dar la tramvaiele.moderne intervine costul mentenanței.Da sunt bune silențioase confortabile.dar daca nu le.intretii ajung la.gard rapid pentru că au multa electronică și trebuie manipulare mai adecvata
Foarte adevarat, si e valabil si pentru locomotive si pentru metrouri, si... da si pentru electrocasnice samd. NU ma intelegi gresit, nu sunt impotriva noului, doar ca e fara electronica, daca e reparat la timp, rezista in timp foarte mult. Pe cand ce e cu electronica, cand cade partea electronica, trebuie inlocuita cu totul si uneori costa cat nu face.
Masina mea de spalat: motorul e perfect... dar a picat electronica fix dupa garantie. Reparatia ei e aproape cat o masina noua. Deci... nu mai bine iau ceva cu mai putina electronica pe ea? La fel si la materialul rulant. Mai ales ca romanii la mentenanta stau cam dezastru! Exact avem exemple de la centrale termice unde primul defect se ardea placa. Chiar vorbeam cu cineva care lucra la Miele aia cu elctrocasnicele si il intrebam de ce sunt asa scume produsele lor si mi-a spus ca pentru ca ei isi produc singuri placile nu ca alti producatori care le cumpara probabil din China Taiwan |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1383 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4009 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: Tramvaie Lun 19 Iun 2023, 09:19 | |
| - riciu a scris:
- Foarte adevarat, si e valabil si pentru locomotive si pentru metrouri, si... da si pentru electrocasnice samd.
NU ma intelegi gresit, nu sunt impotriva noului, doar ca e fara electronica, daca e reparat la timp, rezista in timp foarte mult. Pe cand ce e cu electronica, cand cade partea electronica, trebuie inlocuita cu totul si uneori costa cat nu face.
Masina mea de spalat: motorul e perfect... dar a picat electronica fix dupa garantie. Reparatia ei e aproape cat o masina noua. Deci... nu mai bine iau ceva cu mai putina electronica pe ea? La fel si la materialul rulant. Mai ales ca romanii la mentenanta stau cam dezastru! Asta pentru ca electronica de pe masina ta de spalat a fost facuta prost. Uita-te la locomotivele din Vest cata electronica au pe ele comparativ cu EA-urile noastre si iti garantez ca nu dau defectari in parcurs ca ale noastre. Uita-te si la orice masina second adusa de afara cu cateva mii de euro si ai sa vezi ca merge electronica pe ea de n-ai treaba. Bine, asta daca nu si-a bagat vreun gigel degetele. Sa ne amintim de cate ori ramaneai in drum cu Dacia? Faptul ca "toata lumea stia sa repare masina pe marginea drumului" arata doar ca masina respectiva pleca de acasa cu un defect care urma sa apara, ca daca era un defect mai mare, gen sa se rupa o supapa sau vreun pinion in cutia de viteze, pe alea oricum nu le reparai pe marginea drumului. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Lun 19 Iun 2023, 11:16 | |
| Da dar și la.locomtiva aia fara laptop nu ai ce sa ii faci sau când se arde ceva într-un bloc stai și te uiți la.el că nu merge sa schimbi sau sa inversezi contactori și să faci punti sau anulat protecții că la.noi Apropo am avut cazuri la noi la.firma.cu un Taurus nu a vrut să conecteze după zona a rămas disjunctorul.blocat și era treabă doar de băgat un laptop.si anulat un cod de eroare..
Ultima editare efectuata de catre Adrian78 in Lun 19 Iun 2023, 14:16, editata de 1 ori |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Lun 19 Iun 2023, 12:50 | |
| Orice echipament modern este proiectat pentru a putea fi reparat doar de profesionişti autorizaţi de producător, nu de orice Dorel pe marginea drumului. Protecţiile sunt pentru... protecţie, nu-s făcute să le scoţi. Contactoarele la Taurus sau altă locomotivă modernă sunt undeva într-un dulap, sub cheie şi sigiliu, nu bagă mecanicul degetele prin ei să-i deblocheze, eventual cu pantograful ridicat că ştie el din şcoală că-s pe 24V. Faptul că la noi s-au obişnuit mecanicii pe EA-uri să plece în 2000A ca să facă 70 la oră până ies din staţie nu înseamnă că aşa e normal. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Lun 19 Iun 2023, 14:19 | |
| Stai linistit ca si la altii se pleaca cu mansa la maxim. Am inteles ca si la Hyperion CFR s-a zgarcit sa le ia ca li s-a parut mentenanta scumpa..Mai bine baga bani in vopsit la nesfarsit niste troace |
| | | riciu
Numarul mesajelor : 1366 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6632 Data de inscriere : 27/06/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Lun 19 Iun 2023, 17:16 | |
| - Laurentiu Ciobanu a scris:
- riciu a scris:
- Foarte adevarat, si e valabil si pentru locomotive si pentru metrouri, si... da si pentru electrocasnice samd.
NU ma intelegi gresit, nu sunt impotriva noului, doar ca e fara electronica, daca e reparat la timp, rezista in timp foarte mult. Pe cand ce e cu electronica, cand cade partea electronica, trebuie inlocuita cu totul si uneori costa cat nu face.
Masina mea de spalat: motorul e perfect... dar a picat electronica fix dupa garantie. Reparatia ei e aproape cat o masina noua. Deci... nu mai bine iau ceva cu mai putina electronica pe ea? La fel si la materialul rulant. Mai ales ca romanii la mentenanta stau cam dezastru! Asta pentru ca electronica de pe masina ta de spalat a fost facuta prost.
Uita-te la locomotivele din Vest cata electronica au pe ele comparativ cu EA-urile noastre si iti garantez ca nu dau defectari in parcurs ca ale noastre.
Uita-te si la orice masina second adusa de afara cu cateva mii de euro si ai sa vezi ca merge electronica pe ea de n-ai treaba. Bine, asta daca nu si-a bagat vreun gigel degetele. Sa ne amintim de cate ori ramaneai in drum cu Dacia? Faptul ca "toata lumea stia sa repare masina pe marginea drumului" arata doar ca masina respectiva pleca de acasa cu un defect care urma sa apara, ca daca era un defect mai mare, gen sa se rupa o supapa sau vreun pinion in cutia de viteze, pe alea oricum nu le reparai pe marginea drumului. Problema e de mentenanta. O faci merge, nu o faci se duce pe apa sambetei. Metrourile Bombardier cad pentru ca nu au mentenanta facuta (bani, plati alea -alea). La metrourile IVA mentenanta e mult mai simpla. Ori vrei locomotive din Vest, dar nu te caciulesti la bani la mentenanta, ceea e putin probabil in viitorul apropiat in Romania, ori iti pica. A doua varianta, iti faci tu locomotive (ca tot stii ca-ti bagi ceva in ea de intretinere), care sa nu aiba atata electronica pe ele. Da, sunt energofage locomotivele romanesti (asta e clar un punct in minus), dar daca aveau mentanenta ca la carte mergeau brici. Am vazut in Suedia locomotiva din 1982, care merge bine mersi cu 160 la ora. Cred ca am si pus la un moment dat filmul pe aici. Nu am fost niciodata fan Dacia, caci pica des si foarte des. Ma refer la Dacia 1310. Insa cand iti pica un Renault, tu efectiv nu poti sa-l repari. Dar daca la masina ta iti faci tu singur intretinerea, ca e a ta, la "Chefereu" sau la Metrorex, stai asa ca vine ala si-mi cere o poala de bani si nu vreau sa-i dau. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Lun 19 Iun 2023, 17:36 | |
| Da riciu la fel si in Austria Elvetia Italia Franta circula locomotive din anii 80 dar au trecut prin cateva modernizari si au mentenanta serioasa CFR Calatori ar trebui sa mearga pe inchiriat material rulant sau leasing operational unde ai si mentenanta inclusa |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9052 Reputatie : 14458 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Tramvaie Lun 19 Iun 2023, 20:35 | |
| Locomotiva EA clasică, la drum dă clasă oricărei modernizată (tsam, icol csam, puma). Dar cu condiția să fie bine închegată, adică bună dpdv tehnic. Că printre ele mai există și troace (jafuri). On topic e de azi |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18687 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24242 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Tramvaie Lun 19 Iun 2023, 21:03 | |
| Clasica cu piese originale..Da cu niste compresoare moderne ar fi fost alta treabă Și clasa 45 cu mentenanța inclusa ar fi fost tancuri de masini |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Tramvaie | |
| |
| | | | Tramvaie | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |