Azi a avut loc prima editie post pandemie a Tram-EM European Tramdriver Championship (care ar fi trebuit sa aiba loc in Oradea in 2020/2021) , in Leipzig. OTL reprezentand Oradea/Romania a inceput prima runda de pe locul 4 , dupa Leipzig , Bruxelles si Brno. In runda a doua s-a inceput in ordinea inversa calificarilor din prima runda , deci echipa OTL a fost a 9-a. Transmisiunea concursului in engleza. Daca anii trecuti au fost probe precum franarea pentru evitarea unui obstacol , deschiderea usii la punct fix , mentinerea unei viteze fara folosirea vitezometrului , incadrarea in curba daca obstacolul permite si bowling , anul acesta a fost introdusa o noua proba inedita , s-a jucat si biliard cu tramvaie. Dupa prima runda clasamentul statea astfel: 1 Berlin/Lyon (1850 puncte) , 3 Hannover (1770), 4 Barcelona/Porto (1650), 6 Viena (1400) , 7 Florenta/Luxemburg (1300) , 9 Melbourne (1160) . 10 Brno (1100) , 11 Stuttgart (1080) , 12 Leipzig/Liov (1050) , 14 Cracovia/Stockholm (1000), 16 Oradea/Kiev (970) , 18 Frankfurt (960), 19 Bruxelles (950) . 20 Budapesta/Praga (900) , 22 Basel (880) , 23 Zaragoza (870) , 24 Kosice (730) , 25 Dublin (530). In runda a 2-a a castigat Hannover-ul cu 3450 de puncte. Situatia clasamentului la general: 2 Lyon (3380) , 3 Berlin (3230) , 4 Stockholm (3150) , 5 Liov (3080) , 6 Kiev (3000) , 7 Stuttgart (2930) . 8 Viena (2720) . 9 Praga (2650) , 10 . Melbourne (2590) , 11 , Bruxelles/Brno (2500) . 13 Porto (2480) , 14 Florenta (2430) , 15 Dublin (2350) , 16 Oradea (2320) , 17 Luxemburg (2210) , 18 Zaragoza (2200) , 19 Cracovia (2100) , 20 Barcelona (2080) , 21 Leipzig (2030) , 22 Budapesta (2010) , 23 Frankfurt (1860) , 24 Kosice (1780) , 25 Basel (1630). La individual , cel mai bun vatman a fost reprezentantul suedez cu 2150 de puncte , alaturi de doua dintre vatmanitele ucrainience , ambele cu 2030 puncte. Vatmanul de la OTL a acumulat 1350 de puncte luand locul 19 in tabelul general , iar vatmanita locul 36 , alaturi de o alta vatmanita ucraineanca , cu 970 de puncte. Din pacate chiar daca Oradea a obitunut 1350 de puncte in runda a 2-a , la final a ajuns tot pe locul 16. Nu inteleg cum se dadeau punctele la proba cu obstacolul in curbe , au fost orase care au primit 0 puncte chiar daca nu au atins marioneta sau daca doar au frecat-o cu fata si au fost orase care au primit chiar si 500 de puncte chiar daca au lovit-o in plin si freca si in zona articulatiei. Conform regulilor se masura in locul in care tramvaiul iesea cel mai mult in exterior , adica in zona articulatiei , chiar daca defapt fata iesea mai mult si cum a fost Oradea a fost descalificata la proba respectiva chiar daca nu a atins. La finalul streamului a fost anuntat din nou ca Oradea va gazdui editia din 2023 (sper sa nu se mai intample alta pandemie sau sa nu se extinda razboiul pana atunci).
ets2oltromânia
Numarul mesajelor : 953 Localizare : - Reputatie : 4052 Data de inscriere : 15/06/2016
Subiect: Re: Tramvaie Joi 26 Mai 2022, 15:50
La granita judetelor Olt si Dolj. Cei de la Google Street View actualizeaza imaginile in perioada urmatoare.
Numarul mesajelor : 421 Reputatie : 1758 Data de inscriere : 25/03/2021
Subiect: Re: Tramvaie Lun 30 Mai 2022, 16:02
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Tramvaie Joi 02 Iun 2022, 22:46
Care nu corespund Pesa cu 2.35 sau Astra cu 2.45?Nu exista un stas de lățime?
La Cluj peroanele au fost construite la cota standard la modernizare, primind noile tramvaie Pesa Swing fara probleme. Cand au venit tramvaiele Astra 10 ani mai tarziu, peroanele au trebuit polizate, gabaritul tramvaielor fiind altul decat cel cerut in caietul de sarcini & ofertat. Dupa ce primul tramvai in probe si-a spart usile de peroane, acestea au foat polizate astfel incat sa incapa noile tramvaie, ale caror usi si colturi ies din gabaritul standard ofertat. Dupa polizarea bordurilor, tramvaiele Astra au incaput la fix, iar la celelalte modele in exploatare a ramas in mod inevitabil o groapa intre tramvai si peron. Inteleg ca situatia din capitala e similara, respectiv ca tramvaiul adus nu se incadreaza in gabaritul standard cerut de caietul de sarcini si ofertat de baietii de la Astra.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Tramvaie Joi 02 Iun 2022, 23:28
Peroanele sunt toate după STAS-ul din 1996, când nu existau tramvaie low-floor, pentru că legal nu ai voie să construieşti nimic sub STAS. La tramvaiul low-floor îţi trebuie peroane mai joase şi o idee mai înguste, pentru că uşile culisante ies câţiva cm în exterior când se deschid şi lovesc bordura, altfel gabaritul ar trebui să se încadreze tot în STAS, altfel înseamnă că cine a făcut caietul de sarcini a luat şpagă. De problema asta s-au lovit şi cei de la Oradea, Arad ş.a., Clujul a rezolvat-o mai simplu - a făcut peroanele după ce i-au venit Pesele (şi oricum nu le-a făcut peste tot, încă sunt staţii fără peron).
Problema mare cu Astrele e că au toate boghiurile fixe (mă rog, cică au posibilitatea de rotaţie de 4 grade, dar asta e puţin), o soluţie tehnică scoasă din producţie de vreo 20 de ani de marii producători, cu consecinţe nefaste asupra infrastructurii, mai ales în curbe. Nu degeaba sunt limitate la 35 km/h şi la Cluj şi la Oradea.
@Dr2005 , in Oradea Astrele sunt limitate la 50 km/h. Initial au venit la 40 sau 45 , dar s-a marit limitarea pentru a se putea circula cu viteza pe linia noua. ULF-urile sunt limitate la 35/37 , dar se vrea marirea limitarii si pentru ele , la 40 km/h. In Cluj tramvaiele sunt limitate in prezent la 28 km/h din cauza ecartamentului cu cativa milimetri mai ingust decat este normal si a uzurii accentuate a bandajelor. Peroanele din Oradea au fost modificate cand s-au luat ULF-urile , nu au fost modificate pentru Astra. Cat despre boghiurile Astrelor , acestea sunt pivotante , nu fixe. Se pot roti 9 grade nu 4. Capacul boghiului este in asa fel construit incat acesta se deschide in curbe , cand il impinge boghiul. Dupa cum se poate observa in imaginea atasata.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Tramvaie Dum 05 Iun 2022, 13:34
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Tramvaie Dum 05 Iun 2022, 17:49
V3A-ul avea post de manevră în spate, inclusiv pe versiunea din 1970. La Imperio se folosesc telefoane mobile
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Iun 2022, 19:50
Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13082 Data de inscriere : 06/04/2012
Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Iun 2022, 20:05
Adrian78 a scris:
Care e rostul unui tranvai dintr-un singur vagon, din moment ce ele sunt eficiente cand au o capacitate de transport sporita?
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Tramvaie Dum 26 Iun 2022, 20:46
E cu 3m mai mic decat un tramvai Armonia care are o capacitate de 30 de locuri..Am fost prin Timisoara cu tramvaiul destul si pe anumite zone/orare nu sunt mai mult de 20 de pasageri deci s-ar incadra perfecte astfel de tramvaie
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010