Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Tramvaie Joi 21 Apr 2022, 19:56
Se taie tramvaie la Botosani
CalinIonMihai
Numarul mesajelor : 421 Reputatie : 1758 Data de inscriere : 25/03/2021
Subiect: Re: Tramvaie Dum 08 Mai 2022, 19:05
Astazi la ora 09.25 in zona garii de nord din Timisoara un tramvai a deraiat. Vinovat de producerea acestui incident se face vatmanul care a intrat in acea curba cu viteza de 43 de km\h
„Duminică dimineață, la ora 09:25, un tramvai care circula pe linia 1 a deraiat în zona Gării de Nord, fiind pusă în pericol siguranța călătorilor și a celorlalți participanți la trafic. În urma verificărilor derulate, s-a constatat că evenimentul s-a produs din cauza vitezei excesive (43km/h) și a neadaptării vitezei la condițiile din zonă (curbă periculoasă la stânga, în unghi drept, curbă cu rază mică și intrare în stație imediat după curbă)”, transmit reprezentanții STPT.
În aceste condiții, conducerea societății i-a dat vatmanului care se face vinovat de incident posibilitatea de a alege între a-și da demisia la zi sau convocarea la comisia de disciplină din cadrul societății, cu sancțiunea maximă aplicabilă abaterii disciplinare săvârșite. Vatmanul a ales să își dea demisia la zi.
sursa timisonline
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9079 Reputatie : 12963 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: Tramvaie Dum 08 Mai 2022, 20:08
saptamina trecuta a fost inchisa zona pentru a reface curba aia. 5 zile au tinut lucrarile
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Tramvaie Dum 08 Mai 2022, 20:26
Totuși e cam mare viteză pentru curba aia ținând cont și ce boghiuri are tramvaiul Și în Valencia erau zone cu 15km/h unde întorcea tramvaiul
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20591 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25510 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: Tramvaie Dum 08 Mai 2022, 23:37
Viteza nominală a curbei o calculezi la fel, indiferent ce circulă prin ea... V = 0,293 * sqrt(R*h). Dacă ştii raza curbei şi supraînălţarea, poţi să calculezi viteza. Tot ce iese peste valoarea aia înseamnă că circuli cu insuficienţă de supraînălţare, deci trebuie să ai grijă să nu atingi limita de deraiere.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18688 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24243 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Tramvaie Lun 09 Mai 2022, 17:09
Mobilitate Cluj-Napoca
În lume, tramvaiele electrice rulează uzual cu 50-60km/h de mai mult de jumătate de secol. Prin atingerea vitezelor permise de lege între stații se asigură viteza medie operațională atractivă și implicit timpi de călătorie cât mai buni. La inaugurarea rețelei de tramvaie din Cluj-Napoca, în 1987, tramvaie autohtone Timiș II realizau o cursă de 101 în 40 de minute tur-retur, mergând sistematic cu 50km/h intre stații și menținând o viteza medie comerciala de 18-20km/h.
Noile tramvaie Astra din Cluj au fost limitate la 32km/h, desi caietul de sarcini cerea tramvaie limitate la 50km.h, Astra a ofertat tramvaie apte de 50km/h iar legislația le permite să ruleze cu 50km/h. Actuala viteza comerciala este de 14km/h, nu 16km/h, o cursa de 101 de circa 13km lungime tur-retur având alocate 55-60 de minute. În contextul unui sistem de tramvaie cu 30% mai lent decât acum 35 de ani, limitarea unor tramvaie noi, în garanție, la jumătate din viteza lor constructivă este impardonabilă, contrară bunelor practici și ascunde, cel mai probabil, grave vicii de fabricație ale tramvaielor. Asemenea măsuri nu s-au aplicat nici vechilor tramvaie autohtone, nici tramvaielor CKD KT4D fabricate în anii '70 și aduse la mana a 2-a din Germania, nici tramvaielor mov Pesa Swing care rulează de noi de peste 10 ani pe liniile de sub Feleac.
Situatia tramvaielor Tatra T4D-B4D din Oradea. Ultima remorca provenind din Dresden , 131 , a fost luata de pe linie joia trecuta , iar vineri a fost incarcata pe trailer si trimisa spre Giurgiu la un poligon de antrenamente. Mai exista urmatoarele T4D : 6 (activ) , 7 (plug) , 15 (in curs de transformare in vagon turistic?) , 16 (expus in depou alaturi de una dintre locomotivele electrice , de KT4D-ul clasic 217 si de turnul Roman) , 19 , 21 , 26 (inactive) , 31 (tramvai turistic) , 44 (bidirectional , activ pe linia spre Sinteza). Remorci: 106 (activa) , 115 , 119 , 121 , 126 (inactive). Toate remorcile in afara de 115 sunt cuplate cu motoarele corespondente. 115 este cuplata dupa 26-126. Dintre aceste tramvaie , 16 si 44 au ajuns in Oradea in prima jumatate a anilor 2000 , 21-121 in 2012 , iar restul in 2013. Toate celelalte tramvaie , inclusiv cele aduse din Magdeburg in 2013 au fost casate in garaj , deoarece nu s-au gasit cumparatori pentru ele. Diverse instantanee din perioada 24.04-06.05 cu 6-106 , ultimul cuplu T4D-B4D activ. Nu se stie cat va mai circula , a fost reactivat dupa o pauza de apoape un an , doar pentru a fi face reclama recensamantului. Pe linia 1R in statia Decebal-Dacia. Pe linia noua , in dreptul depoului , linia 5. Pe linia noua in statia "Atelierelor" , indreptandu-se spre Nufarul , linia 7. In aceeasi statie , dar indreptandu-se spre cartierul Ceyrat pe linia 5. In capat la Nufarul asteptand reluarea curentului. 19-119 , 21-121 , 26-126-115 in depou alaturi de KT-ul 211 si Astra 320. Nu stiu de ce 19 a ramas fara numar pe lateral. Remorca 131 graffitata alaturi de alte tramvaie din depou , inainte de a fi luata de pe linie. Remorca 131 scoasa de pe linie si pregatita de expediere.
Cateva poze cu 44 in noua sa schema. 44 la revenirea pe traseu dupa revopsire. In aceeasi schema este vopsit si vagonul turistic 31. Pentru prima data la Sinteza in noile "haine". Pe linia de stocare de la Podul CFR , asteptand finalizarea orei de varf pentru a intra pe traseul sau. Calitatea vopsirii lasa de dorit...
Acum poze cu ULF-uri. Pentru moment aceste tramvaie circula doar pe liniile 5/7. 50 in apropierea noii intrari a depoului , pe linia 7. 50 spre cartierul Ceyrat , pe linia noua , intrand in statia "Atelierelor", linia 5. 51 pe strada Atelierelor , trecand pe linia noua printre depou si garaj , linia 7. 52 pe Pasajul Magheru , linia 7. 52 urcand dinspre Aleea Salca spre Strada Atelierelor pe linia noua , linia 5 si 56 parasind statia "Aleea Salca , indreptandu-se spre Nufarul , linia 5. 55 pe linia 7 , pe linia noua , in dreptul trecerii cu strada Ronald Regan (miscata). 55 pe lina 5 , pe linia noua , langa Universitate. 55 pe linia 7 , pe linia noua , intre noua Sala Polivalenta si Auchan. 55 pe linia noua intre depou si garaj , mergand spre Nufarul pe linia 5. 56 urcand dinspre Aleea Salca spre Strada Atelierelor pe linia noua , linia 5.
57 pe lina 5 , pe linia noua , in dreptul intersectiei cu Ronald Regan. 57 urcand dinspre Aleea Salca spre Strada Atelierelor pe linia noua , linia 7.
Acum poze cu KT4Dm-uri. 200 pe Aleea Salca , spre Nufarul pe linia 7. 201 in depou , pregatit sa iasa pe linia 1. 201 la intersectia strazilor Corneliu Coposu cu Transilvaniei , indreptandu-se spre Podul CFR pe linia 1N. 202 pe linia 1N intre Dacia Zig-Zag si Pod CFR 204 pe linia 9 la Biserica Emanuel. 204 pe linia 1N intre Pod CFR si Dacia Zig-Zag. 205 in statia "Aleea Salca" , pe linia noua spre Nufarul , linia 7.
206 pe linia 1N intre strada Transilvaniei si Dacia Zig-Zag. 207 la Pod CFR asteptand plecarea spre Sinteza. 208 pe linia 1R in statia Dacia Zig-Zag (pasaj). 210 la Emanuil Gojdu pe linia 10. 213 urcand pe linia noua Aleea Salca spre strada Atelierelor , linia 5. 214 intre Auchan si noua Sala Polivalenta , pe linia noua. 214 la Piata Rogerius pe linia 1N. 214 pe Pasajul Magheru , retragandu-se spre depou din linia 1N. 215 pe linia noua . traversand strada Ronald Regan , linia 7. 217 pe linia 1R la Biserica Emanuel.
221 la Piata Rogerius pe linia 1N. 224 plecand din statia Dacia Zig-Zag (pasaj) spre Piata Rogerius. 224 intorcand in bucla de la Podul CFR pentru a intra pe linia 1N. 224 plecand din statia Dacia Zig-Zag (pasaj) spre Pod CFR. 224 in Centrul Civic pe linia 1R. 225 si inca un KT4Dm pregatite pentru intrarea in serviciu pe linia 1. 228 sosit la Podul CFR de pe linia 1R asteptand eliberarea buclei de intoarcere si 202 asteptand plecarea intr-o noua cursa pe 1R. 228 pe linia 1N intre Pod CFR si Dacia Zig-Zag.
Acum poze cu Astra Imperio-BH. 302 intrand in statia "Corneliu Coposu", mergand spre Podul CFR pe linia 1R. 308 pe Aleea Salca pe linia 7.
In 05.05 , 308 si-a rupt pantograful la intersectia dintre catenara care face legatura Atelierelor-Ceyrat respectiv Ceyrat-Depou (linie/catenara noi date in folosinta in august 2021/decembrie 2021 , cel putin 3 pantografe rupte deja). 308 a fost tras in depou de un Siemens ULF. Apoi dupa fiecare tramvai care trecea prin zona respectiva era oprit curentul 10-20 de minute pentru a se face ajustaje ale catenarei. Filmare cu 308 dupa ce si-a rupt pantograful , manevrat prin depou de ULF 53. Pantograful lui 308. Tramvaie asteptand reluarea circulatiei si Unimogul lucrand la repararea catenarei. Locul unde si-a rupt 308 pantograful 311 pe linia 9 in Iosia. Bordul lui 311 314 pe linia 5 la Piata Decebal. 314 pe linia 5 la Biserica Emanuel. 314 apropiindu-se de ultima statie , Pod CFR pe linia 1R.