|
| 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva | |
|
+31Vitosa Laurentiu Ciobanu DUAL Luna ciprian71 Adirmvl marius664 Adrian78 delfinson dariuslazuran Silviu Sintea Luca tgv mielutu zburator Iwan florin.lifticariu Andrey_tm dan tm MetalRider petre112 Dr2005 Ionutz Davee91 92Dragos TVlad szymek Vlad ldh80 didinul cristi CFR Nesebar myster2008 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Lun 29 Aug 2022, 16:38 | |
| Pentru 5 - 10 km/h se rezolvă în câteva zile. Pentru mai mult îţi trebuie refacţie pe cele 2 tronsoane de linie largă şi, probabil, înlocuit câteva zeci de inimi de încrucişare pe linia încălecată, asta presupunând că firele de largă mai au toate tirfoanele. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Lun 29 Aug 2022, 17:11 | |
| Dacă reparau UZ toată linia primeam infrigment de la UE că nu înțeleg? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Lun 29 Aug 2022, 18:11 | |
| UZ nu şi-a manifestat niciodată dorinţa să repare o linie din România. Ca să repare o astfel de linie, i-ar fi fost suficient un agrement pe OMT 290/2000. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Lun 29 Aug 2022, 21:11 | |
| Pai de ce nu le transmite Romania asa:
catre Ucraina.. daca vreti sa circulati pe la noi prin tara, trebuie sa reparati voi linia curenta care este incalecata, veniti voi cu utilajele voastre sa reparati mai repede, reparati si inimile de incrucisare cu ce gasiti in magazie( ca noi le-am dat la fer) reparati si grupele de linii de cale larga sa puteti sa va trageti trenurile cind intilniti niste trenuri CFR care oricum sint citeva de calatori si de marfa deloc.
Apoi doar treceti in peaj ca noi nu acceptam sa opriti trenurile de calaltori la noi ca sa nu ramina tigarile voastre aici.
Linia o puteti repara
etc ?
a informat cineva Ucraina?
Doctore, daca nu vrem sa-i lasam pe aici, de ce nu a demontat Romania linia larga? De ce s-au facut investitiile tip Schemgen la Cimpulung la Tisa daca nu vrem sa le facilitam tranzitul?
ei asta au nevoie. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Mar 30 Aug 2022, 08:37 | |
| Investiţiile Schengen s-au făcut (de către MAI) pentru că altfel trebuiau desfiinţate punctele de frontieră. Asta înseamnă acord la nivel de stat (ministru/prim-ministru cu depline puteri), ulterior ratificat în parlamentele celor două ţări... e complicat în draci. Plus că dacă le-ai închis, închise rămân. Evident, linia largă s-a păstrat în ideea unui viitor mai luminos al Ucrainei, care probabil nu va (mai) veni, cel puţin nu pentru Ucraina aşa cum am învăţat-o noi la geografie (mă rog, ăia din generaţia mea, care au făcut şcoala după căderea URSS).
Apoi... vezi că sunt unii care se dau de ceasul morţii că sunt nu ştiu câte restricţii pe M800... îţi dai seama ce ar fi ieşit dacă din banii ăia puţini ai titlului 51 s-ar fi făcut refacţii de linii largi, pe care nici măcar nu circulă trenuri româneşti?! Păi veneau sindicatele şi dădeau foc sediului CFR SA (implicit şi MTI)! _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Mar 30 Aug 2022, 13:36 | |
| Sindicatele conduc pe acolo? |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Mar 30 Aug 2022, 14:15 | |
| Sindicatele alea au facut ceva util de cand exista? Sau doar au ingropat CFR-ul? |
| | | Iwan
Numarul mesajelor : 42 Localizare : Kyiv, UA Reputatie : 3322 Data de inscriere : 02/12/2015
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum 04 Sept 2022, 18:12 | |
| - dan tm a scris:
- Ucraina a cerut României redeschiderea circulației pîna în Valea Vișeului sau ca tranzit Berlibaș- Teresva ca linie de urgență?
citi km sînt din Dilove pîna în Valea Vișeului? Da. Mi se pare că acum este imposibil să-l folosești altfel. Nu există o infrastructură adecvată pentru reîncărcarea mărfurilor și/sau pentru schimbarea boghiurilor vagoanelor. De la graniță până la axa gării este doar 1,2 km. - Laurentiu Ciobanu a scris:
Intrebarea e insa ce tarife si ce trafic va fi pe aceasta linie transfrontaliera, cat timp noi n-am prelungit linia largita pana la Suceava sau gara mare Iasi, ca sa avem trenuri directe intre orase mult mai importante decat Valea Viseului, ca sa iei trenul de noapte Bucuresti-Sighetu Marmatiei iar de la Valea Viseului sa iei legatura catre Lviv, probabil tot coborat la Sighetul Marmatiei si trecut perpedes podul pe la Solotvino va ramane varianta. Presupun că traficul de pasageri este doar o legendă (pentru inamicul nostru). )) Din motive evidente, nu pot scrie detaliile public. În prezent, nu există trenuri (nici din Slatina, nici din Rakhiv) care să ajungă la Lviv dimineața. Totuși, au fost pregătite mai multe proiecte cu transferuri convenabile către trenurile CFR din gara Valea Vișeului. În mod ideal, toate punctele pe care le-ați enumerat ar trebui să fie conectate printr-un ecartament standard de 1435 mm (pe teritoriul Ucrainei). - dan tm a scris:
- Acum eu întrebam despre o eventuala folosire a liniei de către Ucraina ca o linie de rezerva dacă se bombardează alta.
Da, este destul de posibil să îl folosiți ca opțiune de rezervă (una dintre cele trei linii prin munții Carpați din Ucraina). - dan tm a scris:
- Cred ca dacă era cerere pentru călători înainte de război se rezolva cumva. Dacă s a rezolvat cu Polonia. Practic ucrainienii sînt mai apropiați de polonezi decît de români.
Eu, ca voluntar, sunt de 8 ani în negocieri constante cu UZ pe această temă. Până acum, împreună cu colegii noștri, realizările noastre dinainte de război sunt trenuri din multe regiuni ale Ucrainei către Rahiv. A fost acoperită o geografie foarte largă, inclusiv trenul Rakhiv - Mariupol cu cel mai lung traseu din Ucraina (1806 km). - dan tm a scris:
- Dacă s a rezolvat cu Polonia.
Polonezii ar putea fi interesați de traseul Przemyśl - Sighetu Marmației. Unul dintre proiectele mele, care este încă în curs de implementare. - dan tm a scris:
- Practic ucrainienii sînt mai apropiați de polonezi decît de români.
Ucraina este o țară mare și fiecare parte este mai aproape de vecinii săi în felul său. În general, ne este mai ușor să comunicăm cu slavii. Nici măcar nu toate teritoriile de frontieră (să nu mai vorbim de Estul Ucrainei) pot comunica liber cu polonezii, deoarece violența de limbă rusă a orientat majoritatea spre limba rusă. Aceasta este o consecință a trecutului totalitar: foștilor cetățeni ai URSS nu li s-a spus nimic despre România. E greu de crezut, dar toată lumea a auzit că există Transilvania. Dar câțiva procente știu că aceasta este România... și pentru mulți, cunoașterea Transilvaniei se limitează la asocierea cu contele Dracula. Este foarte trist, dar este o realitate. Puțini oameni știu că România are malul mării, deși mulți dintre ei tranzitau prin România spre Bulgaria, către stațiunile de pe litoral Dacă analizezi legăturile, atunci Bucovina, Pocuttea, Hutsulia au fost odată cu voi în aceeași țară - Dacia. Aceste diferențe sunt încă urmărite. Chiar și în interiorul regiunilor Ivano-Frankivsk și Transcarpatice, de unde treceau granițele Daciei. Tot în diferite vremuri au existat puternice alianţe militare politice ale formaţiunilor noastre statale cu Transilvania şi Moldova. Nu cu mult timp în urmă aveai un alfabet chirilic...o mulțime de cuvinte de origine slavă...doar despre România, guvernul totalitar tăcea (parcă n-ar fi fost deloc). Acum acest proces are o oarecare inerție și continuă. A fost mult mai ușor pentru agențiile de presă să urmărească și să traducă în ucraineană 100 de știri din Rusia decât o știre din România. Și asta afectează și imaginea României în ochii ucrainenilor. Este greu să schimbi totul într-o clipă. Ia mult timp. De asemenea, un obstacol major este punctul de trecere a căii ferate care operează într-un singur punct pentru traficul de pasageri. Și ca întotdeauna, mitul romilor (țiganilor). ... Această discuție depășește limitele forumului. Cred că veți va fi greu să răspunzi singur la întrebare: de cine sunt mai aproape românii? La bulgari, sârbi sau maghiari? Moldova nu este considerată (ca o fostă parte a României). - Dr2005 a scris:
- A trimis o hârtie că vrea într-o săptămână să circule de la Dilove la Teresava şi că vin ei cu trenul lor. De parcă o linie închisă de 20 de ani se poate repara în câteva zile.
Dr2005, va rog sa-mi scrieti in privat. Din partea UZ, am auzit acuzații la adresa CFR-ului despre dificultatea de a negocia, încetineala cu răspunsurile. Informațiile detaliate de la dvs. vă pot ajuta să stabiliți o comunicare normală. Putem "împăca" CFR și UZ. - Dr2005 a scris:
- În plus, după ce termină Putin cu Ucraina, dacă noi facem linii largi spre noi, o să îi fie mult mai uşor să ne invadeze şi pe noi.
Bună glumă. )) Daca portul Galați (via Giurgiuleşti) s-a ajustat la 1520 mm, exista legatura de la Ungheni la Iaşi, si tot de la Vadul-Siret la Viсşani, atunci este cumva nepotrivit sa ne facem griji in privinta pistei de-a lungul Tisei. |
| | | Iwan
Numarul mesajelor : 42 Localizare : Kyiv, UA Reputatie : 3322 Data de inscriere : 02/12/2015
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum 04 Sept 2022, 20:59 | |
| - dan tm a scris:
- Cînd îi arde la un om casa , comunitatea pune mana de la mana și îi face repede una mica nu întreabă de autorizație, de proiect.
Un exemplu foarte bun. Mulțumesc. - Dr2005 a scris:
A, da, să nu uit, cum ne asigurăm că toate ţigările din automotorul ucrainean rămân în el pe tot parcursul românesc şi nu coboară? (Сelelalte) comentarii ale dvs. sunt foarte importante, dar toate acestea pot fi rezolvate prin negocieri. Benzina avem deja ca in Romania, poate mai scumpa. În curând prețurile la țigări se vor uniformiza, iar această problemă va dispărea. Multi dintre noi vorbim romaneste, iar la statia Valea Vișeului... acolo 98% vorbesc ucraineana - dan tm a scris:
- Tu vezi doar trafic de țigări.
doamne fereste. +100 - Dr2005 a scris:
- Nici în Polonia nu intră trenurile UZ mai departe de prima staţie de frontieră.
Trenul de la Kiev merge spre Varșovia, dar locomotiva merge doar până la stația de frontieră (pe partea de PL). - Dr2005 a scris:
- Cea mai sigură soluţie, inclusiv dpdv al eliminării contrabandei, e să dai jos călătorii la frontieră şi să îi treci printr-un control ca pe aeroport, apoi să îi urci în alt tren. Din motive politice, autorităţile române refuză astfel de situaţii în relaţia cu Moldova, Ucraina şi Serbia. Ţările Baltice procedează de mult aşa în relaţia cu Rusia şi cu Belarus.
Acesta este cel mai bun lucru care poate fi în acest moment. Am sugerat această soluție pentru UZ de mai multe ori. Din anumite motive, nu le place, din moment ce a fost o sarcină politică legată de un tren internațional. Dacă trenul nu trece granița, atunci trenul nu este internațional, adică ordinea politică nu a fost îndeplinită oficial. UZ este ca o armată - face totul în mod formal. Înțelegem sensul, principalul lucru este că pasagerii s-au mutat peste graniță, dar ei (UZ) - formal, că trenul a trecut granița. Aceasta este doar una dintre neînțelegeri. Dr2005, văd că în privat ne poți ajuta mai mult. Ne vom bucura. - Laurentiu Ciobanu a scris:
- noi in schimb eram niste desculti, acum cu UE am inceput sa ne mai ridicam cat de cat, doar nostalgicii comunisti ne mai tin in loc.
Se pare că situația noastră. Situația noastră este agravată de apropierea de o țară inamică, în care se uitau acești comuniști. - Adrian78 a scris:
- De pe Facebook Cristi Pitulice
Ucrainenii au redeschis astăzi două tronsoane de cale ferată în Transcarpatia (Zacarpatia) la granița cu România. Tronsoanele Răhău - Trebuseni - granița cu România și Tereșva - granita cu România - sunt 20 de kilometri refăcuți integral pe anumite secțiuni (calea ferată nu mai exista fizic), iar pe altele a fost extinsă. Lucrarea s-a săvârșit în 57 de zile.
Căile Ferate Ucrainene – Ukrzaliznyţia – a deschis două segmente ale căii ferate la frontiera cu România Ele au fost construite în decursul a două luni, a comunicat preşedintele Consiliului de conducere a Companiei, Oleksandr Kamyşin, în Telegram. Potrivit lui, este vorba de segmentele Rahiv – Berlebaş – frontiera de stat şi Teresva – frontiera de stat. Aceste segmente în viitor vor asigura circulaţia a şase pereche de marfare suplimentar pe zi. Suplimentar vor fi transportate 3,5 milioane tone de încărcături pe an. După cum a explicat Oleksandr Kamyşin, aceste segmente creează perspectiva noilor traficuri de pasageri între centrele regionale Ujgorod, Ivano-Frankivsk şi Cernăuţi, precum şi noilor itinerare internaţionale, atât de la Ujgorod, cât şi de la Ivano-Frankivsk şi Cernăuţi. „Libertatea Cuvântului” – www.lyberti.com Sunt doar cuvinte frumoase în spatele cărora nu este nimic. Când am oferit variante alternative (inclusiv 1435 de la Rahău în România), nimeni nu a vrut să audă despre asta. Tuturor li s-a părut că este suficient să se pună un nou 1520 și toate problemele vor fi rezolvate de la sine. Au fost foarte naivi, iar rezultatul (absența lui) a confirmat acest lucru. Ca și în cele mai bune tradiții comuniste, deschiderea mișcării a fost planificată pentru a fi dedicată unei mari sărbători. Marele Octombrie nu mai este, așa că este programat să coincidă cu Ziua Independenței. Nimeni nu a fost deosebit de îngrijorat dacă partenerii români vor avea timp să o facă la timp până la această dată. Pozele, desigur, arată bine, dar rezultatul final nu este încă. - 92Dragos a scris:
- Asa cum nu se doreste nici legatura Sighet-Mangalia.
Destul de ciudat, avem nevoie și de el. Transcarpatia va fi mai aproape de mare, iar Mangalia la sud decât chiar Crimeea. - Dr2005 a scris:
- Voi ştiţi ce înseamnă legea marţială? Înseamnă că nimeni nu mai are niciun drept, toate legile sunt suspendate şi toate deciziile le ia un om sau un grup mic de oameni (de regulă conducătorii armatei), iar ele sunt obligatorii şi nu se pot contesta. ... Asta e situaţia din Ucraina de acum.
Niciodată, dar NICIODATĂ, într-un stat democratic nu poţi să lucrezi aşa pe timp de pace. Departe de cum o descrii. Dar în ceea ce privește oportunitățile - acestea au crescut. Totul este mai simplu decât vă puteți imagina. Aproape toate echipamentele feroviare au fost evacuate din Est... împreună cu muncitorii. Și în loc de o pauză banală, au făcut o treabă bună. Nu existau locuri de muncă alternative pentru aceste mașini și oameni.
Ultima editare efectuata de catre Iwan in Dum 04 Sept 2022, 21:14, editata de 1 ori |
| | | Iwan
Numarul mesajelor : 42 Localizare : Kyiv, UA Reputatie : 3322 Data de inscriere : 02/12/2015
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum 04 Sept 2022, 21:12 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Nu este de invidiat Ucraina, locuitorii săi trăiesc în teroare, sărăcie, boli, etc.
Birocrația, corupția, lipsa de voință întârzie proiectele de infrastructură în general, cele feroviare în special. Unele lucruri pot fi simplificate, dacă este voință. Ai dreptate, pentru această linie războiul a fost benefic (dacă pot să spun așa). - dan tm a scris:
- Doctore, din ce motiv România nu adesfiintat calea ferata largă dacă acuma nu putem sa- I ajutam pe ucrainieni sa tranziteze trenurile pe la noi?
Se dovedește că pe hârtie există, dar în realitate nu există. === Voi încerca să comentez la alte postări cât mai curând posibil. Scuze pentru postările lungi. ... încă nu aveți alte surse din Ucraina. Aș dori să descriu situația mai detaliat. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Joi 13 Oct 2022, 10:04 | |
| hai că pînă la urmă a trebuit si CFR să miste ceva pe linia asta. Nu merge doar cu rășini deastea de UE, de fumuri și prostii. Trebuie pus mîna, că e război.
https://clubferoviar.ro/linie-ferata-la-granita-cu-ucraina/ |
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Joi 13 Oct 2022, 14:24 | |
| Mda, a trebuit sa vina razboiul ca sa fie nevoit CFR sa mai si deschida din linii, nu doar sa le inchida si sa doarma cu capul pe birou.
Acu' sa vedem daca si vor circula trenuri pe aici, nu sa ramana degeaba facuta. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Joi 13 Oct 2022, 16:03 | |
| Trebuie să circule trenuri de ecartament larg, deci ale ucrainenilor. Deci călători cu paşaport (eventual cu viză Schnegen de la anul, dacă avem noroc), cu control vamal strict la frontieră, cu mecanici români la însoţire şi ucraineni care ştiu română... eu sunt convins că nu o să circule nimic dar, na, e război şi să nu ne arate pe noi cu degetul că nu am făcut nimic. _________________ :TTT:
|
| | | Laurentiu Ciobanu
Numarul mesajelor : 1417 Varsta : 40 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4064 Data de inscriere : 24/08/2017
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Joi 13 Oct 2022, 17:21 | |
| Ucrainienii aveau drept de libera circulatie in UE inca dinainte de razboi, n-aveau nevoie de nici o viza Schengen. Inca dinainte de razboi vedeai o droaie de masini de Ucraina pe ruta Galati-Giurgiu sau Vama-Veche in drum spre Grecia sau Turcia, sunt destule apartamente in Galati transformate in cazari pe booking pline cu review-uri de la ucrainieni.
Li s-ar cere viza Schengen doar daca isi schimba denumirea din Ucraina in URSS din nou (sa speram ca nu).
Iar fazele ca trebuie nustiucedracu ca sa ai tren de calatori de frontiera sunt doar de la aia carora le e lene sa munceasca, ca daca se vrea, se rezolva si cu mecanicii si mai stiu eu ce. E zona de frontiera, sunt destui romani care stiu ucrainiana si ucrainieni care stiu romana, se rezolva. Cum se descurcau cei de pe acolo sa faca trafic ilegal de frontiera cu trecut frontiera prin padure inca pe de vremea lui Ceausescu (gen 5 litri de palinca pe 20 de litri de benzina), s-ar descurca sa operationalizeze un tren si, daca vor, sa si fie totul perfect legal, fara trafic, fara nimic, important e sa vrea. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Joi 13 Oct 2022, 18:16 | |
| Pun pariu pe cât vrei tu că niciun mecanic UZ nu cunoaşte instrucţia de semnalizare de la noi. Singura soluţie e să pui lângă el un mecanic român, care să îi spună ce să facă. Sau să autorizezi mecanicul român pe trenul UZ, numai că asta înseamnă o serie de alte probleme, adică îţi trebuie automotorul UZ inclus în certificatul de siguranţă al CFR Călători (după modelul locomotivelor TRAXX ale MAV Start), ceea ce e cam greu. Sau bagi mecanicul UZ la şcoala de mecanici de la noi şi îl faci euromecanic, dar asta durează un an jumate cu totul. Iar dacă trenul de călători o să fie ca hârburile pe care ni le trimite UZ cu cereale (unele vagoane aveau ultimul RP în 2008! Dar, na, din motive politice au trebuit primite, cred şi sper că CFR nu mai acceptă astfel de hârburi acum şi permite doar vagoanele cu RP valabil)... De aia am zis şi încă zic că nu are rost să ne complicăm cu astfel de soluţii politice... e mult mai simplu să muţi călătorii dintr-un tren în altul la frontieră, decât să laşi bomba de roţi non-UE să zburde pe şinele româneşti, eventual să mai lase şi nişte baxuri de ţigări prin unele halte.
Ucrainenii pot trece acum în România doar cu paşaportul, dar asta pentru că România nu e în Schengen. Dacă noi vom intra în Schengen (adică dacă se răzgândeşte Olanda până în decembrie), toate aceste facilităţi de călătorie pentru ucraineni şi moldoveni vor dispărea. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva | |
| |
| | | | 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |