|
| 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva | |
|
+31Vitosa Laurentiu Ciobanu DUAL Luna ciprian71 Adirmvl marius664 Adrian78 delfinson dariuslazuran Silviu Sintea Luca tgv mielutu zburator Iwan florin.lifticariu Andrey_tm dan tm MetalRider petre112 Dr2005 Ionutz Davee91 92Dragos TVlad szymek Vlad ldh80 didinul cristi CFR Nesebar myster2008 35 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25564 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Vin Iul 12, 2019 10:53 pm | |
| - Iwan a scris:
- Recent am trecut peste Dunăre (podul între Vidin și Calafat) - ofițerii vamali nici măcar nu inspectau un rucsac mare. O situație similară se întâmpla la trecerea frontierei Vama Veche - Durankulak, dar este cel puțin ușor de înțeles.
Între România şi Bulgaria nu se face control vamal, fiind state UE. Se face doar control de frontieră (adică acte şi să nu ai imigranţi sau substanţe interzise), poţi să treci ţigări cu camionul dacă vrei, pentru că fie sunt produse în UE, fie ai dovada că le-ai vămuit la intrarea în ţară sau ai carnet TIR şi sigiliile intacte. Între România şi Ucraina e ditamai pădurea... sunt mii de poteci prin munţi, la Sighetu Marmaţiei se aruncă ţigările direct în Tisa, se folosesc drone, camioanele trec şi ele pe ochi frumoşi... ce te face să crezi că trenul nu va fi folosit la fel? Am făcut concedii la Borşa, la Vişeu şi prin Bucovina... crezi că cineva din zonele alea a văzut măcar un pachet de ţigări timbrat? Nu, toţi fumau doar ce venea de peste graniţa. Benzină şi motorină la fel, la Borşa puteai să iei cu canistra de pe marginea drumului. Ce nu înţeleg mulţi e că trecerea unei frontiere cu trenul implică costuri pentru operatorul de transport, asta pe lângă acordul bilateral între administratorii de infrastrcutură. Pentru poliţia de frontieră, pentru vamă şi pentru controlul fitosanitar plăteşti. Iar costurile astea trebuie să le suporte cineva, acel cineva fiind călătorul, de aia e 15 lei biletul de la Giurgiu la Ruse pentru nici 10 km. De ce călătorul? Păi legea interzice subvenţionarea transportului internaţional. Alte state, cu piaţă neliberalizată, îşi permit subvenţii mai mult sau mai puţin mascate pentru astfel de trenuri. Rusia e cel mai bun exemplu (e un vagon Moscova - Nisa, de exemplu... pus ca să arate ruşii că ei au bani să ţină un astfel de vagon), dar găsim exemple şi mai aproape de noi. De exemplu, vă daţi seama cât ar costa un bilet la Prietenia, de exemplu, dacă CFM nu ar acoperi costurile transpunerii vagoanelor? Singura soluţie să ai trenuri cum trebuie peste frontiere asta e să creezi euroregiuni, cum este Viena-Bratislava, caz în care poţi avea trenuri subvenţionate. E lesne de înţeles că nu e cazul între state UE şi state non-UE (ori între state UE care nu-s în Schengen), iar frontiera dintre România şi Ucraina nu e singura în situaţia asta, cam toate frontierele externe au puţine sau zero trenuri. @DanTm: o fi contrabanda mare la alt nivel, dar aia mică pusă cap la cap face cam tot cât aia mare, dacă nu şi mai mult. De fapt, multe fraude mici puse la un loc pot însemna mai mult decât Ţigareta 2. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6910 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Sam Iul 13, 2019 12:03 am | |
| Auzi bai Dragose, dar cu trenurile alea MAV transfrontaliere cum e??? Are MAV asa de multi bani sa subventioneze trenurile alea?!? Sau circula ca asa e normal sa circule, ca oamenii de o parte si alta a unei granite sa poata circula fara restrictii si cat mai rapid si comod.Si ce-i dai atat cu contrabanda aia...Crezi ca se evazioneaza statul asa de mult?.Pai unii fura pe fata si mai au tupeu sa vina in tara...Pai cat a furat Udrea&Co nu cred ca egaleaza contrabanda de la toate frontierele tarii incepand de vremea dacilor...Si cred ca ne mai intindem pe o mie de ani de acum incolo si tot nu ajungem sa facem contrabanda cat fura unii pe fata si cu acordul statului. Crezi ca daca era asa de mare evaziunea nu se intervenea pana acum? Fa un exercitiu de istorie si adu-ti aminte cum a intrat SUA in lupta impotriva traficului de droguri...Si de ce? |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22392 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Sam Iul 13, 2019 1:14 am | |
| - Dr2005 a scris:
- Kapпaтй a scris:
- oamenii tot trec pe jos sau cu masina ori chiar cu bicicleta, trec usor podul, fac cumparaturi si se intorc inapoi, cei din zona se cunosc cu vamesii ca trec des,
Da, cei din zonă se cunosc cu vameşii, care îi iartă de taxe vamale... că aşa e în România. De aia nici nu intrăm în Schengen. Mă uităm că şi la frontierele UE sunt situaţii din astea, în care unii sunt mai egali decât alţii. La Vama Veche am stat 30 minute să intru în Bulgaria... localnicul şmecher a depăşit coloana, s-a băgat în faţă, a dat noroc cu poliţaiul de frontieră şi a trecut bine mersi. În schimb, la mine a durat 5 minute să îmi scaneze buletinul şi să îmi verifice talonul maşinii, că ,,merge greu sistemul". În faţa mea o maşină de Moldova, l-au pus pe ăla să deschidă portbagajul şi să ridice mocheta. Or şmecherul a trecut cu SUV-ul lui cu geamuri fumurii. E normal aşa ceva?! Mă aştept la astfel de situaţii şi la frontiera cu Ucraina. Nu intram in Schengen pentru ca nu are cine sa se implice din guvern din aceasta tara de c.... unde fiecare urmareste interesul personal, nici vorba de bunul mers al acestei tari si de a evolua, ca nu o intereseaza pe Viorica Schengen, a auzit si ea acest cuvant dar nu cred ca stie prea multe asa ca ce pretentii sa avem de la astfel de oameni. Pentru ca puterile aliantei vor ceva de la noi cum e cazul Olandei daca ii dam portul Constanta acum peste 5 minute suntem in Schengen deci totul e pe interes si santaj nu ca trece Ion si Maria granita in tara non UE si aduce 10 pachete de tigari. Dar daca tu crezi asta nu ma mira nimic la mintea ta. Tu daca te cunosteai cu vamesul treceai imediat dar uite ca tie ti se intampla orice si toate, ce sa faci asta e, ghinion. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25564 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Sam Iul 13, 2019 2:05 am | |
| - Kapпaтй a scris:
- Tu daca te cunosteai cu vamesul treceai imediat dar uite ca tie ti se intampla orice si toate, ce sa faci asta e, ghinion.
Eu respect legile acestei ţări, dacă mă cunoşteam cu vameşul dădeam noroc cu el şi apoi îi dădeam actele, nu mă băgam ca nesimţitul în faţa coloanei de maşini (mamă ce i-aş bate pe cei care se bagă în faţa coloanei; pe unul era să îl bag într-un cap de refugiu de tramvai acum vreo săptămână, n-am şi eu noroc să îmi repar zgârietura de pe portieră pe RCA-ul unuia dintr-ăştia...). Veorica o să fie istorie cam la anul pe vremea asta... crezi tu că Orban sau Cioloş ne vor băga în Schengen? Nu au nevoie olandezii de portul nostru, vor fi fericiţi dacă are loc Brexitul, că vor lua caşcaval serios. Că mai vin câteva containere şi câteva petroliere la Constanţa nu-i afectează pe ei. În plus, ca să ajungi în Marea Neagră trebuie să treci prin Bosfor, care e a turcilor şi care o pot închide când vor. Mai adăugăm şi Maica Rusie care e în apropiere... dacă Putin şi Erdogan se înţeleg, în 10 minute e mort Portul Constanţa, la fel şi cele bulgăreşti... încă un motiv să nu merite efortul pentru olandezi. Încerc să mă gândesc ce le-ar trebui olandezilor de la noi. De maşini nu au nevoie (Franţa), cu formaldehidă nu lucrează (Austria), de petrol nu prea au nevoie că merg pe energie hidro/eoliană (Austria), de telefoane nu au nevoie (Grecia/Germania), de forţă de lucru ieftină nu au nevoie (Italia, Spania), nu prea avem ce să le oferim. Taromul? N-au ce face cu el, că KLM a fuzionat cu Air France deja. _________________ :TTT:
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6910 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Sam Iul 13, 2019 9:38 am | |
| Nu au ce sa faca cu portul? Mai scrii multe aberatii? Cand ai fost ultima data in port sa vezi ce activitate este?? Iar daca infrastructura ar fi modernizata volumul de marfuri tranzitate ar creste, acum se asteapta prea mult la incarcarea si descarcarea marfurilor de pe vapoare... |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13002 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Sam Iul 13, 2019 1:49 pm | |
| Trenurile MAV? pai daca trebuie MAV baga trenuri in tot Ardealul ca sa aiba CFR vagoane pentru valea Prahovei si pentru linia 800.
Tu crezi ca degeaba in istorie ungurii au schimbat din radacini Imperiul Habsburgic care a devenit dubla monarhie?
au avut mereu oameni la conducere carora le-a pasat de natiunea maghiara.
https://www.stiripesurse.ro/viktor-orban-avanseaza-in-transilvania--dupa-ce-a-cumparat-toata-presa-de-limba-maghiara--premierul-face-acum-investitii-in-domenii-strategice_1366458.html
Dr, nu este vagon Nisa-Moscova ci este un tren intreg. Circula o data pe saptamina. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6887 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12283 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Sam Iul 13, 2019 8:13 pm | |
| Ca tot s-a amintit de cheltuielile pe care ar trebui sa le suporte UZ daca ar introduce in circulatie un automotor de cale larga pe aceasta linie. Aceste cheltuieli ar fi:
-Plata TUI catre CFR-SA-Infrastructura pentru utilizarea liniei Valea Viseului CFR- Sighetul Marmatiei- Campulung la Tisa CFR
-Cheltuieli legate de: consumul de motorina, intretinerea, verificarea, reparatia acelui automotor
-Cheltuieli legate de plata salariilor personalului de deservire a acelui automotor (mecanic, mecanic-ajutor daca este cazul, sef de tren si controlor de bilete).
Nu cred ca administratia UZ nu ar putea suporta aceste cheltuieli!
Poate ar fi util (in perspectiva, in functie de numarul de pasageri) si un tren UZ (compus din vagoane si locomotiva) Sighetul Marmatiei- Valea Viseului CFR- Deliatyn- Kiev. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22392 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum Iul 14, 2019 9:53 am | |
| Exista tren Rahau/Rakhiv-Kiev si retur care ar merge prelungit la Sighet, bine el are multe vagoane dar poate lasa in Rakhiv vagoane si pentru Sighet sa fie doar 2 vagoane ca sunt suficiente, astfel se va circula pe la Valea Viseului. Pe la Campulung la Tisa ar fi nevoie de 2-3 perechi pe zi, acolo un automotor care sa faca legatura intre Sighet si Teresva unde sa fie corelat cu trenurile de lung parcurs de Lvov si Kiev dar si cele locale, plus traficul de naveta Campulung la Tisa-Sighet Ucraina doar cu Romania are cele mai proaste legaturi, cu Ungaria are trafic de frontiera Chop-Zahony si trenuri(vagoane) de lung parcurs, cu Slovacia la fel are trafic de frontiera Chop-Cierna nad Tisou si vagoane de lung parcurs, cu Moldova are trenuri de lung parcurs, cu Polonia la fel are legaturi diferite si susficiente(2 IC Przemysl-Kiev, vagoane Przemysl-Odesa, Varsovia-Kiev, Wroklaw-Lvov, cu Polonia are cele mai bune legaturi). Pana la urma inclin sa cred ca noi suntem de vina ca nu avem nimic, pentru ca pe noi nici nu ne intereseaza sa mearga treaba si sa fie lucruri bune pentru populatie, fiecare e pentru el si nu intereseaza pe nimeni sa fie bine pentru toata lumea. Daca prin Europa intre alte tari exista trenuri internationale si trafic de frontiera de ce Romania are legaturile cele mai proaste cu vecinii sai, cu Ucraina avem doar un amarat de tren care merge doar pana in statia de frontiera deci practic nu are cum sa fie avantajos pentru calatori, iar cu Serbia NU este nimic dar spunem ca nu noi suntem de vina ci ei, noi mereu aruncam vina pe altii, noi nu, ei. Cu Bulgaria care este in UE de ce nu avem trenuri minim 2 perechi Bucuresti-Sofia si retur , una de zi si alta de noapte? De ce nu avem tren Bucuresti-Varna/Burgas? Pentru ca nu ne intereseaza si nu se implica nimeni sa mearga treaba bine in tara asta, de asta nu avem nimic, dar aruncam vina pe altii, noi mereu nu avem vina. Daca am avea oameni capabili sa se implice si sa se zbata sa evoluam si sa fie bine si pentru populatie am merge sa discutam cu UZ si BDZ sa introduca UZ 2-3 vagoane Kiev-Bucuresti-Sofia in trasa lui 380/381, sa se puna la masa discutiilor UZ-CFR-BDZ si sa gaseasca solutia cea mai buna de circulatie dar si a pretului platit de un calator pe aceasta ruta. Pe parcurs UZ vagoanele pot merge cu trenul Kiev-Cernauti apoi vin la Vadu Siret de unde le preia CFR si atasam si noi vagoane pe intern pana la Bucuresti unde BDZ pune vagonul de clasa si pleaca spre Bulgaria iar in Ruse se mai ataseaza ceva clase, exact cum era Bulgaria Express dar asa ai o legatura super ok. In felul asta ar fi si legatura de noapte Bucuresti-Sofia si retur, iar cu Ucraina am avea o legatura mult mai ok. Am putea avea multe si sa fim si noi in rand cu lumea civilizata dar nu, noi preferam sa gasim scuze ca nu se poate si ca altii sunt de vina, cu asta basta, de ce sa ne agitam sa facem ceva cand putem sa nu facem nimic. Ma Ioane arde satul, las' ne mutam in alalaltul. Astia suntem noi! din pacate. |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13102 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum Iul 14, 2019 10:28 am | |
| Citisem pe undeva că în Polonia ar trăi vreo 2.000.000 de ucraineni. E normal că vor să aibă legături bune cu ei. Legăturile cu Moldovenii sunt ținute de CFM. Nu știu cât interes are UZ-ul pentru trenurile alea, mai ales că, în afară de Odesa, celelalte trenuri merg la Moscova și St. Petersburg. Nu avem trenuri pentru că așa combatem contrabanda țigări, ce nu e clar? ) |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4748 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum Iul 14, 2019 10:58 am | |
| Intr-adevar nimeni nu cauta solutii pentru a avea legaturi mai bune cel putin cu tarile vecine. Trenuri directe ce se formeaza din Romania si sa aibe un grad de ocupare bun, e foarte greu. Spre exemplu o legatura cu Ucraina prin Sighetul Marmatiei ar trebuii o colaborare MAV-CFR-UZ, un international Budapesta - Cluj Napoca - Sighetul Marmatiei - Teresva -Kiev. Cu alte cuvinte grpa de unu-doua vagoane UZ vd. ce se pot atasa la internul lor Teresva - Kiev. MAV va avea sigur grupa vagoane Budapesta - Biharkerestes sau Sighetul Marmatiei. CFR grupa Oradea - Sighetul Marmatiei daca e posibil. Sezonier pe timp de vara sigur ar avea turisti atat din vest, cat si din Ucraina. Acum nu cunosc daca UZ are si posibilitatea de a schimba boghiurile, caci automotor UZ nu ar avea grad de ocupare bun. Doar daca vrem sa avem legatura buna cu Ucraina ce a ce nu este rau. Cu Bulgaria tot asa, tren international Budapesta - Bucuresti de noapte in asa fel in cat sa plece din Bucuresti dimineata, sa nu parcurga mai mult de 5 ore si sa ajunga cumva pe la cel mult ora 13. Doar sezonier vara desigur. Grupa de vd, cuseta, clasa de la Budapesta si clasa de la Bucuresti. Daca trenurile interne spre litoral sunt cautate, cu Bulgaria e mai greu. Romanii merg la hotel 4-5 stele si vor transport pana in fata hotelului. Nu cunosc daca sunt curse minibus din Varna/Burgas spre statiuni gen Nisipurile de aur sau altele. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18744 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24319 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum Iul 14, 2019 11:06 am | |
| Cica este o cursa pe zi din Mangalia in Bulgaria |
| | | Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8299 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum Iul 14, 2019 11:43 am | |
| - Kapпaтй a scris:
Cu Bulgaria care este in UE de ce nu avem trenuri minim 2 perechi Bucuresti-Sofia si retur , una de zi si alta de noapte? De ce nu avem tren Bucuresti-Varna/Burgas? Pentru ca nu ne intereseaza si nu se implica nimeni sa mearga treaba bine in tara asta, de asta nu avem nimic, dar aruncam vina pe altii, noi mereu nu avem vina. Ce 2 pe zi, ca ar fi bine sa fie si un tren la 2-3 zile, dar nu este! Ma gandeam si eu in vacanta de vara sa vizitez iar o tara straina cu trenul, din cele vecine evident ca sa nu coste o avere. Ce sa vezi, am de ales doar intre Ungaria si Moldova. La Sofia trenul e 139 lei/sens si circula doar vara, pentru Ucraina pe langa ca trebuie pasaport e si greoi de ajuns cu trenul din Romania pana la Kiev, iar la sarbi e imposibil chiar. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13002 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum Iul 14, 2019 4:08 pm | |
| S-ar parea ca la granita Romaniei fiecare tine trenuri doar ca sa arate ca poate?
MAV tine motoare la Salonta si Carei, CFM tine Prietenia inseamna ca si CFR tine un tren pina la Vadul Siretului si altul pina la Vin doar ca sa arate ca poate?
Sigur, zona nu poate genera trafic foarte mare , dar ceva tot ar fi.oare citi romani stiu de Dilove, unde e centrul Europei?(exista o disputa pe temea asta, sint mai multe ,,centre').
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25564 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum Iul 14, 2019 7:31 pm | |
| Imperiul Habsburgic a practicat colonizarea zonelor cucerite, de aia avem acum secui în Harghita, de pildă. Prin urmare, după cele două războaie mondiale şi retrasarea graniţelor, au rămas unguri peste graniţele noi ale Ungariei. La fel au rămas şi ruşi prin Ucraina şi Moldova după căderea URSS. Prin urmare există cerere şi pentru trenuri, oamenii având rude peste graniţă. Apoi avem interesul politic, că RJD bagă bani grei în ,,trenul" ăla spre Occident. Un astfel de serviciu, operat probabil direct de RJD, nu are cum să fie rentabil. E o demonstraţie de forţă a Rusiei şi cam atât.
Pe când între România şi Bulgaria ce fel de mic trafic să fie?
Revenind la Ucraina, că de la ea a pornit totul, vorbim de un stat non-UE, de controale ca lumea... am întrebat gazda de unde stau acum dacă merită drumul la Cernăuţi. Ce mi-a zis omul?Că e frumos, că totul e mai ieftin şi mai bun, dar... pentru ucraineni 10 euro în paşaport la dus, 10 la întors dacă nu vreau să stau juma' de zi în frontieră şi încă pe atât la români la întoarcere dacă nu vreau să îmi confişte tot la întoarcere (chiar dacă sunt în limita mărfurilor ne-vămuibile). Şi omul a fost de multe ori acolo şi are număr de SV la maşină. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13002 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva Dum Iul 14, 2019 8:15 pm | |
| Doctore,las-o incolo, atita o dai cu una si alta. Ce legatura mai are acuma ca avem unguri in Harghita? avem ca pina in 1918 zona nu a fost a romanilor, degeaba o dam cotita.
Plus ca ai ambitia aia de a scrie RJD cind ei scriu RZD ca sa nu maio spun de BDZ.Dar asta e off topic.
Nu cred eu ca daca ar fi trenuri ar fi pline de contrabandisti. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva | |
| |
| | | | 423 : Berlibas - Sighetu Marmatiei - Teresva | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |