|
| Revista presei | |
|
+90TudorVD allred Luca tgv alinx3330 Bobby_TM Gabry Gabriel alliens IonutChircu NIKU24 tcm kristi kkk deconectat laur 133 Amiralul vatmanul sorinache96 Jhonyla didinul cardinal AeroX Dutzu Adisoft1991s Luna TVlad ldh.ro Mihay @ndrey yeu1 Costin.H c o r v i n alex.barac.5 Re6/6 stinky nenuandrei bubu AMX 97-0548-4 Costin.B Andrey_tm mureseanu_976 DPS alex.alexus.tm 19jimmy84 Katalyn baiazid user dezactivat... COSTACHE MIHAIL Teodor Jurnal Feroviar Dionis DAS 2011 AndiCFR lifetec alex1987 cstefan Nk11 Vitosa Razvan Tudor adytm cristy79 LanceR spiderpc Petre_IFTE IonutCFR2009 marius_catalin84 dan tm riciu florin.lifticariu alexpopa marius664 daniel_c cfr500 Florin C NicuS apmatei Norbi tzifrea Spartan1948 92Dragos cristi CFR razvan - trenuri Adrian78 lapsanszkitamas gabrielcr TonyCFR alexmorph3us Dr2005 mielutu zburator Adirmvl DUAL Nesebar 94 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6987 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 12:52 | |
| - baiazid a scris:
In Turcia, tara in care salariul mediu e ceva mai sus ca la noi, o calatorie feroviara cu un tren de mare viteza (250km/h) pe o ruta de cca 200km (Eskisehir-Ankara), costa echivalentul a 9 Euro. si asta in ziua plecarii trenului.
Deci nu mai credeti tot ce auziti in tari care au salarii mari si nu mai inventati clisee, atata vreme cat in Romania e mai ieftin de 3 ori sa iti pui dintii. Iar nivelul ala de demnitate se masoara in trei ore pierdute ca fraierul de plaja sau de intalniri de afaceri, nu trebuie sa renunte chiar bogatasii la masina (care oricum nu sunt foarte multi), ci cei care acum fac parte din clasa medie si cresc, dar care in prezent au cam uitat sa isi dea jos fundul din masina.
Pe principiul asta nici autostrazi nu trebuie sa facem, ca tot nu avem bani de benzina. Eu îți spun cum e în Anglia, Franța, Olanda sau Germania, țări din care am date. Ba chiar și la rusnaci biletul la Sapsan (care nu e chiar TGV, are multe restricții de 120/160) e dublu, e cât cel la vagon dormitor în regim single la tren normal. Nu neg că Turcia a reușit să aibă TGV cu 9 euro, însă eu tot nu văd unde ar fi rentabilitatea unei linii de 300 km/h București - Constanța. Diferența de o oră (dublă ca preț) ar alunga clientela mai săracă (studenți, elevi, pensionari), dar nu cred că ar convinge afaceriștii și bogătașii să renunțe la mașini. Apoi, pătura mijlocie ar alege trenurile de 160 km/h, care fac 2 ore dar costă doar 62 de lei. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 12:55 | |
| In linie dreapta cum e pe la Baraganu cred ca s-ar prinde niste recorduri frumusele, insa in regim comercial nu se poate tine o astfel de viteza constanta pentru mult timp. Sa zicem cel mult 160km/h cu varfuri de pana la 200km/h pe anumite sectoare.
oricum , pentru cei care nu inteleg necesitatea unei linii de mare viteza care ar putea conduce la reducerea timpilor de parcurs cu o ora pentru o distanta de 224 km si care uneste doua aglomerari urbane importante, va las sa va ganditi la un exercitiu de imaginatie.
Ce s-ar fi intamplat daca nu ar fi exista o linie de cale ferata clasica intr-un anumit moment al istoriei ? Cum se putea dezvolta orasul Constanta asa de mult ? Acum suntem in secolul XXI, iar o ora in minus conteaza enorm. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 12:55 | |
| - baiazid a scris:
- mielutu zburator a scris:
Prețul unui bilet la tren de mare viteză care să facă o oră ar fi extrem de mare, probabil dublu/triplu, și l-ar permite afaceriștii din Băneasa și Pipera care oricum au mașini și nu vor să audă de tren nici picați, e sub nivelul lor de demnitate să se care cu taxiul la gară, cu bagajele în mână. România trebuie să fie orientată spre transport social, deoarece nu are veniturile Germaniei sau salariile Olandei. In Turcia, tara in care salariul mediu e ceva mai sus ca la noi, o calatorie feroviara cu un tren de mare viteza (250km/h) pe o ruta de cca 200km (Eskisehir-Ankara), costa echivalentul a 9 Euro. si asta in ziua plecarii trenului.
Deci nu mai credeti tot ce auziti in tari care au salarii mari si nu mai inventati clisee, atata vreme cat in Romania e mai ieftin de 3 ori sa iti pui dintii. Iar nivelul ala de demnitate se masoara in trei ore pierdute ca fraierul de plaja sau de intalniri de afaceri, nu trebuie sa renunte chiar bogatasii la masina (care oricum nu sunt foarte multi), ci cei care acum fac parte din clasa medie si cresc, dar care in prezent au cam uitat sa isi dea jos fundul din masina.
Pe principiul asta nici autostrazi nu trebuie sa facem, ca tot nu avem bani de benzina. Turcia pare o tara cu mixaj de dictatura si capitalism, la fel cum e in China, cu orase dezvoltate dar si cu zone foarte sarace, deci e ceva normal sa aiba bilete ieftine. Plus ca anul asta au avut alegeri, deci e clar interesul lui Erdogan. Daca luam exemplu Poloniei unde au bagat EIC Pendolino 610, dar bilete sunt la pret dublu fata de trenurile conventionale si circula si pe linii de 140 sau in curs de modernizare. Dragos, tehnic, din ce am vazut eu pe panourile de modernizare linia suporta 200km/h cu ETCS. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 13:02 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Eu îți spun cum e în Anglia, Franța, Olanda sau Germania, țări din care am date. Ba chiar și la rusnaci biletul la Sapsan (care nu e chiar TGV, are multe restricții de 120/160) e dublu, e cât cel la vagon dormitor în regim single la tren normal.
Nu neg că Turcia a reușit să aibă TGV cu 9 euro, însă eu tot nu văd unde ar fi rentabilitatea unei linii de 300 km/h București - Constanța. Diferența de o oră (dublă ca preț) ar alunga clientela mai săracă (studenți, elevi, pensionari), dar nu cred că ar convinge afaceriștii și bogătașii să renunțe la mașini. Apoi, pătura mijlocie ar alege trenurile de 160 km/h, care fac 2 ore dar costă doar 62 de lei. Eu stiu ca in Ungaria sau Cehia biletul de tren este chiar mai ieftin decat in Romania iar acolo trenul merge constant cu viteze medii de 90km/h si chiar 120km/h pe magistralele principale. La noi sunt preturile mari si pentru ca nu avem calatori, dar acest lucru se poate schimba daca oferi confort, viteza, civilizatie, timpi. In mod clar tarile enumerate de tine nu sunt comparabile cu Romania, in primul din punct de vedere al costului productiei, al salariilor. Dar peste 10 ani chiar crezi ca nu ne putem compara cu Polonia sau Cehia de acum ? Adica tari care vizeaza cai ferate competitive, trenuri multe si chiar mare viteza ? Eu cred ca da, Romania de 20 de ani nu sta pe loc. Apoi calea ferata, fie ea si de mare viteza, nicaieri nu este vazuta ca pe o afacere, in majoritatea cazurilor fiind construita si promovata de stat. La unii se vede insa si bogatia, trenuri la 15' chiar si plimbate goale, fluturase cu mersul trenurilor, zeci de ticket machine, salarii grase pentru angajatii cu cercel in urechi, sedii impozante...La noi nu e nevoie de toate astea, ci doar de 9 E/biletul si trenuri la interval de 2 ore Bucuresti-Constanta. Si vor fi, indiferent ce zice acum unul sau altul. |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7573 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 13:06 | |
| A nu confunda faptul ca ETCS "duce" 200 km/h (pe linii care suporta 200 km/h) cu reabilitarea M800 care implica si ETCS (1). Una e panoul din Gara de Nord care zice de pilotul ETCS2 pe M1000 si alta e panoul de pe M800 care zice de reabilitarea magistralei. As vrea sa vad si eu o poza cu un astfel de panou de pe M800, care zice de 200 km/h.
"Romania de 20 de ani nu sta pe loc". Pai nu sta pe loc, din contra, merge inapoi, dovada vitezele si timpii de pe reteaua CFR, exceptie coridorul 4 finantat din bani europeni. Coridorul 4 nu e Romania, e UE. Romania e M900, M500 etc...pentru care nu prea avem bani...corect ?
Ultima editare efectuata de catre DPS in Mier 17 Iun 2015, 13:10, editata de 2 ori |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 13:09 | |
| - Adrian78 a scris:
- Turcia pare o tara cu mixaj de dictatura si capitalism, la fel cum e in China, cu orase dezvoltate dar si cu zone foarte sarace, deci e ceva normal sa aiba bilete ieftine. Plus ca anul asta au avut alegeri, deci e clar interesul lui Erdogan.
Daca luam exemplu Poloniei unde au bagat EIC Pendolino 610, dar bilete sunt la pret dublu fata de trenurile conventionale si circula si pe linii de 140 sau in curs de modernizare. Depinde de viziune, de cat de mare interes social acorda statul transportului feroviar Indiferent ca vorbim de mare viteza sau nu. Dar trebuie sa vedem lucrurile logic si nu sa tragem linie si sa sustinem ca 15 ani de-acum nevoie nu ne gandim la HSR, pentru ca asta mi se pare lipsa de viziune atunci cand vorbim de un reprezentant al statului. Deci vedem trenuri la o ora vara, adica cerere crescuta, dar nu vedem si viteza crescuta ? Cate linii stiti voi ca exista in Europa atat de aglomerate si nu se gandeste nimeni la HSR ? Polonia e la alt nivel, au populatie dubla si salarii mai mari, din acest punct de vedere ne despart 10 ani. Insa, va asigur eu ca daca rezultatele financiare la sfarsit de an nu dau bine, Polonia vine cu bilete ieftine pe HSR ca sa nu inchida serviciul, pentru ca orice tren plimbat gol este si lipsa de incredere si reclama. Serviciul lor este la inceput, vedem si mai vorbim.
Ultima editare efectuata de catre baiazid in Mier 17 Iun 2015, 13:21, editata de 1 ori |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 13:14 | |
| Acum nu vreau sa incep o polemica cu tine, dar in viziunea mea o linie de 250km/h s-ar preta mai bine Timisoara - Sibiu - Brasov, orase cu investitii straine mari, cu turisti nemti, ca o paralela o investitie majora a zburat din Romania deoarece un director a facut 7 ore Brasov - Bucuresti, poate daca omul mergea cu trenul iar la CFR era si un serviciu business, aleagea trenul. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 13:15 | |
| - DPS a scris:
- A nu confunda faptul ca ETCS "duce" 200 km/h (pe linii care suporta 200 km/h) cu reabilitarea M800 care implica si ETCS (1). Una e panoul din Gara de Nord care zice de pilotul ETCS2 pe M1000 si alta e panoul de pe M800 care zice de reabilitarea magistralei. As vrea sa vad si eu o poza cu un astfel de panou de pe M800, care zice de 200 km/h.
"Romania de 20 de ani nu sta pe loc". Pai nu sta pe loc, din contra, merge inapoi, dovada vitezele si timpii de pe reteaua CFR, exceptie coridorul 4 finantat din bani europeni. Coridorul 4 nu e Romania, e UE. Romania e M900, M500 etc... Avand in vedere perspectivele de crestere a traficului de marfa pe aceasta linie, cred ca varianta construirii HSR chiar si partial (de exemplu intre Fetesti si Constanta adica acolo unde viteza medie este slaba), primeaza in fata variantei de ridicare la 200km/h. Acum toti isi dau cu parerea despre ce se intampla in prezent, dar asta inseamna sa ai o viziune limitata si nu intr-o perspectiva medie. Este o mare diferenta intre ceea ce trebuie sa gandim si sa facem si intre ce facem cu adevarat. Cand ai intarzieri in constructia unui coridor european, iar banii de la buget se duc pe scaderea electorala a tva-ului, este greu sa te gandesti la lucruri simple care aduc dezvoltari mari. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 13:20 | |
| - Adrian78 a scris:
- Acum nu vreau sa incep o polemica cu tine, dar in viziunea mea o linie de 250km/h s-ar preta mai bine Timisoara - Sibiu - Brasov, orase cu investitii straine mari, cu turisti nemti, ca o paralela o investitie majora a zburat din Romania deoarece un director a facut 7 ore Brasov - Bucuresti, poate daca omul mergea cu trenul iar la CFR era si un serviciu business, aleagea trenul.
Pai ruta de mare viteza este in mod clar Arad-Timisoara-Sibiu-Bucuresti-Constanta, dar eu propun sa incepem cu ce este mai ieftin de realizat, si care impiedica problemele de trafic mixt viitoare ce vor aparea cu siguranta pe o linie in plina dezvoltare din punct de vedere al transportului feroviar. Apoi eu il contraziceam in context pe reprezentantul respectiv care sugera trenuri din ora in ora peste 15 ani inloc de hsr linie separata si cu o reducere la jumatate a timpului de calatorie, adica enorm ! Pentru ca o sa observati si voi ca dezvoltarea portului Constanta este implicit legata de constructia fostului coridor IV feroviar si invers, ca nu degeaba este considerat prioritar pentru Europa deci pentru transportul de marfa. De ce credeti ca se modernizeaza liniile din portul Constanta sau Agigea ( Constanta Sud ), ca nu se preconizeaza dezvoltarea portului in mod accelerat, ca nu se considera o viitoare poarta de intrare in UE ? |
| | | DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7573 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 13:40 | |
| Domnule Baiazid, daca imi permiteti 2 intrebari: 1. in conditiile in care afirmati ca "Romania de 20 de ani nu sta pe loc", de ce nu comentati si starea infrastructurii feroviare de pe celelalte linii care nu fac parte din coridorul 4 ? 2. ati afirmat "Deci vedem trenuri la o ora vara, adica cerere crescuta, dar nu vedem si viteza crescuta ? Cate linii stiti voi ca exista in Europa atat de aglomerate si nu se gandeste nimeni la HSR ?". Faptul ca 3 luni pe an avem un tren/ora, va face sa afirmati ca linia e aglomerata ? Sper sa nu gresesc dar in proiectul de reabilitare s-a specificat clar ca, dupa reabilitare, magistrala va avea o capacitate de circulatie de 112 perechi de trenuri pe zi (aprox. 4-5 perechi de trenuri / ora). Deci nici pe departe linia nu este "aglomerata", si nu va fi chiar si la 1 tren/ora (scenariul dvs), luand in calcul inclusiv marfarele.
Propunere: dovediti-ne ca aveti varsta si experienta pe care le sustineti si nu mai raspundeti atacurilor de orice fel, ci continuati dialogul civilizat si constructiv cu noi, ca si pana acum. Sincer as regreta daca veti primi o noua sanctiune de lunga durata.
Ultima editare efectuata de catre DPS in Mier 17 Iun 2015, 14:06, editata de 5 ori |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 13:54 | |
| La acesta intrebare va poate raspunde domnul Karpaty. Nu am intrat pe acest forum sa fiu amenintat, provocat sau jignit de karpaty si prietenul lui spartan1948: - Karpaty a scris:
- Continua cu aroganta si cu superioritatea ca pleci la plimbare, nu esti cu nimic mai sus ca unul de 18-20 de ani, care e problema ta ca unul de 21-22 de ani iti da lectii, pai daca are cu ce e normal, ca nu le accepti e din simplul motiv ca vai doamne tu ai 40 de ani si doar din motivul asta esti superior, iti zic clar ca nu esti superior deloc, astea sunt idei de 2 bani, unu la 20 de ani poate sa gandeasca de 10 ori mai bine ca unu la 40-50.
Asa ca ai grija ce spui ca pleci de nu te vezi.
Pentru atacul la persoana de acum cateva zile trebuia sa ai o pauza mai mare, dar nu e problema ca data viitoare esti asigurat de 6 luni, atat trebuie sa faci sa mai jignesti pe cineva, sa calci pe bec ca ala esti.
Ca fapt divers, de multe ori am adus dovezi clare ca "prietenii" tai nu stiu ce vorbesc, dar se cred mari specialisti. Cand vad ca se vorbeste mult si prost e normal sa intervin. Nu vreau vorbarie aiurea, nu vreau postari de 2 bani, nu vreau circ si balci, ori postati ceva clar si bun, informatii utile, ori nu mai postati, eu unul nu inteleg rolul postarilor cu presupunerile lui x. Atata timp cat nu ai o baza de informatie adevarata in raspunsul care il dai, de ce mai postezi ? Asta nu am sa inteleg in veci, eu stiu ca daca nu stiu un lucru nu vorbesc, ce rost are sa vorbesc prostii daca nu stiu ?
Un forum il faci puternic si bun doar daca ai oameni care stiu ce vorbesc, nu balci, circ si panarama. Sursa: http://www.forumtrenuri.com/t1598p600-probleme-forum Cititi tot istoricul. Deci daca karpaty considera ca spartan1948 imi da mie lectii, pot sa intreb si eu ce este in neregula cu omul asta si cu forumul asta ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 16:24 | |
| Constanţa s-a dezvoltat datorită portului... portul ăla exista acolo cu mult timp înainte să apară turismul (Mamaia, ca staţiune, a apărut abia în 1906). Mărfurile din port trebuiau cumva transportate, aşa că s-a construit co cale ferată.
O linie de mare viteză pe o distanţă de numai 225 km e o risipă monumentală de fonduri şi resurse. Da, o linie Arad - Bucureşti - Constanţa ar fi ceva, dar doar linia Bucureşti - Constanţa, fără un plan clar de continuare a lucrărilor spre V e o risipă. În plus, o linie de mare viteză, de regulă, e dedicată exclusiv trenurilor de călători, or Medgidia-Constanţa e linia cu cele mai multe trenuri de marfă din România.
Chinezii voiau multe... dar ei lucrează cum lucra şi Ceauşescu, înţelegerile comerciale se făceau la nivel de stat (preşedinte, guvern sau, în cel mai nefericit caz, societăţi de stat controlate de partid)... la noi nu mai merge asta, că suntem în UE. Ei voiau să lucreze firme chinezeşti, să ia contractul direct de la Guvern, fără licitaţie, şi să lucreze cu muncitori chinezi (români ar fi luat doar la munca de jos - muncitori necalificaţi, paznici). Mai e şi problema că atunci când iei fonduri europene pentru ceva, UE te obligă să nu faci alte lucrări care să scadă traficul pe liniile/drumurile făcute cu bani europeni. Dacă făceau chinezii linie de mare viteză paralelă cu Bucureşti - Constanţa, UE considera că am redus traficul pe linia făcută cu bani europeni (chiar am fost avertizaţi oficial) şi ne-ar fi cerut înapoi miliardul de euro + penalităţi. _________________ :TTT:
|
| | | Jurnal Feroviar
Numarul mesajelor : 340 Reputatie : 3834 Data de inscriere : 27/05/2015
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 19:14 | |
| - DPS a scris:
- Oricum, am auzit de la cineva cu functie mare aici pe forum ca M800 a fost reabilitata tehnic pentru 250 km/h dar din cauza marfarelor e limitata comercial la 160 la calatori / 120 la marfa. Acu daca acea persoana abereaza, aberez si eu
E corect ce spui dar cu o mica precizare, 200km/h in loc de 250km/h. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 20:19 | |
| http://jurnalul.ro/stiri/observator/turistii-ar-putea-beneficia-de-transport-cu-autocare-pana-la-tren-690464.html |
| | | mureseanu_976 Moderator
Numarul mesajelor : 2215 Localizare : I eh, no, nooo, no es possible Reputatie : 8093 Data de inscriere : 07/02/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mier 17 Iun 2015, 20:30 | |
| - marius664 a scris:
- http://jurnalul.ro/stiri/observator/turistii-ar-putea-beneficia-de-transport-cu-autocare-pana-la-tren-690464.html
In tari ca Italia unde concurenta OBB le da peste nas celor de la Trenitalia, OBB foloseste autocare pentru statiile de pe traseu unde nu le-au fost "licitate" opririle si prin urmare nu au voie sa opreasca in respectivele gari. Au rezolvat din timp cu autocare in acest sens. _________________ D 320 "VICENTIJE RAKIC" BEOGRAD - BUCURESTI |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |