Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Rapoarte AFER și AGIFER

In jos 
+23
TVlad
George CFR
Peter Fodor
cristi CFR
billy752-istu
IonutCFR2009
cardinal
Warrington
Vale_ntin
sergiu.asi
@ndrey
alliens
Vitosa
Katalyn
DUAL
Teodor
marius664
dan tm
Luna
Nesebar
Adrian78
Dr2005
CFR9999
27 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 15  Urmatorul
AutorMesaj
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18751
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24329
Data de inscriere : 05/10/2010

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeMier 04 Mai 2016, 11:48

dan tm a scris:
Dar pentru ce au bagat oprire la IR acolo?
Si la Timisoara Est sint mai multe cartiere si nu opresc acolo IR.

Sunt multe opriri care ar trebuie mutate în alte părți dar nu are cine să gandeasca
Sus In jos
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6913
Data de inscriere : 23/01/2014

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeMar 10 Mai 2016, 11:46

Ar trebui sa facem un topic intitulat "din perlele AFER-ului" si sa la trimitem apoi si institutiei:
Din ultimul raport aflam ca 1822 a ajuns sa circule prin Galati????
"- la data de 06.05.2016, ora 22:50, pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Galaţi, secţia de circulaţie Barboşi - Galaţi (linie dublă electrificată), între staţia CFR Barboşi şi halta de mişcare Fileşti, pe firul I de circulaţie, la km. 256+300, locomotiva GM 900 (mecanic Amza Gheorghe), aflată în remorcarea trenului de călători Interregio nr. 1822 (aparţinând Operatorului de Transport Feroviar SNTFC „CFR Călători” SA), a surprins în gabaritul de liberă trecere şi a accidentat o persoană de sex masculin străină de calea ferată. A fost avizată Poliţia TF Galaţi"

Mai aflam ca acelasi tren , 39952 a lovit intr-o singura zi un autoturism si mai apoi a avariat un macaz, cred ca daca-i dateau drumul in continuare sigur mai lovea ceva...
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13008
Data de inscriere : 16/07/2014

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeVin 27 Ian 2017, 19:15

A aparut un nou raport AGIFER.
De la inceput partea interesanta mi s-a parut a fi aceea cu referinte la mizeria generala si necuratarea locomotivelor, mizeria fiind un factor al evenimentului.Parcurgind raportul am gasit ceva si mai interesant:
in aceeasi statie -Tulcea Marfuri- s-a produs un eveniment similar investigat de AGIFER si finalizat cu recomandari pentru evitarea aparitiei unor incidente similare.
Culmea -AUTORITATEA de SIGURANTA FEROVIARA a respins recomandarile.

Iata ca incidentul s-a repetat. Acuma intreb si eu : pentru ce mai platim sa existe AGIFER sau ASFR?


punctul C.5.6

http://www.agifer.ro/documents/58%20Raport%20Investigare%20Tulcea%20Marfuri%2009%2003%202016.pdf
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeSam 28 Ian 2017, 14:33

dan tm a scris:
Iata ca incidentul s-a repetat. Acuma intreb si eu : pentru ce mai platim sa existe AGIFER sau ASFR?

Pentru că UE ne obligă să avem organisme independente pentru investigare, siguranţă, licenţiere şi organism notificat. Noi abia am separat actualul AGIFER, asta după un infringement de câţiva ani şi un dosar la Curtea de Justiţie a UE, care era cât pe ce să se lase cu câteva sute de mii de euro pe zi amendă. Deh, când am vrut în UE ne-am asumat unele lucruri...

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13008
Data de inscriere : 16/07/2014

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeSam 28 Ian 2017, 20:07

Nu ai inteles ce am intrebat indiferent e ne obliga UE.

AGIFER a dat niste recomandari in urma unui incediu la o locomotiva.
Adica eu mai fara UE inteleg ca aia si-au dat seama care au fost cauzele si au recomandat citeva masuri pentru a evita repetarea lor la alte locomotive.
Agentia de Siguranta Feroviara le-a respins. Acuma pe ce motive le-au respins? fac ei experiente sa isi dea seaman ce si cum?

Apoi alta locomotiva a luat foc, culmea in aceeasi gara iarasi culmea din aceleasi motive ca si prima, tocmai ceea ce recomandase AGIFER.

Acuma intreb? ce treaba are UE cu noi daca noi platim probabil bani grei nu salariul minim pe economie, apoi diurna, cazare , masa, etc pentru cei de la AGIFER care investigheaza daca ASFR se sterge la cur cu recomandarile si cu motivele gasite de ei la incidente?

cei din ASFR probabil ca au si aia niste cheltuieli demne de ,,rangul " lor.

Atunci sa investigheze procuratura.Nu cred ca UE stie ca noi avem institutiile doar formal de gura lor.Ai citit raportul despre cazul cind 1695 a trecut pe rosu si de contra venea 1692? te sperii cind vezi cite incalcari ale instructiilor sint acolo privind mecanicii dar mai ales locomotiva.

Oare ce s-ar intimpla in SUA daca aia nu ar lua in seama recomandarile NTSB?
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13008
Data de inscriere : 16/07/2014

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeMier 05 Apr 2017, 22:08

Au mai aparut citeva rapoarte AGIFER.
Unul din ele cu podul de la Cernavoda si amatorismul de pe acolo l-am postat deja la alt topic.

Un alt raport privind un incident pe o linie OMV evidentiaza parerile divergente ale comisiei, apar nu mai putin de patru opinii.

Una peste alta rapoartele scot in evidenta lipsa intretinerii infrastructurii de catre CFR SA.
Sus In jos
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13008
Data de inscriere : 16/07/2014

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeLun 22 Mai 2017, 21:39

Am citit in raportul saptaminal AFER ca in 20.05.2015 trenul 4097 format din 3 Desiro s-a defectat si automotoarele au fost retrase individual in statie pentru ca nu se poate cupla DA la Desiro.
Acuma cum sa scrii ca nu se poate cupla DA la Desiro? ori nu stii ca se poate ori vrei sa ascunzi ca Desiro au plecat fara cupla speciala (sau cum se numeste) in dotare. Este instructional sa plece fara cupla aia in dotare?

http://www.afer.ro/asfr/documents/AIPM.pdf
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeLun 22 Mai 2017, 22:17

Nu există nicio instrucţie care să te oblige să ai cuplă adaptor. Iar din cauza intrării în vigoare a STI OPE, multe instrucţii de la noi trebuie anulate şi transformate în proceduri operaţionale ale operatorilor, supuse auditului de siguranţă efectuat de ASFR. Este vorba de prevederi precum circulaţia locomotivelor în tracţiune multiplă, circulaţia cu electrica pe zona neutră, RTV la intrarea/ieşirea în/din ţară, comunicaţia radio, vizibilitatea semnalelor, circulaţia cu mecanic ajutor, deszăpezirea, INDUSI ş.a.m.d..

Termenul de conformare este 1 iunie 2018, după aia urmează infringementul.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
marius664




Numarul mesajelor : 2938
Varsta : 45
Localizare : Alexandria
Reputatie : 6913
Data de inscriere : 23/01/2014

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeLun 22 Mai 2017, 22:20

Poate e ceva instructional ca nu pot fi tractate de DA 3 Desiro cuplate?!?...Ca altfel mie greu sa cred ca din 3 Desiro nu avea niciunul cupla Cool
Sus In jos
alliens




Numarul mesajelor : 530
Reputatie : 5432
Data de inscriere : 27/06/2011

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeLun 22 Mai 2017, 22:27

Dr2005 a scris:
Nu există nicio instrucţie care să te oblige să ai cuplă adaptor. Iar din cauza intrării în vigoare a STI OPE, multe instrucţii de la noi trebuie anulate şi transformate în proceduri operaţionale ale operatorilor, supuse auditului de siguranţă efectuat de ASFR. Este vorba de prevederi precum circulaţia locomotivelor în tracţiune multiplă, circulaţia cu electrica pe zona neutră, RTV la intrarea/ieşirea în/din ţară, comunicaţia radio, vizibilitatea semnalelor, circulaţia cu mecanic ajutor, deszăpezirea, INDUSI ş.a.m.d..

Termenul de conformare este 1 iunie 2018, după aia urmează infringementul.


ce este STI OPE?
altfel suna bine, poate cu ocazia asta se mai arunca la cos instructiile prafuite pe care le avem de pe timpul cand s-a inventat trenul
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeLun 22 Mai 2017, 23:03

DECIZIA COMISIEI din 14 noiembrie 2012 privind specificația tehnică de interoperabilitate referitoare la subsistemul „exploatare și gestionarea traficului” al sistemului feroviar din Uniunea Europeană și de modificare a Deciziei 2007/756/CE

http://eur-lex.europa.eu/legal-content/RO/TXT/?qid=1495483353313&uri=CELEX:02012D0757-20150701

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
dan tm
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 9101
Reputatie : 13008
Data de inscriere : 16/07/2014

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeLun 22 Mai 2017, 23:04

Acuma depinde ce aruncam si ce pastram. De exemplu un raport AFER indica lipsa cu anii a unor revizii la locomotive, revizii care probabil ca in prezent sint instructionale si vor ramine.Mai conteaza si cine citeste si ce aproba pe acolo.

Vedeti situatia locomotivelor depoului Galati la data investigatiei

http://www.agifer.ro/rap-finale-ro/76%20Raport%20investigare%20Tutova-Barlad%2027%2012%202016.pdf

Acuma chiar ca e buna intrebarea cum sa nu aiba din 3 automotoare niciunul cupla? si pina la urma ce au avut daca singure au putut circula sa se retraga pe rind in statie.

Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20626
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25568
Data de inscriere : 17/08/2011

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeLun 22 Mai 2017, 23:47

Mecanicul de locomotivă de serviciu în remorcarea trenului de călători IR nr.1831 din 27.12.2016 cu locomotiva DA 863, a declarat următoarele:
[...]
nu a solicitat prezenţa şefului de tren în postul de conducere pentru supravegherea locomotivei în timp ce a mers la toaleta primului vagon din tren;
[...]
nu avea formular „condica rapoarte de eveniment” pe locomotiva şi astfel nu a putut face avizare

Şeful de tren de serviciu la trenul de călători IR nr.1831 din 27.12.2016 a declarat următoarele:
[...]
− în staţia CFR Bârlad nu a fost solicitat de mecanic să se urce în postul locomotivei;
− în staţia CFR Bârlad s-a urcat pe locomotivă în postul de conducere din proprie iniţiativă;
[...]
Cu ocazia chestionării a dat dovadă de lipsă de cooperare, a evitat răspunsurile clare, la obiect şi a dat răspunsuri contradictorii

IDM de serviciu la Hm Tutova, în tura din 27.12.2016 , a declarat următoarele:
[...]
- când mecanicul a răspuns a doua oară că totul este în regulă, acesta a mai comunicat ceva ce IDM nu a înţeles, electromecanicul SCB afirmând că mecanicul a comunicat ca ar fi legat, asigurat cu sârmă, după care mecanicul a mai confirmat încă o dată că totul este în regulă

---
Deci ăştia nu se înţeleg între ei şi se chinuie să nu iasă buni de plată pentru o pagubă de câţiva lei. Când toate instrucţiile astea vor deveni proceduri de serviciu, o să fie Dumnezeu cu mila.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
alliens




Numarul mesajelor : 530
Reputatie : 5432
Data de inscriere : 27/06/2011

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeVin 26 Mai 2017, 00:02

Pai normal, in cazul asta ar fi sa fie sanctionat in solidar si OTF-ul, astfel incat acesta sa fie motivat sa verifice in propria ograda respectarea procedurilor
Sus In jos
@ndrey
V.I.P Member
V.I.P Member
@ndrey


Numarul mesajelor : 902
Varsta : 37
Localizare : Iasi
Reputatie : 6454
Data de inscriere : 26/09/2009

Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitimeVin 26 Mai 2017, 14:18

Dr2005 a scris:
Nu există nicio instrucţie care să te oblige să ai cuplă adaptor. Iar din cauza intrării în vigoare a STI OPE, multe instrucţii de la noi trebuie anulate şi transformate în proceduri operaţionale ale operatorilor, supuse auditului de siguranţă efectuat de ASFR. Este vorba de prevederi precum circulaţia locomotivelor în tracţiune multiplă, circulaţia cu electrica pe zona neutră, RTV la intrarea/ieşirea în/din ţară, comunicaţia radio, vizibilitatea semnalelor, circulaţia cu mecanic ajutor, deszăpezirea, INDUSI ş.a.m.d..

Termenul de conformare este 1 iunie 2018, după aia urmează infringementul.
Ba este obliogatorie cupla adaptabila ,ca altfel stateau trenurile aiurea, insa din cauza unor mici diferente la ciocul carligului de tractiune, sunt sanse sa nu se poata cupla ,efectiv nu intra in pe cioc !
Procedurile alea sunt impuse ( bagate pe gat ) de europa ,pentru ca asa da mai bine, dar evident caa se va ajunge la nerespectarea prin omitere a unor probleme importante legate de siguranta circulatie,si care mai devreme sau mai tarziu,se vor rescrie,bineinteles cu pretul vechi,adica victime !

OTF va suporta sigur contravaloarea pagubei, dar atata timp cat seful de tren declara ca a urcat din proprie initiativa in cabina,pentru mentinerea pe loc ,cand mecanicul sa dus la toaleta, nu are de ce sa fie vinovat mecanicul.seful de tren !

Lipsa investitiilor in material rulant este cauza multor incidente , iar eu personal nu as arunca instructiile alea prafuite la gunoi, cel ce are o opinie de asa natura e pe langa realitatea feroviara, total neavizat !
Sus In jos
Continut sponsorizat





Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Empty
MesajSubiect: Re: Rapoarte AFER și AGIFER   Rapoarte AFER și AGIFER - Pagina 3 Icon_minitime

Sus In jos
 
Rapoarte AFER și AGIFER
Sus 
Pagina 3 din 15Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4 ... 9 ... 15  Urmatorul

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: