|
| M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
+96cristi_tgv Bebe comradetymo TVlad sp59 dan tm Dr2005 Adrian78 ldh80 Laurentiu Ciobanu alexmorph3us alexspn cardinal Jeorje Cipri Andrei Neculai Alastair mircea.predoni Luca tgv aris86 t1972 vatmanul vlad237 CRT 19jimmy84 Dragoș gheorghita Warrington dan_dinca Davee91 Czirjak Arpad bubu AeroX Adi Carstea ciprian71 ets2oltromânia riciu alliens Cris_Cr laur 133 bobi Radu cristy79 cristi ar LanceR billy752-istu neluadi laurentzu mariuscfrbucuresti gardianlinux StefanD_ Adirmvl AndreiStefan 92Dragos decward EA025 IonutChircu Alex Avram Adisoft1991s Luna COSTACHE MIHAIL AndreiSV nokia2010 alex1987 AndiCFR Razvan Tudor DUAL gvd lifetec NIKU24 razvan - trenuri bercenicity mielutu zburator user dezactivat... mureseanu_976 marius664 Norbi Katalyn ALEXCFR florin.lifticariu Capsuneanu DPS brutusel Vitosa Nk11 baiazid Jurnal Feroviar IonutCFR2009 Vlad Dionis NicuS Feroviar_18 cfr500 Nesebar feroviar Mihay Andrey_tm 100 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1572 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 18 Ian 2022, 16:09 | |
| - ldh80 a scris:
- Daca vor electrifica linia HM Agigea Ecluza- Mangalia o vor si echipa cu BLA si cu instalatii CED/CE statiile Eforie Nord, Costinesti, Neptun si Mangalia ? Eforie Sud are deja instalatie CED ?
*intre HM Agigea Ecluza si statia Eforie Nord exista BLA ?
Se va aveea in vedere si dublarea liniei intre HM Agigea Ecluza si Mangalia ? Mai ales intre statiile Eforie Nord si Eforie Sud nu stiu daca exista loc fizic in teren pentru dublarea liniei! de CED nu sunt sigur ca are, dar sigur are luminoschema . da, intre Agigea Ecluza si Eforie Nord este sistem de BLA cu doua blocuri |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 18 Ian 2022, 23:40 | |
| Tot ce e CED va dispărea la modernizare de peste tot, releele respective nu se mai fabrică decât în Rusia şi Ucraina. Fie vom avea instalaţii BLAI legate de staţii CE (deci fără relee), fie un sistem CEL cu dispecer, unde stațiile sunt CE controlate dintr-un singur dispecerat și circulația este la cale liberă între stații (deci fără BLA), dar tot cu comandă electronică.
În niciun caz nu se vor mai realiza sisteme cu relee, cel mult se vor ,,transplanta" instalaţii dintr-o staţie în alta (iar releele care rămân de pe Coridor vor fi folosite ca piese de schimb pe unde mai e nevoie), dar nu cred că va fi cazul de o astfel de cârpeală pe Agigea - Mangalia. Dacă Mangalia are luminoschemă, s-ar putea să se fi făcut deja manevra asta cu un CED (sau o parte din el) scos din uz de pe undeva. Acum câţiva ani avea semafoare mecanice de grup, între timp înlocuite. _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 19 Ian 2022, 12:49 | |
| La Mangalia este cred singura statie din Romania care are macazuri manuale (mecanice), dar are semnale de manevra luminoase (cele doua semnale de manevra luminoase de pe linia industriala spre port/2 Mai)!
Dar la instalatiile de centralizare electronica, daca nu exsta relee, cum/cine realizeaza comanda dintre tastatura/monitorul instalatiei CE din biroul de miscare si transmiterea si executarea comenzii la instalatiile din teren ?
Chiar daca se vor echipa cu instalatii CE statiile de pe liniile care se vor moderniza nu cred ca este o idee buna sa se renunte la blocul automat de linie si sa se circule la "cale libera"! BLA a fost inventat si introdus tocmai pentru a se putea mari capacitatea de circulatie a liniilor (cu BLA intr-o doua statii, la un moment dat, pot circula mai multe trenuri, dar la "cale libera" poate circula un singur tren)! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 19 Ian 2022, 22:42 | |
| - ldh80 a scris:
- Dar la instalatiile de centralizare electronica, daca nu exsta relee, cum/cine realizeaza comanda dintre tastatura/monitorul instalatiei CE din biroul de miscare si transmiterea si executarea comenzii la instalatiile din teren ?
Denumirea de ,,centralizare electronică" nu spune totul? Nu mai ai relee şi cabluri de cupru, ai computere şi cabluri de fibră optică. - ldh80 a scris:
- Chiar daca se vor echipa cu instalatii CE statiile de pe liniile care se vor moderniza nu cred ca este o idee buna sa se renunte la blocul automat de linie si sa se circule la "cale libera"! BLA a fost inventat si introdus tocmai pentru a se putea mari capacitatea de circulatie a liniilor (cu BLA intr-o doua statii, la un moment dat, pot circula mai multe trenuri, dar la "cale libera" poate circula un singur tren)!
CEL s-a introdus pe secţii care nu aveau BLA şi aveau staţii SBW, deci unde oricum se circula doar în cale liberă. Pe linii non-TEN-T şi care nu au BLA acum îmi vine greu să cred că va investi CFR SA în BLAI... nu are de ce, sunt secţii secundare practic, iar traficul oricum e redus (traficul ăla generator de TUI, nu trenurile lui CFR Călători). _________________ :TTT:
|
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 21 Ian 2022, 11:02 | |
| Dar pe sectiile unde exista acum BLA (indiferent ca fac sau nu parte din reteaua TEN-T) , cu statii CED si care vor fi modernizate (statiile vor fi echipate cu CE) se va trece in sistem BLAI (deci se va pastra circulatia intre statii la interval de sector de bloc) ?
Mi s-ar parea o prostie ca pe linii magistrale (M600, M700 , etc) sau pe liniile principale de legatura intre magistrale (gen 501, 502, 702, 704, etc), pe care exista deja BLA sau pe care ar trebui introdusa circulatia la sector de bloc, daca statiile vor fi echipate cu instalatii CE, sa nu se introduca si sistem BLAI, ca trenurile sa circule la interval de sector de bloc! De exemplul pe 501 normal ar fi fost ca toate statiile si HM-urile dintre Onesti si Siculeni sa fie echipate cu CE iar intreaga linie dintre Onesti si Siculeni cu sistem BLAI! |
| | | Jeorje
Numarul mesajelor : 113 Varsta : 16 Localizare : Navodari Reputatie : 1572 Data de inscriere : 29/11/2020
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 21 Ian 2022, 15:26 | |
| care e diferenta intre BLA si BLAI? |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 30 Mai 2022, 22:47 | |
| https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-25588997-cfr-semnat-contractul-pentru-modernizarea-infrastructurii-feroviare-din-statiile-fetesti-ciulnita.htm |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Lun 30 Mai 2022, 23:14 | |
| - Jeorje a scris:
- care e diferenta intre BLA si BLAI?
Sigur nu era BLA4I? |
| | | brutusel
Numarul mesajelor : 302 Reputatie : 5199 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 31 Mai 2022, 07:23 | |
| felicitari. am citit ca se vor reabilita garile din fetesti & ciulinta.
vand vor fii lucrarile gata?
cat timp se va castiga cand lucrarile sint terminate? |
| | | cardinal
Numarul mesajelor : 3335 Reputatie : 8739 Data de inscriere : 08/04/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 31 Mai 2022, 21:45 | |
| sunt capabili gălățenii de la Arcada |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18749 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24326 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 03 Iun 2022, 10:18 | |
| București, 3 iunie 2022 Lucrări finalizate între Dorobanțu și Basarabi. Viteza de circulație a crescut de la 50 km/h la 120 km/h Lucrările de reprații la infrastructura feroviară pe firul I, de la km 198+900 la km 203+600, între stațiile Dorobanțu - Basarabi, inclusiv în zona podului CF de la km 201+400, au fost executate în perioada 4 aprilie 2022 - 20 mai 2022. Circulația feroviară a fost redeschisă pe data de 20.05.2022, cu viteza de 70 km/h, viteză necesară pentru atingerea tonajului după finalizarea lucrărilor, iar din 30.05.2022, viteza de circulație a crescut la 120 km/h, pe zona afectată de deraierea din iulie 2021. 6 luni – licitație blocată de contestatii 51 de zile – lucrare finalizata Reamintim faptul că, infrastructura feroviară și componentele aferente au fost distruse pe o distanță de 4,7 km, între stațiile Dorobanțu - Basarabi, după deraierea în iulie 2021, pe firul I, a unui vagon din compunerea unui tren privat de marfă. Demararea lucrărilor pe firul I, între stațiile Dorobanțu - Basarabi, a fost blocată timp de 7 luni, din cauza contestațiilor depuse, de o asociere de firme (clasată pe locul 2), atât la CNSC, cât și la Curtea de Apel. 6 luni de blocaj - 29 septembrie 2021 (când a fost comunicată oferta câștigătoare) și până în data de 8 martie 2022 (când CNSC admite ca nefondată contestația depusă de asocierea de firme clasată pe locul 2) -, deși societatea declarată câștigătoare, încă din luna septembrie, de comisia de evaluare a ofertelor, putea executa și finaliza lucrările de reparații până la finalul anului 2021! Valoarea contractului: 6,1 mil lei Sursa de finanțare: alocații bugetare Semnare contract: 22 martie 2022 Durata contractuală: 90 de zile, de la emiterea ordinului de începere Emiterea ordinului de începere: 31 martie 2022 Organizarea de șantier: 31 martie 2022 - 3 aprilie 2022 Începere lucrări: 4 aprilie 2022 Finalizare lucrări: 20 mai 2022 (51 de zile de la emiterea ordinului de începere) Lucrările de reparații la infrastructura feroviară pe firul I, de la km 198+900 la km 203+600, între stațiile Dorobanțu - Basarabi, inclusiv în zona podului CF de la km 201+400, au constat în: înlocuire traverse din beton precomprimat tip T00 W60 -7668 buc. înlocuire traverse lemn speciale pod - 311 buc. înlocuire traverse beton precomprimat speciale pentru pod - 224 buc. înlocuire traverse lemn normale pe viaducte pod -18 buc. înlocuire JIL-uri tip 60 - 4 buc. secționare CFJ, resudură, detensionare CFJ - 4,650 km. realizarea prismei de piatră spartă, conform STAS - 4,650 km. buraje/ripări tehnologice - 4,650 km. Deși trenurile pentru sezonul estival vor fi puse în circulație începând cu data de 10 iunie a.c., prin finalizarea acestor lucrări s-a ridicat restricția de viteză de 50 km/h de pe firul I și s-a reluat circulația pe ambele fire, între Dorobanțu și Basarabi, iar pe zona distrusă în urma deraierii, trenurile circulă deja cu viteza maximă proiectată de 120 km/h. |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8366 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Sam 04 Iun 2022, 15:30 | |
| Oricum, am observat că în acest an trenurile regio express și interregio pe ruta București - Constanța au o majorare a numărului de călători în raport cu anii trecuți. Inclusiv cel care vine de la Iași. Este un fapt pozitiv introducerea multor trenuri pe magistrala 800. Dar, ar fi excelent să existe tot anul trenuri directe între Suceava și Constanța, Craiova și Constanța, Cluj, Timișoara și Constanța, Pitești și Constanța, între București și Tulcea, București și Mangalia, ori măcar din martie până în noiembrie. Ar fi un plus de clienți față de cei actuali. |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2979 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Sam 04 Iun 2022, 16:04 | |
| Cel de Iasi il plimba prin Buzau si pierde o ora tot rebursind si schimbind locomotivele..Avea si mai multi calatori daca era pus la ore cit de cit decente..si pe traseul cel mai scurt..dar se face imense economii cu motorina si cu inchiderea liniilor 600 Faurei Tecuci si 700 Faurei Urziceni..Aceste linii generau cele mai mari pierderi la compania de stat..cum au anulat trenurile de pe aceste linii au si trecut pe profit..in alte tari nu se procedeaza asa toti au sanse egale, dar la noi cfr anuleaza trenuri care au calatori ori le pun la ore nepotrivite ori le transforma in intereegio si astfel omul nu mai circula deoarece costul biletului creste..Raspunsul il avem singuri..Ministerul transporturilor ar trebui sa stringa toate liniile pe care le a declarat neinteroperabile și sa le dea la fier vechi..caci si asa impreuna cu cladirile adevarate munumente in paragina ceeaza o imagine dezolanta..pacat mare pacat..se chinuie sa modernizeze citeva ..coridoare..iar pe celelalte sectii cresc balarii si ruginesc sinele..Citi ministrii si directori sau perindat pe la conducere nu au facut decit sa inchida linii si sa anuleze trenuri .doar atit..nici unul nu a eficientizat in vreun fel circulatia...si in alte țări circula trenuri cu citiva calatori iar autoritatile de acolo nu inchid liniile din contra au grija de ele.. |
| | | sp59
Numarul mesajelor : 126 Varsta : 65 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5135 Data de inscriere : 13/03/2011
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Dum 12 Iun 2022, 08:54 | |
| - t1972 a scris:
- Cel de Iasi il plimba prin Buzau si pierde o ora tot rebursind si schimbind locomotivele..Avea si mai multi calatori daca era pus la ore cit de cit decente..si pe traseul cel mai scurt..dar se face imense economii cu motorina si cu inchiderea liniilor 600 Faurei Tecuci si 700 Faurei Urziceni..Aceste linii generau cele mai mari pierderi la compania de stat..cum au anulat trenurile de pe aceste linii au si trecut pe profit..in alte tari nu se procedeaza asa toti au sanse egale, dar la noi cfr anuleaza trenuri care au calatori ori le pun la ore nepotrivite ori le transforma in intereegio si astfel omul nu mai circula deoarece costul biletului creste..Raspunsul il avem singuri..Ministerul transporturilor ar trebui sa stringa toate liniile pe care le a declarat neinteroperabile și sa le dea la fier vechi..caci si asa impreuna cu cladirile adevarate munumente in paragina ceeaza o imagine dezolanta..pacat mare pacat..se chinuie sa modernizeze citeva ..coridoare..iar pe celelalte sectii cresc balarii si ruginesc sinele..Citi ministrii si directori sau perindat pe la conducere nu au facut decit sa inchida linii si sa anuleze trenuri .doar atit..nici unul nu a eficientizat in vreun fel circulatia...si in alte țări circula trenuri cu citiva calatori iar autoritatile de acolo nu inchid liniile din contra au grija de ele..
Daca te referi la IR 1960/1962 Iasi-Mangalia, circula prin Faurei ram. Dedulesti. Prin Buzau trece doar sezonierul de Suceava 1952/1954 |
| | | t1972
Numarul mesajelor : 380 Localizare : 01 08 1972 Reputatie : 2979 Data de inscriere : 22/10/2017
| Subiect: Mers Dum 12 Iun 2022, 22:03 | |
| De ce nu la duce prin Tecuci Faurei...De la Galati este tren direct Constanta..dar sa faca economie la motorina le ocoleste pe la naiba. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
| |
| | | | M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |