|
| BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI | |
|
+25NicuS Vitosa Adrian78 mielutu zburator ldh80 adascalu marius664 dan tm 19jimmy84 Shinkasen FelixTheBear030 spiderpc WAYNEN Dr2005 Czirjak Arpad ANDU2100HP Teodor cristi CFR COSTACHE MIHAIL George AlexD DPS Rarau TVlad ionutz85 29 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7574 Data de inscriere : 27/04/2010
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Lun 24 Aug 2015, 20:12 | |
| spiderpc, am auzit ca se dezafecteaza liniile nefolosite (se scot sinele si traversele) si se valorifica ce se poate (sina la fier vechi etc). cel mai probabil va ramane doar o singura linie pentru transportul de combustibili pentru rampa de descarcare de langa Cora Lujerului. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12288 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Lun 24 Aug 2015, 22:26 | |
| Problema este ca Bucurestiul nu are nici pana astazi un plan urbanistic general bine intocmit, care sa precizeze foarte clar unde trebuie sa fie zone industriale, unde trebuie sa fie zone rezidentiale, zone comerciale, etc, si care sa fie respectat la sange, si in functie de acest plan sa se dezvolte transportul urban, caile ferate din interiorul orasului, sa se dea autorizatiile de constructii, etc!
Referindu-ma strict la aceasta cale ferata si zona care o strabate, chiar daca fostele unitati industriale pe care le deservea au disparut, totusi trebuia pastrata si intretinuta intreaga calea ferata Bucuresti-Vest- Cotroceni- Dealul Spirei- Bucuresti Progresul.
De exemplul, intreg perimetru cuprins intre strazile Bdul. Iuliu Maniu, Bdul. Vasile Milea, Bdul. Timisoara, Pasaj Lujerului trebuia cumparat sau cedat gratuit de Primaria Bucuresti catre CFR-Infrastructura sau Ministerul Transporturilor, fiind un loc ideal (spatiu suficient, aproape de centru) pentru relocarea Muzeului CFR, existand si spatiu suficient pentru expunerea unor vagoane de epoca.
Iar pentru constructia celor 3 mari complexe comerciala din aceasta zona (Afi Palace Cotroceni, Cora lujerului si Plazza) se putea gasi loc oriunde in alta parte in Bucuresti- de exemplul in locul fostei Semanatoarea!
De ce au trebui ingramadite toate aceste mall-uri, supermarketuri , hypermarketuri si cladiri de birouri in centru sau in cartierele de blocuri (unde si inainte de constructia lor erau mari probleme cu aglomeratia), cand se putea mult mai simplu rezervata o zona exclusiva pentru acest tip de constructii undeva la marginea orasului, pe langa Soseaua de Centura, ori in alte zone libere de la periferie ?! |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 13:45 | |
| Pe 30 noiembrie a.c., am hotărât să merg puțin pe linia CB Vest, mai mult pentru a-mi satisface curiozitatea legată de starea acestei linii industriale. Am pornit de pe Bulevardul Geniului (aprox. 2 minute de cămin Panduri) și de acolo am mers spre vest. Vedere spre Panduri/viitoarea stație de metrou Academia Militară, respectiv spre AFI. Curba este făcută din cupoane de șină dreaptă, îndoite cum s-a putut. Linia e acoperită de noroiul cărat de mașini în urma ploilor abundente din 25-29 noiembrie. Se prezintă în stare ceva mai bună după trecerea la nivel încropită în grabă. Trecere la nivel cu Bulevardul General Vasile Milea (lângă AFI) Singurul semnal rămas pe această linie, un semafor de manevră care e acoperit de copaci și se poate vedea, dacă ești atent, din dreptul trecerii la nivel cu Vasile Milea. Semnalul va supraviețui multă vreme, având în vedere uitarea în care s-a cufundat linia. Restul semafoarelor au făcut cunoștință cu autogenul. Vedere spre Lujerului. În stânga, AFI. Linia se prezintă în stare bună și foarte bună, în ciuda ierbii care o acoperă. Există încă balast prezent, iar marea majoritate a joantelor au o mărime acceptabilă. Situația nu mai e așa roz după ce trecem de mall. Linia e acoperită parțial cu moloz și alte gunoaie. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 13:59 | |
| Am ajuns în fosta zonă industrială. Aici, au rămas ruinele unei rampe de descărcare/încărcare, dar în rest, cam totul e acoperit de moloz, gunoaie și arbuști. Un fost macaz... vedere spre Lujerului. Vedere spre AFI, de pe o linie abătută din Gara Cotroceni. Nu știam cât de multe linii erau aici, însă se remarcă prezența (mai bine zis urmele prezenței) a mai mult de 6 linii separate abătute. Ruină. Am căutat Gara Cotroceni, însă neavând o poză cu ea, nu știm dacă ceea ce am pozat sunt rămășițele ei sau pur și simplu am ratat-o complet. Acum, aici locuiesc niște oameni. Nu știu ce destinație a avut clădirea, însă ea sigur a aparținut de linia de Centură Vest. Distanța între gard și linia directă e foarte mică; în afara joantelor extrem de mari, nu se remarcă alte probleme tehnice ale liniei. Vedere spre AFI din spatele Corei Lujerului. Aici sunt cel puțin 3 linii, iar urmele altora încă se mai văd pe sub moloz, noroi și boscheți. Joante puțin cam mari; sigur nu se încadrează în marjele propuse de regulamentul românesc. Spre Preciziei... |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 14:01 | |
| De unde pina unde merge linia asta? unde era cabina de acar care manevra semnalul de manevra? |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 14:17 | |
| Trecere la nivel cu strada Lujerului. De aici, linia se schimbă semnificativ. Linia de pe care pozez este făcută pe traverse de beton cu prindere elastică, balastul este consistent, joantele abia se observă, tirfoanele încă sunt prezente în 95% din traverse, iar șina este de tip 65. În dreapta se mai află o linie acoperită de pământ, pe care se parchează mașini acum, iar în stânga o linie care merge paralel cu noi pentru o bună bucată de vreme, însă e în stare foarte proastă. E acoperită de buruieni, arbuști și noroi, iar traversele de lemn sunt putrezite și prinderile lipsesc, în mare parte. Semaforul al cărui ciot se vede în imagine a fost tăiat acum câțiva ani, după spusele amicului care m-a însoțit și care locuiește aproape de linie. Cred că era semafor de intrare în Cotroceni. Nu știu sigur dacă acoperea vreun macaz sau nu. În spate, linia din stânga de care vorbeam mai sus, acoperită de vegetație. Ne uităm înapoi spre Cora... Nu știu ce exista după gardul în care se pierde o ramificație din linia aflată în stare extrem de proastă. Linia pare a fi în stare foarte bună, și la o examinare atentă se observă urme de trecere. Trecere la nivel cu strada Răsăritului... Munții de gunoaie cât și fauna de căței și câini ne-au determinat să ne întoarcem... De asemeni, ne săturasem de sunetul sticlei sparte sub bocanci, căci pe balast locuitorii au depozitat sute și sute de geamuri, sticle și borcane, evident mare parte din ele sparte. Ca o concluzie, linia are potențial uriaș pentru a transforma transportul din București din ce e acum în unul modern, intermodal, iar investiția nu ar fi uriașă, având în vedere starea bună în care se prezintă linia după Cora. Când voi avea timp voi merge și pe la Preciziei, pentru a vedea cum arată, dar cred că și acolo veștile sunt bune. Ar trebui montate bariere, un gărduț ca să nu moară oamenii călcați de tren, curățat de gunoaie și vegetație, și s-ar putea introduce un șobolan care să lege Cora și AFI de suburbiile bucureștene. Evident, astea-s vise frumoase într-o țară în care nu există o linie de centură deschisă traficului de călători (ba chiar e deschisă doar pe jumătate până și pentru marfă, deși nevoie de așa ceva este, având în vedere dezvoltarea urbană a Bucureștilor). |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6988 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 14:18 | |
| De la gara București Vest până undeva în dreptul căminului Panduri. Era manevrat din Cotroceni sau din una din fostele întreprinderi pe care le deservea. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18751 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24329 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 15:09 | |
| Ar fi buna linia pentru un tren/tramvai suburban dar noi visam autostrazi suspendate de miliarde de euro pai da studii de fezabilitate expropieri de mii de euro metru patrat mult asfalt ca se poate fura usor |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8415 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 17:22 | |
| Felicitari pentru reportaj. Sint atitia forumisti in Bucuresti si totusi aveam atit de putine poze de pe aceasta linie. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25568 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 19:23 | |
| Staţia Cotroceni în 2006 (ce a trecut timpul...): _________________ :TTT:
|
| | | Shinkasen
Numarul mesajelor : 425 Reputatie : 6126 Data de inscriere : 30/04/2009
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 20:09 | |
| - dan tm a scris:
- De unde pina unde merge linia asta? unde era cabina de acar care manevra semnalul de manevra?
Linia cu pricina, plus pana la Gara Progresul, plus Linia de Centura, sagetiile verzi indica cam de unde pana unde colegul nostru de forum a pozat, cu rosu e linie inca existenta, cu albastru ce s-a scos dupa 1990, cu negru ce s-a scos prin ani '70 unde era si Gara Filaret, azi autogara. Cabina de acar manevrant la intrarea in Gara Cotroceni, acum deserveste la o statie GPL. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9103 Reputatie : 13010 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 20:32 | |
| Mersi de explicatii, foarte interesant reportajul si faptul ca inca mai exista linia.
Pacat ca la noi nu exista principiul de tren suburban care sa circule fara partida de tren si care sa foloseasca liniile existente si apoi daca da rezultate sa se extinda.
Daca aar fi vreodata nevoie, locurile marcate cu albastru de unde s-a scos linia dupa 1990 ar mai putea fi folosite pentru linii? |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 23:00 | |
| Pana la urma ai gasit Gara Cotroceni? Linia asta ar fi utila chiar si pentru transportul de marfa, AFI Cotroceni si Cora Lujerului sunt foarte aproape de linie, de ce marfa este adusa numai pe sosele? Nici cei de la Kaufland nu s-au gandit ca la Obor sunt liniile ferate care se opresc in spatele supermarketului din Colentina! |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14504 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Vin 18 Dec 2015, 23:06 | |
| Ba s-au gândit numai ca nu e rentabil pe calea ferata. Pe auto e mult mai rapid si ieftin. |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5565 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI Sam 19 Dec 2015, 00:47 | |
| Vise frumoase cu linia asta. Avand in vedere foamea de blocuri si potentialul zonei (doar langa UPB spre Grozavesti si Semanatoarea se construiesc 4 complexe rezidentiale), in scurt timp pe terenul ala mare vor aparea tot blocuri. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI | |
| |
| | | | BUCURESTI VEST - BUCURESTI COTROCENI | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |