|
| Bucureşti Cotroceni | |
|
+9IonutFanRailway ldh80 RobertCodescu membru inactiv tudor_toma82 mishu loryjonel zenox4500 COSTACHE MIHAIL 13 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Bucureşti Cotroceni Lun 5 Oct 2009 - 19:03 | |
| Aceasta gara este situata in spatele Fabricii APACA, langa Fabrica de paine Lujerului si intre Complexul Plaza Romania si Cora Lujerului. Gara este operationala, fiind folosita din anul 1988, doar pentru transportul de marfa, deservind trenuri ocazional, doar de catre CFR Marfa, dar foarte rar, cam la un interval de 15-20 de zile. Gara este practic izolata, se poate ajunge doar din Gara Bucuresti Vest pe linia ferata, parcurgandu-se cativa km, pana a se ajunge in Bucuresti Cotroceni, si asa cum am spus, pe aceasta sectie intre Vest si Cotroceni, cam la doua saptamani mai trece cate un tren. Se preconizeaza ca aceasta linie sa fie dezafectata, si vanduta, ori pentru fier vechi, ori in cel mai fericit caz, sa fie data spre utilizare altei companii, pentru transportul de marfa in centrele comerciale apropiate, de exemplu Cora. Harta de mai jos, este preluata de pe Tramclub, iar ceea ce este incercuit, este cladirea Garii Cotroceni
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Lun 5 Oct 2009 - 19:58, editata de 1 ori |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Bucureşti Cotroceni Lun 5 Oct 2009 - 19:06 | |
| Linia de la Bucuresti Vest la Bucuresti Cotroceni, este deosebit de proasta, de exemplu marti 19 iunie 2007, un vagon al unei garnituri care transporta autoturisme , a cazut de pe sine, cu toate ca viteza garniturii era deosebit de redusa. Iata o poza de atunci, preluata de pe realitatea |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Bucureşti Cotroceni Lun 5 Oct 2009 - 19:41 | |
| Duminica 4 octombrie 2009, impreuna cu doi prieteni, am facut o calatorie la Gara Bucuresti Cotroceni, pentru a o vedea si a o poza. Drumul a fost o adevarata aventura, dar trebuia facut un reportaj si despre aceasta gara, ca maine , cine stie! O mai fi n-o mai fi! Asadar, am ales o zi ploioasa, fara sa vreau, nu mai plouase de 3 saptamani, asta a fost norocul nostru,ceea ce ne-a ingreunat si mai mult calatoria, dupa ce ca drumul este necirculat , pustiu, unde exista doar baraci din cartoane si placaje in care locuiesc tigani care se incalzeau cu cauciucuri, in care cainii sunt stapanii acelei zone, am avut parte si de un drum mocirlos, de la ploaia rece care umpluse toate gropile. La un moment dat, chiar ca nu mai aveai pe unde sa mai treci! Pe calea ferata nu se putea trece. Erau numai balarii!Si sa nu mai zic de peisajul dezolant cu linii si traverse scoase! La inceput cand am intrat pe drumul spre calea farata spre a ajunge la gara, am fost intampinati de o ceata de maidanezi Apoi o rampa dezafectata, in care cativa tigani isi facusera o baraca, o sandrama, in care locuiau. Era doar inceputul! Iata si linia pe care nu se poate merge, din cauza balariilor, dar cu toate acestea, este inca functionala! La doua saptamani pe aici mai trece cate un tren marfar! Daca pe linie nu se putea merge, pe drumul pe care erau odata linii, nici atat! Baltoace si noroi! Traversele scoase si asezate cu grija gramezi, gramezi, iti aminteau de liniile de cale ferata, care existau , si care acum sunt duse la fier vechi In spatele traverselor, se vad locuintele tiganilor, care la aparitia noastra s-au oprit din treburile care le aveau, pentru a ne privi mirati pe noi, ca trecem prin "satul" lor. Am pozat doar baracile. Cum puteam poza tiganii in timp ce ei ne priveau?
Ultima editare efectuata de catre COSTACHE MIHAIL in Lun 5 Oct 2009 - 21:25, editata de 1 ori |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Bucureşti Cotroceni Lun 5 Oct 2009 - 19:53 | |
| Cainii ne tot dadeau tarcoale. In spate, alte sandramale ale tiganilor Sandramalele tiganilor mascate dupa traversele de cale ferata erau tot mai multe! Saraci, saraci, dar parabolicele nu le lipsesc! Drumul e la fel de prost, traversele aranjate gramezi, gramezi, cam la o distanta de 30 de m Dupa un morman de traverse am vazut si un vagon de marfa rasturnat si descompus Dar, incet, incet, ne apropiem de gara, care apare pe partea stanga Iata si biata gara, incorsetata de balarii destul de inalte Din cele 7-8 linii, mai sunt numai 2, dar si acestea distantate, intrucat o linie dintre cele 2 existente, a fost scoasa Cladirea Inchei acest reportaj plin de peripetii cu aceasta imagine a garii. Astept si parerile sau comentariile dumneavoastra referitor la acest reportaj! |
| | | zenox4500 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 103 Varsta : 69 Localizare : Caransebeş Reputatie : 5740 Data de inscriere : 01/08/2009
| Subiect: Gara Cotroceni Mar 6 Oct 2009 - 19:18 | |
| |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Bucureşti Cotroceni Mier 7 Oct 2009 - 14:10 | |
| Aveti dreptate! De exemplu eu regret enorm de mult faptul ca nu am nici o poza cu Gara Herastrau, demolata si ea in anul 1987! |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Bucureşti Cotroceni Lun 12 Oct 2009 - 13:42 | |
| Amplasarea Garii Cotroceni in Bucuresti. De fapt se vad mai multe gari unde sunt amplasate ,in prima poza In poza aceasta, Gara Cotroceni este situata in locul in care am pus bulina neagra pe harta, de fapt este un nasture pus, spre a se cunoaste locul in care este amplasata gara |
| | | loryjonel
Numarul mesajelor : 17 Reputatie : 5514 Data de inscriere : 07/11/2009
| Subiect: Re: Bucureşti Cotroceni Mier 11 Noi 2009 - 21:40 | |
| din gara bucuresti cotroceni plecau 2 trenuri (nu mai tin minte exact) pana la rosiori (cred, am pierdut mersul trenurilor din anul 1978) |
| | | COSTACHE MIHAIL
Numarul mesajelor : 7990 Reputatie : 15506 Data de inscriere : 06/03/2009
| Subiect: Re: Bucureşti Cotroceni Mier 11 Noi 2009 - 21:57 | |
| - loryjonel a scris:
- din gara bucuresti cotroceni plecau 2 trenuri (nu mai tin minte exact) pana la rosiori (cred, am pierdut mersul trenurilor din anul 1978)
Ar putea sa fie introduse si acum, si nu numai pana la Rosiori, ar putea sa duca si pana la Craiova. Linia este inca functionala. |
| | | mishu
Numarul mesajelor : 6 Reputatie : 5429 Data de inscriere : 20/01/2010
| Subiect: Gara Cotroceni Mier 27 Ian 2010 - 16:46 | |
| Despre Gara Cotroceni stiu ca este in spatele liceului Tudor Vladimirescu. Cand eram eleva acolo era un drum de acces in gara pe langa liceu. Plecau trei trenuri din aceasta gara in 1978. Unul pana la Rosiori, unul direct Giurgiu, si unul la Giurgiu prin Videle. Astazi gara este de fapt o grupa a garii Bucuresti Vest. Pe vremea lui Ceasca cand s-a constriut metroul din Militari s-a desfiintat linia de tranvai din cartier, dar a fost repusa pe strada Emil Bodnaras (Bdul Timisoara de acum). Asta a insemnat ca undeva pe strada Valea Cascadelor catenara tranvaiului se intersecta cu catenara liniei de cale ferata. Si atunci, normal, s-a renuntat la catenara caii ferate. De atunci nu mai circula nici un tren de calatori, pentru ca nu se admitea ca trenurile sa circule cu Diesel sub "sarma". |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Bucureşti Cotroceni Joi 28 Ian 2010 - 11:09 | |
| Ce legatura are intersectia a doua catenare diferite, adica tren cu tramvai?Probabil ca altele au fost motivele renuntarii la catenara liniei ferate. Pe de alta parte nici nu stiam ca a fost electrificata. Si de unde ai scos asta cu interdictia de a circula diesel sub catenara? |
| | | mishu
Numarul mesajelor : 6 Reputatie : 5429 Data de inscriere : 20/01/2010
| Subiect: Gara Bucuresti Cotroceni Joi 28 Ian 2010 - 15:10 | |
| Ce v-am povestit eu se intampla înaite de 1989. Atunci se faceau mari economii de combustibil. Poate aveti parinti care isi amintesc cum stateau la coada la Peco. Atunci nu se concepea ca sa se circule cu locomotivă Diesel daca exista linie electrificata. Linia Bucureşti - Rosiori este electrificata si era si la vremea aceea. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Bucureşti Cotroceni Joi 28 Ian 2010 - 15:20 | |
| Eu am prins vremurile alea. Intreb doar daca gara Cotroceni a fost electrificata? |
| | | tudor_toma82
Numarul mesajelor : 35 Reputatie : 5540 Data de inscriere : 06/11/2009
| Subiect: Gara Cotroceni Vin 29 Ian 2010 - 0:25 | |
| Sincer, din ce stiu si eu, gara Cotroceni nu a fost niciodata electrificata !
Job-ul meu este chiar langa sina respectvia si o vad zilnic si nici nu am vazut "urme" de fosta linie electrificata, in conditiile in care am explorat si tunelul de metrou de la Lujerului care se racordeaza la linia de Cotroceni, plus ca linia se vede foarte bine in ulte locuri, gen Razoare, AFI palace etc ! Repet, 99% nu a fost electrificata niciodata !
A fost dezafectata pentru ca, banuiesc ca nu mai renta fiind in mijlocul orasului si chiar langa resedina prezidentiala aka Cotroceni Palace ! Pacat este insa ca si-au batut joc de linie si nu au reutilizat-o pentru ceva gen tren rapid ! Puteau sa foloseasca infrastructura existenta, dupa cum multi proiectanti au si insistat ! Insa, liderii nostri minunati nu au considerat propice o asemenea varianta ! Minunat ca de obicei... |
| | | mishu
Numarul mesajelor : 6 Reputatie : 5429 Data de inscriere : 20/01/2010
| Subiect: Gara Cotroceni Vin 29 Ian 2010 - 11:04 | |
| Da, aveti dreptate nu a fost niciodata electrificata, dar cred ca s-a dorit lucrul acesta atunci cand s-a electrificat linia Bucuresti - Craiova. Pe topicul cu linii electrificate am vazut ca asta se intampla in 1979. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Bucureşti Cotroceni | |
| |
| | | | Bucureşti Cotroceni | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |