|
| Autocarele, sicrie pe roti ! | |
|
+75AeroX Norbi aris86 laurentzu laur 133 alliens ldh80 Katalyn alex.barac.5 alinx3330 neluadi Warrington ciprian71 Mihai PH bercenicity ets2oltromânia LanceR IonutChircu IonutCFR2009 Vitosa phnegativ bobi mielutu zburator tcm Teodor dan tm marius664 Razvan Tudor spiderpc NicuS Bobby_TM lapsanszkitamas ATM andreikiki mureseanu_976 Radu Tudor Adirmvl Andrey_tm Rarau membru inactiv andreiutzu Vlad Kriszti219 rich1974 popovici sorin_ncs nenuandrei halmarius M.I.C.I. srazvi Balto Marius Iulian kristi kkk Luna Nesebar bostanescu gigel 060-EA078 razvan - trenuri cardinal Nk11 Adrian78 Dr2005 DUAL AlexD raoul decward alexpopa stegaru Ionutz cristi CFR lovekomotive cristi ar didinul discoid21 COSTACHE MIHAIL 79 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11403 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 28 Sept 2016, 09:01 | |
| in randul pilotilor,care totusi sunt si ei oameni,depresiile sunt destul de frecvente,dar nu la modul in care sa puna in pericol viata pasagerilor si pe ei ii mai doare o mana,un picior, sau spatele |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mier 28 Sept 2016, 13:22 | |
| Omenește, putem înțelege asemenea lucruri.
Dar statistica trece cele 150 de victime în dreptul Franței, deși Franța nu putea face absolut nimic, iar zborul era între Spania și Germania, dacă mai țin bine minte. Concluzia fiind că statistica nu descrie situația reală, nu Franța avea legi stupide aplicabile piloților cu probleme psihiatrice, ci Germania.
Nu francezii au pus la cale mistificarea cu Germanwings, care e proprietatea Lufthansa, dar nu operează zborurile low-cost sub numele Lufthansa ca să nu-i afecteze imaginea companiei-mamă. Nemții au pus la cale mistificarea și tot nemții au angajat pentru transportul de pasageri un pilot având numai câteva sute de ore la activ pe acel tip de avion. Dar avionul s-a prăbușit pe teritoriul francez, așa că victimele au fost ”în Franța”.
În esență, orice date statistice trebuie tratate foarte circumspect, pentru că realitatea din spatele lor diferă mult de imaginea pe care ne-o oferă acele date. Uneori statistica e întocmită cu bună credință, deși datele tot sunt înșelătoare, dar alteori statistica e folosită pentru a manipula cu bună știință. |
| | | ets2oltromânia
Numarul mesajelor : 957 Localizare : - Reputatie : 4081 Data de inscriere : 15/06/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Dum 09 Oct 2016, 00:05 | |
| http://adevarul.ro/locale/vaslui/autocar-51-pelerini-mergeau-moastele-sfintei-paraschiva-implicat-intr-un-grav-accident-vaslui-Soferul-s-a-prabusit-volan-1_57f905015ab6550cb85f6ebf/index.html
Din fericire nimeni nu a fost ranit.Doar soferul a fost singura victima(i s-a facut rau;am gasit ba accident vascular cerebral,ba infarct in presa)
|
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4754 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Autocarele, sicrie pe roti ! Dum 09 Oct 2016, 10:03 | |
| Pe fondul oboselii.Aceste curse sunt specificare in Foaia de drum ca:CURSA OCAZIONALA.Aceste curse sunt deregula efectuate de catre soferi profesionisti si sunt incluse intr-e cursele de linie.Cu alte cuvinte soferul nu mai are timp de odiha regulamentara.Firma nu-si permite modificarea graficului, lesne de inteles, de ce.Profitul sa fie cat mai bun si atat. Era mai indicat achizitionarea de bilet de grup CFR, tarif avantajos si primejdia era evitata. PS.Pe timpul regretatului,tin minte ca plecam in tabara cu trenul acolo unde aveam acces feroviar.In clasa 4 la Busteni si in clasa 6 parca la Tusnad. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Dum 09 Oct 2016, 22:30 | |
| - ciprian71 a scris:
- soferul nu mai are timp de odiha regulamentara.Firma nu-si permite modificarea graficului, lesne de inteles, de ce.Profitul sa fie cat mai bun si atat.
Tu de cardul tahograf ai auzit? Pe cardul ăla e toată activitatea șoferului, nu contează ce mașină conduce și ce regim are cursa respectivă. Când urcă la volan introduce cardul în tahograf și tot ce face el se înregistrează, minut cu minut. Ultima dată când m-am interesat, în România era 200 mil.(ROL) amenda pentru nerespectarea timpilor de conducere. Și este amendată firma, nu șoferul. Are voie să conducă maximum 56 de ore într-o săptămână, dar nu mai mult de 90 de ore în oricare două săptămâni consecutive. Există odihnă zilnică obligatorie (9 sau 11 ore) și odihnă săptămânală obligatorie. Toate impuse de normele alea europene pe care le înjură lumea. http://www.circulatiarutiera.ro/pregatire-examen/cursuri-legislatia-rutiera/reguli_profesionale_ro.htm - Luna a scris:
- In cazul robotilor greselile sunt mult mai rare.
Ultimul robot din ăsta cu greșeli mult mai rare și-a decapitat șoferul (care se uita la filme în timpul ăsta). A încercat să treacă pe sub o semiremorcă de TIR, având impresia că e un panou aflat deasupra șoselei. Greșelile sunt într-adevăr mult mai rare la roboți, însă problema lor e că nu înțeleg ce se întâmplă pe stradă. La oameni e invers. Un alt exemplu, mai puțin sinistru: robotul a intrat din lateral într-un autobuz fiindcă a avut impresia că autobuzul încetinește ca să lase să treacă mașina autonomă. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Dum 09 Oct 2016, 23:10 | |
| - Luna a scris:
- probabil as incerca sa fac pe dracu in 4 sa respect toate regulile codului rutier, spre exemplu as merge cu 2-5 km sub limita maxim permisa sa fiu sigur ca nu cumva depasesc accidental fie si cu 1-5 km/ora limita legala de viteza.
Din câte știam, în România nu ești amendat pentru viteze de până la 10 km/h peste limită (i.e. poți să mergi cu 59 km/h acolo unde limita e 50). În Anglia e 10% marja, ești amendat începând de la 33 mph, dacă limita era 30 mph. În practică, limita de viteză e doar o convenție, uneori destul de arbitrară. Ceea ce contează cu-adevărat sunt condițiile de trafic. Uneori poți să mergi cu 180 km/h, chiar dacă limita e 50 km/h pe acel sector de drum, iar alteori și 40 km/h e prea mult, chiar dacă limita pe acel sector e 100 km/h. Sigur că poliția română o să te amendeze în funcție de ceea ce prevede legea, nu în funcție de condițiile concrete de trafic, dar în alte țări se consideră că orice regulă poate fi încălcată ”for a good reason”. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4754 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Lun 10 Oct 2016, 15:17 | |
| - Warrington a scris:
- ciprian71 a scris:
- soferul nu mai are timp de odiha regulamentara.Firma nu-si permite modificarea graficului, lesne de inteles, de ce.Profitul sa fie cat mai bun si atat.
Tu de cardul tahograf ai auzit? Pe cardul ăla e toată activitatea șoferului, nu contează ce mașină conduce și ce regim are cursa respectivă. Când urcă la volan introduce cardul în tahograf și tot ce face el se înregistrează, minut cu minut. Ultima dată când m-am interesat, în România era 200 mil.(ROL) amenda pentru nerespectarea timpilor de conducere. Și este amendată firma, nu șoferul.
Are voie să conducă maximum 56 de ore într-o săptămână, dar nu mai mult de 90 de ore în oricare două săptămâni consecutive. Există odihnă zilnică obligatorie (9 sau 11 ore) și odihnă săptămânală obligatorie. Toate impuse de normele alea europene pe care le înjură lumea.
Am lucrat in cadrul unei autobaze de trasport marfa, in cadrul departamentului salarizare si organizarea muncii, timp de 12 ani.S-a lucrat cu tahograf si stiu si cum se lucra.Pentru un sofer dibaci sau sef de garaj sau coloana nu exista oprelisti. Caz concret in octombrie 2015.M-am inscris intr-o excursie ecumenica organizata de o institutie X.Institutia respectiva inchiriaza cu contract de prestari servicii o agentie de turism Y.Excursia a fost planificata intre doua curse regulate Bucuresti-Salonic.Am aflat discutand cu soferul cam ce curse efectueaza agentia resectiva.Excursia noastra avea ca treseu: Bucuresti-Targu Jiu-Hunedoara, a doua zi Hunedoara - Campia Turzii-Sibiu-Tragoviste-Bucuresti.Urmand ca urmaroarea zi sa plece desigur in cursa de Salonic.Nenorocirea vine, am avut accident pe valea Oltului.Oboseala si-a spus cuvantul, carosabilul ud.A busit 6 masini stationate regulamentar la o trecere de pietoni in dreptul Manastirii Cozia.Au scapat ca prin minune cei ce traversau pe trecere.Acum urmarea... politia vizioneaza tahograful, FAZ-ul (fisa activitatii zilnice),restul de acte ce sunt deasemeni in regula.Nu parea foarte marcat de situatie, se uita mai degraba la ceas ca avea deja intarziere 4 ore, din cauza accidentului si isi facea griji ca spera sa se odihneasca suficient pana a doua zi dimineata la 10. Stiam ca se pot face curse clandestine dar curse cu acte in regula si in asemenea maniera greu de crezut. |
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Lun 10 Oct 2016, 16:41 | |
| În primul rând, fă un efort și învață să nu mai amesteci propriul text cu citatul interlocutorului.
În al doilea rând, nu spui nimic concret despre timpii de conducere ai șoferului, numai aiureli cu ”șofer dibaci”. I-ai numărat tu orele de conducere și ți-au ieșit prea multe? Din ce povestești tu, a dat un șut unui șir de mașini oprite la o trecere de pietoni, ăsta e singurul fapt concret. Asta se poate întâmpla oricui, din tot felul de motive, fără ca numărul de ore de conducere să fie neapărat implicat.
Da, există șoferi care conduc fără card în tahograf, există șoferi care pun magneți de hard-disk la cablul care iese din cutia de viteze, astfel ca tahograful să înregistreze staționare ș.a.m.d. Dar nu rezultă de nicăieri că accidentul despre care vorbești s-a petrecut în astfel de condiții. ”Oboseala și-a spus cuvântul” e doar limbă de lemn de pe vremea lui Ceaușescu.
Nu are nicio relevanță ce curse de Salonic făcea el în mod obișnuit, relevant e numărul de ore condus în ziua respectivă și în ziua precedentă, precum și odihna zilnică obligatorie. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4754 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Autocarele, sicrie pe roti ! Lun 10 Oct 2016, 17:04 | |
| Concret, da.Acum e tardiv sa prezin copii ale pontajelor ale unei foste intreprinderi de transport.Asta a fost candva pana in anul 2002 cand a intrat in insolventa.Numarul de ore depasea cu mult norma.Norma unui conducator auto la vremea respectiva era de 135 ore/luna plus ore de atelier ce ajungea uneori la 190-210 ore. Dupa atatia ani realizez cat de grav s-a lucrat in anii 90 din goana dupa un venit rotunjit. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6915 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Lun 10 Oct 2016, 18:36 | |
| Degeaba exista tahografe daca controalele se fac din joi in paste , si cand se fac sunt arhicunoscute de toti soferii din trafic...Gandeste-te ca in CFR unde exista o restrictie mult mai mare in ceea ce priveste timpii de odihna si munca
sunt abateri aproape in fiecare zi-si astea doar cele descoperite-pe auto situatie este muuuult mai grava... |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4754 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Autocarele, sicrie pe roti ! Lun 10 Oct 2016, 18:52 | |
| Aici vreau sa ajung.In CFR exista restrictie mult mai mare in privinta timpilor de odihna si munca. Sa presupunem ca maine s-ar face un sondaj in ce a ce priveste siguranta trasportului terestru intre trasportul feroviar si cel auto.Care ar fi procentul asteptat? Si atunci daca CFR ataca acest segment pe anumite rute ce practic e imposibil sa faca concurenta cu dubele de ce nu-ar faceo?
|
| | | Warrington
Numarul mesajelor : 787 Reputatie : 3793 Data de inscriere : 03/09/2016
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mar 11 Oct 2016, 00:13 | |
| Pentru că CFR are alt obiect de activitate. Ce credibilitate ar mai avea în fața clientului, când ei înșiși s-ar apuca de transport rutier? Plus că în transportul rutier există concurență, prețurile sunt trase în jos destul de mult, iar CFR n-ar fi capabilă să opereze la astfel de prețuri. Ție ți s-ar părea o idee bună ca Dacia să se apuce de fabricat biciclete? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20634 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25578 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mar 11 Oct 2016, 00:43 | |
| CFR Călători are ca obiect profitul, nu văd de ce nu ar putea opera şi autobuze. Mai ales că preţurile biletelor de tren sunt acoperitoare pentru cheltuielile unui autobuz (acel autobuz ar putea merge pe grila de taxare de R). Dar operarea unei linii de autobuze implică mai mult decât 2 autobuze şi 3 şoferi... implică un loc unde să fie ţinute autobuzele (că nu ai voie să le parchezi pe marginea drumului ca autoturismele), implică reparaţii şi întreţinere, eventual îţi mai trebuie ceva personal auxiliar (de exemplu o persoană desemnată să conducă efectiv şi permanent activitatea de transport rutier de persoane, un inginer auto, 2 - 3 mecanici, un şef de coloană). Ceea ce la 2 autobuze e cam risipă. În schimb, dacă tu ajungi să lucrezi cu 10 autobuze zilnic atunci da, poţi face o afacere bună din asta.
Însă, pentru rutier, ne mai lovim de o problemă: licenţa de traseu. Asta se dă numai prin licitaţie şi deja sunt date licenţele. Numai că programul de transport judeţean îl face CJ Mureş (pentru cazul de faţă), care sigur nu o să vrea să ţi-l modifice doar ca să fie corelat cu trenul... şi chiar dacă o face, nu îţi poate atribui direct traseul, iar tariful de transport e cel aprobat de CJ, nu cel pe care îl vrei tu. Desigur, există alternativa semi-legală a curselor regulate declarate ca ocazionale (stil MementoBus). Numai că asta înseamnă contract de transport (nu bilet, bilet se dă doar la transportul licenţiat) făcut cu minimum 24 ore avans şi listă de pasageri anexă la foaia de parcurs. Chiar dacă poţi să dai chitanţe ,,retroactiv" şi să treci pasagerii cu pixul când urcă în autobuz, ar cam bate la ochi să vinzi bilete din astea la casa de bilete a CFR Călători, on-line sau la automat, mai ales că nu e tocmai legal.
Cazul ideal: corelarea programului judeţean de transport cu cel al trenurilor (în mod normal programul judeţean se modifică o dată la 4 - 5 ani, nu anual) şi încheierea unui acord cu firma câştigătoare a traseului pentru emiterea unui bilet comun, cu decontarea ulterioară a călătoriilor între cei 2 operatori. Evident, ambii operatori ar trebui să aplice aceleaşi facilităţi comerciale şi legale. _________________ :TTT:
|
| | | LanceR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6378 Varsta : 57 Localizare : NordulBucurestiului Reputatie : 11403 Data de inscriere : 17/02/2011
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! Mar 11 Oct 2016, 10:01 | |
| - Warrington a scris:
- Pentru că CFR are alt obiect de activitate. Ce credibilitate ar mai avea în fața clientului, când ei înșiși s-ar apuca de transport rutier? Plus că în transportul rutier există concurență, prețurile sunt trase în jos destul de mult, iar CFR n-ar fi capabilă să opereze la astfel de prețuri.
Ție ți s-ar părea o idee bună ca Dacia să se apuce de fabricat biciclete? pe mine nu m-ar deranja sa circul cu un autocar operat de CFR;un brand serios nu poate sa impuna respect in alta ordine de idei,HITACHI fabrica si televizoare si excavatoare,iar marile companii aviatice se ajuta si cu TIR-uri pentru transporturile cargo. In parcarea BICC Otopeni puteti vedea si camioane Korean Air Lines de exemplu |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1683 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4754 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: Autocarele, sicrie pe roti ! Mar 11 Oct 2016, 10:58 | |
| Este adevarat,CFR se poate lovi ne multe probleme, mai mult sau mai putin pertinente.Depinde in definitiv ce se doreste cu aceasta companie CFR. Normele metodologice prevăzute în OG nr. 27/2011 şi Ordinul nr. 980/2011,nu spune nimic de licitatie,CFR poate primi documentatia necesara precum si pasii de intocmire de licenta de transport colaborand cu o alta institutie a statului,ARR.Singurul lucru de care se poate lega si nu poate participa la atribuirea traseelor si curselor iterjudetene, este în cazul în care înregistrează obligaţii restante la bugetul centralizat al statului, conform certificatului de atestare fiscală. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Autocarele, sicrie pe roti ! | |
| |
| | | | Autocarele, sicrie pe roti ! | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |