|
| Întrebări şi răspunsuri | |
|
+112alinx3330 sergiu.asi alex.barac.5 calatorprinromania alkrosis cristi ar mariuscfrbucuresti DB Robert qew00 ldh80 Vale alinutz23 sorinache96 TVlad traian ldh.ro seby1998 Rarau matei vulcan Dionis marius_catalin84 AndreiSV Jurnal Feroviar deconectat bobi razvan - trenuri johnsmoke Florin C nsw Luna LanceR DPS ultras danlascau cristy79 rizelgeorgel2004 Costin.B Costin.H cristi CFR spiderpc vanchorusebulgaria TonyCFR Norbi get. Raduku09 Mihay didinul Adisoft1991s TonyGFR gabrielcr nenuandrei Caspar NIKU24 Vitosa Teodor Amiralul mielutu zburator Malibu bogdan.perejuc IonutChircu marius664 Ryan Anderson MariusM mariushal iustialex ALEXCFR Simply18 riciu DUAL Razvan Tudor Sabik IonutCFR2009 EuroNight 92Dragos ionutz72 @ndrey bubu AlexD M.I.C.I. sytrus NicuS DAS 2011 Jhonyla Alex Avram The Legend alexpopa florin29sv cardinal tcm florin.lifticariu apmatei Katalyn dan tm mureseanu_976 allred lapsanszkitamas Vlad vatmanul alex1987 COSTACHE MIHAIL Andrey_tm Spartan1948 ANDU2100HP Dr2005 Adrian78 AndiCFR Dutzu Elful Cont.dezactivat Adirmvl cfr500 Nesebar 116 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25564 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 08:30 | |
| Şi la RATB se dă bon fiscal... pentru că nu mai există bilete, doar se încarcă pe card credit. În schimb, la vânzarea cartelelor de metrou se dă bon... NEFISCAL, ba chiar scrie mare pe el că e nefiscal! _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13002 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 08:54 | |
| Aaaa scuza-ma ca intreb, daca nu sint din Bucuresti si vreau sa merg cu RATB, ce fac imi cumpar card? si daca mai vin peste un an doar il incarc?
Bon nefiscal cum vine? ca un bon de mina? pentru ce se mai da ? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25564 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 09:31 | |
| Ori cumperi un card nominal la 4,7 lei, ori unul nenominal la 3,7 lei. Astea, teoretic, sunt valabile 5 ani... al meu deja are 9 şi mi s-a tot prelungit automat ) Evident, pe cardul nenominal nu poţi încărca abonamente nominale. Dacă îţi faci un abonament săptămânal (sau pe 15 zile sau lunar) primeşti gratuit primul card, dacă nu ai mai avut card până acum (e o evidenţă a lor... dacă ai mai avut card acum 10 ani, nu mai primeşti altul gratis). Varianta 2 e să iei un card de unică folosinţă... costă 1,6 lei + valoarea călătoriilor. Numai că pe ăsta poţi să pui doar călătorii de acelaşi fel şi doar minim 2. Dacă vrei să mergi de la Domneşti la Aeroportul Otopeni, ai nevoie de: - o călătorie preorăşenească la 1,5 lei - 2 x 1,5 + 1,6 = 4,6 lei - o călătorie urbană la 1,3 lei - 2 x 1,3 + 1,6 = 4,2 lei - o călătorie expres la 3,5 lei - 2 x 3,5 + 1,6 = 8,6 lei Total: 17,4 lei. Cu vreo 40 - 50 lei poţi lua un taxi, cu condiţia să îl comanzi la telefon (deci nu rechin de pe stradă), că e 1,39 lei km. Sau un Uber dacă ai smartphone, curaj şi noroc. Pe când cu card reîncărcabil încarci doar 6,3 lei. Şi dacă îţi iei cardul reîncărcabil contracost, tot ieşi mai ieftin într-o situaţie ca cea de mai sus ) Pentru toate cele de mai sus primeşti bon fiscal (dar ştampilă nu au toate chioşcurile, doar cele de ,,emitere şi reîncărcare"). La metrou... dacă iei cartela de la ghişeu nu primeşti bon (eventual primeşti bon pentru plata cu cardul, dar ăla nu e fiscal, iar tanti de la ghişeu, la salariul ei de 2200 - 2400 lei în mână, de regulă nu ştie să folosească POSul şi te trimite la bancomat). Dacă o iei de la automat primeşti un bon frumos, pe care scrie mare BON NEFISCAL. Cartelele de metrou sunt valabile 6 luni de la data emiterii. Cele de la ghişeu, în unele cazuri, sunt încărcate de 3 - 4 luni la momentul cumpărării... astfel de cartele se vând mai ales când urmează o scumpire, ca să nu facă oamenii stoc pentru juma' de an de cartele la preţ vechi. Pe când cartelele de la Automatul de Vânzare a Cartelelor (AVC) sunt încărcate pe loc (în interiorul automatului sunt cartele ,,blanc", încărcate după solicitare), deci valabile 6 luni de la momentul achiziţiei. Atenţie mare că AVC nu dă rest, dacă ai de plată 5 lei şi bagi 50 lei... s-au dus şi ăilalţi 45. Oare ce părere ar avea ANAF-ul de asta? Apropo de automate, la Iaşi am văzut că dacă automatul de bilete nu are rest, îţi dă un bon cu care te poţi duce la orice chioşc şi iei de acolo banii sau îl poţi folosi pentru achiziţia altor titluri de călătorie. _________________ :TTT:
|
| | | ultras
Numarul mesajelor : 78 Varsta : 35 Localizare : Husi Reputatie : 5595 Data de inscriere : 07/11/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 10:14 | |
| Salutare, Am achizitionat doua bilete din Bucuresti pentru un traseu (Iasi - Brasov) ce beneficiaza de reducere, insa eu am platit pret normal. Sunt sanse sa imi recuperez diferenta? Conteaza faptul ca a fost achizitionat cu peste 21 de zile inainte? Multumesc frumos |
| | | lapsanszkitamas V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1218 Varsta : 29 Localizare : Orasul trandafirilor Reputatie : 5790 Data de inscriere : 21/07/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 13:39 | |
| Imposibil, programul automat aplica reducerea. Ceva nu e in regula
Apropo: Vad ca infofer/cfrcalatori nu imi da rute "peste noapte" (pl intr-o zi, schimbare/sosire in urmatoarea). Se poate cumpara bilet pentru astfel de rute? exemplu concret Cluj - TgMures cu R3090 pl 22:35 Cluj sos 00:12 Razboieni schimbare pe R11530 pl 03:50 Razboieni sos 05:35 TgMures |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22392 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 13:59 | |
| - lapsanszkitamas a scris:
- Imposibil, programul automat aplica reducerea. Ceva nu e in regula
Apropo: Vad ca infofer/cfrcalatori nu imi da rute "peste noapte" (pl intr-o zi, schimbare/sosire in urmatoarea). Se poate cumpara bilet pentru astfel de rute? exemplu concret Cluj - TgMures cu R3090 pl 22:35 Cluj sos 00:12 Razboieni schimbare pe R11530 pl 03:50 Razboieni sos 05:35 TgMures Eu am cautat ruta si o da, bagi via Razboieni si gata legatura. |
| | | lapsanszkitamas V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1218 Varsta : 29 Localizare : Orasul trandafirilor Reputatie : 5790 Data de inscriere : 21/07/2012
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 15:15 | |
| |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7369 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 22:57 | |
| http://cfr.ro/files/ddr/Anexa%201c.pdf
Am vazut ca pe Agigea-Mangalia sunt statii TM/TS pe cale libera. Care e diferenta intre SBW pe cale libera cum e Veresti-Botosani si TM/TS pe cale libera de pe Agigea-Mangalia. Au tot semafoare de intrare/iesire... |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 23:01 | |
| Pe teren sunt la fel (au semafoare mecanice). Diferă modul de asigurare al parcursurilor. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7369 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 23:12 | |
| Am obesrvat ca pe 511 Veresti-Botosani, doar in Bucecea si Leorda apar sarme pentru asigurarea contactului electric in zona joantelor. De ce la Botosani nu exista sarmele? |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 23:20 | |
| Aia e o instalaţie numită CELS (Control electric al liniilor şi secţiunilor) care se utilizează în staţiile cu instalaţii SBW sau CEM şi care verifică starea de liber sau ocupat a unor secţiuni de linie. Nu ştiu de ce Botoşani nu are CELS. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7369 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 23:23 | |
| - Vlad a scris:
- Aia e o instalaţie numită CELS (Control electric al liniilor şi secţiunilor) care se utilizează în staţiile cu instalaţii SBW sau CEM şi care verifică starea de liber sau ocupat a unor secţiuni de linie.
Nu ştiu de ce Botoşani nu are CELS. De pe 511 Botosaniul are cele mai scurte linii, cea mai lunga are 600 2M Directa, doar 4M are 700 m, dar Bucecea 800m... |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13805 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 23:28 | |
| Instalaţia CELS asigură un plus de siguranţă la instalaţiile SBW şi CEM prin faptul că nu permit punerea pe liber a semnalului/semaforului de intrare daca linia e ocupată sau a celui de ieşire dacă zona macazurilor e ocupată. Nu are treabă cu lungimea liniilor. |
| | | IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6584 Reputatie : 12454 Data de inscriere : 09/07/2009
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 23:29 | |
| Diferenta intre SBW si TS/TM rezulta din modul de asigurare a instalatiilor de semnalizare-centralizare-blocare: TS - tablou cu stifturi pentru agatarea cheilor de inzavorare a parcursurilor TM - tablou mecanic cu broaste pentru introducerea cheilor de inzavorare a parcursurilor Controlul executarii parcursului se face prin verificarea existentei pe tablou sau in broaste a cheilor incuietorilor de la macazurile ce alcatuiesc parcursul comandat SBW - sistem de asigurare a blocarii (inzavorarii unui parcurs comandat) cu ajutorul aparatului de comanda. In acest caz, comenzile IDM catre aparatele de manevra si actionare macaze si semafoare se realizeaza prin intermediul aparatului de comanda situat in biroul de miscare prin intermediul unui circuit electric. Aparatul este prevazut cu o cheie unica prin care se impiedica efectuarea unei comenzi neautorizate in cazul cand aceasta nu se afla in aparatul de comanda. |
| | | cfr500
Numarul mesajelor : 2599 Varsta : 24 Reputatie : 7369 Data de inscriere : 18/11/2011
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri Joi 16 Apr 2015, 23:46 | |
| - IonutCFR2009 a scris:
- Diferenta intre SBW si TS/TM rezulta din modul de asigurare a instalatiilor de semnalizare-centralizare-blocare:
TS - tablou cu stifturi pentru agatarea cheilor de inzavorare a parcursurilor TM - tablou mecanic cu broaste pentru introducerea cheilor de inzavorare a parcursurilor Controlul executarii parcursului se face prin verificarea existentei pe tablou sau in broaste a cheilor incuietorilor de la macazurile ce alcatuiesc parcursul comandat SBW - sistem de asigurare a blocarii (inzavorarii unui parcurs comandat) cu ajutorul aparatului de comanda. In acest caz, comenzile IDM catre aparatele de manevra si actionare macaze si semafoare se realizeaza prin intermediul aparatului de comanda situat in biroul de miscare prin intermediul unui circuit electric. Aparatul este prevazut cu o cheie unica prin care se impiedica efectuarea unei comenzi neautorizate in cazul cand aceasta nu se afla in aparatul de comanda. Pe acar il impiedica ceva sa manevreze un macaz dupa cum il taie capul, sau sa puna semaforul de intrare pe liber pe directa cu viteza stabilita in loc de liber cu viteza redusa pe linie abatuta si macazul sa fie pe abatere, in cazul SBW? Pacat ca nu exista un film cum se efectueaza procesul... cum sunt la cei din UK. https://www.youtube.com/watch?v=F79R3Fg-pPY https://www.youtube.com/results?search_query=british+railways+signalling |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Întrebări şi răspunsuri | |
| |
| | | | Întrebări şi răspunsuri | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |