Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu

In jos 
+26
riciu
Dr2005
Adirmvl
Vitosa
spiderpc
ldh80
CristianSM
Luca tgv
Andrey_tm
dan tm
vatmanul
Katalin4653
liviulav33
TVlad
IonutCFR2009
DUAL
Adrian78
Vlad
Nesebar
pannonia express
mishu88
MariusM
Ionutz
sm-sulzer
pisti91
myster2008
30 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6
AutorMesaj
ldh80
V.I.P Member
V.I.P Member
ldh80


Numarul mesajelor : 6889
Varsta : 42
Localizare : Pascani
Reputatie : 12286
Data de inscriere : 03/11/2010

402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu   402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Icon_minitimeJoi 5 Mai - 12:26

Dar sa revenim totusi la topicul acestei linii (despre cum a fost inainte de revolutie- si bine si rau- am putea discuta in alte topicuri)!

Se "laudau" cei de la CFR-SA ca vor "operationaliza" cca 16 linii in statia Halmeu (de ambele ecartamente), pentru a prelua traficul de marfa sporit dinspre/spre Ucraina!
Sus In jos
Vitosa




Numarul mesajelor : 9075
Reputatie : 14502
Data de inscriere : 08/01/2011

402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu   402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Icon_minitimeJoi 5 Mai - 21:12

Laude marca PSD. Fă un drum la Halmeu sau Vicșani apoi spune aici pe forum starea liniilor, ce lucrări au avut loc, etc. Sau în Port la Constanța. Eu zic să nu mai fi atât de naiv să crezi în basmele lor.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu   402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Icon_minitimeVin 6 Mai - 0:30

ldh80 a scris:
De aceea si tata era nevoit de multe ori sa apeleze la domnul Roman (seful statiei CFR Husi pe atunci), pentru a-l ajuta sa obtina doua-3 vagoane de marfa, cu care sa poata aduce marfa de la fabricile din tara la "grup depozite Husi"!
Tocmai ai recunoscut corpuţia vremii. Tatăl tău se ducea la dl. Roman să îl ,,roage" ceva. Evident, nu se ducea cu mâna goala, aşa că era ajutat, se jongla cu hârtiile şi se găseau 2 gheuri pe undeva. Şi aşa mai făceau şi alţii, aşa funcţiona trocul... chestia e că tot ce se dădea, practic, se fura din întreprinderi şi se ascundea în hârtii dacă era nevoie. Nu dădeai şpagă carnea cumpărată de tine dacă erai şef de alimentară, de exemplu. O dădeai pe aia din depozit.

Vagoane erau, dar în loc să fie utilizate corespunzător, se utilizau pe bază de cumetrii între directori diverselor instituţii. În plus, exista şi tâmpenia aia de decret care interzicea transportul rutier, practic pentru câteva tone de marfă trebuia să aştepţi vagon să încarci/descarci în/din el, deşi era total nerentabil modul ăsta de lucru, nu mai zic că SNCFR lucra după instrucţii de la 1900 toamna, deci musai echipă completă pe locomotivă, partidă de manevră, RT tranzit cât mai dese, staţiile de pe liniile ,,ne-magistrale" aveau toate posturile de acar, semnal, barieră acoperite 24/24h, 7/7zile şi aşa mai departe.
În plus, vagoanele aveau ciclul de reparaţii stabilit prin ordin de ministru (din păcate şi acum îl au, sper să apuc să abrog porcăria aia), ca să lucreze şi uzinele de reparaţii 24/24h, 7/7 zile, că de aia aveai liceu cu profil feroviar lângă toate... toţi absolvenţii trebuiau musai să aibă de muncă fix pe specializarea de pe diplomă, nu conta că au încheiat cu 5,01 sau cu 9,99. Cine a locuit pe lângă o astfel de uzină, ştie care era activitatea lor preponderentă - închis balcoane cu geamuri cu cheder de vagon şi construit diverse hardughii prin/pe lângă case/blocuri (cutii de scule, fişete metalice, iar după '89 direct chioşcurile ,,privatizaţilor"), ăia mai deştepţi se ocupau şi de instalaţii electrice sau de apă. Activităţile astea în mod sigur se remunerau în bani sau în natură şi se făceau în timpul programului de lucru. Cu un asemenea chef de muncă, evident că nu era simplu să nu fie vagoane suficiente disponibile, nici la marfă, nici la călători. Da' cum nu aveai alternativă, asta era, că oricum timpul trece, leafa merge şi noi ne facem că muncim, ei se fac că ne plătesc.

N-am trăit suficient în vremea aia să stau eu la cozi, dar mi-am întrebat părinţii... la Bucureşti nu au fost cartele (cel puţin în Drumul Taberei sigur nu), că oricum de prin '86 - '87 încolo nu prea mai găseai nimic, când vedeai o coadă, te aşezai la ea fără ca măcar să ştii la ce e, că însemna că cineva auzise că ,,se dă" ceva, şi dacă vedeai 2 oameni la uşa alimentarei (uşa din spate, că pe uşa din faţă în 99% din timp scria ,,inventar"), imediat te puneai după ei. În '89 în toamnă nici cu coada nu mai găseai mai nimic, cel mult o pâine dacă erai pe fază când venea maşina (dacă venea). Ajunseseră unii vecini să crească pui în balcon (am avut şi noi), unii mai îndrăzneţi ţineau porcul în baie (dacă aveau rude la ţară sau pile la vreun Gostat să ia pe sub mână un purcel să-l crească).
Şi erau şi multe alte lipsuri, curentul ,,se lua" pe la 8 seara, dar uneori se lua şi mai devreme... prin urmare maică'mea lăsa căruciorul la o vecină de la parter (că de pa casa scării se fura în câteva minute), mă urca pe mine (bebeluş) până la 8 şi apoi se ducea după cărucior. Pe scări, cu liftul nu mergea nimeni, că dacă se oprea curentul făceai noaptea în lift (măcar noi l-am avut, alte blocuri cu 10 etaje au fost date în folosinţă înainte să fie montat liftul, dar blocul nostru e din 1975, deci înainte de epoca economiei, avem chiar 2 lifturi). Mă rog, am auzit destule ,,poveşti" din epoca aia care să mă facă să nu îmi doresc comunism.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20625
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25565
Data de inscriere : 17/08/2011

402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu   402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Icon_minitimeVin 6 Mai - 0:31

Vitosa a scris:
Laude marca PSD. Fă un drum la Halmeu sau Vicșani apoi spune aici pe forum starea liniilor, ce lucrări au avut loc, etc. Sau în Port la Constanța. Eu zic să nu mai fi atât de naiv să crezi în basmele lor.
Tot pentru 10 km/h ca pe linia largă din Galaţi? Că acolo aşa scrie în caietul de sarcini, că se redeschide linia pentru circulaţia cu viteza de 10 km/h, dar se menţionează că viteza proiectată e de 30 km/h.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 574
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2499
Data de inscriere : 30/08/2019

402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu   402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Icon_minitimeVin 22 Iul - 10:29

Sus In jos
SMDS

SMDS


Numarul mesajelor : 574
Varsta : 30
Localizare : Cluj Napoca
Reputatie : 2499
Data de inscriere : 30/08/2019

402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu   402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Icon_minitimeJoi 16 Noi - 12:44

Sus In jos
Continut sponsorizat





402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Empty
MesajSubiect: Re: 402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu   402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu - Pagina 6 Icon_minitime

Sus In jos
 
402 : Oradea - Carei - Satu Mare - Halmeu
Sus 
Pagina 6 din 6Mergi la pagina : Înapoi  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Subiecte similare
-
» Excursie feroviara Oradea - Satu Mare - Sarmasag - Marghita - Oradea
» 415 : Satu Mare - Ardud - Şomcuta Mare şi General Avramescu - Ardud
» dfdggg
» M 400 : Brasov - Miercurea Ciuc - Deda - Baia Mare - Satu Mare
» IR1944/45 Satu M-Baia M./Tg Mures-M.Ciuc-Brasov-Buc. Baneasa-Mangalia

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: MAGISTRALELE DIN ROMANIA :: M 400-
Mergi direct la: