Nu spune dacă se vor ieftini când se termină de modernizat toată reţeaua sau doar coridoarele...
Se ieftineste doar in masura in care operatorii feroviari isi dau interesul sa atraga calatorul spre tren in detrimentul autobuzului sau a masinii personale. Grecia de exemplu are o infrastructura feroviara de baza o.k. si nu a reusit acest lucru datorita organizarii foarte bune a transportului auto dar si a apetitului catre alte forme de transport aici incluzand si motoretele, scuterele si alte dracii.
Acum grecii au preturi foarte mari la tren, printre cele mai mari din Europa iar puterea de cumparare foarte scazuta, nu cu mult peste Romania de exemplu. Si cum noi suntem bolnavi de balcanism s-ar putea sa ramanem doar cu o infrastructura folosita pentru marfa si eventual pentru trenuri de distanta iar transportul local sau regional feroviar, de baza in alte state, va trebui sa fie subventionat masiv pentru a mai putea.
Sanse sunt in acest sens mai ales cand linia se afla pe mana privatului.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mar 08 Oct 2013, 12:03
Adica se ieftineste impropiu spus daca trenul va face mai putin timp din punctul A in punctul B inseamna un TUI mai mic nu cred ca se va ieftini TUIul
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mar 08 Oct 2013, 12:06
MT propune aprobarea actelor adiţionale în transportul feroviar de călători 04/10/2013 CFR Calatori_IMG_0778Ministerul Transporturilor supune spre aprobare, Guvernului României, propunerea de act normativ pentru aprobarea actelor adiţionale nr. 2 pe anul 2013 la contractele de servicii publice în transportul feroviar de călători pentru perioada 2012-2015. „Totodată, prezentul proiect de act normativ ţine cont de intrarea în vigoare a OG nr. 17/2013 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2013”, se arată în expunerea de motive formulată de către Ministerul Transporturilor. „Noile valori ale compensaţiei unitare care ţin cont de rectificarea bugetară din luna august 2013 înregistrează scăderi semnificative pentru indicatorul călători-km şi o uşoară creştere pentru indicatorul tren-km”, se mai arată de asemenea în expunerea de motive. Astfel, au fost supuse aprobării actele adiţionale pentru companiile CFR Călători, Regiotrans, Transferoviar Călători şi Regional. Astfel, valorile compensaţiei acordate sunt de 28,317 lei pe mia de călători-km şi 16,31 lei pe tren-km pentru trenurile Interregio şi de 113,271 lei pe mia de călători-km şi 16,31 lei pe tren-km pentru trenurile Regio. Pentru anul 2013 pachetul minim social în transportul feroviar de călători cuprinde doar trenurile Interregio şi Regio, astfel, compensaţia acordată pentru pachetul minim social aprobat în transportul feroviar de călători se distribuie 20% în funcţie de indicatorul călători-km şi 80% în funcţie de indicatorul tren-km. Valoarea aferentă indicatorului călători-km se acordă în proporţie de 20% pentru trenurile Interregio şi în proporţie de 80% pentru trenurile Regio. Propunerea de act normativ a fost publicată la 2 octombrie şi se află în dezbatere publică până la data de 13 octombrie. Detalii suplimentare sunt disponibile accesând http://www.mt.ro/transparenta/2013/octombrie/1_01.10.html
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6737 Data de inscriere : 05/10/2012
Subiect: Re: Revista presei Mar 08 Oct 2013, 13:21
Se ieftineste ca afara la trenurile de rang superior si se scumpeste tot ca afara la cele de rang inferior, adica alea care oricum sunt folosite in procent mare de abonati.
Daca acum un drum cu trenul Bucuresti-Constanta este cam 60 RON (13E) pe viitor o sa fie 9E dar numai daca va exista cerere si trenuri pline.
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11656 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: Revista presei Mar 08 Oct 2013, 17:22
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: Revista presei Mier 09 Oct 2013, 12:31
Altii au putut sa faca ceva bun noi nu le privatizam pentru fier vechi iar ce e profitabil le vindem strainilor sa faca profit pentru ei.Probabil CFR Marfa va devenii un succes la fel cum a devenit si EP partea de constructie si reparatii marca Gruia Stoica
Poate il ajuta cu ceva
Andrey_tm Moderator si Regizorul anului
Numarul mesajelor : 5864 Reputatie : 11656 Data de inscriere : 08/09/2011
Subiect: Re: Revista presei Joi 10 Oct 2013, 19:02
Germania a întâmpinat până de *urând dificultăţi din partea ecologiştilor, care considerau trenurile prea nocive, însă în prezent dezvoltă rapid liniile de mare viteză, datorită utilităţii ridicate a trenurilor.
19jimmy84 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3168 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8565 Data de inscriere : 05/06/2010
Subiect: Re: Revista presei Vin 11 Oct 2013, 12:42