|
| Poduri CF din România | |
|
+84ravers75 mircea.predoni Rarau baiazid ets2oltromânia mielutu zburator dan tm alex_trs ALEXCFR calatorprinromania spiderpc tcm c o r v i n feroviar Cont.dezactivat Balto kasapis2007 Simply18 Bobby_TM tiberiu.orza Sergiu rmn Katalin4653 Cont dezactivat Giuseppe ATM Adirmvl iuli.hard Andrey_tm NicuS Goanga popovici daniel_c Luna IonutChircu Dr2005 electrica912 AndiCFR nenuandrei Marius nico2001 Teodor DUAL bostanescu gigel redeme cata 060-EA078 brandiburu Mircea Hirjau danlascau Semafor buldozer2 riciu Vitosa Lafont VladH Adrian78 Nesebar mihai_cfr_bacau Amiralul Stefan dan ciprian TVlad membru inactiv Traveller didi bogdan srl IonutCFR2009 Norbi sorinucu marius_catalin84 Caravelle_Zg stegaru vrabieionut Ionutz AMX 97-0548-4 Vlad zenox4500 Codrut1985 cortexedge nexxus COSTACHE MIHAIL myster2008 DonVILLy Lde 2100 88 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Luna
Numarul mesajelor : 3274 Reputatie : 8300 Data de inscriere : 18/03/2011
| Subiect: Re: Poduri CF din România Sam 21 Apr 2012, 00:20 | |
| @Marius 926 Ajunge si atat, oricum e viteza mare. Si poate/sper ca pe viitor sa fie 160 km/ora.
@Teodor Esti sigur ca nu poate deraia de la o bicicleta ? Acum mai multi ani am auzit de un tren deraiat de la doar un surub (mai gros e drept). Eu cred ca e o sansa de 5 % sa deraieze de la un obstacol metalic mic/subtire. Tiru e una, dar asa daca e sa o luam si cu pietrele, sunt mult mai mici decat tiru, totusi insa a oprit sa le dea jos si totusi cred ca era ceva pericol sa treaca in viteza pe linie si sa fie pietre. (nota: ce zic mai sus sunt simple presupuneri, nu ma pricep/nu am studii sau cunostinte in domeniu) |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Poduri CF din România Sam 21 Apr 2012, 14:09 | |
| @Luna : toate cele 4 poduri (ramif pajura, complex flora inainte de gara baneasa, cel de dupa gara baneasa si cel de la herastrau, ultimile doua constructii noi) sunt apte din constructie maxim 120 km/h. Reabilitarea Curtici-Constanta nu inseamna toata distanta si peste toate podurile chiar daca sunt constructii noi viteze la trenurile de calatori de 160 km/h, vor fi portiuni pe acest coridor, acolo unde relieful permite asa ceva. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Poduri CF din România Sam 21 Apr 2012, 18:05 | |
| Off-topic: dacă bagi şurubul între şină şi contraşină s-ar putea ca roata să-l escaladeze şi să deraieze. S-a întâmplat asta la tramvaie cu şuruburi puse în canalul şinei. Însă dacă îl pui fix pe şină, roata o să ţi-l dea la o parte. _________________ :TTT:
|
| | | Teodor
Numarul mesajelor : 3305 Reputatie : 8442 Data de inscriere : 18/04/2011
| Subiect: Re: Poduri CF din România Sam 21 Apr 2012, 18:57 | |
| OffTopic : Tramvaiele sunt si mai usoare. Nici eu nu prea ma pricep, dar doar incerc sa gandesc putin logic, adica sa spunem ca trece o EA ( presupun ca are 70 de tone, habar nu am ), acea bicicleta nu poate fi din otel, adica trecand toate acele tone peste acel fier din care este confectionat cadrul bicicletei, presupun ca o " feliaza ". Legat de suruburi, daca il pui cum ai spus tu Dr2005, ai avea ceva sanse, dar daca il pui pe sina il face foita, lucru incercat de un prieten. ( ma trezesc vazandu-l ca pune un surub de vreo 6, 7 cm pe calea ferata, iar Desiro era la 100 m ) Ma rog, o parta a fost rupta, iar o parte aplatizata, bineinteles ca a ramas si un semn pe sina. @ Multumesc Marius, chiar nu stiam.
Ultima editare efectuata de catre Teodor in Sam 21 Apr 2012, 19:01, editata de 1 ori |
| | | Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Poduri CF din România Sam 21 Apr 2012, 18:59 | |
| @Teodor : off topic : o EA are 126 T |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Poduri CF din România Lun 23 Apr 2012, 09:33 | |
| De ce s-a construit podul rutier peste Arges ( cel de linga cel feroviar) in solutie constructiva ca unul feroviar? |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Poduri CF din România Lun 28 Mai 2012, 14:16 | |
| - dan tm a scris:
- De ce s-a construit podul rutier peste Arges ( cel de linga cel feroviar) in solutie constructiva ca unul feroviar?
Nu neaparat podurile metalice sunt doar feroviare. Probabil s-a ales aceasta solutie din considerente economice (existau grinzile cu zabrele in apropiere). Prin tara am mai intalnit mai multe poduri rurtiere metalice (doua exemple ce imi vin in minte,in Banat- in zona centrala a oraselor Resita si Lugoj). Iar in legatura cu afirmatia unor colegi mai tineri ca acest pod ar fi grosolan - le pot spune ca un pod rutier sau feroviar se calculeaza inainte de a fi construit, in functie de deschidere , de trafic si de materialele din care e construit. Acele grinzi cu zabrele- asa sunt numite de -rezistenta materialelor - au niste calcule foarte laborioase- si nu multi dintre studenti trec din prima, examenele la aceasta materie. Podul feroviar alaturat este mai fin, dar constructia are forma de cadru inchis ceea ce il face sa aiba o rezistenta mai mare, cu grinzi mai subtiri. Toate acele elemente metalice care fac deliciul acestor - lucrari de arta - sunt calculate si verificate de mai multi ingineri proiectanti. Sigur ca acum exista si variante de calcul mai rapide cu ajutorul calculatorului dar care totusi au nevoie de ore bune de lucru. :shock:
Ultima editare efectuata de catre Semafor in Lun 28 Mai 2012, 14:21, editata de 1 ori |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010
| | | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Poduri CF din România Lun 28 Mai 2012, 14:28 | |
| Grinzile cu zabrele se calculeaza la mecanica si apoi la statica.RM ul se ocupa de eforturi,tensiuni(sudura,imbinari cu nit/bulon, simplificate). Daca e un pod metalic nu e neaparat CF .. exista in tara asta duium de poduri metalice si pentru auto. Si nu in ultimul rand podurile cu zabrele permit deschideri foarte mari intre culee si eventualele pile.Daca vrei sa construiesti un pod din beton , pentru deschideri mari nu ai alte sanse decat cu precomprimare sau postcomprimare a grinzilor podului respectiv.Si la pre si post-compr exista niste criterii si reguli.Se observa numarul pilelor postat de semafor in a 2 a poza,intr un pod de b.a.
Ultima editare efectuata de catre DUAL in Lun 28 Mai 2012, 15:06, editata de 3 ori |
| | | daniel_c
Numarul mesajelor : 475 Reputatie : 5043 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Poduri CF din România Lun 28 Mai 2012, 15:03 | |
| - Marius 926 a scris:
- @Teodor : off topic : o EA are 126 T
impatite la 6 osii |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Poduri CF din România Lun 28 Mai 2012, 16:05 | |
| - Luna a scris:
- @Marius 926 Ajunge si atat, oricum e viteza mare. Si poate/sper ca pe viitor sa fie 160 km/ora.
N-ai ce sa faci cu mai mult de 120 la Herastrau , asa o sa ramana de acum incolo . Varianta cu viteza mai mare va fi viitorul tunel spre Obor si mai departe Gara de Nord |
| | | Goanga V.I.P Member
Numarul mesajelor : 517 Varsta : 30 Localizare : Alba Iulia Reputatie : 6296 Data de inscriere : 08/02/2009
| Subiect: Re: Poduri CF din România Lun 06 Aug 2012, 09:28 | |
| Pod peste raul Ampoi la intrare in Alba Iulia dinspre Teius |
| | | Semafor V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1223 Varsta : 68 Localizare : Pascani( IS) Reputatie : 6796 Data de inscriere : 21/02/2010
| Subiect: Re: Poduri CF din România Dum 09 Sept 2012, 23:52 | |
| Podul de pe linia 502, imediat dupa desprinderea de magistrala 500, la iesirea din Burdujeni, peste apa Sucevei: In fundal - gara Burdujeni |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Poduri CF din România Mier 12 Sept 2012, 13:56 | |
| Podurile de la Putna Seaca in ziua inundatiilor de acum 8 ani. (Pozele nu imi apartin) Podul de pe firul II Pdoul de pe firul I |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Poduri CF din România Mier 12 Sept 2012, 17:41 | |
| parca in 2005 a fost nebunia |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Poduri CF din România | |
| |
| | | | Poduri CF din România | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |