|
| Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu | |
|
+6razvystefan cristi CFR DonVILLy Ionutz tudor_vl myster2008 10 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7075 Data de inscriere : 15/08/2008
| Subiect: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Vin 29 Aug 2008, 17:55 | |
| Imediat vine si reportajul.......... |
| | | myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7075 Data de inscriere : 15/08/2008
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Vin 29 Aug 2008, 18:54 | |
| Avand un pic timp liber si terminand lucrul mai devreme in Deva am luat traseul fostei linii Deva-Brad.. Primul care imi apare in cale este podul peste raul Mures... ~~~~~~~ Ajung in dreptul unde calea ferata trece peste DN Deva-Oradea... Urc pe terasament si ma indrept spre podul peste Mures... ~~~~~~ ~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ Desi tabla ne interzice accesul, podul este folosit in fiecare zi de catre locuitorii localitatii Mintia... Ma indrept catre Paulis..si ajung in gara..... ~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~ Din cate am aflat de la localnici linia inca este folosita pana la Chiscadaga de fabrica de ciment..... Dupa Chiscadaga linia se indeparteaza de sosea..urmeaza cateva viaducte.... ~~~~~~~ ~~~~~~~ ~~~~~~~~ ~~~~~~~~ Dupa ce ma pierd printre dealuri pe un drum judetean ajung in final in localitatea Valisoara si ma indrept catre gara.... Ajung sus in gara si ma intampina imagini dezolante ....iata-le... ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~ In departare se vede viaductul Valisoara...ma indrept spre el... Cand ajung langa el pare mult mai mare.... ~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~ Incep sa escaladez dealul si sa ajung sus pe viaduct.... Sus, terasamentul este gol, fara sine sau traverse..... ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~ Cateva urme uitate de timp.... ~~~~~~~~~~~~~ Ma apropii de viaduct.... ~~~~~~~~~~~~ ~~~~~~~~~~~~ O ultima poza de pe viaduct.... Pozele de la viaductul Luncoiu vin mai tarziu.... |
| | | myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7075 Data de inscriere : 15/08/2008
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Sam 30 Aug 2008, 10:22 | |
| Un articol interesant despre Deva-Brad din data 22.06.2007, sursa ataconline.ro:
Calea ferată Deva-Brad, pentru a cărei dare în folosinţă s-au cheltuit înainte de 1989 peste 40 de miliarde de lei, urmează să fie dezmembrată aproape în totalitate şi vândută la fier vechi. Lungimea căii ferate este de 28 de kilometri, 17 dintre aceştia urmând să fie dezmembraţi. Deşi nimeni nu are curajul să ia atitudine publică şi să se opună vehement acestei vânzări, există voci care susţin că vânzarea acestui tronson este ilegală. SC DIART TRADE SRL din Constanţa a cumpărat acest tronson la licitaţie, cu nerespectarea Legii 213/1998, privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia. Ca urmare, firma a devenit proprietara tronsonului menţionat, iar banii investiţi de statul român se pierd.
Procedurile de demolare urmează să înceapă în curând. Linia, construită după 1940 de către evrei, pe care odată circula vestita mocăniţă va fi tranşată cu cruzime şi vândută la valoarea unui material feros vechi. SC DIART TRADE SRL, din Constanţa, a cumpărat acest tronson la licitaţie, deşi Legea 213 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia arată clar, în articolul 11 că: „Bunurile din domeniul public (printre care, potrivit legii, se numără şi infrastructura căilor ferate, inclusiv tunelele şi lucrările de artă) sunt inalienabile şi imprescriptibile după cum urmează: nu pot fi înstrăinate; ele pot fi date numai în administrare, concesionate sau închiriate, în condiţiile legii; nu pot fi supuse executării silite şi asupra lor nu se pot constitui garanţii reale; nu pot fi dobândite de către alte persoane prin uzucapiune sau prin efectul posesiei de bună-credinţă asupra bunurilor mobile. Actele juridice încheiate cu încălcarea prevederilor... privind regimul juridic al bunurilor din domeniul public sunt lovite de nulitate absolută“.
O poveste complicată Această lege, a fost, potrivit reprezentanţilor Societăţii de Administrare a Activelor Feroviare (SAAF) Timişoara şi Poliţiei TF Hunedoara, încălcată. Mecanismul pe care s-a mers a fost unul destul de simplu şi des folosit. Astfel, CFR-ul a avut o datorie de 94 de miliarde de lei vechi către SC Tunele SA Braşov.
Aceasta din urmă a acţionat în instanţă CFR-ul pentru recuperarea datoriei, câştigând în urma procesului, în contul banilor, această linie ferată. Hotărârea nu a fost, la momentul respectiv, contestată în instanţă, motiv pentru care Tunele Braşov a scos la licitaţie linia ferată Deva-Brad. Firma a a d u s un executor judecătoresc din judeţul Gorj pentru a face executarea silită. La licitaţie s-au prezentat trei firme, câştigătoarea fiind SC DIART TRADE SRL, din Constanţa, firmă ce are ca obiect principal de activitate colectarea fierului vechi.
Linia ferată, subevaluată Şeful SAAF Timişoara, inginerul Lucian Răfan, susţine că linia a fost subevaluată la şapte miliarde de lei vechi, deşi ea valorează 100 de miliarde de lei. „Concret, e vorba despre o investiţie mare ce se duce pe apa sâmbetei“, a mai spus şeful SAAF, referindu-se la investiţia de peste 40 de miliarde de lei vechi făcută. Mai mult, Răfanu a spus că linia ar fi putut fi repusă în funcţiune, dacă se investea o sumă mică de bani.
Şeful SAAF susţine că situaţia este una deosebit de gravă. „A fost adus un executor dintr-un alt judeţ, care nu a cerut niciun fel de acte. Există un raport de expertiză care dovedeşte c ă datoria respectivă a fost achitată. Nu a întrebat nimeni în ce situaţie se află debitul, cum se vor achita banii către Tunelul Braşov..“.
Răfanu a adăugat că SAAF Timişoara a încercat să oprească această ilegalitate, dar toată documentaţ ia a fost făcută de către SAAF Bucureşti.
Potrivit specialiştilor, dacă linia va fi demontată, refacerea ei ar fi imposibilă, chiar dacă anchetatorii ar decide că executarea silită a acesteia s-a făcut ilegal.
Şi asta pentru că în prezent montarea unui kilometru de linie ferată costă patru miliarde de lei noi. Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat că, în urmă cu trei ani de zile, a fost încheiată o convenţie (nr. 215 din 23.04.2004), între directorii de la Tunele Braşov şi SAAF Bucureşti, de actualizare a creanţei de 94 de miliarde, ajungându-se astfel la 162 de miliarde. Aceleaşi surse susţin că „cei de sus“ au tăcut intenţionat şi au lăsat lucrurile să meargă mai departe, deşi era normal ca sentinţa de recunoaş tere a datoriei, care a fost dată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, să fie dată abia după ce anchetatorii (Poliţia şi DNA) ar fi ajuns la un rezultat în acest caz.
„E a mea, fac ce vreau“ În replică, reprezentantul SC DIART TRADE SRL, Gheorghe Şerbea, a declarat că firma are o hotărâre judecătorească şi o factură, pe baza cărora are dreptul de a face ce vrea cu calea ferată.
„Firma pe care o reprezint a plătit pentru asta, nu s-au dat bani să ne uităm la ea. Jumătate din ea e furată, sunt alunecări de teren... Acum stăm să o păzim, să nu vină hoţii. înainte furau de la stat, acum fură de la noi“, a mai spus Şerbea.
Există o soluţie... Subcomisarul Ioan Balaş, de la Poliţia TF Hunedoara, unul dintre anchetatorii care se ocupă de acest caz, ne-a precizat că singura soluţie ar fi ca SAAF Bucureşti să solicite suspendarea executării.
„Cercetările în acest caz sunt în desfăşurare, existând un dosar la Curtea de Apel Alba, pe care l-am depus personal. Singura soluţie de ieşire din această situaţie ar fi ca SAAF Bucureşti să solicite suspendarea executării“, a menţionat Balaş.
Linia a fost construită iniţial după 1940. Apoi s-a reconstituit şi a fost pusă în funcţiune prin anii 80. Alunecările de teren au schimbat pentru o bună perioadă de timp planurile CFR-ului de atunci, dar până la urmă s-a refăcut şi s-a consolidat terasamentul, linia fiind repusă în funcţiune. Linia a fost închisă definitiv în anul 1996. Motivul? „Lipsă de rentabilitate“. |
| | | myster2008 Administrator
Numarul mesajelor : 1387 Varsta : 42 Localizare : Roquetas de Mar , Almeria , Spania Reputatie : 7075 Data de inscriere : 15/08/2008
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Sam 30 Aug 2008, 10:23 | |
| Iata si pozele de la viaductul Luncoiu...o adevarata opera de arta... x x x x x
Ultima editare efectuata de catre myster2008 in Joi 16 Oct 2008, 20:37, editata de 2 ori |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Sam 27 Sept 2008, 16:57 | |
| Viaductul Luncoiu putin mai incolo e altul avind aceeasi solutie constructiva insa nu e in curba contracurba. S-ar parea ca am fost ultimul pasionat care am pozat sine pe aceasta linie. Articolul e aici, inclusiv o poza cu viaductul in burta de peste de la Valisoara. Inainte am fost pe jos de la viaductul Luncoiu pina la Brad dar reportajul s-a pierdut, apoi nu am gasit niciodata pe nimeni care sa vina pe jos pe toata linia.Asa incit acum nu mai avem linie pe care sa mergem. Asa se scrie istoria transporturilor, linie inceputa de nemti, continuata si terminata de clasa muncitoare dupa aproximativ 60 de ani si abandonata si apoi demontata de ,,oamenii de afaceri" in mai putin de 10 ani. In mod ciudat nu CFR a demontat linia ci ca de obicei altcineva. http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=3050 |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Lun 13 Oct 2008, 13:52 | |
| In 24-07-2005 am fost cu un prieten pe jos pe aceasta linia de la Viaduct Luncoiu pina la Brad. Reportajul s-a pierdut insa am dat de poze gata postate asa incit o sa incerc sa descriu traseul. Cu scuzele de rigoare ca nu e la inceputul topicului, insa acum cind linia nu mai exista cred ca alaturi de reportajul din link de la Luncoiu la Valisoara, e mai important ca ceva am prin in poze. Am plecat cu sageata pina la Deva si cu autobuzul pina sub viaduct, am urcat si am inceput drumul spre Brad. (Linia Deva -Brad dupa viaductul Luncoiu. Portiunile cu vegetatie alterneaza cu cele fara) (spre Brad) (Am intilnit 3 ruine.Oamenii intilniti mi-au spus ca e fosta statie Valea Florilor.Nimeni nu a mai stiut care din cele 3 a fost statia si care cantoanele.Acesta e pe stinga spre Brad) (Cred ca aceasta a fost statia Valea Florilor) (ultimul canton Valea Florilor) (bariera pe linia Deva -Brad) (bariera.In cabina locuieste cineva, din acest punct linia coboara foarte vizibil) (am intilnit catargul unui fost semnal luminos) (peronul si cantonul fostei halte Orasul Nou.cantonul e locuit dupa trecerea la nivel linia intra pe str I.Creanga prin fata liceului Avram Iancu ) (strada Ion Creanga, linia Deva -Brad) (semnal de intrare in Brad, din directia Deva) (Intrarea in Brad din directia Deva.Exista si o traversare a liniei inguste de Criscior care este dupa gard) (intrarea in Brad din directia Deva) Liniile din dreapta imaginii sint niste trageri de marfa, una din ele ducea la un cintar, probabil vagoanele erau manevrate cu un troliu (linia spre cintar) (linia spre cintar avea pe mijloc aceasta rola.Dupa gramada de moloz e un piriu, podul lipseste, in dreapta peste sosea si paralel cu ea e linia CFI spre Criscior, la capatul liniei de la cintar e troliul cu care cred ca erau trase vagoanele) (linia cintarului dupa piriu) (Troliu) in paranteza am copia explicatiile din galeria foto. Sper sa va placa. |
| | | tudor_vl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 447 Varsta : 34 Localizare : Cluj-Napoca Reputatie : 6292 Data de inscriere : 04/05/2009
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Lun 04 Mai 2009, 21:24 | |
| Foarte fain reportajul. Felicitari. Aici se poate vedea inca o victima a nepasarii guvernantilor de dupa '89. Chiar daca nu prea este rentabil acest tronson, ar merita sa fie refacut macar pentru frumusetea peisajelor. |
| | | Ionutz Moderator
Numarul mesajelor : 1493 Localizare : Baia Mare Reputatie : 7936 Data de inscriere : 16/04/2009
| | | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Mier 13 Mai 2009, 08:28 | |
| Acum gata, liniile sint scoase, viaductele metalice sint topite, poate doar sa ne adunam si sa mergem pe jos pe terasament.
la ce se aude prin tirg, vor fi multe astfel de terasamente in viitor. |
| | | DonVILLy
Numarul mesajelor : 121 Varsta : 37 Localizare : Tirgu-Mures Reputatie : 5919 Data de inscriere : 24/01/2009
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Mier 13 Mai 2009, 12:19 | |
| - dan tm a scris:
- Acum gata, liniile sint scoase, viaductele metalice sint topite, poate doar sa ne adunam si sa mergem pe jos pe terasament.
la ce se aude prin tirg, vor fi multe astfel de terasamente in viitor. Din pacate mult prea multe . |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Joi 14 Mai 2009, 12:37 | |
| Linia ar fi fost rentabila daca se realiza proiectul de conectare cu linia 314. Oradea - Baile Felix - Holod - Vascau - Varfurile - Brad - Deva. Apoi se continua Deva - Sibiu - Ramnicu Valcea - Valcele - Bucuresti.
Era vorba ca se va construi o linie de mocanita pe vechiul terasament pana intr-un anumit punct. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Vin 15 Mai 2009, 10:03 | |
| Cristi, linia s-a inchis din cauza alunecarii de teren ca si linia de la Holod. Nu cred ca executarea ei s-a inceput cu gindul de a o conecta la Vascau. Oricum ar fi putut sa fie o varianta de degrevare a liniei 200. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Vin 15 Mai 2009, 16:04 | |
| Ba da facea parte din planul de conectari, chiar si la liceul CFR este o harta pe care sunt trecute cererile de conectari , pe ea apare si acel tronson Vascau-Varfurile. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | razvystefan
Numarul mesajelor : 6 Reputatie : 5652 Data de inscriere : 08/06/2009
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Joi 11 Iun 2009, 23:29 | |
| Dane, cu mine ai mers acolo...si cu putin noroc, cred ca o sa revin eu cu poze, mai am ceva pe un cd care sta aruncat pe undeva. Sper sa il gasesc. Nu te-am crezut atunci cand mi-ai spus ca poate e ultima oara cand vedem linii pe acolo si imi pare rau ca nu am facut tot traseul pe jos. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu Vin 12 Iun 2009, 08:23 | |
| Nu e tirziu sa mergem pe terasament, dar e mult mai greu, pentru ca vegetatia isi ia dreptul. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu | |
| |
| | | | Deva - Valisoara, viaductul Luncoiu | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |