|
| 314B : Holod - Vascau | |
|
+34marius664 Vitosa kristi kkk Adrian78 Adirmvl tcm Dr2005 Costin.B Jhonyla pisti91 vatmanul Teodor Razvan Tudor AndiCFR dan tm Andrey_tm Lumunita Stana liviulav33 sytrus frank81 19Railfan95 halmarius DUAL discoid21 IonutCFR2009 Nesebar cristi CFR jionutz cristi ar srazvi Gabry Gabriel MariusM Lde 2100 myster2008 38 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14503 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Joi 01 Oct 2020, 00:07 | |
| https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/culturi-de-bostani-pe-calea-ferata-oradea-vascau-2927752/ |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9706 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Joi 01 Oct 2020, 00:24 | |
| Pai da, ca HG 643/2011 este optionala, pentru ce mai emit HG daca oricum nu se respecta ! _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6912 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Joi 01 Oct 2020, 03:10 | |
| Pana la urma linia este utila in continuare ... |
| | | mihaim053750
Numarul mesajelor : 3 Localizare : Stei Reputatie : 1419 Data de inscriere : 07/01/2021
| Subiect: 314B: Holod - Vascau Mar 02 Feb 2021, 11:35 | |
| https://www.bihon.ro/stirile-judetului-bihor/cauta-sprijin-la-prefectura-si-cj-pentru-linia-ciumeghiu-holod-vascau-3627044/ |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4462 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Lun 19 Apr 2021, 23:25 | |
| Se doreste desfiintarea portiunii Sudrigiu-Vascau. Felicitari CFR Infrastructura pentru aceasta masura , in loc sa modernizeze linia si felicitari CFR-ului pentru ca refuza sa bage niste trenuri la ore decente. Presupun ca vreun politician doreste sa se imobgateasca prin vanzarea caii ferate catre firma de fier vechi pe care o detine. https://infooradea.ro/cfr-infrastructura-vrea-sa-desfiinteze-linia-de-cale-ferata-sudrigiu-stei-vascau-deputatul-janos-kiss-este-inacceptabil-ma-voi-implica-pentru-a-gasi-o-solutie/?fbclid=IwAR19fU0-ikxQr29yJj32zbvMrDWun5yUjl-m9AS0d7bUCdiSbIYHI5zlWAI - InfoOradea a scris:
- CFR Infrastructura vrea sa desfiinteze linia de cale ferata Sudrigiu-Stei-Vascau. Deputatul Janos Kiss: Este inacceptabil, ma voi implica pentru a gasi o solutie
Primarul orasului Stei trage un semnal de alarma cu privire la linia de cale ferata pe ruta Sudrigiu-Vascau, ce urmeaza sa fie desfiintata, la propunerea C.F.R. Infrastructura.
“În urma vizitei în teren efectuată de către o comisie din partea C.F.R. Infrastructura, care a avut loc în data de 11.03.2021, acestia au propus, prin Procesul-verbal întocmit la fața locului, desfințarea și valorificarea liniei de cale ferată situată pe ruta Sudrigiu-Vașcău, precum și desfințarea și valorificarea clădirii în care a funcționat Halta Ștei, datorită ineficienței acestora, propunere urmând a fi înaintată Ministerului Infrastructurii și Comunicațiilor spre avizare și ulterior Guvernului României pentru a se lua o decizie finală în acest sens.” sustine Iulain Balaj, primarul orasului Stei.
Primarul Steiului a trimis o solicitare de sprijin catre Prefectura Bihor, in care arata necesitatea pastrarii si repunerii in functiune a acestei linii de cale ferata, importanta ei economica si strategica pentru dezvoltarea zonei.
Pe raza orașului Ștei își desfășoară activitatea mai multe platforme industriale (European Food, Hiperion, Compania Națională a Uraniului, S.C. Băița S.A., Corsar Gaz – totalizând un număr de peste 2000 de angajați), care au folosit în trecut această modalitate de transport și doresc în continuare să beneficieze de pe urma acestei facilități, dar datorită problemelor financiare cu care s-au confruntat în această perioadă cauzate în primul rând de către pandemia de COVID-19, activitatea le-a fost mult diminuată, urmând ca odată cu reintrarea în normalitate, utilizarea ca miljloc de transport a căii ferate să redevină o prioritate;
Totodata se află în curs de realizare Parcul Industrial al orașului Ștei, care are un număr de 22 de loturi disponibile, iar posibilitatea ca firmele care își vor desfășura activitatea în incinta Parcului să poată beneficia de transport feroviar pentru mărfuri și personae, reprezintă un aspect esențial pe care acestea se bazează, atât datoiră siguranței cât mai ales datorită eficienței economice.
Acesta a mai subliniat ca linia de cale ferată, a fost folosită, de-a lungul anilor, de către elevii care studiază în orașul nostrum, precum și de către muncitorii de pe platformele industriale din oraș, ca mijloc sigur și eficient de transport, iar în continuare se dorește continuarea și sprijinirea acestui gen de navetă, care de cele mai multe ori se face din localități aflate la o distanță de peste 60 km. depărtare, respectiv: Salonta, Holod, Tinca.
Construirea acestei linii de cale ferată a început în anul 1884, iar darea în folosiță a rutei Oradea-Beiuș-Vașcău a avut loc în anul 1887, traseul având o lungime de 116,70 km.
Deputatul PNL, Janos Kiss a declarat pentru InfoOradea ca: “Voi trimite o interpelare ministrilor de resort, pentru a-i determina sa regandeasca utilitatea acestei linii de cale ferata, in contextul in care Zona Sudrigiu-Stei-Vascau este intr-o continua dezvoltare economica, iar mobilitatea urbana este in crestere. Este inacceptabil, ca o linie de cale ferata, gandita ca o linie de interes strategic, dar si un adevarat monument istoric sa fie distrusa, iar oamenii din zona sa fie lasati de izbeliste de catre autoritatile centrale. Ma voi implica serios si impreuna cu autoritatile locale si judetene, vom gasi solutiile necesare pentru pastrarea acestei linii de cale ferata“ |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Mar 20 Apr 2021, 00:20 | |
| Liniştiţi-vă, oameni buni, că nu doreşte nimeni nicio desfiinţare. Doar se pun tunurile PNL/UDMR pe USR cu orice ocazie şi cam atât. E vorba de nişte instalaţii de centralizare, care oricum sunt în mare parte nefuncţionale încă dinaintea închirierii liniei, dar mai apar pe inventar pe la CFR. Ca să desfiinţezi o linie curentă, ai nevoie de HG şi nu există aşa ceva nici măcar la stadiul de idee. De fapt şi pentru fiarele alea identificate în teren pe acolo o să trebuiască HG. _________________ :TTT:
|
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4462 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Mar 20 Apr 2021, 00:42 | |
| Din articol asa se intelege , ca se doreste desfiintarea intregii linii. Pentru 315 s-a dat HG? Dar pentru 314A care si ea dispare incet , sau pentru 219 care nici nu a apucat sa fie data in exploatare? Nu m-ar mira sa fie vanduta la fel si aceasta sectie , peste noapte , ilegal , si nimeni sa "nu stie" nimic , doar primul pas a fost facut , nu mai circula trenuri de calatori si rar merge un marfar la European Drinks. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Mar 20 Apr 2021, 10:11 | |
| Nu ai cum să pleci cu calea ferată după tine peste noapte. Deşi parcă a încercat unul pe Holod - Felix acum câţiva ani. Restul depinde de localnici, dar până şi spre Huşi dacă treci cu drujba şi defrişezi boscheţii de pe linie, poţi să treci cu un tren pe acolo. În plus, înţeleg că pe 314 e trafic de marfă, deci e cam greu să vină unul să fure linia peste noapte.
Linia 219 nu a fost niciodată recepţionată, deci nu ai cum să aprobi desfiinţarea a ceva ce nu s-a finalizat, acolo oficial e şantier. _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13007 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Mar 20 Apr 2021, 11:36 | |
| Marfa este doar din Sudrigiu.
Dar ce idei aiurite au astia de la CFR , de indata sa desfiinteze.
Ma uit aici in Banat, cară astia cu camioanele cereale si ingrasaminte pîna in cîte o gara pe traseu pentru ca la ei liniile sînt închise. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Mar 20 Apr 2021, 11:41 | |
| Probabil niste directori de la CFR SA primesc nizte indemnizatii generoase daca indeplinesc niste planuri si cum din valorificarea fierului iasa bani multi asta e.. |
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4462 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Mar 20 Apr 2021, 11:59 | |
| - Dr2005 a scris:
- Nu ai cum să pleci cu calea ferată după tine peste noapte. Deşi parcă a încercat unul pe Holod - Felix acum câţiva ani.
Restul depinde de localnici, dar până şi spre Huşi dacă treci cu drujba şi defrişezi boscheţii de pe linie, poţi să treci cu un tren pe acolo. În plus, înţeleg că pe 314 e trafic de marfă, deci e cam greu să vină unul să fure linia peste noapte.
Linia 219 nu a fost niciodată recepţionată, deci nu ai cum să aprobi desfiinţarea a ceva ce nu s-a finalizat, acolo oficial e şantier. Cum sa nu? Cititi cazul liniei 315 Rogoz-Dobresti. Recitind articolele , am vazut ca cel care a demontat acea cale ferata dorea desfiintarea intregii linii Oradea-Beius deoarece o "cumparase". Posbil sa fie acelasi personaj. Cum linkurile din topicul 315 nu mai sunt valabile , va las altul despre disparitia acelei linii. https://www.crisana.ro/stiri/actualitate-2/calea-ferata-dintre-dobresti-si-rogoz-taiata-si-vanduta-la-fier-vechi-67290.html Linia 219 este in santier de 30 de ani? Sa fim seriosi... in tot acest timp cineva este platit pentru ceva ce trebuia construit in cateva luni , nu? Bine ca pe alte sectii care au nevoie de modernizare se circula cu limitari peste limitari , pentru ca nu sunt fonduri si pentru statul arunca bani intr-o linie care era finalizata aproape 100% si care a fost demontata pentru ca cineva s-a trezit brusc ca era tipul gresit de sina. Bune glume , am uitat sa rad. Imi pare rau ca dintr-un forum de pasionati de trenuri a ajuns un forum in care se promoveaza distrugerea transportului feroviar. In loc sa ne unim sa nu lasam sa se intample asa ceva , chiar daca este la nivel de zvon , vin unii care spun ca este imposbila desfiintarea cand sunt mult prea multe exemple in tara. Nu stiu daca stiti , un pasionat adevarat a facut o petitie pentru reluarea circulatiei pe ruta Oradea-Ciumeghiu-Vascau. Raspunsul CFR a fost tipic , nu avem trenuri , nu sunt calatori , nu se poate. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Mar 20 Apr 2021, 15:50 | |
| http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/129769 Aici sunt liniile curente propuse pentru casare şi valorificare. Desigur, s-au mai emis HG-uri punctuale pentru diverse alte mizilicuri (linii din staţii, podeţe metalice scoase din cale cu ocazia modernizării, clădiri abandonate ş.a.), pentru că fără HG nu poţi să valorifici nici măcar un şurub. - tcm a scris:
- Linia 219 este in santier de 30 de ani? Sa fim seriosi... in tot acest timp cineva este platit pentru ceva ce trebuia construit in cateva luni , nu? Bine ca pe alte sectii care au nevoie de modernizare se circula cu limitari peste limitari , pentru ca nu sunt fonduri si pentru statul arunca bani intr-o linie care era finalizata aproape 100% si care a fost demontata pentru ca cineva s-a trezit brusc ca era tipul gresit de sina.
Din nou, nu ştiu cine te-a păcălit, dar pe Vâlcele - Rm. Vâlcea sunt alunecări de teren de câteva ori pe an. Şi erau şi pe vremea Tovarăşului, chiar dacă nu erau raportate. În niciun caz linia nu era finalizată aproape 100%, mai ales că după ce au trecut primele trenuri, s-a făcut imediat praf terasamentul pe vreo câteva sute de metri la ieşirea din Tunelul Gibei, ocazie cu care s-a distrus şi clădirea staţiei de acolo. Azi nici nu mai poţi să urmăreşti la picior terasamentul, atât de multe alunecări de teren au fost acolo (de altfel, el afectează şi căile rutiere, vezi ,,celebrul" DN7 care e mereu surpat pe Dealul Negru). S-a început construcţia unor viaducte, numai că s-au înclinat şi pilele lor... până la urmă cineva a închis robinetul de bani şi rezultatul îl ştim cu toţii. În niciun caz proiectul nu putea continua în forma de atunci... faptul că încă se aruncă bani în el e o aberaţie şi o risipă, fie i se pune cruce definitiv, fie se reproiectează pentru condiţiile reale din teren, doar că în acest al doilea caz s-ar putea să rezulte costuri nefezabile, câtă vreme avem deja Coridoarele Rin-Dunăre şi Orient/East-med, deci relaţia cu Occidentul va fi oricum asigurată pe 2 linii modernizate (300+900). - tcm a scris:
- un pasionat adevarat a facut o petitie pentru reluarea circulatiei pe ruta Oradea-Ciumeghiu-Vascau. Raspunsul CFR a fost tipic , nu avem trenuri , nu sunt calatori , nu se poate.
Păi au dreptate, CFR Călători nu are material rulant pentru număr redus de călători. Un Desiro ar trebui să vină de la Arad sau de la... Satu Mare. Nici nu sunt destule Desiro, nici nu sunt suficienţi mecanici pentru ele şi don' Cîţu oricum nu dă voie să se mai angajeze oameni. Deci pentru un tren acolo, trebuie să tai altul din listă din altă parte. Şi atunci ce faci, tai un tren Cluj-Oradea cu 100 de călători ca să plimbi 30 pe Ciumeghiu - Vaşcău? În plus, dacă ar fi fost atât de mulţi călători, nu renunţa InterRegional la operare. _________________ :TTT:
|
| | | tcm
Numarul mesajelor : 623 Varsta : 29 Localizare : Oradea ; Leeds (UK) Reputatie : 4462 Data de inscriere : 27/06/2014
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Mar 20 Apr 2021, 17:36 | |
| Eu am auzit ca 219 era gata in proportie de 90-97% , depinzand de sursa. Nu exista Desiro pentru ca nu se vrea. Cate sunt defecte , doar in Cluj stau la gard vreo 10. Interregional s-a bagat pe alte sectii mai profitabile din pacate. As fi preferat sa ramana pe Oradea-Vascau in loc sa se bage pe Oradea-Cluj unde deja era CFR si TFC. |
| | | CalinIonMihai
Numarul mesajelor : 421 Reputatie : 1780 Data de inscriere : 25/03/2021
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Mar 20 Apr 2021, 17:41 | |
| - dan tm a scris:
- Marfa este doar din Sudrigiu.
Dar ce idei aiurite au astia de la CFR , de indata sa desfiinteze.
Ma uit aici in Banat, cară astia cu camioanele cereale si ingrasaminte pîna in cîte o gara pe traseu pentru ca la ei liniile sînt închise. Asta se intampla la Ortisoara. ani de zile nici silozul si nici linia 1 nu erau active. acum? silozul a fost cumparat linia refacuta si au activitate, la fel si la linia 1. un afacerist a inchiriat-o si aduce camioane incarcate cu cereale. toate trenurile de la linia 1 am inteles ca au mereu destinatia portul Constanta. nu stiu silozul unde le duce. |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau Mar 20 Apr 2021, 17:57 | |
| Pai pe 219 nu sa circulat o luna sau doua? Problema este la CFR Calatori ca nu are niste automotoare mai mici de 40-61 de calatori care sa opereze pe sectii de genul.. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: 314B : Holod - Vascau | |
| |
| | | | 314B : Holod - Vascau | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |