Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+88
Nk11
marcelbanu
Ciprian
ANDU2100HP
@ndrey
apmatei
redeme
puscasflaviu
Simply18
AndiCFR
Costin.H
Jhonyla
Goanga
Florin C
marian1967
alexmorph3us
stefanb.steff
andreiutzu
cristyadaX
IonutChircu
Shinkasen
phnegativ
Norbi
halmarius
Volk
sytrus
DAS 2011
florin.lifticariu
laur 133
Razvan Tudor
gardianlinux
mariushal
Costin.B
Vale
rich1974
kristi kkk
rizelgeorgel2004
NicuS
cristy79
Katalin4653
M.I.C.I.
tzifrea
adytm
Caspar
The Legend
EuroNight
Teodor
lifetec
Bobby_TM
AndreiStefan
92Dragos
DPS
cnusi
Adirmvl
Warrior12
Spartan1948
Nesebar
lapsanszkitamas
marius_catalin84
Andrey_tm
cfr500
Gabry Gabriel
TVlad
IonutCFR2009
Vitosa
Amiralul
DUAL
mishu88
costi_dumitru
Re6/6
baiazid
Adrian78
Sabik
Dr2005
allred
Cont dezactivat
cstefan
19jimmy84
ATM
razvan - trenuri
Balto
cristi CFR
cont dezactivat .
Radu Tudor
cardinal
Rarau
AlexD
Vlad
92 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 45 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Vale




Numarul mesajelor : 250
Varsta : 43
Localizare : Tirgu Mures
Reputatie : 4934
Data de inscriere : 08/12/2011

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMar 04 Iun 2013, 16:24

mishu88 a scris:
Tot ce depășește 500 de km, începe să apară timpi mai mari, oboseală accentuată, preț ridicat, iar avionul devine iar alesul no. 1.

Ce depaseste 1000Km mai degraba... ex: Marsillia-Paris TGV 897Km si 2h57m pe bilet, 2h55m in realitate, in conditiile in care vreo 10 minute pana am iesit din Marsillia am mers cu 50km/h. Avionul sigur nu face fata: 1h zbor, 1h check-in, deplasare pana la aeroport, pret...etc
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18593
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24115
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMar 04 Iun 2013, 17:49

http://www.pesurse.ro/2013/06/04/flota-varianta-cfr-circa-100-de-vagoane-de-la-cfr-.html
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13049
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMar 04 Iun 2013, 18:34

http://www.frontpress.ro/2013/06/cu-trenul-prin-banat.html
Sus In jos
Costin.B

Costin.B


Numarul mesajelor : 228
Reputatie : 4919
Data de inscriere : 04/12/2011

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMar 04 Iun 2013, 22:39

baiazid a scris:
rich1974 a scris:
ar fi bine daca ar fi trenuri directe bucuresti-paris, londra, madrid, roma.....asa, este cam mare bataia de cap sa schimbi cateva trenuri in conditiile in care cu autocarul sau avionul mergi direct. nici macar catre grecia nu avem tren direct.
si bineinteles, la preturi rezonabile.

Noi scoatem trenuri Bucuresti-Oradea si visam la rute de avioane ? Sa fim seriosi, nici TGV direct nu o sa existe la vitezele de acum (250-300km/h) intre relatiile mentionate de tine, suntem in secolul in care pe astfel de distante avionul e rege.

In Europa alipirea de vagoane este o practica din ce in ce mai rara iar trenurile de lung parcurs o ciudatenie sau mai bine zis extravaganta (Vezi Moscova-Nisa). Pentru calatorii ocazionali de lunga distanta exista legaturi, schimbi trenul sa nu te doara popoul. Trenuri din astea care merg peste 1500km nu exista nici dinspre Viena daramite Romania, nu stiu de ce am fi noi mai cu mot decat altii...

Catre Grecia nu avem tren direct in primul rand din cauza grecilor care nu mai au trenuri directe catre nimeni.


Au existat trenuri transeuropene cu plecare din Romania pana in urma cu vreo 10-15 ani,trenuri care legau Bucurestiul de Paris sau de Berlin).Din cauza tarifelor prohibitive(un bilet de tren ajunsese sa fie mai scump decat un bilet de avion pe o cursa de linie), tot mai multi calatori est europeni au renuntat la tren,alegand autocarul(care devenise mult mai ieftin) sau avionul(care era si mult mai rapid).Trenul a pierdut calatorii,in principal, din cauza lipsei de viziune privind politica tarifara,desi solutia atasarii de vagoane unor trenuri deja existente este una cat se poate de economica si permite practicarea unor tarife competitive.Chiar si ofertele de tip "pass" au devenit neatractive din cauza pretului prohibitiv.De exemplu,daca pana in 2007 un est-european platea pentru un Interrail Global Pass in jur de 380 de euro,in prezent trebuie sa plateasca aproape dublu pentru aceeasi oferta.S-a ales solutia "tarife mari-calatori putini",solutie care s-a dovedit a fi falimentara.
Parerea mea este ca ar trebui sa exista o preocupare chiar la nivelul Comisiei Europene privind incurajarea transportului feroviar transeropean care sa se concretizeze in constructia de linii ferate de mare viteza(eu visez la o astfel de linie care sa lege Istanbulul de Paris pe ruta Orient Expres-ului).In acest fel trenul ar putea concura cu succes chiar si cu avionul.
Trenurile directe transeuropene (de lung parcurs) nu ar trebui sa fie nici ciudatenie,nici extravaganta,ci normalitate.Nu trebuie sa fii nevoit sa schimbi trenul ca "sa nu te doara popoul".Se poare calatori cu vagonul de dormit distante foarte lungi fara "sa te doara popoul",spre deosebire de autocar care poate provoca astfel de probleme.
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3304
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8260
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMar 04 Iun 2013, 22:48

Daca vrem sa mergem cu un singur tren cateva zile/mii de kilometri vom alege tari de langa noi Rusia, Ucraina, CSI din Europa. Desigur concurenta aeriana si rutiera aici este slaba si acest lucru dezavantajeaza oamenii si economia dar ajuta trenurile.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20500
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25386
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMar 04 Iun 2013, 22:51

Există o politică a CE pentru trenurile de mare viteză. Însă ei nu-ţi bagă în traistă, trebuie să vii şi tu cu bani şi, mai ales, proiecte.

Trenuri convenţionale care să meargă mai mult de o zi nu prea mai sunt în UE. Iar tarifele, mai ales la vagoanele de dormit, sunt măricele. Desigur, căile ferate respective trăiesc din traficul de navetă, care la noi e neglijat total.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Costin.B

Costin.B


Numarul mesajelor : 228
Reputatie : 4919
Data de inscriere : 04/12/2011

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMar 04 Iun 2013, 23:26

Continentul european ar putea fi traversat intr-o singura zi pe o linie ferata de mare viteza.
Pe termen scurt ar trebui sa existe o preocupare pentru a aduce calatorii de la autocar la tren,lucru posibil in primul rand printr-o politica tarifara adecvata si apoi prin infiintarea curselor directe de lung parcurs european cu vagoane de dormit si cuseta.Pasagerii care folosesc acum autocarul pentru a calatori de exemplu din Romania in Franta,Germania sau chiar Spania,ar alege trenul daca ar avea la dispozitie vagoane de dormit si cuseta directe catre aceste destinatii,dar mai ales daca tariful ar fi unul convenabil.Se pot practica tarife convenabile(comparabile cu cele de la autocar) daca se adopta solutia atasarii vagoanelor de lung parcurs la trenuri deja existente.
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6584
Data de inscriere : 10/07/2010

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMar 04 Iun 2013, 23:32

O linie de mare viteza care sa traverseze tot continentul cred c-o sa coste de-o sa balbaim in cor.

Parerea mea (strict personala, evident) e ca suntem angajati pe un drum cam fara intoarcere. La fel cum trenul a omorat diligenta, postalionul si trasura la vremea lui...oarecum la fel, trenul este omorat acum pe distante lungi de avion.

Poate doar o mega-criza petroliera sa permita trenului (electric, desigur) sa mai recupereze ceva fata de avion pe distantele mari.

Sus In jos
Costin.B

Costin.B


Numarul mesajelor : 228
Reputatie : 4919
Data de inscriere : 04/12/2011

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMar 04 Iun 2013, 23:52

Si totusi avionul nu a reusit sa "omoare" autocarul,asa ca eu tot mai dau o sansa trenului.
Sus In jos
ATM

ATM


Numarul mesajelor : 1371
Varsta : 44
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6584
Data de inscriere : 10/07/2010

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 00:02

Pentru o cursa de autocar ai nevoie de :
-autocar pe care-l platesti in leasing
-doi soferi
-rovigneta, RCA, taxe de drum in tranzit.
-combustibil, de obicei 31-35 l/100 km pentru un autocar destul de mare.

Pentru un tren, ai nevoie de o investitie mult mai mare. Vagoane, o gramada de personal de intretinere, o locomotiva sau mai multe, acorduri internationale care-ti impun, presupun eu, taxa de tranzit (ca deh, nu s-or plimba vagoanele CFR_ului pe degeaba pe linii nemtesti...)

O cursa de autocar isi permite sa ofere tarife mai mici decat o cursa de avion.
Trenul insa...nu prea.

Un exemplu aleator, Google sa traiasca:
Plecare 7.06, din Bucuresti catre Madrid:
Atlassib, autocar, 90 EUR.
Wizzair, avion, 100 lire (adica vreo 125 de EUR).
Trenul...?cat?
Sus In jos
Costin.B

Costin.B


Numarul mesajelor : 228
Reputatie : 4919
Data de inscriere : 04/12/2011

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 00:26

Pentru tren ai nevoie de un vagon de dormit(sau mai multe,in functie de cerere) si de personalul insotitor.Nu ai nevoie de locomotiva pentru ca vagonul(vagoanele) se ataseaza unor trenuri deja existente(deci nu implica cheltuieli suplimentare mari cu tractiunea lor).
Vagoanele respective nu trebuie sa fie nici romanesti,nici nemtesti,ci pur si simplu vagoane europene.Taxele de tranzit (pentru ca,intr-adevar exista si asa ceva) pot fi stabilite la nivel european astfel incat pretul biletelor de tren la vagonul de dormit pe relatiile transeuropene sa fie unul competitiv.De exemplu Bucuresti-Madrid 100 euro(un pic mai scump decat autocarul,dar obligatoriu mai ieftin decat avionul).
Sus In jos
cardinal

cardinal


Numarul mesajelor : 3298
Reputatie : 8647
Data de inscriere : 08/04/2010

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 08:12

http://www.evz.ro/detalii/stiri/compania-feroviara-germana-va-testa-drone-anti-graffiti-1039506.html

Deutsche Bahn va folosi drone ca sa prinda pe "artistii" care murdaresc vagoanele cu graffiti
Sus In jos
rich1974




Numarul mesajelor : 430
Varsta : 50
Localizare : jud Arges
Reputatie : 5220
Data de inscriere : 20/08/2011

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 08:13

eu am mers cu autocarul de la bucuresti la madrid si este o experienta pe care nu as vrea sa o mai repet. cu trenul, la un vagon cuseta sau de dormit ar fi fost mult mai bine.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20500
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25386
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 08:43

Autocarul are avantajul că poţi să cari n'şpe paporniţe... de aia e preferat de căpşunari, că ăia vin cu multe după ei. La Wizzair pentru bagaj de mână plăteşti 10 euro, pentru cel de cală 20... şi asta pentru nişte băgăjele, dacă vii cu ditamai genţile plăteşti mai mult.

Pe distanţe lungi e foarte clar că trenul convenţional nu poate concura cu avionul. Trenul de mare viteză... da, poate fi o soluţie, pe rutele cu călători foarte mulţi. De ce cu călători foarte mulţi? Păi simplu, necesită investiţie mare, are costuri de operare mai mari decât un tren convenţional şi are capacitate mai mare decât un avion. Asta înseamnă că trebuie să deservească fie localităţi mari/foarte mari, fie noduri feroviare mari unde se face legătura cu multe trenuri ,,normale" care, luate la un loc, pot aduce mulţi călători pentru el.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
cardinal

cardinal


Numarul mesajelor : 3298
Reputatie : 8647
Data de inscriere : 08/04/2010

Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 08:55

rich1974 a scris:
eu am mers cu autocarul de la bucuresti la madrid si este o experienta pe care nu as vrea sa o mai repet. cu trenul, la un vagon cuseta sau de dormit ar fi fost mult mai bine.
eu nu am fost, dar nici nu sunt curios sa incerc, cred ca m-ar lobotomiza Evil or Very Mad
Dr2005 a scris:
Trenul de mare viteză... da, poate fi o soluţie, pe rutele cu călători foarte mulţi. De ce cu călători foarte mulţi? Păi simplu, necesită investiţie mare, are costuri de operare mai mari decât un tren convenţional şi are capacitate mai mare decât un avion. Asta înseamnă că trebuie să deservească fie localităţi mari/foarte mari, fie noduri feroviare mari unde se face legătura cu multe trenuri ,,normale" care, luate la un loc, pot aduce mulţi călători pentru el.
de exemplu, intre Londra si Paris, nu mai este avion
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 24 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 24 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 24 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 13 ... 23, 24, 25 ... 45 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei (partea I)
» Revista presei (partea III)
» Revista presei
» Revista presei (partea II)
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: