Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei

In jos 
+88
Nk11
marcelbanu
Ciprian
ANDU2100HP
@ndrey
apmatei
redeme
puscasflaviu
Simply18
AndiCFR
Costin.H
Jhonyla
Goanga
Florin C
marian1967
alexmorph3us
stefanb.steff
andreiutzu
cristyadaX
IonutChircu
Shinkasen
phnegativ
Norbi
halmarius
Volk
sytrus
DAS 2011
florin.lifticariu
laur 133
Razvan Tudor
gardianlinux
mariushal
Costin.B
Vale
rich1974
kristi kkk
rizelgeorgel2004
NicuS
cristy79
Katalin4653
M.I.C.I.
tzifrea
adytm
Caspar
The Legend
EuroNight
Teodor
lifetec
Bobby_TM
AndreiStefan
92Dragos
DPS
cnusi
Adirmvl
Warrior12
Spartan1948
Nesebar
lapsanszkitamas
marius_catalin84
Andrey_tm
cfr500
Gabry Gabriel
TVlad
IonutCFR2009
Vitosa
Amiralul
DUAL
mishu88
costi_dumitru
Re6/6
baiazid
Adrian78
Sabik
Dr2005
allred
Cont dezactivat
cstefan
19jimmy84
ATM
razvan - trenuri
Balto
cristi CFR
cont dezactivat .
Radu Tudor
cardinal
Rarau
AlexD
Vlad
92 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 46 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
Costin.B

Costin.B


Numarul mesajelor : 228
Reputatie : 4919
Data de inscriere : 04/12/2011

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 08:32

Liniile ferate de mare viteza nu pot fi decat linii de legatura intre principalele metropole europene:o linie care sa lege estul de vestul continentului(Istanbul-Bucuresti-Budapesta-Viena-Munchen-Paris),linie din care se desprind ramificatii spre nord(Hamburg-Copenhaga-Oslo,respectiv Praga-Varsovia-Stocholm) si spre sud(Venetia-Milano-Roma),s.a.m.d.
Deocamdata,la vitezele actuale,trenul,intr-adevar, nu poate concura cu avionul pe distantele lungi,dar poate fi o alternativa la autocar.Si cu trenul pot fi carate n'spe papornite la fel de bine ca si cu autocarul.Insa cine nu ar alege trenul(in detrimentul autocarului) daca ar putea,de exemplu, calatori de la Bucuresti la Madrid cu 100 de euro(la vagonul de dormit)?Chiar daca autocarul este cu 10 euro mai ieftin,conditiile oferite de tren sunt incomparabil mai bune,astfel ca diferenta de pret devine practic insignifianta.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20500
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25386
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 08:38

Să nu comparăm mere cu pere... comparaţia ar trebui făcută între autocar şi vagon de clasă.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18591
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24113
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 09:11

La 100 de euro Bucuresti-Madrid s-ar umple trenul de etnicii nostri conationali care manca slanina pe ziar si cu puradeii dupa ei..
Eu personal as da undeva la 250 de euro dus intors cu posibilitatea unui bilet flexibil cu 2-3 intreruperi..
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13752
Data de inscriere : 08/04/2009

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 09:24

http://ro.stiri.yahoo.com/povestea-trenului-care-%C3%AEmplinit-130-ani-063606466.html
Sus In jos
Costin.B

Costin.B


Numarul mesajelor : 228
Reputatie : 4919
Data de inscriere : 04/12/2011

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 09:45

adrian78 a scris:
La 100 de euro Bucuresti-Madrid s-ar umple trenul de etnicii nostri conationali care manca slanina pe ziar si cu puradeii dupa ei..
Eu personal as da undeva la 250 de euro dus intors cu posibilitatea unui bilet flexibil cu 2-3 intreruperi..

Mie mi se pare prea mult 250 de euro.Cam tot atat costa un bilet de avion pe o cursa de linie.Trenul trebuie sa fie obligatoriu mai ieftin decat avionul(diferenta de pret trebuie sa fie semnificativa ca sa compenseze timpii de parcurs).In plus, diferenta de pret fata de autocar este prea mare.
Etnicii nostri se pot comporta civilizat in tren,altfel pot fi exclusi de la transport la fel ca orice persoana care incalca regulile,indiferent de rasa.
Sus In jos
Dr2005
Administrator
Administrator



Numarul mesajelor : 20500
Varsta : 35
Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei
Reputatie : 25386
Data de inscriere : 17/08/2011

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 10:10

Păi, totuşi, nu se poate călători gratis...

La vagon de clasă ar trebui să fie preţul comparabil cu cel al autocarului. La dormit ar trebui să fie preţul autocarului plus preţul mediu al unei nopţi de cazare la un hotel de 1 - 2 stele din zonele tranzitate.

_________________
:TTT:
Sus In jos
http://www.transport-in-comun.ro/trenuri
Costin.B

Costin.B


Numarul mesajelor : 228
Reputatie : 4919
Data de inscriere : 04/12/2011

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 10:37

Dr2005 a scris:
Păi, totuşi, nu se poate călători gratis...

La vagon de clasă ar trebui să fie preţul comparabil cu cel al autocarului. La dormit ar trebui să fie preţul autocarului plus preţul mediu al unei nopţi de cazare la un hotel de 1 - 2 stele din zonele tranzitate.

Eu as opta mai degraba pentru pretul minim al unei nopti de cazare la un hotel de 1-2 stele,cel putin intr-o prima faza cand trebuie atrasi calatorii(clientii).
Pretul ofertelor de tip pass ar trebui, de asemenea, redus substantial,macar pentru est-europeni(poate va mai amintiti ca inainte de 2007 existau diferente considerabile intre pretul acestor oferte destinate est-europenilor si cele ale ofertelor de acelasi tip destinate vest-europenilor;in stabilirea tarifelor se tinea cont de puterea de cumparare a acestor cetateni).Pentru est-europeni aceste oferte au devenit neatractive,dovada ca intr-un an de zile doar 1000 de romani au cumparat un tichet Interrail,ceea ce reprezinta extrem de putin.
Sus In jos
rich1974




Numarul mesajelor : 430
Varsta : 50
Localizare : jud Arges
Reputatie : 5220
Data de inscriere : 20/08/2011

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 11:20

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/182880.html

am vazut articolul asta dar inca nu am avut timp sa-l citesc.
Sus In jos
mariushal




Numarul mesajelor : 70
Reputatie : 4745
Data de inscriere : 12/12/2011

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 11:27

http://www.realitatea.net/gruia-stoica-pierde-controlul-asupra-unei-fabrici-in-serbia-si-este-bun-de-plata_1197405.html
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18591
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24113
Data de inscriere : 05/10/2010

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 11:32

Cei cu vrajeala aia DB foloseste locomotiva de la Craiova in toata Europa in afara de Ungaria nu a fost mai departe si in Austria Germania nu are cum sa ajunga ca acolo este retea de 15kv
Pai cum sa nu faca bani cand un vitezometru cu IVMS costa 140 mil lei vechi
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13049
Data de inscriere : 06/04/2012

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 13:43

http://www.zf.ro/business-international/rusia-se-pregateste-de-cupa-mondiala-la-fotbal-2018-cu-investitii-de-157-mld-dolari-in-linii-feroviare-de-mare-viteza-10925219
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3302
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8258
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 13:55

Institutul National de Statistica a prezentat datele pentru utilizarea transportului in Romania.

In anul 2012 au calatorit cu trenul : 57.562.000 calatori, din care 48 de milioane cu CFR CALATORI, iar in anul 2011 : 61.000.000 oameni. In 2012 transportul rutier a fost utilizat de 262.300.000 pasageri, iar cu celelalte tipuri aerian si naval doar cateva milioane.

Oricum nu sunt pusi calatori fara bilet si nu au prezentat datele toate firmele private feroviare. Sigur ca sunt si firme auto care merg ilegal. Deasemenea numarul celor care pleaca si vin in tara cu trenul este in scadere continua pe cand la celelalte tipuri de transport se afla in crestere.
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6682
Data de inscriere : 05/10/2012

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 14:24

Costin.B a scris:
baiazid a scris:
rich1974 a scris:
ar fi bine daca ar fi trenuri directe bucuresti-paris, londra, madrid, roma.....asa, este cam mare bataia de cap sa schimbi cateva trenuri in conditiile in care cu autocarul sau avionul mergi direct. nici macar catre grecia nu avem tren direct.
si bineinteles, la preturi rezonabile.

Noi scoatem trenuri Bucuresti-Oradea si visam la rute de avioane ? Sa fim seriosi, nici TGV direct nu o sa existe la vitezele de acum (250-300km/h) intre relatiile mentionate de tine, suntem in secolul in care pe astfel de distante avionul e rege.

In Europa alipirea de vagoane este o practica din ce in ce mai rara iar trenurile de lung parcurs o ciudatenie sau mai bine zis extravaganta (Vezi Moscova-Nisa). Pentru calatorii ocazionali de lunga distanta exista legaturi, schimbi trenul sa nu te doara popoul. Trenuri din astea care merg peste 1500km nu exista nici dinspre Viena daramite Romania, nu stiu de ce am fi noi mai cu mot decat altii...

Catre Grecia nu avem tren direct in primul rand din cauza grecilor care nu mai au trenuri directe catre nimeni.


Au existat trenuri transeuropene cu plecare din Romania pana in urma cu vreo 10-15 ani,trenuri care legau Bucurestiul de Paris sau de Berlin).Din cauza tarifelor prohibitive(un bilet de tren ajunsese sa fie mai scump decat un bilet de avion pe o cursa de linie), tot mai multi calatori est europeni au renuntat la tren,alegand autocarul(care devenise mult mai ieftin) sau avionul(care era si mult mai rapid).Trenul a pierdut calatorii,in principal, din cauza lipsei de viziune privind politica tarifara,desi solutia atasarii de vagoane unor trenuri deja existente este una cat se poate de economica si permite practicarea unor tarife competitive.Chiar si ofertele de tip "pass" au devenit neatractive din cauza pretului prohibitiv.De exemplu,daca pana in 2007 un est-european platea pentru un Interrail Global Pass in jur de 380 de euro,in prezent trebuie sa plateasca aproape dublu pentru aceeasi oferta.S-a ales solutia "tarife mari-calatori putini",solutie care s-a dovedit a fi falimentara.
Parerea mea este ca ar trebui sa exista o preocupare chiar la nivelul Comisiei Europene privind incurajarea transportului feroviar transeropean care sa se concretizeze in constructia de linii ferate de mare viteza(eu visez la o astfel de linie care sa lege Istanbulul de Paris pe ruta Orient Expres-ului).In acest fel trenul ar putea concura cu succes chiar si cu avionul.
Trenurile directe transeuropene (de lung parcurs) nu ar trebui sa fie nici ciudatenie,nici extravaganta,ci normalitate.Nu trebuie sa fii nevoit sa schimbi trenul ca "sa nu te doara popoul".Se poare calatori cu vagonul de dormit distante foarte lungi fara "sa te doara popoul",spre deosebire de autocar care poate provoca astfel de probleme.

A fost odata ca niciodata... Pentru a-ti face o parere obiectiva, in primul rand trebuie sa cunosti realitatile prezentului. Sunt pe forum si oameni care au in jur de 40 de ani si chiar peste si stiu ce legaturi sau conexiuni avea Romania si in anii 80', si in anii 90'.

Realitatea este ca in acest moment trenurile clasice dinspre hub-urile Budapesta si Viena cam dispar, acum ceva timp a plecat dintre noi unul dintre cele mai cunoscute trenuri denumit Transalpin care avea peste 10 vagoane si facea Wien Westb-Zurich arhiplin, avand conexiune cu 346. Acum trenuri clasice nu prea mai exista decat ceva de noapte si marea majoritate a fost inlocuita de Railjet si ICE, adica ceva de care Romania nu are cum sa se lipeasca cu un vagon.

Eu revin cu o intrebare, pentru ca multi dintre noi nu vad esetialul: daca alte capitale europene mai vestice nu mai au legaturi spre Paris sau mult mai departe spre Barcelona voi de ce credeti ca Romania va mai avea vreodata ? Pai ce facem acum, toata lumea se indreapta spre rame electrice si HSR si noi vrem trenuri clasice trancontinentale care sa mearga +2000 km ? Si asta in era in care avioanele costa mult mai putin, au o frecventa mare si o durata de deplasare net favorabila ? Zau ca pare o gluma buna . Nu aceasta era situatia conexiunilor aeriene acum 10-20-30 sau 40 de ani, de aici si vagoanele sau trenurile directe pe distante foarte lungi in acea perioada.

Pe viitor, odata cu cresterea vitezelor comerciale vor disparea in Europa si actualele EN, poate doar Romania care nu o sa aiba HSR prea curand va ramane cu EN-uri maxim pana la Budapesta.
Sus In jos
baiazid
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 2232
Reputatie : 6682
Data de inscriere : 05/10/2012

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeMier 05 Iun 2013, 14:38

Costin.B a scris:
Continentul european ar putea fi traversat intr-o singura zi pe o linie ferata de mare viteza.

Asa, si ? Ce te face pe tine sa crezi ca lumea ar renunta la un zbor de 3h Bucuresti-Londra pentru a merge chiar si peste 30 de ani cu un tren de mare viteza vreo 12 ore platind un tarif dublu fata de avion adica exorbitant ? Despre costurile de operare TGV sau despre care ar fi pretul unui astfel de bilet pentru +2000km ai vreo idee ?

Vorbind despre o ruta foarte lunga de mare viteza,orice investitie de acest tip se face avand in vedere costurile si concurenta. La 500 km/h viteza medie comerciala a trenului poate lucrurile ar fi stat altfel insa acum Europa se indreapta undeva spre 150-170 km/h doar dinspre Vest pana la Viena. Iar daca mai continuam spre Bucuresti, Sofia sau Istanbul media se strica rau.

Costin.B a scris:
Pentru tren ai nevoie de un vagon de dormit(sau mai multe,in functie de cerere) si de personalul insotitor.Nu ai nevoie de locomotiva pentru ca vagonul(vagoanele) se ataseaza unor trenuri deja existente(deci nu implica cheltuieli suplimentare mari cu tractiunea lor).
Vagoanele respective nu trebuie sa fie nici romanesti,nici nemtesti,ci pur si simplu vagoane europene.Taxele de tranzit (pentru ca,intr-adevar exista si asa ceva) pot fi stabilite la nivel european astfel incat pretul biletelor de tren la vagonul de dormit pe relatiile transeuropene sa fie unul competitiv.De exemplu Bucuresti-Madrid 100 euro(un pic mai scump decat autocarul,dar obligatoriu mai ieftin decat avionul).

Care trenuri existente ? Trenurile existente sunt diferite ca si conformatie si intre majoritatea legaturile sunt gandite pentru distante medii si nu lungi. Nu stiu de ce sustii o idee retro care nu mai poate fi adaptabila realitatilor prezente.

Iar pretul Bucuresti-Madrid nu are cum sa fie doar 100E nici in cele mai umede vise. In primul rand pentru ca vorbim despre pret/cabina/cuseta/vagon de dormit. Iar ca sa iti faci o idee despre costurile de operare trebuie sa stii ca nici macar in Rusia nu este atat de ieftin cu Transiberianul de clasa a 2-a.
Sus In jos
Vlad
Administrator
Administrator
Vlad


Numarul mesajelor : 7252
Varsta : 37
Localizare : Vatra Dornei
Reputatie : 13752
Data de inscriere : 08/04/2009

Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitimeJoi 06 Iun 2013, 06:52

http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/profesorul-de-locomotive-trece-la-nivelul-urmator-trenul-de-calatori-182880.html
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei - Pagina 25 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei   Revista presei - Pagina 25 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei
Sus 
Pagina 25 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 24, 25, 26 ... 46 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei (partea I)
» Revista presei (partea III)
» Revista presei
» Revista presei (partea II)
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: