|
| Revista presei | |
|
+88Nk11 marcelbanu Ciprian ANDU2100HP @ndrey apmatei redeme puscasflaviu Simply18 AndiCFR Costin.H Jhonyla Goanga Florin C marian1967 alexmorph3us stefanb.steff andreiutzu cristyadaX IonutChircu Shinkasen phnegativ Norbi halmarius Volk sytrus DAS 2011 florin.lifticariu laur 133 Razvan Tudor gardianlinux mariushal Costin.B Vale rich1974 kristi kkk rizelgeorgel2004 NicuS cristy79 Katalin4653 M.I.C.I. tzifrea adytm Caspar The Legend EuroNight Teodor lifetec Bobby_TM AndreiStefan 92Dragos DPS cnusi Adirmvl Warrior12 Spartan1948 Nesebar lapsanszkitamas marius_catalin84 Andrey_tm cfr500 Gabry Gabriel TVlad IonutCFR2009 Vitosa Amiralul DUAL mishu88 costi_dumitru Re6/6 baiazid Adrian78 Sabik Dr2005 allred Cont dezactivat cstefan 19jimmy84 ATM razvan - trenuri Balto cristi CFR cont dezactivat . Radu Tudor cardinal Rarau AlexD Vlad 92 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4982 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 09:32 | |
| Liniile ferate de mare viteza nu pot fi decat linii de legatura intre principalele metropole europene:o linie care sa lege estul de vestul continentului(Istanbul-Bucuresti-Budapesta-Viena-Munchen-Paris),linie din care se desprind ramificatii spre nord(Hamburg-Copenhaga-Oslo,respectiv Praga-Varsovia-Stocholm) si spre sud(Venetia-Milano-Roma),s.a.m.d. Deocamdata,la vitezele actuale,trenul,intr-adevar, nu poate concura cu avionul pe distantele lungi,dar poate fi o alternativa la autocar.Si cu trenul pot fi carate n'spe papornite la fel de bine ca si cu autocarul.Insa cine nu ar alege trenul(in detrimentul autocarului) daca ar putea,de exemplu, calatori de la Bucuresti la Madrid cu 100 de euro(la vagonul de dormit)?Chiar daca autocarul este cu 10 euro mai ieftin,conditiile oferite de tren sunt incomparabil mai bune,astfel ca diferenta de pret devine practic insignifianta. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 09:38 | |
| Să nu comparăm mere cu pere... comparaţia ar trebui făcută între autocar şi vagon de clasă. _________________ :TTT:
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 10:11 | |
| La 100 de euro Bucuresti-Madrid s-ar umple trenul de etnicii nostri conationali care manca slanina pe ziar si cu puradeii dupa ei.. Eu personal as da undeva la 250 de euro dus intors cu posibilitatea unui bilet flexibil cu 2-3 intreruperi.. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13810 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 10:24 | |
| http://ro.stiri.yahoo.com/povestea-trenului-care-%C3%AEmplinit-130-ani-063606466.html |
| | | Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4982 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 10:45 | |
| - adrian78 a scris:
- La 100 de euro Bucuresti-Madrid s-ar umple trenul de etnicii nostri conationali care manca slanina pe ziar si cu puradeii dupa ei..
Eu personal as da undeva la 250 de euro dus intors cu posibilitatea unui bilet flexibil cu 2-3 intreruperi.. Mie mi se pare prea mult 250 de euro.Cam tot atat costa un bilet de avion pe o cursa de linie.Trenul trebuie sa fie obligatoriu mai ieftin decat avionul(diferenta de pret trebuie sa fie semnificativa ca sa compenseze timpii de parcurs).In plus, diferenta de pret fata de autocar este prea mare. Etnicii nostri se pot comporta civilizat in tren,altfel pot fi exclusi de la transport la fel ca orice persoana care incalca regulile,indiferent de rasa. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20628 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25572 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 11:10 | |
| Păi, totuşi, nu se poate călători gratis...
La vagon de clasă ar trebui să fie preţul comparabil cu cel al autocarului. La dormit ar trebui să fie preţul autocarului plus preţul mediu al unei nopţi de cazare la un hotel de 1 - 2 stele din zonele tranzitate. _________________ :TTT:
|
| | | Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4982 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 11:37 | |
| - Dr2005 a scris:
- PÄi, totuĹi, nu se poate cÄlÄtori gratis...
La vagon de clasÄ ar trebui sÄ fie preĹŁul comparabil cu cel al autocarului. La dormit ar trebui sÄ fie preĹŁul autocarului plus preĹŁul mediu al unei nopĹŁi de cazare la un hotel de 1 - 2 stele din zonele tranzitate. Eu as opta mai degraba pentru pretul minim al unei nopti de cazare la un hotel de 1-2 stele,cel putin intr-o prima faza cand trebuie atrasi calatorii(clientii). Pretul ofertelor de tip pass ar trebui, de asemenea, redus substantial,macar pentru est-europeni(poate va mai amintiti ca inainte de 2007 existau diferente considerabile intre pretul acestor oferte destinate est-europenilor si cele ale ofertelor de acelasi tip destinate vest-europenilor;in stabilirea tarifelor se tinea cont de puterea de cumparare a acestor cetateni).Pentru est-europeni aceste oferte au devenit neatractive,dovada ca intr-un an de zile doar 1000 de romani au cumparat un tichet Interrail,ceea ce reprezinta extrem de putin. |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5278 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 12:20 | |
| http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/182880.html
am vazut articolul asta dar inca nu am avut timp sa-l citesc. |
| | | mariushal
Numarul mesajelor : 70 Reputatie : 4803 Data de inscriere : 12/12/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 12:27 | |
| http://www.realitatea.net/gruia-stoica-pierde-controlul-asupra-unei-fabrici-in-serbia-si-este-bun-de-plata_1197405.html |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18760 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24340 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 12:32 | |
| Cei cu vrajeala aia DB foloseste locomotiva de la Craiova in toata Europa in afara de Ungaria nu a fost mai departe si in Austria Germania nu are cum sa ajunga ca acolo este retea de 15kv Pai cum sa nu faca bani cand un vitezometru cu IVMS costa 140 mil lei vechi |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13107 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 14:43 | |
| http://www.zf.ro/business-international/rusia-se-pregateste-de-cupa-mondiala-la-fotbal-2018-cu-investitii-de-157-mld-dolari-in-linii-feroviare-de-mare-viteza-10925219 |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3356 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8370 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 14:55 | |
| Institutul National de Statistica a prezentat datele pentru utilizarea transportului in Romania.
In anul 2012 au calatorit cu trenul : 57.562.000 calatori, din care 48 de milioane cu CFR CALATORI, iar in anul 2011 : 61.000.000 oameni. In 2012 transportul rutier a fost utilizat de 262.300.000 pasageri, iar cu celelalte tipuri aerian si naval doar cateva milioane.
Oricum nu sunt pusi calatori fara bilet si nu au prezentat datele toate firmele private feroviare. Sigur ca sunt si firme auto care merg ilegal. Deasemenea numarul celor care pleaca si vin in tara cu trenul este in scadere continua pe cand la celelalte tipuri de transport se afla in crestere. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 15:24 | |
| - Costin.B a scris:
- baiazid a scris:
- rich1974 a scris:
- ar fi bine daca ar fi trenuri directe bucuresti-paris, londra, madrid, roma.....asa, este cam mare bataia de cap sa schimbi cateva trenuri in conditiile in care cu autocarul sau avionul mergi direct. nici macar catre grecia nu avem tren direct.
si bineinteles, la preturi rezonabile. Noi scoatem trenuri Bucuresti-Oradea si visam la rute de avioane ? Sa fim seriosi, nici TGV direct nu o sa existe la vitezele de acum (250-300km/h) intre relatiile mentionate de tine, suntem in secolul in care pe astfel de distante avionul e rege.
In Europa alipirea de vagoane este o practica din ce in ce mai rara iar trenurile de lung parcurs o ciudatenie sau mai bine zis extravaganta (Vezi Moscova-Nisa). Pentru calatorii ocazionali de lunga distanta exista legaturi, schimbi trenul sa nu te doara popoul. Trenuri din astea care merg peste 1500km nu exista nici dinspre Viena daramite Romania, nu stiu de ce am fi noi mai cu mot decat altii...
Catre Grecia nu avem tren direct in primul rand din cauza grecilor care nu mai au trenuri directe catre nimeni.
Au existat trenuri transeuropene cu plecare din Romania pana in urma cu vreo 10-15 ani,trenuri care legau Bucurestiul de Paris sau de Berlin).Din cauza tarifelor prohibitive(un bilet de tren ajunsese sa fie mai scump decat un bilet de avion pe o cursa de linie), tot mai multi calatori est europeni au renuntat la tren,alegand autocarul(care devenise mult mai ieftin) sau avionul(care era si mult mai rapid).Trenul a pierdut calatorii,in principal, din cauza lipsei de viziune privind politica tarifara,desi solutia atasarii de vagoane unor trenuri deja existente este una cat se poate de economica si permite practicarea unor tarife competitive.Chiar si ofertele de tip "pass" au devenit neatractive din cauza pretului prohibitiv.De exemplu,daca pana in 2007 un est-european platea pentru un Interrail Global Pass in jur de 380 de euro,in prezent trebuie sa plateasca aproape dublu pentru aceeasi oferta.S-a ales solutia "tarife mari-calatori putini",solutie care s-a dovedit a fi falimentara. Parerea mea este ca ar trebui sa exista o preocupare chiar la nivelul Comisiei Europene privind incurajarea transportului feroviar transeropean care sa se concretizeze in constructia de linii ferate de mare viteza(eu visez la o astfel de linie care sa lege Istanbulul de Paris pe ruta Orient Expres-ului).In acest fel trenul ar putea concura cu succes chiar si cu avionul. Trenurile directe transeuropene (de lung parcurs) nu ar trebui sa fie nici ciudatenie,nici extravaganta,ci normalitate.Nu trebuie sa fii nevoit sa schimbi trenul ca "sa nu te doara popoul".Se poare calatori cu vagonul de dormit distante foarte lungi fara "sa te doara popoul",spre deosebire de autocar care poate provoca astfel de probleme. A fost odata ca niciodata... Pentru a-ti face o parere obiectiva, in primul rand trebuie sa cunosti realitatile prezentului. Sunt pe forum si oameni care au in jur de 40 de ani si chiar peste si stiu ce legaturi sau conexiuni avea Romania si in anii 80', si in anii 90'. Realitatea este ca in acest moment trenurile clasice dinspre hub-urile Budapesta si Viena cam dispar, acum ceva timp a plecat dintre noi unul dintre cele mai cunoscute trenuri denumit Transalpin care avea peste 10 vagoane si facea Wien Westb-Zurich arhiplin, avand conexiune cu 346. Acum trenuri clasice nu prea mai exista decat ceva de noapte si marea majoritate a fost inlocuita de Railjet si ICE, adica ceva de care Romania nu are cum sa se lipeasca cu un vagon. Eu revin cu o intrebare, pentru ca multi dintre noi nu vad esetialul: daca alte capitale europene mai vestice nu mai au legaturi spre Paris sau mult mai departe spre Barcelona voi de ce credeti ca Romania va mai avea vreodata ? Pai ce facem acum, toata lumea se indreapta spre rame electrice si HSR si noi vrem trenuri clasice trancontinentale care sa mearga +2000 km ? Si asta in era in care avioanele costa mult mai putin, au o frecventa mare si o durata de deplasare net favorabila ? Zau ca pare o gluma buna . Nu aceasta era situatia conexiunilor aeriene acum 10-20-30 sau 40 de ani, de aici si vagoanele sau trenurile directe pe distante foarte lungi in acea perioada. Pe viitor, odata cu cresterea vitezelor comerciale vor disparea in Europa si actualele EN, poate doar Romania care nu o sa aiba HSR prea curand va ramane cu EN-uri maxim pana la Budapesta. |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6740 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Revista presei Mier 05 Iun 2013, 15:38 | |
| - Costin.B a scris:
- Continentul european ar putea fi traversat intr-o singura zi pe o linie ferata de mare viteza.
Asa, si ? Ce te face pe tine sa crezi ca lumea ar renunta la un zbor de 3h Bucuresti-Londra pentru a merge chiar si peste 30 de ani cu un tren de mare viteza vreo 12 ore platind un tarif dublu fata de avion adica exorbitant ? Despre costurile de operare TGV sau despre care ar fi pretul unui astfel de bilet pentru +2000km ai vreo idee ? Vorbind despre o ruta foarte lunga de mare viteza,orice investitie de acest tip se face avand in vedere costurile si concurenta. La 500 km/h viteza medie comerciala a trenului poate lucrurile ar fi stat altfel insa acum Europa se indreapta undeva spre 150-170 km/h doar dinspre Vest pana la Viena. Iar daca mai continuam spre Bucuresti, Sofia sau Istanbul media se strica rau. - Costin.B a scris:
- Pentru tren ai nevoie de un vagon de dormit(sau mai multe,in functie de cerere) si de personalul insotitor.Nu ai nevoie de locomotiva pentru ca vagonul(vagoanele) se ataseaza unor trenuri deja existente(deci nu implica cheltuieli suplimentare mari cu tractiunea lor).
Vagoanele respective nu trebuie sa fie nici romanesti,nici nemtesti,ci pur si simplu vagoane europene.Taxele de tranzit (pentru ca,intr-adevar exista si asa ceva) pot fi stabilite la nivel european astfel incat pretul biletelor de tren la vagonul de dormit pe relatiile transeuropene sa fie unul competitiv.De exemplu Bucuresti-Madrid 100 euro(un pic mai scump decat autocarul,dar obligatoriu mai ieftin decat avionul). Care trenuri existente ? Trenurile existente sunt diferite ca si conformatie si intre majoritatea legaturile sunt gandite pentru distante medii si nu lungi. Nu stiu de ce sustii o idee retro care nu mai poate fi adaptabila realitatilor prezente. Iar pretul Bucuresti-Madrid nu are cum sa fie doar 100E nici in cele mai umede vise. In primul rand pentru ca vorbim despre pret/cabina/cuseta/vagon de dormit. Iar ca sa iti faci o idee despre costurile de operare trebuie sa stii ca nici macar in Rusia nu este atat de ieftin cu Transiberianul de clasa a 2-a. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13810 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Revista presei Joi 06 Iun 2013, 07:52 | |
| http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/profesorul-de-locomotive-trece-la-nivelul-urmator-trenul-de-calatori-182880.html |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Revista presei | |
| |
| | | | Revista presei | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |