| Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu | |
|
+87cristi5 neluadi c o r v i n Dionis lifetec delly ciprian71 Luna billy752-istu ets2oltromânia StefanD_ riciu mielutu zburator ravers75 marius664 Luca tgv Vice30 Desiro256 Katalyn COSTACHE MIHAIL alex.alexus.tm huiu_goe dan tm Vitosa TonyGFR Sorinus Theijs alliens Shinkasen Ionutz bubu yeu1 AndiCFR DAS 2011 laur 133 Bobby_TM alex1987 Teodor Caspar Grigor alex.barac.5 razvan - trenuri Petre_IFTE Raduku09 Mihai531 maris.constantin AlexandruC bogdan.perejuc Sabik NicuS pleto007 IonutCFR2009 Balto Jhonyla Rarau daniel_c Dr2005 gabigligor cristi CFR Adrian78 Katalin4653 The Legend baiazid gheorghita Bogdan-Razvan @ndrey Vlad cont dezactivat . cfr500 cristi ar Nesebar cortexedge TVlad halmarius ldh80 Goanga doctor cfr Sergiu rmn Caravelle_Zg roseanu Adirmvl DUAL Kriszti219 kasapis2007 AlexD Cont dezactivat Andrey_tm 91 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Dum 23 Oct 2016, 17:08 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Dr2005 a scris:
- Apropo, ştiaţi că la staţionări mai mari de 15 minute e obligatoriu să se închidă aerul condiţionat şi încălzirea în trenuri? Atât din motive economice, cât şi tehnice: consumul e mare, amperajul e mare şi rişti să topeşti pantograful şi firul de contact.
Cine a debitat asta merită un mare pumn în cap. Adică cu ce am greșit eu, călătorul, să nu am căldură când stau 30 de minute (uneori 35-40) la Pogoanele, în IR 1776, să aștept pe 1775 că e macazul blocat la Cotorca? Cu ce am greșit să n-am climă când stau 180 de minute că e zăpada prea mare și nu se poate circula? De ce să n-am aer condiționat când aștept, în 7001, 30 de minute la Rușețu crucea cu 1776 care se târăște cu 20 km/h pe secțiunile unde BLA nu merge? E o ineptie în tracțiune consumul de curent e mai mare atât la diesel cât și la electric stiu ca la LDE cu INDA încălzirea tren pornește după demararea trenului peste treapta 3 |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Dum 23 Oct 2016, 17:14 | |
| - Dr2005 a scris:
- mielutu zburator a scris:
- Dr2005 a scris:
- Apropo, ştiaţi că la staţionări mai mari de 15 minute e obligatoriu să se închidă aerul condiţionat şi încălzirea în trenuri? Atât din motive economice, cât şi tehnice: consumul e mare, amperajul e mare şi rişti să topeşti pantograful şi firul de contact.
Cine a debitat asta merită un mare pumn în cap. Adică cu ce am greșit eu, călătorul, să nu am căldură când stau 30 de minute (uneori 35-40) la Pogoanele, în IR 1776, să aștept pe 1775 că e macazul blocat la Cotorca? Cu ce am greșit să n-am climă când stau 180 de minute că e zăpada prea mare și nu se poate circula? De ce să n-am aer condiționat când aștept, în 7001, 30 de minute la Rușețu crucea cu 1776 care se târăște cu 20 km/h pe secțiunile unde BLA nu merge? E vorba de electrice. Dacă stă pornită încălzirea, din cauza amperajului mare rişti să topeşti catenara (prin efect Joule), ceea ce nu prea e de dorit. Sincer, nu cunosc dacă se aplică cumva şi pentru diesel, o să caut instrucţia să verific. Știu când stă pe loc locomotivă cu ambele pantografe în sus e riscul să se topească firul pentru că e curent mare pe o suprafață mică de contact |
|
| |
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Dum 23 Oct 2016, 18:23 | |
| Ma îndoiesc ca este necesar sa deconectezi clima sau IT la tracțiunea electrica cand se sta mai mult de 15 minute. Oare proiecțiile alea pe circuitul de inalta si cele pe circuitul IT ce functie fac ? Dar atunci cand se climatizeaza vagoanele sau încălzesc garnitura cu LE inainte de cuplare locomotivei diesel nu e o problema ?!? Sau iarna ua -15 grade in camp nu se mai da căldură ? |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Dum 23 Oct 2016, 22:12 | |
| - Dr2005 a scris:
- Timpii nu sunt făcuţi pentru 140 pentru că, economic, nu rentează să circuli cu 140 km/h pe 14,5 km (că restul distanţei o foloseşti pentru accelerare şi frânare), consumul de electricitate este imens la 140 km/h
Serios, e consumul mare? Pai atunci pentru ce mai baga mecanicul suntarile alea? Ai auzit de ele? Stii cand se baga si pana la cat la suta scade amperajul pe motoarele de tractiune? - Dr2005 a scris:
- Eu să fiu patron de OTF, i-aş imputa mecanicului diferenţa de consum dacă ar pleca la timp din Arad şi ar alerga cu 140 până la Curtici...
Dar cu cat sa alerge stimabile daca atat prevede livretul? Daca timpii de mers sunt stransi cine plateste minutele de intarziere? Marti sper sa ajung la scoala personalului sa aduc la cunostinta problema asta, ba chiar am sa te recomand ca pe o viitoare speranta de mare sef ce vrei sa ajungi la CFR Calatori sa vedem ce parere au despre tine si la ce sa se astepte angajatii in viitor. Mare minune de nu mi-oi lua eu un sut in fund inaintea ta |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| |
| |
lifetec
Numarul mesajelor : 329 Localizare : Bucuresti Reputatie : 4735 Data de inscriere : 01/11/2012
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Lun 24 Oct 2016, 09:08 | |
| - Dr2005 a scris:
- Apropo, ştiaţi că la staţionări mai mari de 15 minute e obligatoriu să se închidă aerul condiţionat şi încălzirea în trenuri? Atât din motive economice, cât şi tehnice: consumul e mare, amperajul e mare şi rişti să topeşti pantograful şi firul de contact.
Hai bre doctore aveam pretentii de la tine. N- am invatat despre asa ceva la scoala . M-a prins odata schimbarea orei in 1741 si am stat 1 ora la Cluj. Incalzirea a functionat bine-mersi. Si sunt si alte cazuri de trenuri care stationeaza mai mult de 15 min si nu se opreste caldura/AC |
|
| |
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Lun 24 Oct 2016, 12:45 | |
| Din contra s-a spus ca atunci cand e frig afara sa se faca tot posibilul sa se asigure caldura in tren sa nu fie frig la oameni. |
|
| |
mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Lun 24 Oct 2016, 21:51 | |
| Din punctul meu de vedere, dacă chiar se respectă o asemenea prevedere, e bătaie curată de joc față de oameni, indiferent cine e operatorul. Dacă a picat un marfar pe curentă de exemplu, sau nu se poate face parcurs de ieșire, sau e o defecțiune la locomotivă care nu necesită decuplarea disjunctorului, și stau 2-3 ore în gară, eventual la Făurei unde viscolul este cu adevărat nemilos, ce fac? Îngheț? Mă îmbolnăvesc? Ok, atunci ar trebui să pot să cer operatorului să-mi plătească medicația! (ceva la fel de absurd ca deconectarea la +15 min staționare). |
|
| |
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14502 Data de inscriere : 08/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Lun 24 Oct 2016, 23:27 | |
| Prevederea aia ati inteles-o voi gresit. Cand circula locomotiva cu ambele pantografe ridicate si IT cuplat la stationari mai lungi mecanicul trebuie sa coboare unul din pantografe. Motivele le-a explicat Dragos.
@Dual, in Grivita cat timp incalzeste garnitura (~30 min in lunile reci) nu e nevoie sa ridice ambele pantografe. Firele alea (parca vreo trei la numar sunt) nu au decat vreo 50 de metri si au fost special montate abia dupa 1990 (nu mai stiu exact anul, dar stiu sigur ca prin 95 existau). |
|
| |
delly
Numarul mesajelor : 15 Reputatie : 4661 Data de inscriere : 04/03/2012
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Mar 25 Oct 2016, 00:47 | |
| În condiţii de vreme exremă (vînt puternic, viscol, etc.), se pote produce un arc electric care să topească firul, dacă staţionează locomotiva. GM-urile n-au cum să aibă problema asta. |
|
| |
@ndrey V.I.P Member
Numarul mesajelor : 902 Varsta : 37 Localizare : Iasi Reputatie : 6452 Data de inscriere : 26/09/2009
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Mar 25 Oct 2016, 07:57 | |
| - delly a scris:
- În condiţii de vreme exremă (vînt puternic, viscol, etc.), se pote produce un arc electric care să topească firul, dacă staţionează locomotiva.
Serios ? |
|
| |
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9101 Reputatie : 13006 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Mar 25 Oct 2016, 08:50 | |
| Nu ati putea fi mai expliciti fara sa mai treceti atita prin pareri personale si fizica?
Daca un tren stationeaza 60 -200 de minute coboara pantograful? Mai clar acuma cu evenimentul asta de la Dolhasca unde un autobuz s-a pus peste ambele fire si a rupt un stilp de la catenara, trenurile care au steptat redeschiderea liniei curente au deconectat aerul conditionat sau ma rog incalzirea daca a mers, precum si restul serviciilor din vagoane care merg pe curent?
Sau daca se intimpla iarna acest eveniment deconecta serviciile si cobora pantograful sa nu faca arc sa nu topeasca firul? nu mai inteleg nimic unul zice hais unul zice cea. Eu daca merg in gara cu 2 ore inainte sa plece trenul de 14-25 vad ca locomotiva e deja pe tren cu mecanic cu tot cu pantograful ridicat, sta mecanicul acolo in post degeaba doua ore. |
|
| |
alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5430 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Mier 26 Oct 2016, 23:16 | |
| - Dr2005 a scris:
- Probabil or să ridice viteza între Arad şi Curtici... dar asta e fix pix, pentru că pentru o distanţă aşa de mică nu merită să accelerezi la 140 sau 160 km/h.
cu asemenea "specialisti" de generatie noua, nu e de mirare ca se duce tot in jos calea ferata...adica de ce sa nu accelereze daca linia a fost modernizata pentru asta simaterialul rulant permite? pai in Germnaia sunt trenuri Regio care merg cu 160 km pe ora si au opriri la 10 km , insemana ca aia sunt niste tampiti de isi permit sa mearga 3-4 minute cu 160 km/h si apoi s aopreasca? din contra trebuie sa se mearga cu maximul cat pemrite infrastructura pentru a obtine un timp cat mai mic |
|
| |
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Mier 26 Oct 2016, 23:36 | |
| Ziceţi voi câte minute de îmbunătăţire aduc 17 km din 500 pentru un tren Bucureşti - Budapesta... _________________ :TTT:
|
|
| |
alliens
Numarul mesajelor : 530 Reputatie : 5430 Data de inscriere : 27/06/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu Joi 27 Oct 2016, 00:00 | |
| - Dr2005 a scris:
- Ziceţi voi câte minute de îmbunătăţire aduc 17 km din 500 pentru un tren Bucureşti - Budapesta...
nu e vorba doar de 2-3 minute cat se castiga aici, ci e vorba de principiul haunos dupa care se ghideaza "expertii" din ministerul transporturilor...asa, nici pe Bucuresti Constanta nu aveam nevoie de 160 km/h ca nu s-a redus timpul la jumatate....atata timp cat se cheltuie sume mari de bani pentru reconstructia liniei si se anunta niste viteze, e absolut normal ca lumea sa aiba asteptari sa se circule cu viteza respectiva si sa scada timpul de mers...2 minute la fiecare 17 km daca s epierd pe principiul asta cred ca se aduna o valoare semnificativa...daca chiar conteaza cinsumul, s-ar investi i in eliminarea restrictiiloor de 5-15-30 km/h de care e plina reteaua, nu s-ar circula cu viteze mai mici acolo unde linia permite mai mutl |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu | |
| |
|
| |
| Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu | |
|