|
| ZS-Serbia | |
|
+43EuroNight alinx3330 Theo A. Costin.B marius664 cristi CFR Re6/6 Luna qew00 delfinson didinul ciprian71 lifetec mureseanu_976 ldh80 mariushal Katalyn mielutu zburator dan tm razvan - trenuri Silviu Sintea Caspar Semafor baiazid Vlad DUAL 461andrea Andrey_tm Nicolae alliens Adrian78 riciu halmarius Amiralul daniel_c M.I.C.I. COSTACHE MIHAIL Dr2005 Nesebar alex.alexus.tm Vitosa Adirmvl dejan 47 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Lun 09 Iul 2018, 23:32 | |
| Nici noi, nici ţările vecine nu au vreun interes în a pune în circulaţie trenuri transfrontaliere. Avem de-a face cu controale de frontieră, ba la sârbi chiar şi cu control vamal şi fitosanitar, iar astea costă şi durează. Apoi avem nişte instrucţii de circulaţie vechi şi nearmonizate (de exemplu bulgarul vrea mecanic ajutor, ungurul vrea cupla activă de la vagon, nu de la locomotivă, aşa că la vamă se inversează cuplele), trenurile transfrontaliere nu sunt subvenţionate, iar practica sovietică cu vagoane de oriunde până oriunde nu se poate aplica într-un colţ de lume care are asfalt şi aeroporturi, deci şi oameni care nu-şi permit să facă o săptămână pe drum. Revenind la sârbi, ei nu au plătit nici partea lor din costurile de operare ale acelui Desiro... să nu mai vorbim de câte ţigări s-or fi traficat cu el, că le-a găsit poliţia de frontieră în burduf ) _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: ZS-Serbia Lun 09 Iul 2018, 23:50 | |
| Lasa mai nene scuzele, ca in afara de scuze si cautat nod in papura nu suntem buni. Orice nu e realizat prin tara asta se gasesc repede scuze.
DACA VREI SA FACI CEVA, FACI! Punct! |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 10 Iul 2018, 08:35 | |
| Mai cum e asta cu partea leului.
Inainte era un LVT sirbesc pe Jimbolia -Kikinda. A mers o viata dar mai mult gol. Apoi brusc cica sirbii nu au platit TUI-ul si s-a scos.
La Virset era invers, circula un motor romanesc care era destul de plin. Apare problema ca sirbii nu si-au platit partea lor. Am mai intrebat cum e partile astea de vreme ce dincolo tot sirbii n-au platit la motorul lor, aici sirbii nu platesc la motorul nostru.
Partea aia cu controlul fitosanitar care e o frectie, ce fitosanitar? apa aia cu care stropesc trenurile? ce la Vidin se face ca nu mai tin minte?
Si apoi nu e vorba ca nu prea se traficheaza cu trenul, ici colo o geanta cu alimente poate. Tigari in burduf? pai doar e clar ca doar ceferistii au acces acolo, ca doar in gara trenul era gara in fata politiei de frontiera sirbe.
Interesant ca pe partea cu Ungaria incap bine mersi toate trenurile, ba mai mult, MAV are trenuri care formeaza tot felul de personale in Romania, adica aici sint bani pentru ,,partea noastra"?
Cine e de vina ca la noi instructiile sint vechi? noi calatorii trebuie sa le schimbam? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 10 Iul 2018, 09:27 | |
| - Kapпaтй a scris:
- Lasa mai nene scuzele, ca in afara de scuze si cautat nod in papura nu suntem buni. Orice nu e realizat prin tara asta se gasesc repede scuze.
Partea română a insistatpentru legături transfrontaliere cu unele ţări (adică cu Serbia şi cu Moldova) până acum vreo 2 - 3 ani. În schimb, Serbia refuză să plătească datoriile moştenite încă de pe vremea fostei Iugoslaviei. Calea Ferată Sârbă nu se recunoaşte drept continuatoare a celei iugoslave, pentru că nici Serbia nu a vrut să se recunoască oficial drept succesor al Iugoslaviei. Şi în mod sigur s-au mai acumulat datorii între timp. Bonus, noul acord transfrontalier pentru traficul feroviar România - Serbia e blocat pe la MAE sau nu mai ştiu pe unde de un an jumate. Aşa că traficul se desfăşoară, în continuare, în baza acordului dintre R.S.România şi R.F. Iugoslavia din 197x. - dan tm a scris:
- Partea aia cu controlul fitosanitar care e o frectie, ce fitosanitar? apa aia cu care stropesc trenurile? ce la Vidin se face ca nu mai tin minte?
Nu contează dacă e sau nu infecţie, e frontieră externă UE, amenajată conform condiţiilor Acordului Schengen, trebuie să aibă toate facilităţile, chiar dacă nu sunt necesare. Pe partea cu Ungaria avem trenuri din motive politice... adică Orban vrea să arate că îi conectează pe maghiarii din Transilvania cu Budapesta. Nu contează câţi călători sunt acolo, că ungurii vor fi de acord cu orice sumă de bani necesară menţinerii în circulaţie a acestor trenuri, doar ca să îşi păstreze imaginea. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 10 Iul 2018, 11:25 | |
| Cand vrei sa distrugi si sa nu circule nimic gasesti scuze si orice motiv sa anulezi, daca vrei sa mentii ceva in circulatie il poti mentine chiar daca nu ai profit, ca ai din alta parte si cum se intampla si pe intern unele trenuri goale sunt tinute in spate de cele pline si tot asa. Deci fara scuze ca daca vrei poti. |
| | | marius664
Numarul mesajelor : 2938 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 6911 Data de inscriere : 23/01/2014
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 10 Iul 2018, 13:34 | |
| Ce datorii are Serbia si catre cine? Si cum impiedica asta un tren romanesc sa ajunga la Belgrad sau macar la granita , asa cum era pana acum cativa ani.Si daca imi amintesc bine motivul anularii a fost stoparea contrabandei, nicidecum datorii ale Serbiei, Iugoslaviei sau Imperiului Austro-Ungar...Chestia e ca nu se vrea, asa cum s-a zis mai sus, ca la scuze suntem campioni universali... |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mar 10 Iul 2018, 14:44 | |
| Bun, merge un tren Timisoara Nord -Stamora Moravita. Se plateste TUI, trenul poate fi cu numar intern sa se ia si subventie.
Dupa un timp acelasi tren pleaca spre Virset cu numar de tren international, dupa cum spune doctorul nu se ia subventie. citi km? cam 4 pina la granita plateste TUI la CFR, apoi ce sa mai plateasca sirbii ca nu ni se spune?
De acolo trebuie platita trasa la sirbi, probabil.
acuma cit o fi trasa aia incit sa nu isi permita CFR sa o plateasca?
O sa bage iar trenul intr-o zi dar oamenii o sa fie deja obisnuiti cu masinile si cu autobuzele si n-o sa mai vina la tren. Mai ales vara turistii straini. |
| | | ciprian71
Numarul mesajelor : 1682 Varsta : 53 Localizare : BUCURESTI Reputatie : 4749 Data de inscriere : 19/07/2016
| Subiect: ZS-Serbia Mar 10 Iul 2018, 22:35 | |
| Dar Serbia are datorii doar Romaniei? Observ ca sunt trenuri cu Bulgaria si Ungaria. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mier 11 Iul 2018, 11:36 | |
| - ciprian71 a scris:
- Dar Serbia are datorii doar Romaniei? Observ ca sunt trenuri cu Bulgaria si Ungaria.
Nu ai inteles? Relatia Serbia-Romania a vrut sa fie distrusa si se gaseste imediat motiv chipurile din cauza x nu mai exista tren intre cele doua tari. In schimb din Beograd exista legatura cu Zagreb ; Ljubljana ; Podgorica/Bar ; Sofia ; Thessaloniki ; Budapest ; Vien, inclusiv un tren spre Elvetia, deci cu aceste state se poate doar cu Romania nu. |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: ZS-Serbia Mier 11 Iul 2018, 11:40 | |
| Pai tocmai asta era si esenta intrebarii: sirbii se incapatineaza sa nu plateasca doar Romaniei? ca vorba e ce sa plateasca? sa inteleg mai bine.
Republica Moldova plateste pentru trenurile ei? e la zi cu plata?
ce fras de datorie o fi avind Serbia incit sa nu mai functioneze Romania?
este undeva o lisat cu datoriile spre Romania a altor tari? de exemplu Ucraina a preluat datoria URSS pentru Krivoi Rog? |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 12 Iul 2018, 09:20 | |
| - dan tm a scris:
- Republica Moldova plateste pentru trenurile ei?
Acolo e altceva, cel puţin pe partea de călători: ÎS CFM nu vinde bilete pentru trenul Prietenia cu plecare din România, nici măcar nu are acces la diagramele de locuri. Biletele se vând doar de către CFR Călători astfel că, practic, CFR Călători îşi opreşte din încasări costurile necesare de operare (că oricum Prietenia e băgat în PMS pe Bucureşti - Iaşi şi retur) şi dă diferenţa CFM-ului. Dacă CFM-ul nu plăteşte pentru sensul celălalt, atunci CFR Călători nu-i mai dă nimic şi rezolvă problema. Nu ştiu dacă nu cumva există vreun acord similar şi cu Ucraina. Pentru că, altfel, decontările cu fosta URSS se fac exclusiv pe baza convenţiei OCCF/OSJD (am impresia că şi cu Serbia tot pe asta se făceau, doar că Serbia nu a mai acces la OCCF după destrămarea Iugoslaviei). Cum Convenţia OCCF e gândită de ruşi, unde totul e super-ultra-centralizat, membrul din partea României nu a fost statul (Guvern/MT), ci SNCFR. După spargerea SNCFR, din motive doar de ei ştiute, ruşii au recunoscut ca membru doar CFR Marfă, astfel că toate deconturile se fac prin intermediul CFR Marfă, care apoi plăteşte CFR Călători sau CFR S.A. contravaloarea serviciilor. Bine, sunt multe de spus despre OCCF, de exemplu la nivel naţional s-a reglementat modul de plată al cotizaţiei, care se împarte între Infra, Călători şi Marfă, numai că CFR Călători nu vrea să mai plătească de vreo 3 ani, pe motiv că nu are nevoie de convenţie, dar, totuşi, o aplică parţial (adică călătoriile în interes de serviciu spre state OCCF se fac în baza acestei Convenţii, pe baza OSJD slujebnâi bilet care este valabil până la VD cu 2 paturi inclusiv). - dan tm a scris:
- de exemplu Ucraina a preluat datoria URSS pentru Krivoi Rog?
Vise _________________ :TTT:
|
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: ZS-Serbia Joi 12 Iul 2018, 15:03 | |
| Ok, doctore am inteles ca Serbia nu vrea sa plateasca datorii din vremea Iugoslaviei.
intrebare: ce trebuia sa plateasca Iugoslavia catre Romania in fapt catre CFR devenit CFR Calatori?
1. MAE roman, arata ca Serbia este succesorul legal al fostei Uniuni care a urmat Iugoslaviei. 2. tot MAE roman arat ca Serbia a devenit independenta in 5 iunie 2006.
http://www.mae.ro/node/4534
Ultimul tren spre Virset a circulat in anul in 31 iulie 2017.
intrebare: pentru intervalul 05.07.2006-31.07.2017 Serbia a aplatit in contul ei iar mai apoi trenurile s-au anulat in contul datoriei fostei Iugoslavii nerecunoscute de Serbia?
intrebare: Serbia nu are aceleasi probleme in relatia cu Ungaria, Bulgaria, Fyrom, Grecia?
Interesant ca avem acord feroviar cu Uzbekistanul
https://www.mae.ro/tratate-bilaterale |
| | | Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4978 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Sam 09 Mar 2019, 12:05 | |
| Mai sunt șanse să se refacă legătura feroviară cu Serbia? Există informații noi referitoare la acest subiect? |
| | | Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4978 Data de inscriere : 04/12/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Sam 09 Mar 2019, 12:31 | |
| Dacă din motive birocratice trenul nu-și poate continua călătoria spre Serbia, există și soluția transbordării cu mijloace auto între stațiile Stamora Moravița și Vrsac. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: ZS-Serbia Sam 09 Mar 2019, 13:45 | |
| Când sârbii vor plăti datoria pe care o au la CFR Călători, vom putea vorbi de trenuri transfrontaliere. _________________ :TTT:
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: ZS-Serbia | |
| |
| | | | ZS-Serbia | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |