Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: ZS-Serbia 03/04/22, 09:21 pm
Sîrbii nu vor intra in UE. Nu vor chiar asa de mult.
Ar avea multe constrîngeri si nu le convine. Să recunoască Kosovo, să nu fie cu ruții si chinezii, să nu faca aia sau aialalta.
Am fost in toamna la un Festival in KIkinda si erau acolo echipe de strîngere de semnaturi contra aderarii la UE.
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia 03/04/22, 10:14 pm
Scopul meu e să asigur informarea corectă. Aş putea adăuga că nici nu vreau propaganda pro-rusă pe acest forum... că linia aia fix asta e, un mijloc de propagandă pro-rusă şi anti-UE. Or eu prefer să mor, preferabil cu puşca în mână, decât să fiu sub stăpânirea ruşilor!
Fiecare e liber să îşi facă o clonă de ERTMS, specificaţiile tehnice oricum sunt publice. Dar câtă vreme nu există certificarea conformităţii, nu există garanţia că clona de ERTMS funcţionează cum trebuie. Siguranţa circulaţiei nu e garantată fără punerea în funcţiune făcută de Agenţia Uniunii Europene pentru Căi Ferate (ERA). Asta e valabil şi pentru celelalte subsisteme, cu câteva sute de euro poţi cumpăra orice standard ISO (sau, dacă eşti rus, unde Tov. Putin a dat ordin să nu se mai recunoască drepturile de autor ale organizaţiilor din UE şi SUA, poţi să iei standardul direct de pe torrente) şi poţi să lucrezi după el, dar fără certificarea conformităţii, nu există nicio garanţie că standardul s-a aplicat corect.
Dacă sârbii vor sau nu în UE e problema lor. Dar trebuie să înţeleagă că orice relaţie comercială cu UE necesită conformarea integrală cu standardele UE. În domeniul feroviar, dacă vrei coridor EUROPEAN de marfă, pe care să îţi meargă trenuri europene, trebuie să îl faci după standardele UE, nu după cele ruseşti sau ce Dumnezeu de standarde or fi folosit acolo. Apropo, ştiţi că turcii deja lucrează după STI-uri? Şi nici ei nu sunt în UE, dar îşi doresc asta. De elveţieni nu mai zic, totul e certificat după STI-uri (iar ETCS nivel 2 funcţional au din 2007), deşi nu aspiră la integrarea în UE.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: ZS-Serbia 03/04/22, 10:19 pm
Cum trebuiau să facă linia că sa fie certificata STI sau ce nu îndeplinește?Odată ce circula vehicule certificate STI nu vad problema Eu nu cred că se fac sisteme ETCS piratate că doar nu le.cumperi din târg de la vechituri
Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia 03/04/22, 10:39 pm
Nu e nimic certificat acolo, că nu s-a cerut certificare. Probabil ramele Stadler s-ar putea certifica, pentru că nu cred că Stadler face treaba diferită pentru Serbia de restul Europei. Dar cum nu s-a cerut... mă gândesc că or fi fost o idee mai ieftine, câtă vreme nu sunt certificate.
_________________ :TTT:
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: ZS-Serbia 03/04/22, 10:43 pm
Pai ce sa certifice daca o rama este second fosta Westbahn din Austria.. Sau acuma nici Vectroanele de la SKargo nu is omologate?
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: ZS-Serbia 03/04/22, 11:55 pm
Stai putin cu certificarea p...
Adica UE le-a facut coridor de marfa dar nu e certificat.
Eu altceva intreb, acuma trenurile DB cu Forduri sau altele cum circula prin Sîrbia? Linia de Vîrset e certificata? are semnalizare mecanica probabil mostenirea Imperiului.
Turcii duc mereu trenuri de marfa prin Sîrbia, daca trenul ajunge de la expeditor la destinatar pe cine intereseaza? Pe UE? pai astia-s cei mai mari tepari dar si habarnisti.
Fara sa fie propaganda rusa, gazul care vine de la rusi chiar si acuma cu razboiul , pentru Germania si Italia e certificat sau ce tot certificare?
Sîrbii au facut o linie, o folosesc ce mare scofala?
Noi facem cu UE. Bravo, mutam o linie 5 metri mai spre apa, nu e sit, nu e Natura 2000, dar oprim hidrocentralele gata facute ca se opreste apa.Nici macar nu stiu functionarea hidrocentralelor.
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia 04/04/22, 12:39 am
Parcă am zis eu că lăudarea excesivă a proiectului rusesc din Serbia va da apă la moară rusofililor... deja trompetele stipendiate de Moscova sunt citate aici! Evident că sunt doar minciuni ce scrie în acel articol, apărut aproape copy-paste în două ,,site-uri de ştiri".
Nu ştiu şi nici nu mă interesează dacă gazul e certificat într-un fel (ar trebui să fie), dar evident că trebuie să respecte un anumit standard de calitate, că altfel nu l-ar mai cumpăra nemţii şi cine îl mai cumpără.
Cât despre coridor, am pierdut şirul solicitărilor către Comisie de renunţare la el. Poate acum când încep să iasă la iveală crimele de război ale regimului Putin, Comisia Europeană nu va mai dori să susţină capul de pod al Rusiei în mijlocul Europei - adică Serbia.
Locomotiva nu e ca un Logan, să îl omologhezi în România şi să meargă prin toată UE+SEE+Elveţia. Fiecare reţea feroviară are particularităţile ei. Şi noile rame de la Alstom luate de ARF vor trebui certificate, sunt tip nou de material rulant, nu subtip al celor din Franţa. Evident, se pot asimila anumite componente, dar nu toate.
Legislaţia europeană dispune doar pentru viitor, nu pentru ce s-a făcut acum 100 de ani. Nici la noi nu e certificată linia Bucureşti - Ploieşti, de exemplu, că nu era obligatoriu atunci. Dar Sighişoara - Simeria este în curs de certificare şi dacă nu iese certificarea, atunci trebuie returnate 100% + dobânda din fondurile europene absorbite. Şi asta e valabil pentru orice proiect feroviar pe fonduri europene - proiectul se declară încheiat când se obţine autorizaţia de punere în funcţiune, iar asta se poate obţine numai după ce certificatul de conformitate e încărcat în baza de date ERADIS.
_________________ :TTT:
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: ZS-Serbia 30/04/22, 09:45 am
Ce inseamna sa stai la mana unor neica nimeni, asa ajung doua tari vecine sa nu aibe un mijloc de transport direct, normal, demn de 2022. Azinoapte in 79 au fost cativa calatori care au venit din Belgrad, plecati in jurul orelor 12 din Belgrad sa ajunga cumva la Vrsac, sa gaseasca ceva sa ii treaca granita sau pe jos dupa care cu alta troaca spre Timisoara de unde sa prinda 79 spre Bucuresti. Pana unde poate sa ajunga si cat sa mai tina nepasarea, indolenta si nesimtirea unor asa zise personaje care baga 70000 de scuze ca x are datorii de pe vremea lui pazvante chioru sau ca y are datorie de pe vremea lui Burebista! In tot acest timp acesti nesimtiti dorm linistiti iar lumea de rand merge cu 7 mijloace din Belgrad la Bucuresti si chipurile suntem o tara civilizata! SUNTEM DE RAHAT BAAAAAA!!!!!! Toti sunteti de rahat!!!!! TOTI cei ce gasesc scuze la orice, nimic nu se poate in mintea voastra, omu de rand nu merita nimic, bataie de joc si atat! Nu incalzeste pe nimeni cu nimic scuzele voastre de 2 banji de tineti doua tari vecine fara un mijloc de transport direct, ca tineti sectii inchise chipurile nu sunt rentabile, astea toate sunt scuzele voastre de 2 bani sa se aleaga prafu de tot!
Tara rahatului bine imprastiat!
_________________
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia 30/04/22, 10:41 pm
Bun ai noștrii sunt handicapați, dar nici cu sârbii nu mi-e rușine. Puteau să și prelungească cotețul până în Vatin sau Stamora. Și ăia sunt o apă și un pământ stai liniștit. Noi să avem legături cu Sofia, Atena/Salonic, Budapesta și Germania în ambele părți + eventual o Polonie neocolita, direct spre Cașovia. Moldovenii legați la un ir dacă e și ura și la Gară.. Unele din internaționale ar putea primi vagoane pentru transport mașini.. Cele spre sud. E o nebunie să mergi spre Turcia cu mașina... Dar românii sunt batman.
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: ZS-Serbia 01/05/22, 12:02 am
Da enbuna ideea cu vagoane pentru transportul autoturismelor la cat de scump este combustibilul și la cat de scumpe sunt autostrăzile in Croația Slovenia Grecia dar uite că aici e și concurenta Tesla cu multe stații fastcharging de până la 150kw unde in 30-40 de min încarci sa mergi 280-350km singurul dezavantaj rămânând timpul pierdut la încărcare.. Spre Polonia trebuie o linie mai directă chiar și prin Halmeu cu ecartament normal sau daca nu sunt vagoane Stadler și trenuri Talgo cu ecartament variabil care se schimba la viteza de 15km/h Totul e sa ajungi la Budapesta și Viena că de acolo ai legături gârlă Văd că linia spre Stamora are viteza de 80km/hniar la sarbii este cu 100km/h destul de bine..
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: ZS-Serbia 09/05/22, 03:44 pm
Vedem si un tren de auto Ford si m-am uitat si pe OpenRail ca se ocoleste foarte mult pana la Stamora.Ar fi necesar o modernizare a liniei spre Calafat si de acolo un traseu din Bulgaria spre Serbia
Costin.B
Numarul mesajelor : 233 Reputatie : 4978 Data de inscriere : 04/12/2011
Subiect: Re: ZS-Serbia 06/04/23, 09:00 pm
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
Subiect: Re: ZS-Serbia 06/05/23, 06:57 pm
dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9098 Reputatie : 13003 Data de inscriere : 16/07/2014
Subiect: Re: ZS-Serbia 29/10/23, 01:25 pm
hai ca au terminat si sirbii gara noua.
AeroX V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2161 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6763 Data de inscriere : 25/05/2012