|
| Vaslui (600) | |
|
+11Nesebar Dr2005 Katalin4653 TVlad Stere Serban joanta AlexandruC Adrian78 Adirmvl ldh80 madalin98 15 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vaslui (600) Lun 17 Sept 2012, 13:32 | |
| Din cite stiu...
Ne raportam la prezent ca nu se construiesc gari asa dupa considerente istorice. Daca Botosaniul atunci a fost atit de important de ce nu s-a facut linia pe acolo ca sa nu fie o fundatura?
Stiu si eu ca garile Sucevei au fost facute pentru a deservi de fapt punctele de frontiera, si nu cred ca e cazul sa ne iesim din fire pentru trairi personale.
O mare parte din aceste modernizari sint bani aruncati pe gari mai mult decit secundare.Ca sa nu mai spunem de necesitatea unei relatii directe cu Bucurestiul, si asta e deja prea mult, pai daca era necesara se facea in timpul comunismului.Daca traficul o impunea. |
| | | joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5300 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: Vaslui (600) Lun 17 Sept 2012, 17:02 | |
| - dan tm a scris:
- Din cite stiu...
Ne raportam la prezent ca nu se construiesc gari asa dupa considerente istorice. Daca Botosaniul atunci a fost atit de important de ce nu s-a facut linia pe acolo ca sa nu fie o fundatura?
Stiu si eu ca garile Sucevei au fost facute pentru a deservi de fapt punctele de frontiera, si nu cred ca e cazul sa ne iesim din fire pentru trairi personale.
O mare parte din aceste modernizari sint bani aruncati pe gari mai mult decit secundare.Ca sa nu mai spunem de necesitatea unei relatii directe cu Bucurestiul, si asta e deja prea mult, pai daca era necesara se facea in timpul comunismului.Daca traficul o impunea. Avand in vedere posibilitatile tehnice din vremea respectiva si costurile pe care le presupunea construirea cailor ferate, varianta amplasarii traseului de-a lungul marilor cursuri de apa era evident cea mai usor fezabila. Altfel, in zona, inainte de construirea cailor ferate, intersectia marilor drumuri comerciale nord-sud si est-vest era la Botosani, nu la Suceava, chit ca asta le convine sau nu unora sau altora. Despre iesitul din fire... nu stiu zau, mai citeste o data textul, poate iti reconsideri punctul de vedere. A-ti expune clar si ferm opinia nu presupune nicidecum a te ambala nervos. Chestia cu racordul (pentru care se pot gasi destule argumente pro, fiind o chestiune de... rafinament in materie) era totusi un artificiu utilizat pentru a mai pune in miscare sangele unora si al altora (sedentari de felul lor ), ca nu degeaba am zis "prietenii stiu de ce ". Candva, s-a mai manifestat cineva furibund in legatura cu subiectul asta si cu varianta scurta Veresti - Botosani, dar i-a trecut (deh, anii aduc si intelepciune). |
| | | Katalin4653 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1575 Localizare : Braila M 700 Reputatie : 6320 Data de inscriere : 30/12/2011
| Subiect: Re: Vaslui (600) Vin 19 Oct 2012, 16:06 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Gara Vaslui Joi 25 Oct 2012, 12:14 | |
| La Vaslui tipul instalatiei SCB ar fi CED-CR-3, introdusa in 1970. Locomotivele pe care le-am vazut (in urma cu 10-15 ani) la Vaslui: doua locomotive LDH 25/BDM (una a fostei fabrici de mobila, cealalta a fabricii de ulei. Ultima mai este garata si acum pe linia fabricii), o locomotiva clasa 81 (in urma cu 5-7 ani mai facea manevre in statie cu vagoane de cereale si cisterna) si o locomotiva clasa 85 sau 86 (in urma cu cca 15-20 de ani tracta vagoane cisterna la depozitul PECO din zona Rediu. Nu stiu daca apartinea de PECO sau deservea si celelalte fabrici din aceea zona- "Mecanica", ÍAMC", ""CFS"", ""Izolatoare"", BJATM).
Daca are cineva schita statiei Vaslui asa cum era in 1990, cand exista si grupa de triere (cea de dupa pasajul denivelat), ar fi interesant de vazut! In "GRUPA"" A (cea actuala) sunt 8 linii, dar in grupa de triere nu stiu cate erau!
Liniile industriale din Vaslui ERAU:
-linia spre platforma Rediu. Construita la inceputul anilor 70'' si folosita intens pana prin 1996-1997. Apoi, fabricile de acolo "cad"" rand pe rand, ultima- CFS/Moldosin-, in 2006. Linia mai exista in teren, dar nu mai este folosita.
-linia pentru "Termica"". Folosita pana in 2002-2003 cand centrala de termoficare este trecuta de pe carbuni pe gaz metan. Linia mai exista in teren. Tot legat de aceasta, au mai ramas in picioare (dar nu mai au linie in interiorul lor) acele "buncare"" in care erau introduse vagoanele cu carbuni si supuse unui tratament cu aburi supraincalziti, pentru dezghetarea carbunilor.
-linia pentru fabrica de ulei. Paralela cu strada Podul Inalt. Exista in teren, dar nu mai este folosita. Pe ea se afla garata o locomotiva LDH 25/BDM.
-linia pentru fabrica de mobila. Se desprindea din M600 intre podul peste canalul Barlad si bariera de la ĎCRA veche. A fost complet desfiintata din teren in urma cu cca 5-10 ani. Legat de aceasta, in statia Vaslui mai existau inca doua linii infundate (in capatul spre Buhaiesti), care erau folosita pentru gararea vagoanelor de la aceasta fabrica. Au fost desfiintate prin 2009. Ca o ironie, semnalele de manevra au ramas!
-linia pentru "podul rulant"" transcontainere. Exista in teren, dar nu mai este folosita.
Ultimii agenti economici din orasul Vaslui care au utilizat transportul feroviar au fost fabrica de ulei si baza de receptie cereale (ambele apartinand lui Adrian Porumboiu), pana in urma cu cca 2-3 ani, apoi- din motive care-mi scapa- au renuntat.
Asadar, este laudabil ca se modernizeaza si gara Vaslui (totusi, a mai fost o data renovata complet in 2002-2003!), dar fara un transport feroviar de marfa, cu doar cateva trenuri de calatori pe zi (si acelea cu 5-6 vagoane!), tare mi-e teama ca Vasluiul a sa ajunga o gara-muzeu, moderna nimic de zis, dar putin utilizata! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vaslui (600) Joi 25 Oct 2012, 12:53 | |
| Am trecut anul asta prin zona, linia paralela cu M600 spre Munteni era demontata iar traversele stivuite pina in Munteni |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Gara Vaslui Joi 25 Oct 2012, 14:15 | |
| E demontata de prin 2010! Pacat- putea fi folosita pentru dublarea portiunii Munteni-Vaslui! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vaslui (600) Joi 25 Oct 2012, 14:49 | |
| Am fost si anul trecut si nu era demontata, poate incepeau. Ca doar nu ar fi rezistat traversele acolo 2 ani. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Gara Vaslui Joi 21 Feb 2013, 15:40 | |
| Are cineva schema liniilor din statia Vaslui- inclusiv grupa de triere, existenta prin 2000-2002- cea de dupa pasajul denivelat, in sensul spre MUnteni ? Care mai este starea liniilor industriale din Vaslui ? In 1990 existau urmatoarele linii industriale ce se desprindeau din statia Vaslui:
- linia pentru platforma Rediu (Mecanica, Fire Sintetice, Izolatoare, IAMC, Reductoare & Ventilatoare, Depozit Petrom, BJATM), si care merge paralel cu soseaua spre Bacau ? In spate la Izolatoare exista si un mic mini-triaj! Din ce am vazut pe NORC-Imagini panoramice linia mai exista in teren, dar nu pare a mai fi folosita! Ultima fabrica de acolo- fire sintetice si-a dat duhul prin 2006!
- linia pentru CET Termica ? Nu mai este folosita de prin 2002-2003, cand CET-ul a fost trecut pe gaz metan! Pe partea dreapta in sensul Vaslui-Munteni mai exista inca acele tuneluri semisferice pentru dezghetarea carbunilor adusi cu vagoanele- dar nu cred sa mai aiba linie ferata in interiorul lor!
- linia pentru baza de receptie cereale si ULEROM ? Se desprindea din grupa de triere, trecea pe sub pasajul denivelat si mergea paralel cu strada "POdul Inalt"" ! Din ce se vede pe NORC linia mai exista in teren, in curte la ULEROM aflandu-se inca o locomotiva LDH-25/BDM!
- linia pentru fosta fabrica de mobila . Se desprindea din M600 imediat dupa podul peste canalul Barlad (in sensul spre Buhaiesti), si in incinta fabricii se ramifica in doua linii! Fabrica de mobila avea si o locomotiva LDH-25/BDM (stiu sigur- in anii 80'' am vazut-o functionand). Linia ca si fabrica au fost complet demolate!
Ultimile trenuri de marfa, formate din statia Vaslui, au fost pana acum 5-6 ani in urma (vagoane de cereale si vagoane cu pacura)! Anul trecut am mai prins un marfar a GFR-ul la Vaslui incarcat cu borduri!
Mai stie cineva anul cand a fost construita pasarela pietonala- stiu ca prin anii 90'?
Desi se "modernizeaza"" statia Vaslui prezinta tot o imagine dezolanta- trafic de marfa zero, numai doua-trei linii folosite (celelalte 5 pustii), si putinele trenuri de calatori care mai sunt cu compuneri foarte mici (maxim 5-6 vagoane !!). Vasluiul va fi o gara foarte frumoasa, dar o gara-muzeu,, cu activitate foarte mica! |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25567 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Vaslui (600) Joi 19 Sept 2013, 00:01 | |
| În data de 17.09.2013 au fost finalizate lucrările de modernizare la staţia Vaslui. _________________ :TTT:
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22394 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Vaslui (600) Dum 05 Ian 2014, 14:47 | |
| |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Vaslui (600) Dum 05 Ian 2014, 17:17 | |
| Deci au ramas 3 linii pentru calatori si 4 pentru marfa! O linie au trebui sa o "sacrifice" (inainte de inceperea lucrarilor de modernizare erau 8 linii in total).
Pacat ca nu au modernizat si celelalte 4 linii pentru marfa.
Oricum, tragand linie: o lucrare frumoasa (sa vedem si cat e de rezistenta in timp), care se incadreaza in lucrarile generale de modernizare a orasului Vaslui (e vorba anul asta sa vedem si troleibuze noi la Vaslui) |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8414 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Vaslui (600) Dum 05 Ian 2014, 18:24 | |
| Arata bine, e si paserela, se pot face poze interesante. Cum de nu au vopsit noile copertine in verde-galben? S-ar fi asortat cu silozul... |
| | | andreibesliu
Numarul mesajelor : 1 Reputatie : 3959 Data de inscriere : 22/01/2014
| Subiect: Imagini cu Gara din Vaslui Mier 22 Ian 2014, 16:58 | |
| Buna ziua, voiam sa va intreb daca aveti cumva imagini (vederi, fotografii) cu gara din Vaslui in perioada comunsita. Am gasit pe net doar imagini vechi, dinainte de 1940, sau noi, dupa 2000. Insa intre anii astia, nu am gasit nimic.
Poate aveti sau gasiti cumva imagini cu gara din Vaslui intre anii 1950-1990. Multmesc mult. |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12287 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Re: Vaslui (600) Vin 31 Ian 2014, 11:50 | |
| Da- si eu as vrea sa vad poze din aceea perioada cu gara Vaslui! In afara de modernizarile din 2002 si 2013, cladirea in sine nu s-a schimbat foarte mult ca si arhitectura. Din cate stiu dupa 1965 la Bârlad au construit o gara complet noua, dar la Vaslui doar a fost extinsa. Oricum, poze din anii 70-80 cu gara Vaslui ar fi interesante, pentru a se vedea intensa activitatea de transport marfa prin statia Vaslui, când toate fabricile din oras mergeau din plin!
Nu stiu daca e topicul potrivit aici, dar vreau sa postez o informatie mai putin cunoscuta legata de planul de introducere a tramvaiului la Vaslui. In anul 1989, din initiativa ultimului prim-secretar al judetului Vaslui - Ioan Pavel (tot el in calitate de prim-secretar al judetului Caras-severin reusisera sa introduca tramvaiul la Resita), s-a propus realizarea unei linii de tramvai, care urma sa lege orasul Vaslui de platforma industriala Rediu, pentru transportul muncitorilor ce lucrau la întreprinderile de aici (in total cca 15.000 de oameni). Traseul acestei linii de tramvai urma a fi actualul garaj Transurb, traversarea liniilor cf pe pasajul denivelat, pe langa Termica SA. Apoi din acest punct pana in fata Hidrom SA urma a fi folosita calea ferata industriala existenta, pe care urmau a circula atat tramvaie cat si trenuri de marfa. In acest sens, s-au inceput lucrarile de electrificare a acest cai ferate pe tronsonul amintit, cativa stalpi si suporti pentru ceea ce urma a fi catenara viitorului tramvai putând fi vazuti si astazi. Din fata Hidrom SA linia de tramvai urma a se separa de calea ferata industriala si apoi sa mearga cu cale proprie paralel cu soseaua spre Bacau pe langa Mecanica, CFS si sa se opreasca in zona depozitelor Petrom. In 1990 este adus un tramvai tip ITB modernizat in gara Vaslui. Dupa ce a zacut abandonat cativa ani pe o linie si a ruginit, este casat si dat la fier vechi. Planurile initiale din 1989 prevedeau prelungirea ulteriora a liniei de tramvai chiar pana in comunele Solesti si Muntenii de Jos. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vaslui (600) Vin 31 Ian 2014, 22:24 | |
| - TVlad a scris:
- Arata bine, e si paserela, se pot face poze interesante. Cum de nu au vopsit noile copertine in verde-galben? S-ar fi asortat cu silozul...
__________ S-a finalizat si in interior? acolo mai era de lucru. Nu mi dau seama de ce nu au gasit o solutie ca platforma peronului sa fie fara diferenta aceea de nivel unde e dunga galbena. Se vede ca exista si o rampa pentru scaunul cu rotile. Diferenta de nivel nu e la dimensiunea unei scari. Una peste alta o gara faina si curata, cu multa politie si fara boschetari. (ori nu i-am vazut eu?) Pun niste poze de la mine facute in vara cind mai era de lucru in interior. Poza cu distanta intre peron si scara vagonului nu mi -a iesit Alte poze de anul trecut de aici n-am. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Vaslui (600) | |
| |
| | | | Vaslui (600) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |