|
| Vaslui (600) | |
|
+11Nesebar Dr2005 Katalin4653 TVlad Stere Serban joanta AlexandruC Adrian78 Adirmvl ldh80 madalin98 15 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
madalin98
Numarul mesajelor : 21 Reputatie : 4921 Data de inscriere : 30/06/2011
| Subiect: Vaslui (600) Vin 29 Iun 2012, 14:05 | |
| Gara Vaslui
https://2img.net/r/ihimg/photo/my-images/690/img0845mkc8.jpg/ |
| | | ldh80 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 6889 Varsta : 42 Localizare : Pascani Reputatie : 12286 Data de inscriere : 03/11/2010
| Subiect: Gara Vaslui Lun 02 Iul 2012, 08:22 | |
| Cateva date: cladirea statiei Vaslui a fost inaugurata o data cu linia Barlad-Vaslui (1886). Dupa 1968 este "modernizata"". In 1970 este echipata cu instalatie CED-CR-3. Tot in anii 70' este extinsa, prin constructia grupei de triere (cea de dupa pasajul denivelat, in sensul spre Crasna), unde, in änii de glorie", se manevrau sute de vagoane de marfa, care erau aduse pe linia industriala dinspre platforma "Rediu"" (Mecanica, CFS, IAMC, Izolatoare, Fabrica de reductoare si ventilatoare, BJATM). De asemenea, o alta linie industriala deservea "Termica"" (erau aduse vagoane cu pacura sau cu carbuni, acestea din urma fiind introduse in acele "tuneluri"" semisferice, pentru dezghetarea carbunilor si bascularea lor din vagoane), iar o alta linie industriala deservea baza de receptie cereale si fabrica de ulei- acum Ülerom"" (aici se mai afla inca o locomotiva LDH-25/BDM). Aceasta grupa de triere a fost desfiintata prin 2000-2001. Grupa principala a statiei Vaslui are 8 linii (folosite curent erau- inainte de inceperea lucrarilor de "modernizarë"" actuale numai primele 3), magazie si rampa de marfa (magazia de marfa a fost partial renovata). In anul 2002 statia Vaslui a fost complet reabilitata (asadar actualele lucrari de "modernizare"" sunt doar bani aruncati aiurea. Cu banii acestia mai bine era dublata linia Munteni-Vaslui- Buhaiesti! In anii 90'' este realizata si pasarela pietonala. In afara de aceste 8 linii, mai existau inca doua linii infundate (desfiintate prin 2008), pentru gararea vagoanelor de marfa a fabricii de mobila. Linia industriala pentru fabrica de mobila (care avea si ea o locomotiva LDH-25/BDM) se ramifica din linia curenta 600 dupa "podul de fier"" (in sensul spre Buhaiesti). Si aceasta linie industriala este astazi desfiintata, fabrica fiind complet demolata!
In 1989, cu sprijinul ultimului prim-secretar Ioan Pavel (tot el este cl care a impulsionat realizarea tramvaiului resitean), apare un proiect de constructie a unei linii de tramvai la Vaslui. Traseul propus era: garaj IJTL- strada Decebal- pasaj rutier peste cf- iar la coborarea de pe pasaj linia de tramvai urma a se uni cu linia ferata industriala Vaslui-Rediu. Ar fi fost o situatie mai speciala, pe acceiasi linie urmand a circula si trenuri de marfa si tramvaie (pe aceasta portiune comuna s-au montat deja stalpii si consolele). In zona industriala, linia urma a se desparti: cea de tramvai trebuia sa se opreasca in fata Izolatoarelor (Hidrom), iar calea ferata industriala iese in minitriajul din spatele fabricilor! In 1990 este adus un vagon de tramvai in gara Vaslui. Dupa ce a "zacut"" acolo cateva luni, este casat si dus la fier vechi! Cu timpul, tramvaiul vasluian urma a se extinde pana in satele Solesti si Muntenii de Jos! |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vaslui (600) Mar 28 Aug 2012, 08:39 | |
| Citeva poze din 20-21.08.2012. Nici aici si nici la Suceava nu am vazut pasaj subteran, dar se face unul la Botosani. Nu cumva se cam arunca cu bani? |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Vaslui (600) Mar 28 Aug 2012, 09:26 | |
| Nici macar la Vaslui nu cred ca e nevoie de pasaje. Cum nu cred ca e nevoie nici la Valcea, ambele statii fiind tranzitate de un numar similar de trenuri. cat despre statii prin care trec nici 20 de trenuri... |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vaslui (600) Mar 28 Aug 2012, 10:09 | |
| Am vrut sa fiu putin ironic, erau 3 trenuri in Suceava, despartite de cite un peron lat cit unul dintr-o halta.Si e gara de tranzit spre deosebire de Botosani.
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Vaslui (600) Mar 28 Aug 2012, 10:18 | |
| Eu vorbeam serios. Mi se par mai utile pasajele in statii precum Teius ori Razboieni, dar ma rog... Sa nu mai zic de cate de comica e faza cu eurogarile prin care trec o mana de trenuri, si alea obosite... :roll: |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24324 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Vaslui (600) Mar 28 Aug 2012, 16:28 | |
| La Suceava era mai util la fel si Teius si indeosebi in statile unde liniile directe sunt 3 si 4..
|
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Vaslui (600) Mar 28 Aug 2012, 16:45 | |
| Nu stiu in celelalte statii cum sta treaba, dar in Valcea directa e prima linie, deci... Unde mai pui ca cele mai lungi trenuri in gara aia sunt compuse fie din locomotiva + 21-47 + 21-47, fie din doua Desiro, si mai mult de doua garnituri nu stationeaza in acelasi timp. Singura exceptie pe care am vazut-o a fost cand a stationat 13172 la prima linie, iar la a doua asteptau sa plece 1737 si 2063. Situatie in care clar nu ai nevoie de pasaj. A, sper ca nu or sa monteze si gardulete intre linii in Valcea. |
| | | AlexandruC
Numarul mesajelor : 48 Reputatie : 4562 Data de inscriere : 14/07/2012
| Subiect: Re: Vaslui (600) Mar 28 Aug 2012, 23:34 | |
| am fost acum cateva luni in gara asta...lucrarile nu par sa fi avansat deloc |
| | | joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5299 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: Vaslui (600) Dum 02 Sept 2012, 10:37 | |
| - dan tm a scris:
- Citeva poze din 20-21.08.2012.
Nici aici si nici la Suceava nu am vazut pasaj subteran, dar se face unul la Botosani. Nu cumva se cam arunca cu bani?
Raspuns categoric: NU. In judetul Botosani a fost intotdeauna loc pentru lucrari remarcabile in domeniul feroviar. Astfel, in urma cu o suta si ceva de ani se construia gara Burdujeni, acum se reabiliteaza si se modernizeaza gara Botosani, va urma legatura directa cu Iasi si - de ce nu ? - varianta scurta (25 km) Botosani - Veresti (bineinteles, cu racordarea de rigoare la Veresti , prietenii stiu de ce ). |
| | | Stere Serban
Numarul mesajelor : 71 Varsta : 32 Localizare : Ploiesti Reputatie : 4942 Data de inscriere : 29/08/2011
| Subiect: Gara Vaslui Lun 03 Sept 2012, 21:24 | |
| Cateva poze facute in Gara Vaslui la 29.08.2012 Nu vreau sa fiu inteles gresit, dar cred ca era mai mult decat indicat sa fie reabilitate mai intai garile intens circulate (sau nodurilor de cale ferata) cum ar fi Brasov, Cluj Napoca, Timisoara, Ploiesti Sud, Bucuresti Nord (din pacate, cea mai importanta gara a tarii arata destul de rau ) pentru ca apoi sa vina randul garilor de pe sectiile secundare (Vaslui, Zalau Nord etc). |
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Vaslui (600) Lun 03 Sept 2012, 23:21 | |
| Copertina noua pare facuta dupa acelasi proiect ca la Cimpina. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vaslui (600) Sam 08 Sept 2012, 17:18 | |
| In 31.08.2012 IR Iasi -Galati a fost primit la linia 1 chiar daca era santier.Distanta intre Desiro si peron mi s-a parut cam mare.
Daca nu ma insel am vazut ceva sapaturi pentru un pasaj subteran. Nu am avut deloc timp sa stau sa verific sau sa pozez. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Vaslui (600) Vin 14 Sept 2012, 14:30 | |
| - joanta a scris:
- dan tm a scris:
- Citeva poze din 20-21.08.2012.
Nici aici si nici la Suceava nu am vazut pasaj subteran, dar se face unul la Botosani. Nu cumva se cam arunca cu bani?
Raspuns categoric: NU. In judetul Botosani a fost intotdeauna loc pentru lucrari remarcabile in domeniul feroviar. Astfel, in urma cu o suta si ceva de ani se construia gara Burdujeni, acum se reabiliteaza si se modernizeaza gara Botosani, va urma legatura directa cu Iasi si - de ce nu ? - varianta scurta (25 km) Botosani - Veresti (bineinteles, cu racordarea de rigoare la Veresti , prietenii stiu de ce ). Din cite stiu eu Burdujeni este gara Suceava, nu vad o realizare din Botosani.Un pasaj subteran acolo in Burdujeni era necesar, pentru ca peroanele aint inguste, doar cit latimea placii de beton care o vezi in toate haltele.Mai e si trafic fata de Botosani. Nu cred ca se va construi vreodata un racord la veresti pentru o legatura spre Iasi fara rebrusment. Linia directa gindita era prin Hirlau. |
| | | joanta
Numarul mesajelor : 111 Varsta : 35 Localizare : 511 - capătul tramvaiului 102 Reputatie : 5299 Data de inscriere : 11/09/2010
| Subiect: Re: Vaslui (600) Sam 15 Sept 2012, 08:02 | |
| "Din cate stiu"... La vremea cand a fost construita, gara Burdujeni se afla in judetul Botosani (localitatea Burdujeni nefiind in Bucovina), fiind de fapt statie de frontiera precum era si Itcani, ridicata dincolo de granita de atunci, in Austro-Ungaria. Orasul Suceava era deservit de o linie ingusta care pleca din Itcani, gara Sucevei aflandu-se aproximativ pe amplasamentul actualei policlinici. Altfel, pentru o urbe care, in 1930, nu numara nici 20.000 de locuitori, nu cladea nimeni doua ditamai garile (Burdujeni si Itcani, aflate la 3-4 km una de cealalta) care, repet, la data construirii lor se aflau nu in Suceava, ci in alte localitati distincte, care au fost incorporate mai tarziu. Un eventual racord realizat la Veresti ar deservi de fapt relatia cu Bucurestiul si cu alte destinatii indepartate, spre Iasi trebuind intr-adevar finalizat traseul prin Harlau sau schimbata optica si aleasa varianta prin Todireni, pe 608, care nu presupune nici tuneluri, nici viaducte grandioase, fiind vorba integral de valea raului Sitna.
|
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Vaslui (600) | |
| |
| | | | Vaslui (600) | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |