Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12461 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 22 Mai 2012, 13:57
De ce sa mai luam in calcul timpii de mers facuti in anii 90? Atunci era linia veche. Acum avem altceva, alte caracteristici tehnice, din acest motiv ma mir cum de linia noua, care se presupune ca a beneficiat de tehnici moderne la realizare, are timpii de mers egali sau chiar mai slabi ca linia inlocuita.
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 22 Mai 2012, 14:13
IonutCFR2009 a scris:
De ce sa mai luam in calcul timpii de mers facuti in anii 90? Atunci era linia veche. Acum avem altceva, alte caracteristici tehnice, din acest motiv ma mir cum de linia noua, care se presupune ca a beneficiat de tehnici moderne la realizare, are timpii de mers egali sau chiar mai slabi ca linia inlocuita.
De dragul comparatiei In anii 90' linia venea dupa un R.K partial deci nu era tocmai veche. , de aceea s-au scos timpii aceia record de 2h10' si tot din acelasi motiv trebuie luati ca si reper si subiect de comparatie cu ce avem in prezent pentru a stii cam ce va fi pe viitor ... Si asta pentru ca vorbim in prezent de o viteza maxima de 140km/h iar in anii 90' tot de 140km/h vorbeam...
Nu vor fi timpi mai slabi decat linia din anii 90' ci mai buni daca se rezolva problemele curente si daca linia are parte de mentenanta asa cum ar fi normal.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3357 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8371 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 23 Mai 2012, 00:34
popovici a scris:
IonutCFR2009 a scris:
De ce sa mai luam in calcul timpii de mers facuti in anii 90? Atunci era linia veche. Acum avem altceva, alte caracteristici tehnice, din acest motiv ma mir cum de linia noua, care se presupune ca a beneficiat de tehnici moderne la realizare, are timpii de mers egali sau chiar mai slabi ca linia inlocuita.
De dragul comparatiei In anii 90' linia venea dupa un R.K partial deci nu era tocmai veche. , de aceea s-au scos timpii aceia record de 2h10' si tot din acelasi motiv trebuie luati ca si reper si subiect de comparatie cu ce avem in prezent pentru a stii cam ce va fi pe viitor ... Si asta pentru ca vorbim in prezent de o viteza maxima de 140km/h iar in anii 90' tot de 140km/h vorbeam...
Nu vor fi timpi mai slabi decat linia din anii 90' ci mai buni daca se rezolva problemele curente si daca linia are parte de mentenanta asa cum ar fi normal.
Din cauza EXIGENTEI SCAZUTE de la CFR CALATORI si Ministerul Transporturilor nu cred ca trenurile vor merge fara oprire in 2 ore.
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 23 Mai 2012, 11:12
razvan - trenuri a scris:
Din cauza EXIGENTEI SCAZUTE de la CFR CALATORI si Ministerul Transporturilor nu cred ca trenurile vor merge fara oprire in 2 ore.
Nu neaparat , ci din contra ... in ceea ce priveste linia Bucuresti-Constanta exigenta este prea mare , de aceea cand ajungem la gara (fie cea din Nord fie cea din Constanta) avem un :shock: si nu ne vine sa credem ca in plin sezon timp de 5 ore si chiar 7 ore nu avem tren intre aceste doua mari orase ... Exigenta in acest caz sta si in calculele de rentabilitate pe care le fac cei de la CFRCalatori pentru care cuvantul cadenta are o conotatie necunoscuta atunci cand vine vorba de M800...
Ma rog , management tipic balcanic , este mai logic pentru ei sa opreasca un intercity in Ciulnita decat sa ai tren minimum din doua in doua ore in ritm cadentat pe Bucuresti-Constanta ...
E greu si sa-l faci sa inteleaga pe acelasi manager autohton ca omul care merge de la Constanta la Bucuresti poate vrea sa mearga mai departe si sa aiba legaturi bune in orice directie la 20'-30' pentru ca si acesta este unul din rosturile cadentei...Dar eu ce fac ? Ma duc la gara la Constanta ca vreau sa plec la Viena , plec cu cel de 07.05 din Constanta , la 09.40 sa zicem ca sunt in Bucuresti Nord si aici apare problema...pai ce fac eu mai bine de 4 ore in Bucuresti pana pleaca 346 bineinteles si pe o caldura de +30 ? Sa-mi raspunda managerul la acesta intrebare ca poate intra si el pe site dar nu intra cu siguranta deoarece el nu este pasionat feroviar si nici nu cred ca merge cu trenul decat cand este obligat sa o faca , la vreo vizita de ministru etc.
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3357 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8371 Data de inscriere : 26/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 23 Mai 2012, 23:12
Ei lasa ca nu manageri hotarasc orele si graficul pentru fiecare ruta. Angajatii de la marketing, tarife, comercial, tehnic si servicii asemenea. Iar cei din urma angajatii mai circula si cu trenul SI SUNT PASIONATII ai trenurilor, doar ca uneori nu DEPUN EFORTUL necesar pentru a iesi foarte bine graficele de circulatie. Cand ai salarii mici si mai lucrezi la bugetari zilele trec si salariul vine indiferent de CALITATEA SI EFORTUL MUNCII DEPUSE. Iar din aceste lucruri profita bine firmele de autocare, microbuze, avioane.
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 23 Mai 2012, 23:22
Razvan , manager sau management (mai multe persoane implicate care fac printre altele si mersul) e tot aia ... Pe unii ii cam doare insa la basca ca de mai bine de 5 ani Constanta nu are legatura cu Budapesta si Viena via 346 ... Aici vorbim deja de rea - credinta si nu de delasare sau alte treburi , linia 800 este mult prea importanta pentru a deveni doar o scapare... si asta timp de 5 ani consecutiv :shock:
Apropo's de mers cadentat , ramane notabila incercarea de acest tip conform mers tren 2010-2011 dar care nu a avut succes la momentul respectiv din motive de graba spun eu ... De ce spun asta ? Deoarece acest sistem nu avea cum sa aiba succes in conditiile in care drumul dura chiar si mai mult de 4 ore !!!??? Eu personal nu cred ca un astfel de moment putea fi folosit in scop pozitiv de CFRCalatori , din contra , lumea ramasese cu socul celor 6-7 ore petrecute in tren in anii precedenti si se inghesuia la dube care faceau mai putin .
Iata cum arata incercarea de mers cadentat din 2010/2011 care a murit de fapt in fasa la doar cateva luni de la aparitia mersului multe dintre aceste trenuri aveam sa le gasim pe site-urile binecunoscute ca ,,nu circula'' si nici n-au mai circulat cu exceptia catorva care au reaparut in vara :
plecari din Bucuresti Nord : 06.02 07.20 10.20 11.20 13.14(nu circula in weekend) 15.42 19.45
plecari din Constanta : 05.50 (nu circula in weekend) 07.55 11.50 13.40 15.08 17.09 19.05
Probabil s-a intamplat ceva de genul : hai sa bagam acum cand se fac in 4 ore Bucuresti - Constanta si nu in 2.5 ore ca in cazul in care ne intreaba de ce n-avem mers cadentat sa zicem ca am incercat unul in 2011 dar in lipsa de interes si calatori a trebuit sa renuntam Apoi se mai zice sa nu crezi in teoria conspiratiei ... Nici acesta nu este un mers cadentat perfect , bineinteles ca nu , insa era scuzabil avand in vedere ca se circula inca pe un fir pe multe din tronsoane .
O alta chestie enervanta este ca nu se coreleaza mersul de pe Bucuresti-Constanta cu cel de pe Bucuresti-Tulcea si invers , cele doua automotoare zilnice spre si dinspre Tulcea nu numai ca trebuie legate cu trenurile regio Constanta-Medgidia si invers ci trebuiesc puse astfel incat sa faca parte din cadenta M800.
Capsuneanu
Numarul mesajelor : 225 Reputatie : 4792 Data de inscriere : 28/05/2012
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 29 Mai 2012, 03:11
O sa va impartasesc experienta mea pe aceasta ruta dupa vreo sase ani si jumatate de absenta; practic in ultimele 2 saptmani am avut ocazia sa vad pe propria-mi piele cum se mai circula pe M800. De doua ori IR1583 (plecare 20h25 din Bucuresti), respectiv de doua ori IR 1631 (plecare 17h30 din Constanta), asta in WE-urile de 18-20, respectiv 25-27 mai.
Ce pot sa spun e ca am un sentiment mixt, sunt si lucruri care au evoluat, dar si multe aspecte care ma dezamagesc profund, dar sa o iau pe rand, la plusuri as contabiliza calitatea evident mai buna a terasamentului si liniilor ferate, practic nu mai ai acel sentiment ca simti fiecare imbinare intre sine, nu se mai rupe trenul in 2 cand trece peste macazuri, asta mi se pare cel mai sesizabil castig, la care as adauga pretul, unul foarte mic in comparatie cu restul Europei. Altfel trenurile au avut intarziere dupa cum urmeaza: 37 respectiv 13 minute pe relatia B-Cta, 40 respectiv 18 minute la intoarcere, am aflat ca "nu ajung" la timp de cum am urcat in vagon, navetistii pareau obisnuiti cu ideea, cfr-ul insa nu s-a obosit sa ne informeze...
Am citit topicul integral, si pot sa spun ca realitatea din teren e un pic diferita, practic exista limitari mari de viteza pe foarte multe tronsoane:
- 1. Grivita-Pajura, vreo 30kmh pe GPS-ul de la mobil, de-abia se misca, linia este praf - 2. Podul Constanta (Pajura) chiar la bifurcatia cu linia de Cta, aici stai efectiv intre 5-20 de minute, in functie de noroc - 3. Branesti, limitare de viteza - 4. Mostistea, pod, e incredibil, am trecut saptamanal pe autostrada pe acolo, au lucrat ani de zile si tot nu e gata - 5. Sarulesti, limitare de viteza pe un tronson de cativa km buni - 6. Recolta, limitare de viteza - 7. Podurile de la Fetesti si Cernavoda - 8. Podul de peste canal de la Cernavoda - 9. Palas-Cta, aceeasi situatie cu Grivita-Pajura, linia este foarte proasta, cu siguranta nu a fost reabilitata.
Acum incep sa faca sens si intarzierile, nu prea ai cum sa ajungi la timp in conditiile in care pe 18 mai, de exemplu, am facut fix 30 de minute din Bucuresti Nord pana in Baneasa.
Surpriza sau nu s-au schimbat si vagoanele, nu stiu daca e un lucru bun sau nu, sunt comune, de tip avion, evident nu sunt noi, ci refurbished, scaunele si tapiteria sunt destul de modeste, si nu par durabile, in schimb sunt dotate toate cu AC. Cu riscul de a parea nostalgic, mie imi placeau mult mai mult vechile vagoane de IC, alea cu interior portocaliu, compartimente, viteza maxima 200, desi tot cu 140 mergeau, poate ca in perioada aceea ma plimbam saptamanal cu ele, si mi se parea decent. Tin minte ca trenul facea 2h23 din Constanta in Bucuresti, aveau 5 vagoane plus restaurant, apoi... a urmat apocalipsa, sau reabilitarea cum s-a numit. Dupa prima experienta de 5 ore (da, cinci, nu am gresit, atat a facut trenul, a fost prima si ultima) pe ruta Bucuresti-Constanta in reabilitare, am ajuns dupa 1 noaptea, plecat de la 19 din Gara de Nord, si m-am jurat sa nu mai urc in tren pana nu se termina balciul cu schimbatul sinelor.
Anii au trecut, iar ca in Balada Mesterului Manole, reabilitarea nu se mai termina (nu-mi vine sa cred ca in curand se fac 7 ani de atunci). Calatorii evident ca s-au reorientat catre alte mijloace de transport, si asta cred ca e de fapt principala problema a cfr-ului in momentul de fata, sa atraga oamenii din nou pe ruta asta, dar deocamdata argumentele sunt limitate, iar cfr-ul nu pare sa articuleze o strategie eficienta, cel putin, nu deocamdata.
Nu pot afirma ca ideea proiectului in sine a fost una proasta, forma in care a fost implementat, in schimb, e revoltatoare. La cat de saraci suntem noi romanii, pur si simplu nu ne permitem sa ne batem joc de 1 mld Euro. Care sunt rezultatele, am crescut timpul de calatorie de la 2h23 la 2h32, atat face IC-ul acum, si speram ca undeva, in viitor, poate, deci poate vom ajunge undeva la 2h10, adica cat facea acum 15 ani trenul. Pai hai sa fim cinstiti, pe calea ferata erau alte prioritati, am fost mai deunazi de la Brasov la Deva cu trenul, experienta se apropie de Mocanita, nu de tren de secolul XI, nu se misca e frumos spus, eu cred ca linia aceea prezinta pericol la adresa sigurantei calatorilor, si cand te gandesti ca e principala ruta catre vest pe care o avem.
Revin la M800, proiectul initial prevedea ridicarea vitezei de circulatie de la 140 la 200 kmh, ceea ce ar fi facut sens din multe puncte de vedere. Nu am urmarit ceea ce s-a intamplat dar vad ca a austriecii au papat banii si au scos 160kmh, ceea ce nu mi se pare o supriza, cine a mers cu oebb-ul prin Austria stie ca nu au linii de mare viteza.
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 29 Mai 2012, 18:41
Bine ai venit aici pe forum , multumim pentru impresiile descrise si te asteptam sa mai postezi Sa incepem
Capsuneanu a scris:
asta mi se pare cel mai sesizabil castig, la care as adauga pretul, unul foarte mic in comparatie cu restul Europei .
Ba chiar deloc , cu exceptia britanicilor si nordicilor , preturile pe calea ferata din Romania sunt cele mai mari raportate la timpii de parcurs . Iata un exemplu : Nurnberg-Munchen distanta cca 200 km timp de parcurs 1h08' pret 19E/segment de calatorie cu trenul ICE , viteze de 250km/h. Si in Cehia , Ungaria sau Polonia preturile sunt mai mici sau cam la fel ca la noi desi timpii de calatorie sunt superiori si de multe ori si confortul .
Capsuneanu a scris:
Am citit topicul integral, si pot sa spun ca realitatea din teren e un pic diferita, practic exista limitari mari de viteza pe foarte multe tronsoane:
- 1. Grivita-Pajura, vreo 30kmh pe GPS-ul de la mobil, de-abia se misca, linia este praf - 2. Podul Constanta (Pajura) chiar la bifurcatia cu linia de Cta, aici stai efectiv intre 5-20 de minute, in functie de noroc - 3. Branesti, limitare de viteza - 4. Mostistea, pod, e incredibil, am trecut saptamanal pe autostrada pe acolo, au lucrat ani de zile si tot nu e gata - 5. Sarulesti, limitare de viteza pe un tronson de cativa km buni - 6. Recolta, limitare de viteza - 7. Podurile de la Fetesti si Cernavoda - 8. Podul de peste canal de la Cernavoda - 9. Palas-Cta, aceeasi situatie cu Grivita-Pajura, linia este foarte proasta, cu siguranta nu a fost reabilitata.
Acum incep sa faca sens si intarzierile, nu prea ai cum sa ajungi la timp in conditiile in care pe 18 mai, de exemplu, am facut fix 30 de minute din Bucuresti Nord pana in Baneasa. .
Da , insa punctele 1, 7, 8 si 9 nu sunt responsabile de intarzieri ci mai degraba pentru timpii mai slabi decat acum 15 ani . Din cate s-a mai scris pe-aici pe forum nu numai ca lucrarile nu sunt incheiate total in vreo 3 statii si care afecteaza timpii de mers dar au aparut si probleme la linie dupa deraierea din iarna a unui tren care a avut loc in zona podului de la Sarulesti . Plus de asta , in perioada in care ai calatorit tu nici lucrarile intre Fetesti si Ciulnita nu erau incheiate 100% .
Intr-adevar , intre Palas si Constanta linia nu a fost reabilitata inca si se circula greoi , se pierd minute bune acolo dar si la intrarea-iesirea din Bucuresti .
Capsuneanu a scris:
Nu pot afirma ca ideea proiectului in sine a fost una proasta, forma in care a fost implementat, in schimb, e revoltatoare. La cat de saraci suntem noi romanii, pur si simplu nu ne permitem sa ne batem joc de 1 mld Euro. Care sunt rezultatele, am crescut timpul de calatorie de la 2h23 la 2h32, atat face IC-ul acum, si speram ca undeva, in viitor, poate, deci poate vom ajunge undeva la 2h10, adica cat facea acum 15 ani trenul..
Calea ferata Bucuresti-Constanta a fost reconstruita in primul rand pentru traficul de marfa , portul Constanta avand perspective mari de crestere ca urmare a acestei investitii , partea de calatori nu este in acest moment importanta decat 3 luni pe an . Timpii de calatorie nu au crescut ci dimpotriva au scazut daca ne referim asa cum este corect la cei inregistrati in anul 2006 si nu 1996 , sa nu uitam ca IC-ul de acum are si 2 opriri in plus la Ciulnita si Fetesti pe cand cel care scotea 2h23' nu avea nici o oprire . Bine , asta facand abstractie la intarzierile din acest moment , parte din el fiind aduse si de instalarea sistemului ERTMS dar si de problemele mai sus enumerate . Da , probabil vom ajunge la 2h10' cu 140km/h viteza maxima insa cu ceva mai multe opriri decat in anii 90' si aici va fi in esenta castigul .
Asteptam cu incredere si testele ERTMS care vor incepe in curand , pot sa-ti spun ca se fac mari presiuni pentru a se lansa primul serviciu de viteza 160 km/h din Romania ca urmare a sistemului de inalta performanta de control al trenurilor .
Capsuneanu a scris:
Pai hai sa fim cinstiti, pe calea ferata erau alte prioritati, am fost mai deunazi de la Brasov la Deva cu trenul, experienta se apropie de Mocanita, nu de tren de secolul XI, nu se misca e frumos spus, eu cred ca linia aceea prezinta pericol la adresa sigurantei calatorilor, si cand te gandesti ca e principala ruta catre vest pe care o avem..
De la Sighisoara la Coslariu incep in acest an lucrari , mai prost este intre Brasov si Sighisoara deoarece proiectul va incepe dupa anul 2014 iar linia intr-adevar , desi carpita , nu se prezinta in cele mai bune conditii... Insa , niciodata calea ferata Brasov-Deva nu ar putea fi prioritara in fata celei dintre Bucuresti si Constanta , UE tocmai pe acest motiv a aprobat coridorul 4 in Romania , pentru a dezvolta portul Constanta si transportul de marfuri , cel de calatori este in plan secundar cel putin in acest moment .
Capsuneanu a scris:
Revin la M800, proiectul initial prevedea ridicarea vitezei de circulatie de la 140 la 200 kmh, ceea ce ar fi facut sens din multe puncte de vedere...
Nu am cunostinta despre un astfel de proiect deoarece vorbim deja de HSR , dupa cum stii UE nu isi dorea astfel de proiecte costisitoare in anii trecuti . Linia clasica nu poate sustine viteze de 200km/h decat pe portiuni mici si fara o continuitate atat de importanta incat sa necesite un ERTMS mai ridicat de nivelul 1 .
Capsuneanu a scris:
Nu am urmarit ceea ce s-a intamplat dar vad ca a austriecii au papat banii si au scos 160kmh, ceea ce nu mi se pare o supriza, cine a mers cu oebb-ul prin Austria stie ca nu au linii de mare viteza.
Da , eu merg destul de des si au si linie de mare viteza de 250 km/h pe care se circula in prezent din motive economice cu doar 200km/h , indeajuns insa a se numi tren de mare viteza . In categoria aceasta intra trenul Railjet , ICE dar si trenurile IC normale plus trenul companiei Westbahn , toate ruland cu 200km/h pe o portiune intre Wien si Salzburg (cred ca intre St Polten si Linz) . Intre Wien si St Polten se lucreaza in prezent la un tunel care va permite viteze de pana la 250km/h dupa cum si in zona Graz se construieste un altul de aceeasi factura . Austriecii nu exceleaza in HSR insa sunt mult peste noi la nivel de infrastructura , pe toate liniile lor principale se circula cu minim 140km/h si nu exista notiunea de restrictie de circulatie decat in cazul lucrarilor de reabilitare a infrastructurii .
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7576 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 29 Mai 2012, 20:06
Intre Palas si Constanta linia inca nu a fost reabilitata ?
Iata un clip tocmai din august 2009
"Bubele" de la Pajura si Sarulesti sunt cauzate de furturi (in niciun caz din cauza ca "linia este praf") iar podurile mentionate (Borcea, Cernavoda, Poarta Alba) nu au intrat in programul de reabilitare. Branesti si Mostistea sunt povesti vechi, s-a tot discutat aici despre ele.
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 29 Mai 2012, 20:28
Dragos a scris:
Intre Palas si COnstanta linia inca nu a fost reabilitata ?
Iata un clip din august 2009
Nu este reabilitata 100% . Este vorba despre intrarea - iesirea din Gara Constanta spre Palas care nu a fost prinsa in proiectul de reabilitare dar si zona in care circula cateva din sezoniere .
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7576 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 29 Mai 2012, 20:32
Gara Constanta nu a fost parte a proiectului de reabilitare, asa ca linia noua se termina exact la semnalele de intrare Constanta cap X. Aceeasi poveste si cu varianta "de ocolire". Deci segmentul Fetesti - Constanta este finalizat.
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 29 Mai 2012, 20:42
Vad ca mai nou in cazul altor gari lucrarile la peroane dar si la cladirea propriu-zisa se fac la pachet , atunci cand a fost construit noul corp al garii Constanta si reabilitat cel vechi se puteau face si peroanele alea infecte insa nu s-a dorit si asa ne-am pricopsit cu o imagine dezastruoasa atunci cand ajungi cu trenul in gara . Acum fie trebuie sa asteptam sa inceapa lucrarile la Constanta-Mangalia fie la viitoarea HSR .
Capsuneanu
Numarul mesajelor : 225 Reputatie : 4792 Data de inscriere : 28/05/2012
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 29 Mai 2012, 21:41
Vor reabilita linia pana la Mangalia ? asta da veste.
Nu stiu cum stau lucrurile in ceea ce priveste preturile raportate la timpii de parcurs, dar daca ma uit la pret per km parcursi, cfr-ul imi pare foarte prietenos. Stiu ca experientele personale si singulare nu sunt relevante dpdv statistic, dar de la Innsbruck la Salzburg cca 200km, calatoria dureaza in jur de 2 ore, iar pretul prin 2007-2008 era in jur de 35 de Euro, deci cam de 3X ori mai piperat ca la noi acum, scump domnule, scump, mai ales ca nu e tren de mare viteza. In Germania am cumparat bilet la ICE, bilet, atat tot, atunci cand m-am urcat in tren, in Frankfurt, scria pe el SNCF )) 2 ore si 200km in DE, si nimic spectaculos, restul de 400km pana in Paris au fost intr-adevar o experienta interesanta, recunosc ca mi-a placut, intr-adevar tren de mare viteza.
Gara din Constanta primeste putini calatori, asa ca daunele dpdv al imaginii sunt limitate, nu am cifre exacte, dar tind sa cred ca numarul calatorilor a scazut de cateva ori fata de acum 7 ani, asta se vede cu ochiul liber pe peron.
@Dragos, cu riscul de a te supara, poti sa-mi spui si mie in doua cuvinte ce se intampla acolo ? Trec cu masina saptamanal si vad ca tot timpul sunt probleme, cel putin la Mostistea.
"Branesti si Mostistea sunt povesti vechi, s-a tot discutat aici despre ele"
@popovici Sa inteleg ca echipamentul de ERTMS nou instalat nu permite mai mult de 160 kmh ?
DPS
Numarul mesajelor : 2206 Reputatie : 7576 Data de inscriere : 27/04/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mar 29 Mai 2012, 22:10
Pai la Mostistea se pare ca restrictia e data de acel incident de asta iarna (dublata probabil de circulatia la cale libera cauzata de furturi) iar la Branesti terasamentul e afectat de acea trecere de apa de la km 27. Revin cu poze cat de curand pe tema asta. In Romania, in prima faza, se va monta ETCS nivel 1 "peste" actuala instalatie INDUSI, iar ce rezulta va permite viteze de maxim 160.
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6052 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 30 Mai 2012, 21:24
Capsuneanu a scris:
Vor reabilita linia pana la Mangalia ? asta da veste.
Da , linia a fost inclusa in viitoarea retea europeana , ceea ce inseamna ca va fi dublata si electrificata integral insa inca nu se stie cand , cum si pe unde , adica daca traseul va fi modificat in mare masura sau doar un pic . Avand in vedere faptul ca peroanele si liniile din zona garii Constanta nu au fost refacute banuiesc ca proiectul va intra dupa finalizarea coridorului 4 in oaresce prioritate , avand in vedere si cresterea importantei in timp a portului Mangalia .[/quote]
Capsuneanu a scris:
Nu stiu cum stau lucrurile in ceea ce priveste preturile raportate la timpii de parcurs, dar daca ma uit la pret per km parcursi, cfr-ul imi pare foarte prietenos. Stiu ca experientele personale si singulare nu sunt relevante dpdv statistic, dar de la Innsbruck la Salzburg cca 200km, calatoria dureaza in jur de 2 ore, iar pretul prin 2007-2008 era in jur de 35 de Euro, deci cam de 3X ori mai piperat ca la noi acum, scump domnule, scump, mai ales ca nu e tren de mare viteza. .
Asa era in anii aceia insa daca circulai mai des in Austria in decursul unui an se merita sa-ti achizitionezi un card care iti oferea discount de 50% pentru toate calatoriile cu trenurile companiei OBB . Cardul se numeste Vorteilscard si exista si acum , pretul lui este de cca 100E . Cam toti austriecii detin un astfel de card , deci sa dai in asemenea conditii 19E pentru 200km/h in mai putin de 2 ore de mers cu trenul nu mi se mai pare chiar asa de scump .
In 2012 lucrurile stau mult mai bine inclusiv in Austria , exista oferte bune in orice directie , acum poti gasi de exemplu Wien West-Innsbruck (570km in 4h45') cu doar 29E sau chiar 19E la anumite trenuri , insa biletele trebuiesc achizitionate din timp , chiar si cu cateva saptamani inainte de plecarea trenului insa se gasesc oferte chiar si in ziua in care doresti sa calatoresti dar sunt in general la trenurile care nu circula la ore de varf. La aceste oferte se ofera si dicount 50% daca detii Vorteilscard deci pretul devine chiar ridicol de mic . Asa mi se pare si normal sa fie sistemul , biletul sa fie foarte scump daca il iei in ultimul moment si foarte ieftin daca-ti planifici calatoria din timp...Iar daca nu-ti place Railjetul OBB poti sa iei un tren duplex al companiei Westbahn la preturi competitive , chiar mai bune decat OBB in ziua plecarii trenului.
Si la DB lucrurile stau cam la fel , in plus ai oferte foarte bune pe rutele de mare viteza +200-300 km/h . Alte exemple pozitive din punct de vedere al preturilor sunt Olanda , Belgia dar chiar si Elvetia , important este sa cunosti cate ceva din trucurile companiilor feroviare cum ar fi ofertele , pasurile , biletele in grup sau biletele de weekend si crede-ma vei ajunge repede la concluzia ca in Romania preturile sunt foarte mari oricum si ca la un moment dat vor trebui sa coboare .
Capsuneanu a scris:
@popovici Sa inteleg ca echipamentul de ERTMS nou instalat nu permite mai mult de 160 km/h ?
Nu permit normele europene de siguranta mai mult , insa daca eram rusi se mergea cu 180 pe mare parte din linia asta
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia