Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu

In jos 
+75
bubu
yeu1
cardinal
marius664
alex.alexus.tm
ets2oltromânia
florrinel
ciprian71
Vitosa
Daniel Trifu
DAS 2011
lifetec
sp59
Vice30
Dionis
ravers75
StefanD_
mircea.predoni
Katalyn
ldh.ro
tzifrea
Goanga
lapsanszkitamas
mielutu zburator
TonyCFR
vatmanul
alinutz23
Sabik
strainu
dan tm
impuls
NicuS
Silviu Sintea
riciu
Desiro256
Sorinus
Razvan Tudor
Vlad
kristi kkk
sorinucu
Petre_IFTE
cortexedge
Balto
cristi CFR
laur 133
cristi ar
AlexD
Dr2005
alliens
alex.barac.5
huiu_goe
baiazid
marcelbanu
cont dezactivat .
Andrey_tm
rizelgeorgel2004
Katalin4653
Ionutz
fugera
Nesebar
athosga
Vale
TVlad
cfr500
Adirmvl
roseanu
alex1987
DUAL
AlexandruC
Cont dezactivat
didinul
popovici
razvan - trenuri
Adrian78
AndiCFR
79 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 31 ... 50  Urmatorul
AutorMesaj
Vizitator
Vizitator




Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeDum 17 Noi 2013, 23:07

Unde ai vazut tu ca am scris ca antretoazele sint contravintuiri?


ANTRETOÁZĂ, antretoaze, s. f. 1. Fiecare dintre grinzile transversale care leagă grinzile principale ale unui pod.

TVlad a spus ca sint diagonale.

CONTRAVÂNTUÍRE, contravântuiri, s.f. Element de construcţie de forma unei grinzi cu zăbrele, având rolul de a prelua forţele orizontale (presiunea vântului, forţa de frânare) care acţionează asupra unei construcţii.

http://www.scrigroup.com/casa-masina/constructii/ALCATUIREA-SI-DENUMIRI-TEHNICE11131.php
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeDum 17 Noi 2013, 23:21

Citat :
iar cele de sub talpa antretoaze
Talpa stii care e ? sau ma rog ce-ai zis tu ca e sub talpa,e defapt contravantuire.
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeDum 17 Noi 2013, 23:30

Nu, nu stiu, am stat pe aici printre constructori cind au reparat podul peste Timis. si atunci i-am auzit.O sa caut ceva poze sa iti exemplific si o sa merg la asta nou sa pozez, ca e alt sistem cu grinda de beton si calea asezata pe prisma de balast.

Voiam doar sa stabilim cum se numesc ,,X"-urile de pe ,,acoperis" cum a scris TVlad si cum se numesc cele de sub pod, unde de altfel cred ca e si talpa, care la rindul ei e inferioara si superioara(deoarece la podul de la Cernavoda s-a montat o a treia talpa superioara).

Insa tu desi pare ca ai ceva cunostinte, intelegi ca eu am amestecat antretoazele cu contravintuirile, si in loc sa ne lamuresti, sau sa ma lamuresti, doar ghibitezi si ironizezi.

Discutia ar fi putut sa fie interesanta dincolo de poze , ca s-a facut aia , s-a facuta aialalta.

Dar pina la urma n-are importanta. Pot sa vorbesc cu un tovaras si sa imi aduca un curs de la ei si o sa vad acolo.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeDum 17 Noi 2013, 23:52

Daca vorbim despre podul ala cu zabrele,care e un pod cu zabrele cale jos (GZCJ) .. atunci atat cele de sus cat si cele de jos se numesc contravantuiri .. acolo e un caz special,antretoaza reazama direct pe contravantuiri(cred) .. Daca nu ,sunt niste lonjeroane nituite pe montatii(elementele verticale) podului,care preiau incarcarile din calea de rulare....
De aia am zis ca acolo cred ca antretoaza joaca si rol de contravantuire .. In general la GZCJ sunt diferite! iar o alta trasatura ciudata e nivelul antretoazelor si a traverselor Very Happy..
Zic asta ,ca eu cred ca ala este podul peste tarnava mica .. care dupa ce trece pe sub acel pod se varsa in Tarnava Mare si apoi in Mures Very Happy.. cunosc zona aia destul de bine cred,si sper sa fie podul ala , sa nu le incurc Very Happy..
PS Eu vorbesc de podul din dreapta .. cel din stanga a suferit modificari , si acum a ajuns un pod mixt! structura mixta otel beton... Nu pot sa mi dau seama doar din poza asta ce fel de pod mixt e.. cert e ca jos e beton,si peste s-a pus prisma de piatra .. In mod normal daca ramnea GZCJ traversele veneau pe antretoaze,fara prisma de piatra.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeLun 18 Noi 2013, 14:24

Ca fapt divers .. acest pod din poza lui Desiro! este un pod "grinzi cu zabrele cale sus" GZCS.. Aici contravantuirile sunt independente .. iar antretoazele pe care reazama calea de rulare a podului sunt prinse de montantii grinzilor cu zabrele Razz
Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 10910460233_c2ae078e55_c

Tot de antretoaze sunt prinse si longrinele pasarelelor laterale Razz
Sus In jos
Vizitator
Vizitator




Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeLun 18 Noi 2013, 21:26

Am gasit niste poze in care ne poti exemplifica elementele podurilor

http://3.bp.blogspot.com/-oW47VP2aOmQ/UYgP6pO_MUI/AAAAAAAADno/13WfYsH9S8I/s1600/P1120904.JPG

http://4.bp.blogspot.com/-wRQOgbKAv-A/UYgP9at7sSI/AAAAAAAADn4/ZQRpbB6L4zs/s1600/P1120909.JPG

http://3.bp.blogspot.com/-Bsmw1yDxYxw/UYgSUgWIEsI/AAAAAAAADxg/hOwycfTskwU/s1600/P1130079.JPG

pozele le-am luat de pe acest site, la care am ajuns printr-un link de la topicul liniei 219

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/15155-traseul-fostei-cai-ferate-219-ramnicu-valcea-valcele/

tot acolo am citit ceva si am gasit alte poduri la care se vad multe elemente, ramine doar sa le intelegem

Am citit cu mare interes reportajul despre canalul Dunare MArea Neagra, unde sint si citeva poduri feroviare. La prima vedere au un alt aspect, asa ca amator se pot observa elemente suplimentare in lateral cit si de pe pod deasupra gabaritului sau cum sa zic deasupra trenului.Nu mai pun pozele separat, articolul e interesant si elementele sint pozate chiar de sum poduri.

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/14202-canalul-dunare-%E2%80%93-marea-neagra/

http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/16064-canalul-poarta-alb%C4%83-%E2%80%93-midia-navodari-par%C5%A3ial/

Sus In jos
TVlad
V.I.P Member
V.I.P Member
TVlad


Numarul mesajelor : 2818
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8413
Data de inscriere : 16/01/2010

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeMar 19 Noi 2013, 00:01

Urmarind filmarea lui Eurocopter am facut schita (foarte sumara) cu situatia lucrarilor, in stilul cunoscut Smile

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Reabiltare_cf_sighisoara_-_coslariu_23_oct_2013

Sint unele zone ce nu au fost integral atacate si alte unde traseul actual e lasat in pace (si l-am figurat cu negru) dar se lucreaza in paralel la alt traseu, optimizat pentru viteza.
Acum m-am modernizat, nu mai desenez pe hirtie si pe urma sa incarc poza ci am o schita electronica ce va fi colorata corespunzator felului cum evolueaza lucrarile. Nu mi-a mai luat 3 minute sa o fac, ci 3 ore. De, progresul...
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeMar 19 Noi 2013, 06:48

@ Vlad .. nu s-a dat in folosinta Danes-Dumbraveni :-O ?! Erau montate BLA si catenara de acum cateva saptamani..

@ dan tm Very Happy.. am luat pozele ,le-am "mazgalit" un pic :Dsper ca intelegi ... Dar ca o nota vrea sa zic,ca exista poduri GZCJ cu structura putin diferita! Iar noile poduri (cel de pe firul unu,cel care a fost GZCJ),cred ca sunt transformate in podete/poduri ortotrope :adica sectiune de beton jos,structura metalica sus.Podurile au elemente diferite,in general in functie de tipul de pod.. Principalele deosebiri la poduri sunt : tipul podului in functie de sarcina si deschidere,si economicitatea ... pentru deschideri mari,clar nu optezi cu poduri de beton simplu,sau chiar si beton armat Smile.. Daca vrei neaparat beton(folosesti beton precomprimat)..In trecut nu existau aceste procedee,asa ca se foloseau poduri metalice,cu grinzi cu zabrele.

Calea este realizată din cadrul şină + traverse. Traversele sunt din lemn şi reazemă direct pe structura metalică
Grinzile căii. Calea de circulaţie este susţinută de o structură de rezistenţă alcătuită din lonjeroni şi antretoaze; aceste elemente constructive poartă denumirea de grinzi ale căii. Lonjeronii sunt grinzi cu inimă plină nituite sau sudate, care susţin traversele căii şi reazemă pe antretoaze. Lonjeronii sunt dispuşi longitudinal pe pod. Deschiderea lonjeronilor este egală cu distanţa dintre antretoaze. Antretoazele sunt grinzi cu inimă plină aşezate transversal pe cale şi care, la extremităţi, reazemă pe grinzile principale. Antretoazele împart tablierul în panouri.
Contravântuirile (CV) sunt elemente constructive dispuse pentru a asigura indeformabilitatea spaţială a sistemului. Se deosebesc:
->CV longitudinale (orizontale) – alcătuiesc împreună cu tălpile grinzilor principale, în dreptul cărora sunt dispuse, o grindă cu zăbrele orizontală. Montanţii acestei grinzi cu zăbrele sunt tocmai antretoazele
=>i. CV transversale care au rolul de a asigura indeformabilitatea transversală a sistemului; menţin grinzile principale în poziţie verticală. Aceste contravântuiri nu se pot dispune decât în cazul podurilor cu calea sus!(Acestea sunt prezente la podurile GZCS)

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 P1120909
Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 P1130079


Schmea de descare : CONVOI=> SINA => TRAVERSE=> LONJERONI => ANTRETOAZA => MONTATNI (TALPA INFERIOARA(int)+SUPERIOARA(comp))=>BANCHETA CUZINETILOR.TIRANTII AU ROL DE RIGIDIZARE,REDISTRIBUIRE EFORT,etc
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeMar 19 Noi 2013, 08:11

Va astept cu alte intrebari,legate de orice alt tip de pod ... sau orice alte intrebari legate de astea.
Sus In jos
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member
AndiCFR


Numarul mesajelor : 3683
Localizare : Braşov
Reputatie : 8756
Data de inscriere : 10/06/2011

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeMar 19 Noi 2013, 15:29

@Dual, Danes-Dumbraveni inca nu e finalizat complet.
Sus In jos
DUAL
Administrator
Administrator
DUAL


Numarul mesajelor : 7874
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 13276
Data de inscriere : 05/01/2011

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeMar 19 Noi 2013, 16:09

Eu anticipasem ca pana in Decembrie ii dau drumul Very Happy .. sper sa nu ma dezamageasca Smile) .. nu lucreaza la bretele de intrare pe firul nou Very Happy?
Sus In jos
AndiCFR
V.I.P Member
V.I.P Member
AndiCFR


Numarul mesajelor : 3683
Localizare : Braşov
Reputatie : 8756
Data de inscriere : 10/06/2011

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeMar 19 Noi 2013, 16:58

Nu au montat sina intr-un loc. Vezi pozele lui adrian78 din urma cu 2-3 pagini
Sus In jos
Adrian78
Administrator
Administrator
Adrian78


Numarul mesajelor : 18745
Localizare : Hunedoara
Reputatie : 24321
Data de inscriere : 05/10/2010

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeMier 20 Noi 2013, 09:36

Aproape este finalizat 80% intre Dumbraveni si Danes dar nu cred ca sunt sanse sa se circule din decembrie dupa parerea mea o sa se circule mai repede pe KM614-Arad firul 1 decat Dumbraveni-Danes
Sus In jos
Adirmvl
V.I.P Member
V.I.P Member
Adirmvl


Numarul mesajelor : 8302
Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea
Reputatie : 13103
Data de inscriere : 06/04/2012

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeMar 26 Noi 2013, 20:46

In Copsa Mica nu mai exista copertina de la peronul dintre liniile 3 si 4 sau 4 si 5.
Sus In jos
alex.barac.5




Numarul mesajelor : 324
Varsta : 36
Localizare : Sibiu
Reputatie : 4527
Data de inscriere : 21/05/2013

Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitimeMier 27 Noi 2013, 10:33

Sa-nteleg ca s-au apucat de modernizat liniile si in Copsa? Sau vor sa reabiliteze gara?
Sus In jos
Continut sponsorizat





Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Empty
MesajSubiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu   Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu - Pagina 13 Icon_minitime

Sus In jos
 
Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu
Sus 
Pagina 13 din 50Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 31 ... 50  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Lucrari de reabilitare pe M300 Brasov - Sighisoara
» Lucrari de reabilitare pe M300 Brasov - Sighisoara
» Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu
» Lucrari de reabilitare pe M200 Curtici - Coslariu
» Lucrări de reabilitare pe M300 Predeal - Brașov

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFRASTRUCTURA FEROVIARA :: LUCRARI LA C.F. DIN ROMANIA-
Mergi direct la: