|
| Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu | |
|
+75bubu yeu1 cardinal marius664 alex.alexus.tm ets2oltromânia florrinel ciprian71 Vitosa Daniel Trifu DAS 2011 lifetec sp59 Vice30 Dionis ravers75 StefanD_ mircea.predoni Katalyn ldh.ro tzifrea Goanga lapsanszkitamas mielutu zburator TonyCFR vatmanul alinutz23 Sabik strainu dan tm impuls NicuS Silviu Sintea riciu Desiro256 Sorinus Razvan Tudor Vlad kristi kkk sorinucu Petre_IFTE cortexedge Balto cristi CFR laur 133 cristi ar AlexD Dr2005 alliens alex.barac.5 huiu_goe baiazid marcelbanu cont dezactivat . Andrey_tm rizelgeorgel2004 Katalin4653 Ionutz fugera Nesebar athosga Vale TVlad cfr500 Adirmvl roseanu alex1987 DUAL AlexandruC Cont dezactivat didinul popovici razvan - trenuri Adrian78 AndiCFR 79 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Dum 17 Noi 2013, 23:07 | |
| Unde ai vazut tu ca am scris ca antretoazele sint contravintuiri?
ANTRETOÁZĂ, antretoaze, s. f. 1. Fiecare dintre grinzile transversale care leagă grinzile principale ale unui pod.
TVlad a spus ca sint diagonale.
CONTRAVÂNTUÍRE, contravântuiri, s.f. Element de construcţie de forma unei grinzi cu zăbrele, având rolul de a prelua forţele orizontale (presiunea vântului, forţa de frânare) care acţionează asupra unei construcţii.
http://www.scrigroup.com/casa-masina/constructii/ALCATUIREA-SI-DENUMIRI-TEHNICE11131.php |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Dum 17 Noi 2013, 23:21 | |
| - Citat :
- iar cele de sub talpa antretoaze
Talpa stii care e ? sau ma rog ce-ai zis tu ca e sub talpa,e defapt contravantuire. |
| | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Dum 17 Noi 2013, 23:30 | |
| Nu, nu stiu, am stat pe aici printre constructori cind au reparat podul peste Timis. si atunci i-am auzit.O sa caut ceva poze sa iti exemplific si o sa merg la asta nou sa pozez, ca e alt sistem cu grinda de beton si calea asezata pe prisma de balast.
Voiam doar sa stabilim cum se numesc ,,X"-urile de pe ,,acoperis" cum a scris TVlad si cum se numesc cele de sub pod, unde de altfel cred ca e si talpa, care la rindul ei e inferioara si superioara(deoarece la podul de la Cernavoda s-a montat o a treia talpa superioara).
Insa tu desi pare ca ai ceva cunostinte, intelegi ca eu am amestecat antretoazele cu contravintuirile, si in loc sa ne lamuresti, sau sa ma lamuresti, doar ghibitezi si ironizezi.
Discutia ar fi putut sa fie interesanta dincolo de poze , ca s-a facut aia , s-a facuta aialalta.
Dar pina la urma n-are importanta. Pot sa vorbesc cu un tovaras si sa imi aduca un curs de la ei si o sa vad acolo. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Dum 17 Noi 2013, 23:52 | |
| Daca vorbim despre podul ala cu zabrele,care e un pod cu zabrele cale jos (GZCJ) .. atunci atat cele de sus cat si cele de jos se numesc contravantuiri .. acolo e un caz special,antretoaza reazama direct pe contravantuiri(cred) .. Daca nu ,sunt niste lonjeroane nituite pe montatii(elementele verticale) podului,care preiau incarcarile din calea de rulare.... De aia am zis ca acolo cred ca antretoaza joaca si rol de contravantuire .. In general la GZCJ sunt diferite! iar o alta trasatura ciudata e nivelul antretoazelor si a traverselor .. Zic asta ,ca eu cred ca ala este podul peste tarnava mica .. care dupa ce trece pe sub acel pod se varsa in Tarnava Mare si apoi in Mures .. cunosc zona aia destul de bine cred,si sper sa fie podul ala , sa nu le incurc .. PS Eu vorbesc de podul din dreapta .. cel din stanga a suferit modificari , si acum a ajuns un pod mixt! structura mixta otel beton... Nu pot sa mi dau seama doar din poza asta ce fel de pod mixt e.. cert e ca jos e beton,si peste s-a pus prisma de piatra .. In mod normal daca ramnea GZCJ traversele veneau pe antretoaze,fara prisma de piatra. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| | | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Lun 18 Noi 2013, 21:26 | |
| Am gasit niste poze in care ne poti exemplifica elementele podurilor
http://3.bp.blogspot.com/-oW47VP2aOmQ/UYgP6pO_MUI/AAAAAAAADno/13WfYsH9S8I/s1600/P1120904.JPG
http://4.bp.blogspot.com/-wRQOgbKAv-A/UYgP9at7sSI/AAAAAAAADn4/ZQRpbB6L4zs/s1600/P1120909.JPG
http://3.bp.blogspot.com/-Bsmw1yDxYxw/UYgSUgWIEsI/AAAAAAAADxg/hOwycfTskwU/s1600/P1130079.JPG
pozele le-am luat de pe acest site, la care am ajuns printr-un link de la topicul liniei 219
http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/15155-traseul-fostei-cai-ferate-219-ramnicu-valcea-valcele/
tot acolo am citit ceva si am gasit alte poduri la care se vad multe elemente, ramine doar sa le intelegem
Am citit cu mare interes reportajul despre canalul Dunare MArea Neagra, unde sint si citeva poduri feroviare. La prima vedere au un alt aspect, asa ca amator se pot observa elemente suplimentare in lateral cit si de pe pod deasupra gabaritului sau cum sa zic deasupra trenului.Nu mai pun pozele separat, articolul e interesant si elementele sint pozate chiar de sum poduri.
http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/14202-canalul-dunare-%E2%80%93-marea-neagra/
http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/16064-canalul-poarta-alb%C4%83-%E2%80%93-midia-navodari-par%C5%A3ial/
|
| | | TVlad V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2818 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8413 Data de inscriere : 16/01/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 19 Noi 2013, 00:01 | |
| Urmarind filmarea lui Eurocopter am facut schita (foarte sumara) cu situatia lucrarilor, in stilul cunoscut Sint unele zone ce nu au fost integral atacate si alte unde traseul actual e lasat in pace (si l-am figurat cu negru) dar se lucreaza in paralel la alt traseu, optimizat pentru viteza. Acum m-am modernizat, nu mai desenez pe hirtie si pe urma sa incarc poza ci am o schita electronica ce va fi colorata corespunzator felului cum evolueaza lucrarile. Nu mi-a mai luat 3 minute sa o fac, ci 3 ore. De, progresul... |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 19 Noi 2013, 06:48 | |
| @ Vlad .. nu s-a dat in folosinta Danes-Dumbraveni :-O ?! Erau montate BLA si catenara de acum cateva saptamani.. @ dan tm .. am luat pozele ,le-am "mazgalit" un pic :Dsper ca intelegi ... Dar ca o nota vrea sa zic,ca exista poduri GZCJ cu structura putin diferita! Iar noile poduri (cel de pe firul unu,cel care a fost GZCJ),cred ca sunt transformate in podete/poduri ortotrope :adica sectiune de beton jos,structura metalica sus.Podurile au elemente diferite,in general in functie de tipul de pod.. Principalele deosebiri la poduri sunt : tipul podului in functie de sarcina si deschidere,si economicitatea ... pentru deschideri mari,clar nu optezi cu poduri de beton simplu,sau chiar si beton armat .. Daca vrei neaparat beton(folosesti beton precomprimat)..In trecut nu existau aceste procedee,asa ca se foloseau poduri metalice,cu grinzi cu zabrele. Calea este realizată din cadrul şină + traverse. Traversele sunt din lemn şi reazemă direct pe structura metalică Grinzile căii. Calea de circulaţie este susţinută de o structură de rezistenţă alcătuită din lonjeroni şi antretoaze; aceste elemente constructive poartă denumirea de grinzi ale căii. Lonjeronii sunt grinzi cu inimă plină nituite sau sudate, care susţin traversele căii şi reazemă pe antretoaze. Lonjeronii sunt dispuşi longitudinal pe pod. Deschiderea lonjeronilor este egală cu distanţa dintre antretoaze. Antretoazele sunt grinzi cu inimă plină aşezate transversal pe cale şi care, la extremităţi, reazemă pe grinzile principale. Antretoazele împart tablierul în panouri. Contravântuirile (CV) sunt elemente constructive dispuse pentru a asigura indeformabilitatea spaţială a sistemului. Se deosebesc: ->CV longitudinale (orizontale) – alcătuiesc împreună cu tălpile grinzilor principale, în dreptul cărora sunt dispuse, o grindă cu zăbrele orizontală. Montanţii acestei grinzi cu zăbrele sunt tocmai antretoazele =>i. CV transversale care au rolul de a asigura indeformabilitatea transversală a sistemului; menţin grinzile principale în poziţie verticală. Aceste contravântuiri nu se pot dispune decât în cazul podurilor cu calea sus! (Acestea sunt prezente la podurile GZCS)Schmea de descare : CONVOI=> SINA => TRAVERSE=> LONJERONI => ANTRETOAZA => MONTATNI (TALPA INFERIOARA(int)+SUPERIOARA(comp))=>BANCHETA CUZINETILOR.TIRANTII AU ROL DE RIGIDIZARE,REDISTRIBUIRE EFORT,etc |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 19 Noi 2013, 08:11 | |
| Va astept cu alte intrebari,legate de orice alt tip de pod ... sau orice alte intrebari legate de astea. |
| | | AndiCFR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3683 Localizare : Braşov Reputatie : 8756 Data de inscriere : 10/06/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 19 Noi 2013, 15:29 | |
| @Dual, Danes-Dumbraveni inca nu e finalizat complet. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 19 Noi 2013, 16:09 | |
| Eu anticipasem ca pana in Decembrie ii dau drumul .. sper sa nu ma dezamageasca ) .. nu lucreaza la bretele de intrare pe firul nou ? |
| | | AndiCFR V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3683 Localizare : Braşov Reputatie : 8756 Data de inscriere : 10/06/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 19 Noi 2013, 16:58 | |
| Nu au montat sina intr-un loc. Vezi pozele lui adrian78 din urma cu 2-3 pagini |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18745 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24321 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mier 20 Noi 2013, 09:36 | |
| Aproape este finalizat 80% intre Dumbraveni si Danes dar nu cred ca sunt sanse sa se circule din decembrie dupa parerea mea o sa se circule mai repede pe KM614-Arad firul 1 decat Dumbraveni-Danes |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mar 26 Noi 2013, 20:46 | |
| In Copsa Mica nu mai exista copertina de la peronul dintre liniile 3 si 4 sau 4 si 5. |
| | | alex.barac.5
Numarul mesajelor : 324 Varsta : 36 Localizare : Sibiu Reputatie : 4527 Data de inscriere : 21/05/2013
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Mier 27 Noi 2013, 10:33 | |
| Sa-nteleg ca s-au apucat de modernizat liniile si in Copsa? Sau vor sa reabiliteze gara? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu | |
| |
| | | | Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |