|
| Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu | |
|
+75bubu yeu1 cardinal marius664 alex.alexus.tm ets2oltromânia florrinel ciprian71 Vitosa Daniel Trifu DAS 2011 lifetec sp59 Vice30 Dionis ravers75 StefanD_ mircea.predoni Katalyn ldh.ro tzifrea Goanga lapsanszkitamas mielutu zburator TonyCFR vatmanul alinutz23 Sabik strainu dan tm impuls NicuS Silviu Sintea riciu Desiro256 Sorinus Razvan Tudor Vlad kristi kkk sorinucu Petre_IFTE cortexedge Balto cristi CFR laur 133 cristi ar AlexD Dr2005 alliens alex.barac.5 huiu_goe baiazid marcelbanu cont dezactivat . Andrey_tm rizelgeorgel2004 Katalin4653 Ionutz fugera Nesebar athosga Vale TVlad cfr500 Adirmvl roseanu alex1987 DUAL AlexandruC Cont dezactivat didinul popovici razvan - trenuri Adrian78 AndiCFR 79 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Joi 14 Iul 2016, 21:22 | |
| - mielutu zburator a scris:
- Nu am zis nimic de Curtici - Arad. N-am fost, nu mă bag.
Pai nu e tot coridorul IV, nu se aplica aceiasi procedura pentru darea in exploatare ? Daca pe Curtici s-a dat drumul cu 140, pe Sighisoara nu se poate da ca nu vrei tu ? - mielutu zburator a scris:
- Nu găsesc nenorocitele alea de documente de la M800, însă lucrările s-au finalizat cândva în perioada toamnă 2011 - primăvară 2012. Au început pe 26.04.2006, deci rezultă 5 ani și jumătate.
In 2012 zici tu ? Pe bune ? Dar gasesti o gramada de informatii pe internet, tot felul de stiri si articole din care rezulta ca in primavara lui 2014 trenurile cele mai rapide interregio faceau 2h50' . Uite aici dovada: https://www.youtube.com/watch?v=HzRjbJPUc-o In 2013 trenurile fara oprire inca faceau 2 ore si 40 de minute, vezi aici alta dovada: phttp://www.evz.ro/minune-bucuresti-constanta-in-doar-doua-ore-si-jumatate-cu-trenul-1035218.html Deci in primavara lui 2014 lucrarile nu erau incheiate, ca de-aia faceau trenurile atat. Dupa aia, din iunie, iulie s-au redus timpii si s-au bagat trenurile de 160km/h... Calculat din 2006 pana in 2014 inseamna 8 ani ! Atat au durat lucrarile pe Bucuresti-Constanta , nu 5 cat zici tu , ci 8 ! - mielutu zburator a scris:
- Aici, lucrările au început cândva în mai 2012 (pe la mijlocul lunii, conform spuselor unor colegi). Au trecut 4 ani și va mai trece minim unul până la finalizare. Deci, 5 ani pentru 91.6 km de linie ferată din care 80 sunt pe traseul vechi (deci nu au necesitat exproprieri sau alte lucrări impresionante).
Iti repet, constructorul nu are nicio vina ca nu a intrat in posesia locatiei lucrarii ... Ca de-asta a fost de acord si MT-ul cu un nou termen de finalizare, altul decat cel prevazut in contract... |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Joi 14 Iul 2016, 22:32 | |
| Baiazid, dar in momentul cind se contracteaza o lucrare si mai mult de atit, se preda si amplasamentul catre constructor, nu trebuie sa fie totul foarte clar? adica tot terenul afectat sa fie deja obtinut(expropriat) , terenul afectat doar pe perioada lucrarilor sa fie obtinut acordul proprietarilor, avizele, autorizatiile obtinute?
Alfel cum se face devizul lucrarii, nu trebuie luat in calcul si pretul terenului necesar de expropriat?
Mi se pare o prostie sa dai drumul la o lucrare si sa iti lipseasca ce e mai important...terenul. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Joi 14 Iul 2016, 22:43 | |
| În momentul în care se contractează lucrarea, sunt pe circuit proiectele de lege sau HG pentru exproprieri. Care proiecte se opresc ba la Finanţe, ba la Justiţie... nu mai zic de legi, pentru care doamnele şi domnii parlamentari nu au timp să le voteze, fiind preocupaţi de pensiile speciale şi super-imunitate. Deci degeaba pleci pe ideea că scoţi o HG în 3 luni şi o lege în 6 luni. Au fost cazuri de exproprieri care au durat şi 3 ani. _________________ :TTT:
|
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Joi 14 Iul 2016, 23:22 | |
| - dan tm a scris:
Alfel cum se face devizul lucrarii, nu trebuie luat in calcul si pretul terenului necesar de expropriat? Pretul terenului nu are treaba cu proiectul in sine, ala care trebuie trimis la Bruxelles pentru aprobare. Banii pentru exproprieri vin de la Guvern in baza unei lucrari atribuite, UE nu plateste pentru exproprieri. Totul are o logica, mai intai Bruxelles pentru aprobare proiect, dupa aia licitatie, si mai apoi expropriere. - dan tm a scris:
- Mi se pare o prostie sa dai drumul la o lucrare si sa iti lipseasca ce e mai important...terenul.
Ma repet , terenul (exproprierea) are treaba strict cu actiunea de a construi ceva pe terenul ala, ori fara o licitatie, concret, ce construiesti ? |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 00:05 | |
| Mi se pare o procedura destul de aiurita.Sau poate nu o inteleg bine. Merg la Bruxelles sa imi aprobe proiectul, il aproba, licitez pentru ... executie si nu am unde sa construiesc.
la calea ferata, intii prezint proiectul al Bruxelles spre aprobare, daca e in regula il aproba dar aici e buba: cum il aproba daca eu nu am terenul? Ma gindesc ca ei dau si termene, or procedura de expropriere dureaza.
In fine, terenul, chiar daca exproprierea o face guvernul si nu e parte a proiectului finantat de UE, tot trebuie luat in calculul devizului macar separat undeva si pretul exproprierii, altfel ajungem in situatiile pe care le mai vedem la stiri ca oamenii asteapta cu anii dupa bani.
Firesc ar fi ca in momentul in care se cere finantarea unui proiect sa fie destul de clara previziunea tuturor cheltuielilor, atir cele legate direct de partea de de cofinantare a constructiei cit si cele oarecum colaterale, strict sarcina guvernului, adica pretul terenului.
DAr ei vad ca merg pe ideea , cerem aprobare, primim aprobare, licitam executia, incepem executia pe terenul nostru si cu exproprierile mai vedem noi.Sint convins ca in instanta, orice complet vazind ca o parcela e deja inconjurata de santier de sine intinse etc, va da verdict favorabil exproprierii si pe asta mizeaza ei. |
| | | Vice30
Numarul mesajelor : 130 Reputatie : 3518 Data de inscriere : 16/08/2015
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 00:12 | |
| Oameni buni, voi aveti o problema cu vitezele de 140 si 160 de km/h in Romania...nu stiu numele real al lui Baiazid, as fi curios sa ne spuna cine este si cu ce se ocupa, la fel si Mielutul Zburator (de ce va este frica sa va spuneti numele si ocupatia aici...? Doar nu e secret, lucreaza careva oficial la CFR sau CFR Calatori?), insa ce vreau sa spun si eu aici, prea multe comentarii anapoda si fara rost pe niste chestiuni care oricum nu le putem schimba.
Sighisoara-Brasov nu e Dambovita sau Teleorman sau Caracal unde se poate circula cu 140 km/h, aloo, suntem in Ardeal su cu zone de deal. Cum sa circuli prin tuneluri cu 140 km/h...? E cam absurd totusi.
Nu stiu de ce tot va certati pe vitezele de circulatie, nu o sa se circule cu 140-160 intre Brasov-Sighisoara decat poate pe distante scurte, voi ce vreti, sa se reduca la 40 de min timpul intre Sighisoara-Brasov? E imposibil.
Cu toate lucrarile de "reabilitare" (un idiot care a folosit acest termen juridic in domeniul constructiilor - reabilitare = Act juridic prin care cineva este repus în drepturile personale pierdute, nicidecum nu exista in limba romana acest termen cu sensul de reconstructie, refacere!!) credeti ca se vor reduce cu peste 40% timpii de mers care existau inainte de inceperea lucrarilor...? Din 2h20min cat este acum intre Sighisoara-Brasov, cat credeti ca se va reduce? Nu mai mult de 30-40 min...
Haideti sa incheiem acest subiect despre pretentii la viteze mari comparate de pe trasee de campie la trasee de deal/munte. |
| | | mielutu zburator
Numarul mesajelor : 3172 Varsta : 29 Reputatie : 6986 Data de inscriere : 07/09/2014
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 00:20 | |
| În 2014 s-a dat drumul fără restricții cu 160 km/h. În 2012 existau trenuri care făceau 2h32 pe rută, respectiv IC 583 care avea plecarea din București Nord la ora 16:25 și sosirea în Constanța la 18:57 (Sursa: MT 2011-2012). Așa că pică argumentul tău, la fel ca 70% din cele de până acum. Lucrările pe Sighișoara - Coșlariu au durat prea mult. Mult prea mult pentru 100 km amărâți de linie de câmpie și deal. Nu arăt cu degetul vinovații (deși, da, și muncitorii împreună cu superiorii lor au o vină) ci doar atrag atenția că a durat la dracu de mult.
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 00:49 | |
| - dan tm a scris:
- Mi se pare o procedura destul de aiurita.Sau poate nu o inteleg bine.
Merg la Bruxelles sa imi aprobe proiectul, il aproba, licitez pentru ... executie si nu am unde sa construiesc. La prima evaluare a cererii de finanţare, există punctaj pentru posesia terenului, respectiv realizarea exproprierilor înaintea depunerii cererii. Aşa era la POS-T 2007 - 2013, că la POIM 2014 - 2020 nu s-a mai evaluat nimic... că a avut grijă Orlando Teodorovici să transfere autoritatea de management (AM) de la MT la MFE. După un an cu rezultate zero, în sfârşit Guvernul a ascultat solicitările MT şi a aprobat revenirea AM-ului la MT. S-a dat OUG-ul... da' nu poate fi încadrat personalul, pentru că MFE se simte jignit dacă oamenii ăia îşi păstrează salariile de fonduri europene... aşa că AM-ul e blocat între MFE şi MT. Momentan îşi iau salariile de la MFE, dar nu pot evalua şi trimite nicio cerere. Să revenim la exproprieri... dacă te duci cu proiectul la Finanţe, ăia or să-ţi spună că nu-ţi aprobă până nu ai cererea de finanţare aprobată, ca să nu expropriezi degeaba şi să nu mai faci lucrarea. _________________ :TTT:
|
| | | Vice30
Numarul mesajelor : 130 Reputatie : 3518 Data de inscriere : 16/08/2015
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 00:53 | |
| Nu vorbesc de liniile de cale ferata de la regăţeni, Buc-Constanta, ci cele din Ardeal, la campie poti circula cu 140-160 insa nu si in zone cu deal unde traseul nu mai e asa usor, unde mai sunt si curbe. Cu totii dorim sa facem cat mai putin intre Bucuresti Nord si Arad, insa nu ne comparam cu trenurile de inalta viteza, Romania inca NU are asa ceva,
Da, Simeria-Coslariu-Sighisoara dureaza cam mult, deja sunt 5 ani, dar ce sa fac...? E vina noastra ca statul a impartit licitatiile pe tronsoane la 3 firme/asocieri de firme diferite...? Si mie imi place trenul ca si tine si sper ca la anul la vara ceva imbunatatiri sa se vada. Ti-ai notat in fiecare an in vara cat ai facut cu trenul pe o distanta anume?
Eu am filmarea de acum un an intre Vintu de Jos si Simeria, o am si de anul acesta si cu siguranta si la anul voi mai filma si sper ca atunci sa ne bucuram de unele reduceri de timpi si de ce nu, sa speram ca, copiii nostrii vor vedea si ei refaceri sau dublari/electrificari de alte linii importante (Brasov-Fagaras-Sibiu-Vintu de Jos de ex.)
|
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18747 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24323 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 02:34 | |
| - dan tm a scris:
- Baiazid, dar in momentul cind se contracteaza o lucrare si mai mult de atit, se preda si amplasamentul catre constructor, nu trebuie sa fie totul foarte clar? adica tot terenul afectat sa fie deja obtinut(expropriat) , terenul afectat doar pe perioada lucrarilor sa fie obtinut acordul proprietarilor, avizele, autorizatiile obtinute?
Alfel cum se face devizul lucrarii, nu trebuie luat in calcul si pretul terenului necesar de expropriat?
Mi se pare o prostie sa dai drumul la o lucrare si sa iti lipseasca ce e mai important...terenul. Am pe cineva lucrează la firmă de topografie si prospecțiuni au făcut prospecțiuni pentru autostrada Sebes-Turda si au măsurat de trei ori greșit pe teren pentru că proiectantul le,-a dat datele greșite așa că nu are rost să ne mai miram de ce durează atat |
| | | dan tm V.I.P Member
Numarul mesajelor : 9099 Reputatie : 13004 Data de inscriere : 16/07/2014
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 14:31 | |
| Am gasit astea
http://apmsb-old.anpm.ro/upload/18139_2.EA%20SIGHISOARA%20-%20cu%20recomandari%20ARPM%20CC.pdf
http://apmsb-old.anpm.ro/upload/15274_Studiu%20de%20Evaluare%20adecvata%20Sectiunea%202.pdf |
| | | NicuS V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1024 Localizare : Bucuresti Reputatie : 5563 Data de inscriere : 23/07/2012
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 19:36 | |
| - Dr2005 a scris:
- că a avut grijă Orlando Teodorovici să transfere autoritatea de management (AM) de la MT la MFE. După un an cu rezultate zero, în sfârşit Guvernul a ascultat solicitările MT şi a aprobat revenirea AM-ului la MT.
Toate AM-urile s-au transferat la MFP? Stiu ca si la Ministeriul Mediului a fost aceeasi restructurare. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20625 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25565 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 21:36 | |
| Nu ştiu dacă toate, dar cea pentru Transporturi a trecut la MFE în perioada lui Teodorovici. El le voia pe toate, noroc că nu a mai apucat. _________________ :TTT:
|
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 23:14 | |
| - Vice30 a scris:
- Nu vorbesc de liniile de cale ferata de la regăţeni, Buc-Constanta, ci cele din Ardeal, la campie poti circula cu 140-160 insa nu si in zone cu deal unde traseul nu mai e asa usor, unde mai sunt si curbe. Cu totii dorim sa facem cat mai putin intre Bucuresti Nord si Arad, insa nu ne comparam cu trenurile de inalta viteza, Romania inca NU are asa ceva,
Nu stiu pe ce te bazezi tu cand spui ca pe Sighisoara -Brasov nu se va circula cu 160km/h prin tuneluri si ce mai vrei tu , dar in proiect scrie clar ca pe cca 70% din traseu se va circula cu 160km/h. Pe de alta parte spui ca lucram pe la CFR sau ministere, dar se bate cap in cap cu faptul ca tu nu ii asculti pe astia pe care ii suspectezi cand spun niste chestii adevarate, pentru ca tu si altii care mai intra pe-aici sa invete despre lucrarile de modernizare si infrastructura in general... Pentru conformare ar trebui sa analizezi variantele noi de traseu dintre Sighisoara si Brasov,care sunt chiar aici http://www.openrailwaymap.org/, Se vede foarte clar cat de dtreapta va fi varianta noua dintre Apata si Racos, ea apare cu linie punctata, dar trebuie sa bifezi inainte pe ,,infrastructure''. Aceasta varianta noua presupune si doua tuneluri lungi, apte constructiv de 200km/h..., pentru ca o parte din lucrarile de arta au fost realizate pentru a se atinge ulterior si aceasta viteza! Am mai repetat acest lucru pe o pagina pe care ti-am raspuns, dar se pare ca pe tine nu te intereseaza proiectul sau cum va arata, deoarece mai importante sunt ideile tale proprii de genul ,,Brasov -Simeria nu e ,Bucuresti-Constanta'' sau cum iti imaginezi tu proiectul fara sa il fi citit. Idem si in cazul Sighisoara -Danes, intri tot pe http://www.openrailwaymap.org/, si ai sa vezi ca noul traseu e drept, are tunel de 200km/h, iar pe pagnile forumului am editat curand vitezele de circulatie de pe Sighisoara-Coslariu, intre Sighisoara si Danes viteza maxima de circulatie conform proiect este de 160km/h!! Si nu numai acolo, si numai pana la Danes... Deci citeste vitezele maxime de circulatie pe care le-am publicat, alea sunt vitezele cu care vor circula unele trenuri! Ai citit proiectul ? Nu ! Pai atunci pe ce argumente te contrazici...Stii macar unde se gaseste proiectul de modernizare ? Nu cred ! Ti-am dat un sfat si vad ca nu stii sa il urmezi, nu-i nimic , cam asa procedeaza cam 80% din cei care intra pe forum, arunca niste contraziceri fara sa argumenteze deloc. Tu trebuie sa intelegi ca spre deosebire de Bucuresti-Constanta care a fost modernizata in proportie de 90%pe acelasi aliniament, restul corisorului IV de la Brasov la Curtici are cca 20% din intregul tronson pe variante noi, pentru a se putea circula cu 160km/h pe cca 70% din toata linia. Procentual, pe Brasov-Curtici se vor atinge viteze maxime de 160km/h mai mult decat pe Bucuresti-Constanta , unde avem doar 66% !!! O alta problema a ta este necunoasterea termenului de linie de mare viteza, la 140-160km/h viteze maxime linia NU ESTE DE MARE VITEZA, ci este o linie normala , clasica!!! Evident ca uneori uitam ca suntem pe un forum si aici orice punct de vedere neargumentat, adica ce credem noi sau cum ne-ar placea noua sa fie, poate duce la o propagare gresita a domeniului infrastructurii feroviare... Atentie, suntem intr-un loc public in care oamenii intra si aduna informatii, nu ne putem permite sa distorsionam un adevar din motive pur personale, CA AM AUZIT NOI, SAU CA VREM NOI SA FIE ASA...
Ultima editare efectuata de catre baiazid in Vin 15 Iul 2016, 23:44, editata de 7 ori |
| | | baiazid Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 2232 Reputatie : 6736 Data de inscriere : 05/10/2012
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu Vin 15 Iul 2016, 23:21 | |
| - mielutu zburator a scris:
- În 2014 s-a dat drumul fără restricții cu 160 km/h. În 2012 existau trenuri care făceau 2h32 pe rută, respectiv IC 583 care avea plecarea din București Nord la ora 16:25 și sosirea în Constanța la 18:57 (Sursa: MT 2011-2012). Așa că pică argumentul tău, la fel ca 70% din cele de până acum.
Sursa Mersul Trenurilor, adica cartea, nu are cum sa fie peste ce ti-am adus eu, adica articole din presa la zi. Si chiar daca ar fi circulat in 2h30 din 2011 (ceea ce este complet fals !!!), se vede clar ca un tren care face 2h30' cu doua opriri nu beneficiaza de intreaga lucrare Bucuresti-Constanta finalizata, drept dovada ca din 2014, adica atunci cand s-a finalizat, trenurile faceau 2h16'-2h17' cu patru opriri !!! Cat despre argumentele mele, ele exista, ca de-aia se numesc argumente, la tine insa sunt doar mandrii personale si frustrarea omului de rand... |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu | |
| |
| | | | Lucrari de reabilitare pe M300 Sighisoara-Coslariu | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |