| INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
+100EuroNight andreiutzu huiu_goe Norbi PrisecaruFlorin Andrey_tm Kriszti219 ANDU2100HP Goanga daniel_c Rarau discoid21 bybyutza Nk11 mureseanu_976 costi_dumitru bostanesku gigel Volk cortexedge bogdan srl Teodor ionutz85 get. Razvan Karl cfr500 kristi kkk Adisoft1991s Radu Tudor raoul cnusi rich1974 KQQ stefan_br alinx3330 Raduku09 andrei florin Stratan-Tttggvv DAS 2011 buldozer2 membru inactiv laur 133 riciu Desiro256 Razvan Tudor cardinal Silver 060-EA078 bostanescu gigel George33 The Legend Cito tuborgtnp dany90 TVlad didinul Vale Vlad Costin.H AMX 97-0548-4 R936 TonyGFR vanchorusebulgaria Hurricane manuela halmarius razvan - trenuri ionutz72 Amiralul ldh80 redeme popovici Ionutz IonutCFR2009 rizelgeorgel2004 Luna ravers75 eu traian pannonia express decward Marius Iulian Caravelle_Zg AndiCFR Nesebar DPS Dr2005 COSTACHE MIHAIL Balto nenuandrei M.I.C.I. Vitosa DUAL AlexD Adrian78 cont dezactivat . Cobra cont inactiv lovekomotive ATM 104 participanți |
|
Autor | Mesaj |
---|
060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5656 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 11 Ian 2012, 23:52 | |
| Stai putin ca ceea ce spui tu se refera la EA1. 2004 are alta viteza maxima deci vorbim de corespondentul EA2. Comportamentul partii electrice e diferit intre EA, EA1 si EA2, si deci si defectele pot fi altele. Sa nu amestecam lucrurile.
Mai pe intelesul tuturor, atunci cand limitezi din exterior turatia unui motor electric, intr-un mod mecanic, se cheama ca-l suprasoliciti, prelungindu-i efortul de a ajunge la turatia nominala. Acest lucru duce la supraincalzirea motorului. La locomotiva 2004, pentru a se evita asta, exista o serie de echipamente electronice menite sa protejeze partea electrica de aceste fenomene care pot duce la incendiu. La locomotivele clasice nu exista asa ceva, deci pot duce trenul in conditii "extreme", cu riscul de incendiu mai mare decat la astealalte. Asta tind sa cred ca s-a intamplat si cu 2004. |
|
| |
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 01:13 | |
| Unde se află inscripționată seria șasiului la o locomotivă 060-DA? Mulțumesc! |
|
| |
060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5656 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 01:45 | |
| De obicei la DA seria sasiului era inscriptionata fie sub fusta undeva langa rezervor, alteori fie sub traversa frontala in drept cu lagarul cuplei. Este practic o stantare in metal a seriei care e foarte greu de descifrat din cauza mizeriei omniprezente sub orice locomotiva. Cu putina perseverenta,se descifreaza insa ! |
|
| |
cont dezactivat .
Numarul mesajelor : 3034 Reputatie : 8387 Data de inscriere : 03/09/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 06:34 | |
| - 060-EA078 a scris:
- Ca "a luat-o inapoi", nu prea cred. Daca se intampla asta, se lasa cu sanciuni grave, de multe feluri, pe la multa lume, instructional vorbind. Un tren care nu mai poate fi remorcat este oprit si asigurat contra pornirii din loc, in niciun caz nu se asteapta sa plece inapoi. Asta inseamna neglijenta grava !
Totusi daca s-a intamplat ca n-a mai putut sa ridice trenul la Predeal exista o explicatie tehnica pentru asta. Mai exact locomotiva a suferit o defectiune, care cred ca o putea suferi oricare alta. As fi curios sa aflu ce fel de defect a avut. O locomotiva poate "ramane in camp", de la un simplu releu ramas inclemat aiurea. Nu trebuie sa sufere cine stie ce defectiune. Daca spre exemplu releul de mentinere de la disjunctor refuza sa inclemeze sau sa declemeze, locomotiva este buna de "luat de nas" si dus in depou, indiferent ce stare tehnica are in rest ! Nici eu ieri nu am putut sa urc cu ED 009 la Merisor deoarece sunt prea sofisticate cu regleaza viteza amperii si altele pe acolo . Asa s-a intamplat cu si Phoenixul 004 si cred ca 99% ca a avut antipatinajul in functie si ala te da inapoi pana te opreste Tonaje pe Brasov-Predeal ( luate din livretul de marfa) 003 by Mariusic1, on Flickr 002 by Mariusic1, on Flickr |
|
| |
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6376 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 10:02 | |
| - AlexD a scris:
- PS. Nu a gasit nimeni ce valoare(kN) are o ED 747 la plecarea de pe loc? Mi-e greu sa cred ca tot 420kN ca la seria 40 in conditiile in care are cu 30% mai multi KW.
Puterea aia de 6600 kw cum am mai specificat in alt mesaj, e doar de scurta durata, puterea nominala e tot de 5100 kw deci identic seria 40 si prin urmare tind sa cred ca si efortul tractiv e tot in jurul valorii de 420 kN |
|
| |
AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8690 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 10:20 | |
| Nu vreau sa te contrazic dar ce am eu de la Promat scrie clar putere nominala conform UIC 614: 6600KW crescuta cu 30%, dar degeaba au crescut ei puterea daca au impelmentat zeci de sisteme de siguranta care nu te lasa sa o folosesti la intreaga ei valoare.
In cazul locomotivelor de la Softronic probabil ca puterea de scurta durata de de 6600KW iar cea nominala de 5100KW. |
|
| |
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6376 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 10:49 | |
| Nici eu nu te contrazic, dar pe pagina lor la sectiunea locomotive apare LE 5100 kw tiristorizata http://www.promat.ro/LOCOMOTIVA-ELECTRICA-MODERNIZATA-Co-Co-5100kW-TIP-EA-5100-T_1_l2.htm
Chiar daca ar avea putere nominala 6600 kw nu e conditie obligatorie ca si kN sa fie mai multi. Cei de la Promat din pacate nu ofera nici o fisa tehnica detaliata la fel cum fac cei de la Softronic ca sa ne lamurim (sau nu am gasit eu). |
|
| |
redeme V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1081 Localizare : Iasi Reputatie : 6119 Data de inscriere : 06/03/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 12:07 | |
| - 060-EA078 a scris:
- De obicei la DA seria sasiului era inscriptionata fie sub fusta undeva langa rezervor, alteori fie sub traversa frontala in drept cu lagarul cuplei. Este practic o stantare in metal a seriei care e foarte greu de descifrat din cauza mizeriei omniprezente sub orice locomotiva. Cu putina perseverenta,se descifreaza insa !
Mulțumesc! |
|
| |
AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8690 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 12:12 | |
| Da, asa e, am citit si eu acolo. Ei se refera la primele locomotive modernizate la ei, alea sigur aveau 5100KW cele mai noi sa spunem de la 474-025 alea sigur au 6600KW. Iar datele oficiale care le am eu de la ei pe hartie nu spun nimic de efort tractiv la plecarea de pe loc ci doar la 72km/h in plin (90%) 31,5 tone/forta => 315 kN Tot din datele lor care le am pe hartie cica ar fi facute sa traga trenuri grele 3000-3500t asta banuiesc la campie. Imi pare rau ca s-au 'agitat' apele atat dar era o curiozitate de a mea sa aflu cat are la plecarea de pe loc. Parerea mea e ca undeva pe la 440kN are. Unii spun ca sunt proaste ca nu pot da in ele ca in o EA clasica cum ca are prea multe sisteme de siguranta si asa mai departe. Le dau si lor dreptate nu spun nu, dar ce pot sa faca locomotivele astea pe M800 (cele mei lungi trenuri de marfa ele le trag) pur si simplu te lasa fara cuvinte.
|
|
| |
lovekomotive V.I.P Member
Numarul mesajelor : 751 Varsta : 36 Localizare : Piatra Neamt Reputatie : 6376 Data de inscriere : 20/08/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 12:30 | |
| Daca la 70 km/h are 315 kN cu siguranta are valori mari la plecarea de pe loc, pt ca efortul tractiv la start se mentine constant pana la viteze de 30-40-50 km/h de la caz la caz, dupa care scade destul de tare spre viteze de 100 km/h. Cu valori de 450 kN ar fi printre cele mai puternice locomotive din Europa, depasind seria 151 de la nemti (exceptand Iore de la Bombardier). |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 13:49 | |
| De ce trenurile de marfa din Franta sunt limitate la 750 de metri? |
|
| |
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13807 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 14:30 | |
| Probabil din acelasi motiv pentru care sunt limitate si la noi - sa incapa intr-o gara |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 16:13 | |
| @lokomotive .. daca un motor dezvolta putere mai multa cu acelasi angrenaj automat ii creste si cuplu.Practic la locomotive toata schema e prima treapta .. sa stii cat sa i dai(daca ai proiecta de ex PROMAT de la 0 ,cat sa faci prima treapta la graduator) ca sa urneasca gloata de pe loc .. nu conteaza efortul la viteza de 70 km/h si stii de ce ? pentru ca e deja in miscare si cand trece de peste 30 la ora singurul lucru afectat e in cat timp ajunge de la 30 la 70 .. Buba bubelor e sa urneasca vagoanele de ep loc .. si evident sa le mentina in miscare cat mai mult timp .. daca de la Sinaia la Predeal opreste de 3 ori consumul fata de mers continuu poate sa creasca si de 20 de ori,si-l poti calcula daca nu ai ce face cu timpul liber sub efect Joule. |
|
| |
Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18748 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24325 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 16:18 | |
| DUAL de la plecare de pe loc odata cu cresterea vitezei mai intervine si coeficientul de frecare!!Si patinare poate sa apara si in timpul mersului nu numai la plecarea de pe loc!! |
|
| |
DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13277 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Joi 12 Ian 2012, 16:29 | |
| Eu n am treaba cu viteza,tocmai asta am zis toata schema e sa ti faci angrenaju astfel incat sa obtii cel mai bun efort de tractiune,evident ca daca ii dai viteza se invart in gol sau posibil sa rupi ceva pinioane din angrenaj ca iti induce un soc in momentul plecarii motorului.Chiar ma uitam la ce-a postat domnul MariusD legat de "laudatul" taurus .. sa nu mai pomenim de frantuzoaicele de la GFR care sunt mocirla,are mishu88 film cu una arsa dupa ce-au fortat-o temb-elii aia ) |
|
| |
Continut sponsorizat
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI | |
| |
|
| |
| INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|