|
| Mersul trenurilor 2011-2012 | |
|
+76Cont dezactivat The Legend roseanu alex.alexus.tm 1nt3rp0l_106 Katalin4653 alex1987 Norbi Andrey_tm ionutz85 membru exclus kristi kkk romaniaetc rich1974 Costin.H Kriszti219 laur 133 cstefan Radu Tudor nenuandrei ravers75 DAS 2011 buldozer2 user dezactivat... Rarau membru inactiv mishu_edm srazvi Stratan-Tttggvv 060-EA078 redeme mureseanu_976 iDorin tuborgtnp Silver eu ionutz72 cont dezactivat . alex03bv mihaiuc pannonia express stefan_br vanchorusebulgaria Laur didinul cardinal rizelgeorgel2004 DPS saint COSTACHE MIHAIL IonutCFR2009 Vale cont inactiv popovici DUAL lovekomotive Dr2005 Adrian78 Tomi13leu Vlad calin941-2 cristi CFR AndiCFR bogdan srl ATM manuela dandel halmarius AlexD traian razvan - trenuri Nesebar Luna Vitosa get. Alex Avram 80 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
060-EA078
Numarul mesajelor : 326 Reputatie : 5655 Data de inscriere : 04/05/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 02:00 | |
| Alex, este si vina CFR-ului pentru managementul de cacao si este si vina noastra ca popor, per ansamblu pentru ceea ce ni se intampla. DAR : nu putem invinui CFR-ul pentru niste ordine politice care se dau. Tot ceea ce s-a vandut la privati, sa fim bine intelesi, este din ordin POLITIC, cu dedicatie pentru acolitii portocalii detinatori de firme de transport pe calea ferata care si-au extins tentaculele DOAR sub clica portocalie. Este o tema veche, se stie cum stau lucrurile, si n-o iau de la capat deoarece ma enervez. In alta ordine de idei, in vest pe distante de cateva sute de kilometri, trenul devine mai rapid ca avionul, nu din cauza vitezei ci din cauza procedurilor de check-in si imbarcare care dureaza mult mai mult la avion decat la tren. De la Lille (nordul Frantei) si pana la Le Nantes am facut mult mai putin cu trenul decat cu avionul. Distanta e comparabila cu Bruxelles-Londra, deci tinand cont ce-am spus mai sus, e posibil sa fie comparabili si foarte apropiati timpii intre tren si avion. Spre Frankfurt deja lucrurile se schimba. Admit ca nenumaratele curse low cost care existau, chiar si cu avioane decente, gen 737 sau A318/319/320, prelungeau timpii efectivi prin procedurile despre care vorbeam. Si totusi vorbim de aeroporturi decente. Aeroportul Nantes Atlantique este infinit ca dotari fata de Otopeni si altele de la noi, insa toate acestea dureaza chiar si asa tot la fel de mult. In Romania, avionul si trenul au alt grad de comparatie, si anume acela de la capitolul confort. Sincer, am calatorit cam cu toti operatorii aerieni de la noi, mai putin Air Bucharest, iar singurele avioane care m-au impresionat in mod placut la capitolul aspect interior, curatenie si confort au fost B737-700 si 800 de la Tarom. Avioanele de la Blue Air, fara sa se supere nimeni pe mine, eu nu le-as da autorizatie de zbor la cat de terminate sunt. Banchetele aratau groaznic iar uzura mobilierului din interior era la ordinea zilei. Nu mai pun la socoteala varsta lor indoielnica ( cel mai tanar e fabricat prin '91 parca ). Wizz Air mi-au lasat greata profunda din cauza sictirului cu care am fost tratat in cele doua ocazii cu care am calatorit cu ei, si sincer nici avioanele lor Airbus 320 (aproape noi), nu m-au dat pe spate. Iar ca sa revin, termenul de comparatie intre un tren IC si un avion, mai ales low cost nici nu intra in discutie. CFR-ul ofera in trenurile de rang confort mult mai ridicat. Iar cine a calatorit cat de cat cu avionul, stie ce vorbesc ! Desigur, nu intra aici in discutie operatorii aerieni de afara, deoarece dincolo, chiar si operatorii low cost au alta conceptie in ce priveste confortul pasagerilor. Nu vorbesc de un 747 de la KLM, care m-a lasat interzis... In Romania insa conceptul de transport pe calea ferata a fost insa inteles si exploatat gresit din punct de vedere al marketingului. Nu pot sa spun ca am umblat foarte mult pe dincolo si ca am vazut cam tot, insa atat cat am vazut, liniile secundare intotdeauna au fost privite ca un motor al eficientizarii transportului de calatori pe calea ferata. In toata Germania, Olanda, sau Belgia nu am vazut ROATA de microbuz care sa execute transport de genul celui care se face la noi, doar maxim in orase, la fimele private care isi transporta angajatii. In multe orase mici exista cale ferata deservita de automotoare cu frecventa de circulatie din 45 in 45 min sau din ora in ora si care circula cu viteze decente. Desigur, linia secundara n-am vazut sa arate diferit de cum arata 800-le acum la noi. Rar se circula cu viteze sub 80. DAR...DAR...nu exista calator care sa n-aibe bilet . Iar atunci cand nu are bilet, i se taie de catre seful de tren. Nu exista notiunea de nas...bine...deja o dam in altele, vorbim de alta lume... Nu este vorba de a baga sau a nu baga in cacao CFR-ul. Tema care se impune este alta : statul NU A VRUT sa isi asigure niciodata o contributie solida la buget prin investitii in principalele domenii de activitate, mai ales transporturi, turism, etc. A preferat sa vanda la carnati gen regiotras sau altii care n-au construit niciun kilometru cumulat de cale ferata, lucruri cu care se putea asigura ca are bani la buget. Raportat la cat s-a furat in ultimii 20 de ani, cu un efort financiar de maxim 15 miliarde de euro (la dracu' s-au imprumutat peste 100-unde sunt), se putea moderniza toata reteaua CFR, electrifica si dubla integral Cluj-Oradea, dubla 900-le, electrifica Constanta-Mangalia, termina Valcele-Rm Valcea, electrifica Brasov-Sibiu si dota parcul cu cateva zeci de automotoare moderne. Si astfel se putea pastra o retea de cai ferate, exact asa cum era la nivelul anilor 89-90. Sigur, s-a vandut la regiotrans iar calatorul de rand de pe Brasov-Zarnesti se bucura ca are tren din ora in ora, si conditiile sunt mai bune decat in TE-urile CFR-ului. Este bine si cu investitiile private. Insa pe undeva cred ca este mai bine si daca ne-ar durea mai putin in pix de faptul ca statul se ruineaza. Nu sunt impotriva investitiilor private, dimpotriva le sustin. Totul cu conditia ca privatul sa nu faca burta cat sacul de porumb pe spinarea statului, sau facand afaceri cu statul. Nu e rau ca Regiotrans prospera, insa e strigator la cer ca o face ruinand CFR-ul. Nu era problema daca Regiotrans isi desfasura activitatea in paralel cu cea a CFR-ului. Cand Regiotrans ia tot prin decizii pur politice, batand cuie in sicriul CFR-ului, asta nu mai e in regula. Iar faptul ca aproape toate trenurile internationale ale CFR au disparut, cred ca va dati seama care sunt interesele mascate din spate. Il stiti voi pe nenea ala Carabulea care are autobuze multe si colorate care te plimba prin toata Europa pe 3 lei ? Ei, bine, restul raspunsului vine de la sine |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5779 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 09:49 | |
| Sa va dau un exemplu de pret (doar dus!) pentru o ruta pe care o cunosc bine:
München - Brasov: cu EN Kalman Imre pana la Budapesta si apoi cu Pannonia pana in Brasov
pret CFR: 156 euro la vagon de dormit double (cu reducerea RailPlus)
pret MAV: 79 euro la vagon de dormit double, la care se adauga cei 19 euro la Pannonia pana la Brasov, deci in total 98 euro (adica 63% din pretul "propus" de CFR - cu mentiunea ca in Budapesta a trebuit sa ma mut din vagonul de dormit MAV in vagonul clasa a 2-a din Pannonia)
Numai dupa o vreme - cand vagonul de München nu mai circula - am inteles ca pe rute internationale nu se aplica neaparat principiul "un tren - un bilet", ci cel mai ieftin se poate merge cu bilete din bucati, chiar daca uneori ramai in acelasi tren. Asa de exemplu pe aceeasi ruta se poate merge cu 59 euro (bilet DB) de la München la Lököshaza (cu acelasi EN, urmat de Pannonia), iar de la Lököshaza la Brasov mai trebuie un bilet de 23 euro. La acestea se adauga rezervarea de 50 de euro la vagonul de dormit care acum nu mai exista, deci in total 132 de euro. Tot mai raman cu 24 de euro in buzunar fata de pretul CFR, si as fi putut sa raman si in Pannonia in vagonul de dormit.
In concluzie, pentru a putea calatori ieftin pe rute internatioanale, cum CFR nu prea promoveaza ofertele speciale, trebuie pierdut timp si gasit bilete din bucati - o operatiune mult mai complexa decat simplul drum la gara/agentie si intrebarea "cat costa drumul de la A la B"? Pasagerii potentiali sunt descurajati de tarife, si aleg avionul sau autocarul, si prin urmare vagoanele de lung parcurs dispar...
Si revenind la ruta mea, cu bilet din bucati, la clasa a 2-a (care oricum este mai confortabila decat autocarul) se poate merge cu 29 + 19 = 48 euro. La pretul acesta cred ca si autocarul pierde... DAR din pacate pentru cei care locuiesc mai departe de Brasov, Pannonia nu merge mai departe... |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 12:28 | |
| Ce ma voi amuza eu anul acesta cand putini romani (poate 10-15.000) vor dori sa mearga in Ucraina si Polonia la EURO 2012. Cine alege masina mica va face foarte mult, va plati mult pe carburant. Intre Romania si Ucraina/Polonia nu exista curse low-cost de avion iar cu schimbare va duce pretul dus-intors la avion la peste 200 de euro. Cine va dori sa mearga cu autocare/microbuze va observa ca nu sunt deloc intre marile orase ale Romaniei si orasele in care vor avea loc meciuri + ca drumurile pana acolo sunt de calitate mai proasta decat in Romania, risti sa te ratacesti in Ucraina datorita lipsei indicatorelor in latina. Si uite asa romanul nostru obisnuit cu masina mica, autocare/microbuze ieftine si dese sau cu avioane ieftine va observa ca TREBUIE SA PLATEASCA UN PRET FOARTE MARE (pentru romani) LA TREN PANA IN UCRAINA si chiar in Polonia. Tarifele la tren intre Bucuresti si Kiev la tren dus-intors costa 500-600 ron. ORICUM LEGATURILE DE TRANSPORT INTRE ROMANIA SI POLONIA SUNT FOARTE PUTINE, INTRE ROMANIA SI UCRAINA SUNT CA SI INEXISTENTE. MA VOI AMUZA DEOARECE UNII ROMANII CARE VOR CALATORI ACOLO SE VOR MIRA CA NU TRANSPORT CA LA NOI. |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 12:58 | |
| In Ucraina litrul de benzina costa 3,5lei in banii nostrii. Greu e pana iesi din Romania ca dupa aia nu iti mai doresti sa vi inapoi. |
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 13:07 | |
| Lucrezi in Suceava si iti faci cumparaturile , inclusiv plinul, la Cernauti. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 13:15 | |
| Eu nu dar am cunostinte in Suceava/Iasi car trec odata pe saptamana la vecini si alimenteaza de acolo, si daca tot trec mai baga si o cumparatura. Nu cred ca are rost sa ne ascundem, fenomenul asta e intalnit in toate localitatile care sunt aproape de granita. Se trege la greu granita spre Ucraina, Bulgaria, Moldova, Ungaria pentru alimente si combustibili pentru uz propriu. Si eu as fi facut la fel, de ce sa bag cu 5.8lei/litru cand pot sa trec dincolo si sa bag cu 3.5lei/litru. |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6048 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 13:41 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- Ce ma voi amuza eu anul acesta cand putini romani (poate 10-15.000) vor dori sa mearga in Ucraina si Polonia la EURO 2012.
Cine va dori sa mearga cu autocare/microbuze va observa ca nu sunt deloc intre marile orase ale Romaniei si orasele in care vor avea loc meciuri + ca drumurile pana acolo sunt de calitate mai proasta decat in Romania, risti sa te ratacesti in Ucraina datorita lipsei indicatorelor in latina.
Si uite asa romanul nostru obisnuit cu masina mica, autocare/microbuze ieftine si dese sau cu avioane ieftine va observa ca TREBUIE SA PLATEASCA UN PRET FOARTE MARE (pentru romani) LA TREN PANA IN UCRAINA si chiar in Polonia. Tarifele la tren intre Bucuresti si Kiev la tren dus-intors costa 500-600 ron.
10-15000 de romani in Ucraina/Polonia ? Esti foarte optimist avand in vedere ca ceva mai multi decat acestia au fost in Elvetia 2008 la preturi cat de cat o.k. cazare - bilete plus ca nationala era si ea acolo si au fost multi suporteri din zona (Italia , Austria , Elvetia , Franta )... Cat despre modul in care ajung romanii in Ucraina nu-ti bate tu capul ca au grija agentiile de turism sa le ia banii , nu cred ca va merge multa lume cu trenul (poate doar cei din Vest) avand in vedere pretul dar si pericolele mai ales pe teritoriul Ucrainei...Majoritatea excursiilor vor fi organizate , bineinteles , cu autocarul (ieftineala) dar se va oferi si varianta avion la costuri mari... |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 14:52 | |
| Daca vrei sa ma contrazici la transport sa te uiti putin si sa cauti pe net. Dupa care imi vei da dreptate. De ce oare intre Romania si Ucraina se trece granita pe jos in acest secol? Din acest motiv vor merge foarte putini romani in orasele organizatoare ale EURO 2012. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 14:58 | |
| - razvan - trenuri a scris:
- De ce oare intre Romania si Ucraina se trece granita pe jos in acest secol?
Pentru că se poate... în schimb, dacă vrei să mergi în Bulgaria trebuie să stai la autostop, pentru că din Ro în Bg nu ai voie pe jos pe Podul Prieteniei (dar invers ai voie). Dacă cele 2 localităţi de frontieră sunt foarte apropiate, nu văd de ce să nu se permită şi trecerea frontierei pe jos. _________________ :TTT:
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 15:17 | |
| - razvan - trenuri a scris:
Daca vrei sa ma contrazici la transport sa te uiti putin si sa cauti pe net. Dupa care imi vei da dreptate. De ce oare intre Romania si Ucraina se trece granita pe jos in acest secol? Din acest motiv vor merge foarte putini romani in orasele organizatoare ale EURO 2012.
Exista IR 382 Sofia - Moscova. Din Cernauti, Lvov, Kiev estista legaturi care toate orasele importante din Ucraina si tarile vecine. Cine vrea sa mearga in Polonia, merge la Budapesta cu 374 si apoi cu 476 pana la Varsovia. _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 15:33 | |
| Mda...că 374 pleacă la 7:50 şi primul tren de la Bucureşti ajunge abia la 9:30... Se poate folosi IR1346 şi apoi la 9:25 EC170 + EC102, de exemplu. Dar mă tem că toţi potenţialii călători când vor auzi cât e un bilet de tren... că doar nu o să spună CFR Călători că sunt oferte speciale de 128 RON Bucureşti - Budapesta, de exemplu. Problema e că astea sunt Bucureşti - Budapesta, deci nu se pot aplica pentru Pannonia. Partea proastă e că singura ofertă specială MAV pentru varşovia e exact la trenul de noapte, deci implică minim 10 ore de stat prin Budapesta de la Dacia / Ister până la tren. E... vremurile or să se mai schimbe, probabil vor apărea mai multe trenuri spre Polonia din Ungaria.
Deşi off-topic, mi se pare o prostie desfăşurarea acestui campionat în 2 ţări... din care una în UE şi una nu (deci pentru Ucraina trebuie viză)... astfel că aproape nimeni nu va putea merge la meciuri în ambele ţări. _________________ :TTT:
|
| | | cristi CFR Administrator
Numarul mesajelor : 3663 Varsta : 35 Localizare : Timişoara Reputatie : 9705 Data de inscriere : 02/11/2008
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 15:45 | |
| Bucuresti - Varsovia biletul dus intors e 119 E adica 517.33 Ron la cursul de azi.
http://www.cfrcalatori.ro/download/3511
http://www.cfrcalatori.ro/download/3514 _________________ http://tren.transira.ro/Arhiva Trainspo https://www.youtube.com/user/cristiCFR
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 16:22 | |
| Dr2005 , cine ti-a zis tie ca trebuie viza pentru Ucraina ? este de ajuns pasaportul simplu ! |
| | | razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8365 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 16:39 | |
| Oricum nu voi merge eu la EURO 2012, dar ziceam asa ca romanii care au uitat de calatoria cu trenul in afara tarii, vor fii obligatii de situatie sa de-a banii greii la avion, masina sau sa mearga cu trenul care oricum este cel mai ieftin catre ACEEA DIRECTIE.
Vom trai si vom auzi de NEMULTUMIRILE ROMANIILOR CARE VOR MERGE LA EURO 2012 pe partea de transport. |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5779 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 Vin 20 Ian 2012, 16:46 | |
| confirm si eu: nu trebuie viza pentru Ucraina
cristi, 119 euro dus-intors pentru Bucuresti - Varsovia este intr-adevar un pret foarte interesant, dar pare ciudat, daca il comparam cu pretul dus (133 euro) si cu celelalte rute (de ex Iasi-Varsovia este 144 dus si 220 dus intors). Nu este exclus sa fie o greseala in tabel. Si ar mai fi o intrebare: ruta este prin Bratislava-Breclav-Bohumin, cum circula toate ECurile si EN476/406? Sau prin Miskolc - Kosice - Cracovia, care este ruta cea mai scurta, dar pe unde trebuie schimbat de n ori?
Pentru asa o ruta lunga, merita studiata si posibilitatea unui bilet pe bucati. Cum zice si Dr2005, intr-adevar la MAV singura oferta interesante este pentru trenul de noapte. In mersul trecut exista si un EC direct Budapesta - Varsovia (la care existau oferte cu 29 de euro), dar care vad ca anul acesta nu mai circula. |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Mersul trenurilor 2011-2012 | |
| |
| | | | Mersul trenurilor 2011-2012 | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |