Forumul pasionatilor de trenuri din România

Acest forum a fost creat pentru cei care iubesc cu adevarat trenurile din Romania!
 
AcasaAcasa  CăutareCăutare  Ultimele imaginiUltimele imagini  ConectareConectare  ÎnregistrareÎnregistrare  

 

 Revista presei (partea II)

In jos 
+94
mishu_edm
cristyadaX
Andrey_tm
srazvi
andreiutzu
George33
cstefan
cristi ar
Radu Tudor
mtk
riciu
DAS 2011
dany90
stefan_br
Rarau
user dezactivat...
redeme
ldh80
Grigor
mureseanu_976
060-EA078
Florin C
buldozer2
Stratan-Tttggvv
didinul
bogdan srl
Hurricane
Vlad
kristi kkk
membru inactiv
mardaryroby
cont inactiv
ionutz85
1nt3rp0l_106
TVlad
Ciprian
Vale
iDorin
manuela
RomanianTrain
cont dezactivat .
bostanescu gigel
Polpot
AndiCFR
traian
cardinal
halmarius
orestte
Laur
Marius
Scoop
M.I.C.I.
ravers75
Cobra
Goanga
alex03bv
MariusM
acdb
DPS
rizelgeorgel2004
rich1974
laur 133
ATM
Balto
cristi CFR
lovekomotive
Gabry Gabriel
Vitosa
ionutz72
Andrei
Dr2005
Amiralul
IonutChircu
Nesebar
Razvan
cnusi
Norbi
COSTACHE MIHAIL
tuborgtnp
razvan - trenuri
bostanesku gigel
040EC100
The Legend
eu
popovici
IonutCFR2009
Nk11
AlexD
Adrian78
nenuandrei
Costin.H
mihaiuc
DUAL
Luna
98 participanți
Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 46 ... 67  Urmatorul
AutorMesaj
bostanescu gigel
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 423
Varsta : 101
Localizare : Giulesti-Bucuresti
Reputatie : 5464
Data de inscriere : 20/02/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMar 03 Ian 2012, 13:40

pana in 1980 in romania a fost relativ bine,dupa aceea ceasca a luat o razna si ne tinea in intuneric si frig,cumparam "adidasi"de la alimentarele goale......hai sa nu ridicam in slavi pe ceausescu.Din pacate in ziua de azi pt multi romani asa zisa democratie ia adus intr o saracie mai mare decat pe vremea impuscatului,au aparut "patronii"care au furat tot ce sa facut inainte,somajul este urias in randul tinerilor,iar imbogatiti astia peste noapte tin muncitorimea cu salarii mizerabile in timp ce ei sa lafaie in vile,masini si excursii exorbitante.....asa ca este de inteles de ce unii il regreta pe ceasca,eu nu i condamn
Sus In jos
tuborgtnp

tuborgtnp


Numarul mesajelor : 166
Varsta : 34
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5265
Data de inscriere : 05/12/2010

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMar 03 Ian 2012, 13:43

manuela a scris:
doar cei care fug de munca si au fost obisnuiti sa castige bani stand degeaba regreta regimul bolsevic .cum poti sustine ca a fost super-bine pe vremea comunistilor?ai uitat asa de repede atrocitatile regimului si depersonalizarea umana????l

adevarul e ca acum o ducem al dracu de bine Laughing nu ai ce sa muncesti, ne vindem companiile de stat, la preturi de nimic, recte romtelecom, petrom.
Sus In jos
http://pasionatiferoviari.ro
Amiralul




Numarul mesajelor : 845
Reputatie : 6527
Data de inscriere : 12/06/2009

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMar 03 Ian 2012, 13:52

Domnule ''eu'',te rog nu mai plinge dupa ''iepoca de aur''.Eu unul am trait si vremurile bune si alea negre de la sfirsit si desi imi aduc aminte mai ales de primele,n-as vrea sa ma mai intorc la ele.
Sa nu uitam ca erau trenurile pline de navetisti fiindca o norma de munca era platita la Cap cu 9 lei/zi,cit cistigam eu pe ora cind m-am angajat prima data.
Ca sintem asa si pe dincolo fiecare cu parerea lui,subiectiva de cele mai multe ori,vezi ce zice popovici de englezi si aia au condus lumea vreo 500 de ani! Laughing
Sus In jos
IonutChircu

IonutChircu


Numarul mesajelor : 813
Varsta : 43
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 6223
Data de inscriere : 05/05/2010

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMar 03 Ian 2012, 13:54

eu a scris:



Regimul Ceausist este regretat acum de 80% dintre romani, chiar si de catre cei plecati din tara.
De ce a fost criminal?? pentru ca era industrie, si fiecare avea un loc de munca?? pentru ca era respect fata de lege si institutiile statului??? pentru ca oamenilor li se dadeau case???? Pentru ca era spital in fiecare orasel??? pentru ca nu murea nimeni de foame??? Pentru ca s-a construit o tara???

Acum de ce este bine?? Pentru ca romanii sunt nevoiti sa mearga la mii de km sa fie sclavii strainilor?? este bine ca cei cu bani fac ce vor, omoara,fura, si nu patesc nimic?? este bine ca s-au inchis spitalele si oamenii mor cu zile?? este bine ca romanii si-au cumparat case la preturi exorbitante si sunt sclavi pe viata la bancii??? este bine ca s-a distrus calea ferata si nu mai ai cu ce sa faci naveta de la Buc la Ploiesti?? este bine ca ti se da in cap pentru o bucata de paine si 5 lei??? Iti spun mai bine sa pui mana pe carte si sa vezi cum a fost Romania in perioada comunista fata de celelalte tari, si sa vezi ce s-a construit atunci si ce se construieste acum.8 din 10 romani regreta regimul trecut. Numai un r e t a r d at ca tine poate sa spuna ca Romania a fost o Coree de Nord. Atunci s-a construit ceea ce sa distrus si furat dupa 90. Acum tara este infometata si aruncata in urma. Sa-ti fie rusine ca nu cunosti nimic si iti dai cu parerea degeaba. Dai vina pe Ceausescu pentru ca de fapt suntem un neam de p r o s t i care ne-am invatat sa lasam capul plecat si sa acceptam orice. Toata tara se uita la Tv la oameni gen Becali din care fac zei. Daca da Becali o b a s i n a este bine, tre sa facem si noi , daca zi ce Basescu ca trebuie inchis spitalul tacem si murim , daca se scumpesc biletele CFR si sta pe scara la tren nu zice nimeni nimic. ca ce sa faci Ceausescu e de vina ca a construit prea multi Km de cale ferata cand de fapt avem nevoie de dube.

Hai sa iti spun o treaba....omul nu este facut doar sa munceasca ca robotul...din ce zici tu mai sus era bine ca toti munceam ca niste roboti insa niste roboti total ineficienti si inteleg ca tu rezumi menirea omului doar la munca. Daca insa vroiai sa mai si gandesti sau sa te exprimi liber...(daca cumva nu stiai si astea sunt niste "functii" umane) nu prea iti era bine deloc. Cei care regreta acum comunismul sunt cei care nu au fost in stare sa gandeasca sau sa exprime nimic nici atunci si nu sunt in stare nici acum (doar d-aia are partidul OTV aproape 11% in sondaje Cool ).

Intr-adevar s-a construit o tara dar cu ce sacrificii? Ai idee cati oameni au murti la constructia barajelor hidro? Sau la Canalul Dunare Marea Neagra? Oameni nevinovati dar care nu au avut de ales. Ai idee cum se anuntau mortii la Canal? Se strangeau rudele in fata unui "foisor" mai inalt, de unde cineva striga o lista, fara sa aibe microfon. Si toti se rugau sa nu auda numele celor apropiati strigat...Era bine nu? :roll:

Ca dupa 90 s-a furat si distrus tot este in mare parte din cauza bolesevicului de iliescu care a initiat lovitura de stat din 89 nu cu gandul de a ne elibera de sub comunism, ci doar pentru a fi el noul sef de trib. Si cel mai important, cred ca ar trebui sa iti deschizi bibilica si sa te gandesti ca daca cumva acum eram tot sub comunism oare aveai un calculator / laptop "imperialist" sau vreun HC90 facut la ICE Felix in Pipera, daca cumva aveai internet pentru a avea acces la acest forum, daca iti mai permiteai sa comentezi pe aici si sa iti expui diverse pareri liber...Gandeste inainte sa scrii tampenii.

Sus In jos
http://trainzpremiumroutes.weebly.com
manuela




Numarul mesajelor : 603
Reputatie : 5413
Data de inscriere : 03/11/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMar 03 Ian 2012, 13:55

foarte bine ai punctat,bravo!
Sus In jos
popovici
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat



Numarul mesajelor : 1098
Varsta : 49
Localizare : Austria - Germania - Romania
Reputatie : 6051
Data de inscriere : 10/05/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMar 03 Ian 2012, 14:05

eu a scris:


Numai un r e t a r d at ca tine poate sa spuna ca Romania a fost o Coree de Nord. Atunci s-a construit ceea ce sa distrus si furat dupa 90. Acum tara este infometata si aruncata in urma. Sa-ti fie rusine ca nu cunosti nimic si iti dai cu parerea degeaba. Dai vina pe Ceausescu pentru ca de fapt suntem un neam de p r o s t i care ne-am invatat sa lasam capul plecat si sa acceptam orice.

Unii intra foarte nervosi pe acest forum si nu stiu sa se comporte civilizat . Stimabile , eu mi-am spus punctul de vedere fara sa jignesc pe nimeni , nu am facut nimic ca sa merit asa ceva din partea dumitale . Rog administratorul forumului sa ia masuri si sa blocheze accesul unor astfel de persoane care nu au un limbaj adecvat ... Multumesc .

P.S. Ai avut perfecta dreptate in ceea ce priveste caracterizarea pe care ai facut-o romanilor atata vreme cat te-ai referit numai la tine . Si nu uita ca a vorbi in numele altora fara a-i intreba este doar un gest reflex comunist si nimic mai mult .


Ultima editare efectuata de catre popovici in Mar 03 Ian 2012, 14:31, editata de 3 ori
Sus In jos
http://bostanescuosuge.com
manuela




Numarul mesajelor : 603
Reputatie : 5413
Data de inscriere : 03/11/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMar 03 Ian 2012, 14:11

din pacate sunt foarte multe persoane pe acest forum care daca nu esti de acord cu domniile lor,incep sa improste cu noroi si sa foloseasca limbaj indecent.
Sus In jos
iDorin




Numarul mesajelor : 44
Varsta : 48
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 5181
Data de inscriere : 05/11/2010

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMar 03 Ian 2012, 16:40

Banca Mondială a refuzat un împrumut esenţial pentru restructurarea Căilor Ferate din Bulgaria (BDZ), potrivit preşedintelui companiei, Yordan Nedev, citat de Novinite.

Nedev a afirmat că instituţia trebuie să demonstreze Băncii Mondiale că are un management mult mai bun pentru a putea contracta împrumutul. ”Trebuie să înregistrăm o creştere dramatică a rezultatelor financiare. Până nu se va întâmpla asta nu vom avea nicio şansă să luăm bani de la Banca Mondială”, a afirmat acesta.

În mod tradiţional, BDZ a avut o situaţie financiară proastă în ultimii 20 de ani. În decembrie 2010, BDZ a semnat un accord preliminar cu Banca Mondială pentru acordarea unui împrumut de peste 230 milioane euro.

Totuşi, încercările de reformă au fost blocate de către sindicate, care se temeau de posibile concedieri masive. Numărul muncitorilor înscrişi în sindicate se ridică la aproape 7.000 de oameni. În martie 2011, guvernul de la Sofia a cedat şi a decis amânarea unor planuri de restructurare. În următoarele luni au fost înlocuiţi atât ministrul transporturilor cât şi preşedintele BDZ.
Sus In jos
mihaiuc




Numarul mesajelor : 267
Reputatie : 5522
Data de inscriere : 14/07/2010

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMier 04 Ian 2012, 18:04

eu a scris:
Nici Ungaria si nici macar Germania Democrata nu au trecut printr-un regim atat de criminal precum cel ceausist , este foarte simplu sa compari treburi care nu se pot compara... In plus , poporul roman a fost indepartat de Europa de urmasul lui Ceausescu pe numele lui Iliescu , care avea alte planuri cu noi... Romania a fost practic o Coree de Nord europeana spre deosebire de toate celelalte state socialiste


Regimul Ceausist este regretat acum de 80% dintre romani, chiar si de catre cei plecati din tara.
De ce a fost criminal?? pentru ca era industrie, si fiecare avea un loc de munca?? pentru ca era respect fata de lege si institutiile statului??? pentru ca oamenilor li se dadeau case???? Pentru ca era spital in fiecare orasel??? pentru ca nu murea nimeni de foame??? Pentru ca s-a construit o tara???

Acum de ce este bine?? Pentru ca romanii sunt nevoiti sa mearga la mii de km sa fie sclavii strainilor?? este bine ca cei cu bani fac ce vor, omoara,fura, si nu patesc nimic?? este bine ca s-au inchis spitalele si oamenii mor cu zile?? este bine ca romanii si-au cumparat case la preturi exorbitante si sunt sclavi pe viata la bancii??? este bine ca s-a distrus calea ferata si nu mai ai cu ce sa faci naveta de la Buc la Ploiesti?? este bine ca ti se da in cap pentru o bucata de paine si 5 lei??? Iti spun mai bine sa pui mana pe carte si sa vezi cum a fost Romania in perioada comunista fata de celelalte tari, si sa vezi ce s-a construit atunci si ce se construieste acum.8 din 10 romani regreta regimul trecut. Numai un r e t a r d at ca tine poate sa spuna ca Romania a fost o Coree de Nord. Atunci s-a construit ceea ce sa distrus si furat dupa 90. Acum tara este infometata si aruncata in urma. Sa-ti fie rusine ca nu cunosti nimic si iti dai cu parerea degeaba. Dai vina pe Ceausescu pentru ca de fapt suntem un neam de p r o s t i care ne-am invatat sa lasam capul plecat si sa acceptam orice. Toata tara se uita la Tv la oameni gen Becali din care fac zei. Daca da Becali o b a s i n a este bine, tre sa facem si noi , daca zi ce Basescu ca trebuie inchis spitalul tacem si murim , daca se scumpesc biletele CFR si sta pe scara la tren nu zice nimeni nimic. ca ce sa faci Ceausescu e de vina ca a construit prea multi Km de cale ferata cand de fapt avem nevoie de dube.

Exact CE s-a construit pe vremea lui Ceausescu? Hai sa facem o analiza a ce s-a facut in toate domeniile, inclusiv feroviar, sa tragem linie si sa vedem:

1. Transporturi:

Reteaua de drumuri a fost cvasi-abandonata dupa 1970. Daca in perioada 1955-1970 s-au facut modernizari de drumuri (care in principal au constat in asfaltarea retelei interbelice de DN-uri peste fundatiile vechi (fundatii noi pe cateva DN-uri principale), dupa 1970 totul s-a sistat complet, inclusiv reabilitarile curente si reparatiile capitale. Singurul proiect mare dupa 1970 a fost Transfagaraseanul, o constructie pur inutila pentru reteaua nationala de transporturi, care sta 6 luni pe an inchis. In 1989, reteaua de drumuri era distrusa, suficient de degradata incat traversarea tarii sa nu poata fi facuta in mai putin de 14-16 ore, cu dificultati mari. De transporturi de marfa grea pe drumuri nici nu se putea vorbi, existau sleauri de 20-25 cm pe DN1, si pe Bucuresti - Pitesti, pe autostrada era restrictie de 80 km/h si de 3.5 tone - una din primele griji ale UE dupa ce a izbucnit razboiul in Iugoslavia a fost refacerea DN1+7 in Romania pentru ca altfel se gatuia transportul de marfa Turcia-Grecia-Europa.

Reteaua de cai ferate:

Gh. G. Dej a tinut foarte mult la CFR - era ceferist, asa ca, imediat cum s-a terminat razboiul, s-au bagat, din putinii bani ai Romaniei, o gramada de bani in proiecte mari si grele (Bucuresti - Craiova, Salva - Viseu, Bumbesti - Livezeni etc.). Proiectele astea au continuat dupa 1960 (DA-urile, EA-urile + Electroputere, centralizari + automatizari, sistemul de siguranta PZB (cunoscut in Romania ca Indusi),reteaua de telecomunicatii CFR), dar, dupa 1975, au fost stopate sau incetinite masiv. Importurile de sina s-au oprit, RK-urile au incetinit masiv, protocolul de colaborare cu suedezii pentru EA-uri rupt.

Pana si electrificarea liniilor s-a incetinit masiv, desi in transporturile feroviare se aloca aproape 60% din bugetul de transporturi. In perioada 1982-1988 vitezele de circulatie au scazut, in unele cazuri spectaculos - controlati un mers din 1995 cu unul din 1989, si veti vedea ca pe multe linii vitezele in perioada 1990-1995 AU CRESCUT, chiar semnificativ.

Exista un filmulet pe forum in care CFR se lauda cu reteaua de comunicatii si control a circulatiei din 1988. Doar ca tehnologia e de sfarsit de anii '60! In plus, putinele constructii ceausiste de cale ferata - nici macar 100 km in total (Valcele - Rm. Valcea, Tg. Neamt - Pascani, Dornesti - Siret si Brad - Deva), s-au facut cu mare greutate. De astia 100 km vorbesti cand spui de multii km facuti de Ceausescu?

P.S. Reteaua CFR principala si secundara era cvasi-completa (fara Faurei - Tecuci, Salva - Viseu, Bucuresti - Videle - Craiova si Bumbesti - Livezeni) in 1939. Spre deosebire ce Cehosolvacia, Polonia sau chiar Ungaria, comunistii romani nu au extins reteaua semnificativ, asa ca inlocuiti expresia reteaua lasata de Ceausescu cu reteaua lasata de Carol si Ferdinand, si regimurile democratice dintre 1866 si 1938 - asa veti spune un adevar.

Reteaua de aeroporturi:

Nordul Romaniei nu avea control radar la altitudine (cam ca in Africa), iar sudul tarii si aeroporturile foloseau e chipamente din anii '60 (lampi). In afara de OTP si CND (Constanta) nu exista ILS (aterizare dupa instrumente) nicaieri in RO. Din cauza prostului control de trafic, au avut loc accidente aviatice grave, printre care cel de la Kogalniceanu ramane celebru (a fost musamalizat - desi au scapat 9 oameni din 80, ziarele au publicat cel mult o coloana de 10 randuri de text).

Sistemul naval:

Una bucata investitie inutila intr-un canal care se va amortiza in 2350 cel mai devreme. Una bucata investitie inutila intr-un canal care nu se poate amortiza niciodata, orice trafic ar avea fiind sub nivelul cheltuielilor de operare-intretinere (Dunare - 23 August). O gramada de bani bagati in Portul Constanta - Sud, dar in care s-au bagat ulterior cel putin la fel de multi bani.

Reteaua de telecomunicatii:

Doar Albania ne depasea in jos. Retea analogica care acoperea cam 20% din suprafata tarii, si 30% din populatia tarii. Inclusiv in Bucuresti mai se gaseau centrale Pentaconta din anii '60, iar in municipii se gaseau centrale Rotary, unele chiar din anii '30! In majoritatea oraselor. Nici macar in Bucuresti nu se mai gaseau linii noi de telefon.

2. Industrie:

Regimul a folosit planurile de industrializare facute de comisia de planificare in 1965. Industrializarea s-a facut simplu - se cumparau linii vechi de productie din strainatate (vest), se asamblau in Romania, apoi se simplificau componentele pentru a putea fi construite cu tehnologia disponibila romanilor. Ideea era sa se ofere pietei din est produse calitate aproape 'vest'. S-a pus accent pe industria grea (constructii de masini, industria siderurgica, industria chimica/petroliera), si pe ramuri care in anii '60 aduceau venituri mari in ciuda complexitatii nu foarte inalte.

Nu s-a investit NIMIC in cercetare-dezvoltare (doar in copiat-clonat-imprumutat), in crearea unui sistem care sa produca dezvoltare. Se cumpara licenta, se asambla fabrica de catre francezi-nemti-italieni-rusi etc., se simplificau reperele ca sa poata fi produse cat mai multe in Romania (care scadeau calitativ pe masura ce produsul final era romanizat), apoi, se mai furau pe ici pe colo cateva imbunatatiri.

Problema era ca tehnologia avansa rapid, si, liniile cumparate (deja vechi), nu puteau fi upgradate in niciun fel, pentru ca licentele noi costau bani multi, iar dezvoltare locala nu se putea face din lipsa de capacitate tehnologica. Asa ca, dupa 20 de ani, produceam aceleasi lucruri ca in momentul cumpararii licentelor.

Ideea era sa se vanda produsele la export ca alternative low-cost la produsele vestice. Insa, cand tu vii pe piata cu produse care in vest au deja 10 ani vechime... te trezesti ca n-ai piata de desfacere. Si, cum, toate liniile astea au fost cumparate pe bani imprumutati, care n-au putut fi dati inapoi, Romania a intrat in faliment in 1982. Da, mai rau ca Grecia astazi.

Astfel incat, locomotivele erau elvetiene sau suedeze, frigiderele erau frantuzesti, masinile frantuzesti, tractoarele est-germane, autobuzele nemtesti, utilajele de constructie un amestec nemtesc-cehoslovac... In 1989 aveam o industrie facuta din parti cumparate din vest si incremenita in anii '60. Cu produse pe care nu le vroia nimeni. Iar, dupa ce nimeni nu ne mai vindea linii noi, pentru ca Romania n-avea niciun ban, in anii '80 au inceput niste ciudatenii experimentale, care au costat imens, si au esuat lamentabil, gen fabrica de proteine sintetice din Arges, fabrica de sinteze biologice din Calafat, centrala pe sisturi din Anina, toate esecuri (tehnologii unproven, care n-aveau cum sa mearga).

Pentru industria primara (otel, rafinare, ingrasaminte), s-a pus accentul pe o industrie puternic consumatoare de resurse primare (gaz, petrol, fier), intr-o perioada in care ele erau ieftine (anii '60) si rezultatul finit era scump. S-au construit multe rafinarii. Toate, folosind tehnici rudimentare (de exemplu, la otelarii, s-a folosit pana dupa 1989 procesul Siemens Martin, care era abandonat inclusiv in URSS dupa 1960; la fel, indicele de complexitate a rafinariilor romanesti e unul din cele mai joase din Europa). Problemele au inceput imediat dupa criza petrolului, cand... surpriza, materiile prime au devenit scumpe, si produsul final ieftin.

Cat de numarul de muncitori - da, intr-o fabrica care producea de 80.000.000 USD erau angajati 15.000 de oameni, o productivitate de 5000 USD/an, ridicola! Aceiasi fabrica, cu aceiasi tehnologie (1965), de unde a venit (Italia), avea 3000 de oameni angajati, si, in 1989, cu tehnologia anului respectiv (1989), in Italia, necesita 800 de oameni pentru aceiasi productie. Normal ca atunci cand iti platesti angajatii cu cartele de ratie poti sa tii angajati oricati, ca tot nu conteaza.

Per total, in 1989, Romania exporta 10.2 miliarde de dolari SUA, din care aproape 200 milioane de USD erau exporturi de produse alimentare (pentru care se facea foamea), si aproape 600 milioane de USD erau exporturi de produse petroliere provenite din petrol subventionat de iranieni, libieni si sovietici.

In 2011, Romania exporta de aproape 60 miliarde USD! Da, cu jumatate din numarul de angajati din 1989. Si, poate nu s-o vedea, dar 'Made in Romania' scrie pe multe produse de prima clasa in toata lumea, de la cauciucuri Continental si Michelin, la bujii Bosch (Romania este unul din producatorii principali de bujii), la PCB-uri Celestica si monitoare Samsung. Fiecare Airbus care iese din hala are componente romanesti facute de EADS Romania - Premium Aerotec.

Uitandu-ne la cifre, si doar la cifre (care NU mint), Romania a progresat imens. In 1989 toti eram SARACI, incredibil de SARACI, inclusiv fata de cei saraci de-acum. Da, aveam bani in buzunar, dar nu puteam face nimic cu ei, nici macar sa ne cumparam o nenorocita de paine. Nu se vedea pentru ca toti eram la fel. Astazi avem oameni bogati, oameni medii (care, desi au probleme, nu-si fac griji de genul, si oameni saraci, dar in 10 ani am progresat incredibil.

Cat s-a construit in perioada respectiva fata de tarile din vest? Sub 5%. Fata de tarile comuniste? Cam vreo 40-50%. Cehoslovacia si Ungaria construiau de zori autostrazi in 1989, si deja isi reconstruisera bucati importante din reteaua de CF.
Fata de cat se construieste azi? Nu stiu!

Numai refacerea retelelor de telecomunicatii fixe si constructia celor de telecomunicatii mobile, sau cei peste 10.000 km de DN reabilitati din fundatie (practic reconstruiti) au fost lucrari uriase. Facute in liniste.

Mii de sate au primit retele de gaz, sute au primit retele de apa si canal, sute au primit si asfalt pe ulite. Constanta a primit gaz, pentru prima oara in istoria sa! In liniste, fara propaganda, fara zgomot.

Fabricile Continental, INA Schaeffler, Dacia-Renault, centrul Renault de la Titu, Delphi la Iasi, Celestica la Oradea, s-au facut in liniste, fara propaganda. Dar sunt la fel de mari ca uzinele comuniste. Da, cu putini angajati, dar la cu productii mult mai mari. Santierele navale de la Galati, de la Mangalia s-au reconstruit si modernizat. Tot in liniste, fara sa vezi la telejurnal. Photoshop-ul si Dreamweaver-ul se construiesc la Bucuresti, in liniste, fara telejurnal.

Ba chiar, Transalpina, care e o lucrare cam la 80% din complexitatea Transfagarasanului (inainte de lucrari, in unele locuri nu era nici macar un drum lat de 2 metri, de pamant), s-a facut, in liniste. Fara propaganda, fara laude, fara gura. Si exista. Si n-a murit nimeni s-o faca.

Problema e nu ca nu se construieste, ci ca fata de tarile din jurul nostru, care au facut fiecare minuni incredibile (Ungaria, Cehia, Polonia) de care o sa se scrie in cartile de istorie, noi am facut mult mai putine si mult mai tarziu.
Sus In jos
Vale




Numarul mesajelor : 250
Varsta : 43
Localizare : Tirgu Mures
Reputatie : 4991
Data de inscriere : 08/12/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMier 04 Ian 2012, 22:08

sunt total deacord!
Sus In jos
AlexD
Utilizator Blocat
Utilizator Blocat
AlexD


Numarul mesajelor : 3607
Localizare : Bucuresti
Reputatie : 8692
Data de inscriere : 09/01/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMier 04 Ian 2012, 22:24

Poveste fara sfarsit.

http://www.realitatea.net/hotii-de-fier-vechi-lasa-romania-fara-cale-ferata-video_901067.html
Sus In jos
Ciprian




Numarul mesajelor : 116
Reputatie : 5296
Data de inscriere : 20/09/2010

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMier 04 Ian 2012, 23:46

http://www.adevarul.ro/actualitate/Lucrare_publica_din_Romania-premiata_de_UE_0_621538341.html
Sus In jos
cardinal

cardinal


Numarul mesajelor : 3338
Reputatie : 8744
Data de inscriere : 08/04/2010

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeMier 04 Ian 2012, 23:57

pe vremea lui Ceausescu s-au facut metroul, blocurile si industria, si nu aveam datorii.
acum nu s-a facut nimic, ba sa distrus si ce mai era, inclusiv caile ferate, si suntem datori vanduti.
cum vine asta ?
Sus In jos
Nesebar
Administrator
Administrator
Nesebar


Numarul mesajelor : 16278
Localizare : Бухарест
Reputatie : 22396
Data de inscriere : 06/12/2009

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 05 Ian 2012, 00:09

Pai nu ne era bine cand se facea lasa ca ne e bine acum cand nu avem locuri de munca si multi stau degeaba ca nu au unde se angaja , multe orase sunt moarte , lumea traieste de pe o zi pe alta , dar ne este foarte bine , nu inteleg cum vine asta , il dam jos pe Ceausescu ca ne este rau si vrem ceva mai bun dar in prezent ce o fi asa bun nu inteleg , in afara faptului ca esti liber si poti pleca oricand vrei din tara nu vad ce e altceva mai bun , sincer preferam sa nu pot sa plec din tara dar sa am un loc de munca asa cum vreau si sa mearga treaba la CFR cum mergea pe vremuri (ma refer strict la CFR pentru ca asta ma intereseaza ) si pe acele vremuri fiecare avea un loc de munca , in fiecare oras era cate o fabrica se producea ceva avea omul unde se angaja , avea ce face , acum daca traiesti intr-un orasel ala esti nu ai ce sa faci stai si numeri ziele de la Paste la Craciun si invers ! Mad Mad Mad

_________________
595423Revista presei (partea II) - Pagina 26 Bdeem_8496_aRevista presei (partea II) - Pagina 26 Bdeem_8496_aRevista presei (partea II) - Pagina 26 Bdeem_8496_a
Sus In jos
razvan - trenuri
V.I.P Member
V.I.P Member



Numarul mesajelor : 3355
Varsta : 42
Localizare : Bucuresti, Romania
Reputatie : 8368
Data de inscriere : 26/05/2011

Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitimeJoi 05 Ian 2012, 00:12

Eu sunt DEMOCRAT si imi place libertatea omului, iubirea de toate felurile, credinta.

Very Happy
Sus In jos
Continut sponsorizat





Revista presei (partea II) - Pagina 26 Empty
MesajSubiect: Re: Revista presei (partea II)   Revista presei (partea II) - Pagina 26 Icon_minitime

Sus In jos
 
Revista presei (partea II)
Sus 
Pagina 26 din 67Mergi la pagina : Înapoi  1 ... 14 ... 25, 26, 27 ... 46 ... 67  Urmatorul
 Subiecte similare
-
» Revista presei (partea III)
» Revista presei (partea IV)
» Revista presei (partea I)
» Revista presei
» Revista presei

Permisiunile acestui forum:Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Forumul pasionatilor de trenuri din România :: INFORMATII GENERALE-
Mergi direct la: