Numarul mesajelor : 415 Varsta : 39 Localizare : Craiova Reputatie : 5706 Data de inscriere : 01/06/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 31 Aug 2011, 13:42
Mai bine sa introduca internet wirelles la IC si la clasa 1 la celelalte trenuri.
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 31 Aug 2011, 15:04
Sigur ca IC, IR vor cicula cu viteza maxima. Daca un IC va circula fara oprire, si va scoate exact timpul alocat in mersul trenurilor, un IR va ajunge timpuriu in statiile intermediare si va stationa mai mult. Astfel se va face diferenta intre IC si IR. Acum referitor la alegerea unui IC sau a unui IR, fiecare dupa cum prefera. De ex, IC circula fara oprire, il vor alege oamenii grabiti sa ajunga mai repede intr-un anumit loc, altii vor alege IR pt ca are opriri mai dese in statii si pot folosi acest prilej sa iasa la o tigara sau pur si simplu sa iasa putin la aer (sa nu uitam ca exista si persoane care nu pot sta mult timp intr-o incapere inchisa etans cum este un vagon de tren climatizat). Si totodata sper sa dispara obiceiul actual cand un tren IC opreste in plin camp, intr-o statie uitata de lume pentru incrucisarea cu trenul InterRegional X, ca atunci IC isi pierde din increderea alocata de calatori, care se vor intreba: oare pe ce-am dat eu banii ?
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6053 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 31 Aug 2011, 21:52
AlexD a scris:
popovici a scris:
Trebuie sa intelegi ca nu s-au facut investitii asa de mari ca sa circule doar doua - trei perechi de trenuri si alea numai vara cu 160 . Poate insa sa fie adevarat numai in masura in care trenurile iau avant pe rand spre 160 , dar crede-ma ca peste tot in lumea asta pe unde liniile sunt apte pentru o asa viteza nu se circula cu mai putin cu IC-urile .
Daca ar fi cum spui tu, sa circule si R si IC fara oprire si cu 160km/h
@AlexD , daca tot pretinzi ca am afirmat asa ceva , nu ar fi mai bine sa ma citezi corect ? Dupa cum se vede si mai sus, eu am spus doar de IC , rapidele oricum nu mai conteaza , se transforma in IR si vor rula cu maxim 140 cel putin cativa ani de acum incolo pana mai rezolvam problema locomotivelor dar si a altor magistrale . Toate trenurile interegio pe Bucuresti-Constanta vor avea opriri si doar unele din intercity vor circula fara oprire si alea mai mult ca sigur doar sezonier .
@IonutCFR2009, trenurile IR vor fi in majoritate trenurile sezoniere , in special IRN adica cele de noapte deci nu vor circula decat cu 140 la inceput . Si nu asa se va face diferenta intre IC sau R , ci dupa viteza maxima . Vor fi trenuri IC atat cu opriri cat si fara opriri dar IR vor fi doar cu opriri . In schimb , este foarte posibil ca IC sa aibe mult mai putine opriri ca pana acum (in 2006 parca a circulat ultima data), si sa nu opreasca decat in Fetesti .
Deci pentru cei din Fetesti aceasta poate fi o veste buna ! Din ce am inteles recent acel timp de 2h10' anuntat din iarna pentru IC include si o oprire la Fetesti , din vara lui 2012 foarte probabil vom avea si IC-uri sezoniere fara oprire pana la Constanta !
ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6643 Data de inscriere : 10/07/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 01 Sept 2011, 04:30
...ceea ce de altfel ar fi un lucru foarte normal, dupa parerea mea. Tren turistic.
In alta ordine de idei, daca-mi permiteti o mica parere, prea masuram si prea ne contram pe ce va fi / cat va fi /si cum va fi . Eu propun sa asteptam cuminti sa se termine lucrarile, sa apara MT nou cu marea schimbare la fata in IR/IRN/OZN si sa vedem realitatea din teren. Mi-e tare frica de o dezamagire incercata deja si pentru M300, cand am asteptat marea cu sarea - insa, pentru evitarea uzarii premature a liniei si a parcului rulant, s-a preferat limitarea trenurilor la 140/120 desi linia, dupa cum stiti, trebuia construita si exploatata pentru mai mult. E vorba si de -ntretinere aici, multe din vagoanele, chiar modernizate, si locomotivele CFR, au limita maxima de viteza pentru 160. Da, prind 160 dar trebuie sa fie intr-o stare EXCELENTA pentru a face zi de zi viteza asta fara probleme. Azi trebuie sa ai grija de ea , maine la fel, poimaine la fel, raspoimaine la fel....peste o luna la fel....peste 2 luni la fel s.a.m.d. Nu doar din RK in RK, odata la n-spe miii de ani. Aici nu exceleaza romanul, la detalii din astea zilnice care adunate fac diferenta dintr-o locomotiva apta de 160 si o locomotiva apta de 200 dar care e limitata la 100.
AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8694 Data de inscriere : 09/01/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 01 Sept 2011, 10:06
ATM, ai perfecta dreptate dar sa nu uitam un amanunt care l-am sesizat eu acum ceva timp, in timpul sezonului adevarat cand CFR poate sa scoata bani in alea 3 luni pe M800 cat pe un an intreg s-a vazut destul de clar ca nu au cu ce, nu au nici locomotive nici vagoane. Ma refer ca numar fizic nu mai spun de locomotive si vagoane capabile de viteze mai mari de 140km/h in conditii de siguranta. In vara asta la trenurile care plecat spre CT in Gara de Nord mai era cum era la plecare dar pe trenurile care veneau de la CT a fost macel, prea multi calatori la prea putine vagoane. In Gara Constanta au fost busculade peste busculade, de ce? Pentru ca depoul B.C nu are locomotive iar reviziile de vagoane nu mai au vagoane apte tehnic dar sa mai fie apte de viteze peste 140km/h... Daca CFR putea fizic sa sustina in timpul sezonului in zilele de vineri spre CT si duminica spre Bucuresti trenuri din ora in ora aveau numai de castigat, dar daca si in 2012 tot ca anul acesta va face mi-e teama ca poate sa mearga trenul si cu 200km/h si la tarifele care le percep ca nu se va mai duce nimeni la tren si asa acum un bilet la Cls1 cu R pana la CT costa 90 lei un pret exorbitant pentru 200 si ceva de km...iar la anul cand vor fi introduse IC la 120lei un bilet(probabil), mi-e greu sa cred ca vor avea calatori...
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6053 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 01 Sept 2011, 14:00
AlexD a scris:
iar la anul cand vor fi introduse IC la 120lei un bilet(probabil), mi-e greu sa cred ca vor avea calatori...
Sa nu confundam IC de Constanta cu TGV Koln-Bruxelles 29 E cam aceeasi distanta ca si costuri . Pretul la tren IC va fi intr-adevar mare intre doua localitati apropiate , de exemplu Bucuresti-Ploiesti dar nu vor exista diferente mari intre IR si IC pentru cei care-si iau biletul de la Bucuresti la Constanta . Se lucreaza in prezent la sistemul de tarifare si preturile vor fi mult mai logice decat cele pana acum , in plus IC nu va fi o speritura pentru nimeni , din contra va fi impus ca si tren de preferinta dar si de referinta pentru distante mari , pe-acolo pe unde si vitezele sunt cat de cat O.K. A , si in plus , nu va mai opri in zeci de mii de statii pana acum...
AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8694 Data de inscriere : 09/01/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 01 Sept 2011, 15:28
popovici a scris:
A , si in plus , nu va mai opri in zeci de mii de statii pana acum...
Asta ar fi cel mai imbucurator lucru IC sa fie intradevar IC ceva de genul Bucuresti Nord-Brasov-Sibiu-Arad sau Bucuresti Nord-Craiova-Timisoara Nord sau Bucuresti-CT si exemplele pot continua.
mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5524 Data de inscriere : 14/07/2010
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 01 Sept 2011, 15:31
popovici a scris:
AlexD a scris:
iar la anul cand vor fi introduse IC la 120lei un bilet(probabil), mi-e greu sa cred ca vor avea calatori...
Sa nu confundam IC de Constanta cu TGV Koln-Bruxelles 29 E cam aceeasi distanta ca si costuri . Pretul la tren IC va fi intr-adevar mare intre doua localitati apropiate , de exemplu Bucuresti-Ploiesti dar nu vor exista diferente mari intre IR si IC pentru cei care-si iau biletul de la Bucuresti la Constanta . Se lucreaza in prezent la sistemul de tarifare si preturile vor fi mult mai logice decat cele pana acum , in plus IC nu va fi o speritura pentru nimeni , din contra va fi impus ca si tren de preferinta dar si de referinta pentru distante mari , pe-acolo pe unde si vitezele sunt cat de cat O.K. A , si in plus , nu va mai opri in zeci de mii de statii pana acum...
De acord, dar pretul pe Köln - Brussel este de 52 € luat in gara, 49 € cu DB, 46 € cu Thalys luat on-line. Exista oferte la Thalys de la 29€, dar astea sunt oferte speciale, la ore nefrecventate sau luate din timp. Sunt 221 km, se merge cu Thalys sau ICE, trenul face 1h50. Nu e linie de viteza, v. comerciala este de 120 - dupa terminarea reabilitarii M800 se vor putea prinde viteze de-astea si in Romania.
Vitosa
Numarul mesajelor : 9075 Reputatie : 14507 Data de inscriere : 08/01/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 01 Sept 2011, 21:35
AlexD a scris:
ATM, ai perfecta dreptate dar sa nu uitam un amanunt care l-am sesizat eu acum ceva timp, in timpul sezonului adevarat cand CFR poate sa scoata bani in alea 3 luni pe M800 cat pe un an intreg s-a vazut destul de clar ca nu au cu ce, nu au nici locomotive nici vagoane. Ma refer ca numar fizic nu mai spun de locomotive si vagoane capabile de viteze mai mari de 140km/h in conditii de siguranta. In vara asta la trenurile care plecat spre CT in Gara de Nord mai era cum era la plecare dar pe trenurile care veneau de la CT a fost macel, prea multi calatori la prea putine vagoane. In Gara Constanta au fost busculade peste busculade, de ce? Pentru ca depoul B.C nu are locomotive iar reviziile de vagoane nu mai au vagoane apte tehnic dar sa mai fie apte de viteze peste 140km/h... Daca CFR putea fizic sa sustina in timpul sezonului in zilele de vineri spre CT si duminica spre Bucuresti trenuri din ora in ora aveau numai de castigat, dar daca si in 2012 tot ca anul acesta va face mi-e teama ca poate sa mearga trenul si cu 200km/h si la tarifele care le percep ca nu se va mai duce nimeni la tren si asa acum un bilet la Cls1 cu R pana la CT costa 90 lei un pret exorbitant pentru 200 si ceva de km...iar la anul cand vor fi introduse IC la 120lei un bilet(probabil), mi-e greu sa cred ca vor avea calatori...
Bine punctat cu BC-ul, o dovada ca 1931/1930 se face cu brasovence.
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6053 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 02 Sept 2011, 00:08
mihaiuc a scris:
popovici a scris:
AlexD a scris:
iar la anul cand vor fi introduse IC la 120lei un bilet(probabil), mi-e greu sa cred ca vor avea calatori...
Sa nu confundam IC de Constanta cu TGV Koln-Bruxelles 29 E cam aceeasi distanta ca si costuri . Pretul la tren IC va fi intr-adevar mare intre doua localitati apropiate , de exemplu Bucuresti-Ploiesti dar nu vor exista diferente mari intre IR si IC pentru cei care-si iau biletul de la Bucuresti la Constanta . Se lucreaza in prezent la sistemul de tarifare si preturile vor fi mult mai logice decat cele pana acum , in plus IC nu va fi o speritura pentru nimeni , din contra va fi impus ca si tren de preferinta dar si de referinta pentru distante mari , pe-acolo pe unde si vitezele sunt cat de cat O.K. A , si in plus , nu va mai opri in zeci de mii de statii pana acum...
De acord, dar pretul pe Köln - Brussel este de 52 € luat in gara, 49 € cu DB, 46 € cu Thalys luat on-line. Exista oferte la Thalys de la 29€, dar astea sunt oferte speciale, la ore nefrecventate sau luate din timp. Sunt 221 km, se merge cu Thalys sau ICE, trenul face 1h50. Nu e linie de viteza, v. comerciala este de 120 - dupa terminarea reabilitarii M800 se vor putea prinde viteze de-astea si in Romania.
Si cei de la DB au tarife speciale la 29 E. Gasesti bilete online la oferta 29E si in ziua plecarii trenului , se poate verifica spusele mele pe siteul DB dar nu la toate trenurile , bineinteles ! Stiu ca viteza medie este in jur de 120 chiar am fost pe ruta aceea dar se va mai inbunatati cu siguranta in perioada urmatoare si la ei nu numai la noi , in schimb tariful va creste doar la noi.
Ultima editare efectuata de catre popovici in Vin 02 Sept 2011, 00:13, editata de 1 ori
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6053 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 02 Sept 2011, 00:13
AlexD a scris:
popovici a scris:
A , si in plus , nu va mai opri in zeci de mii de statii pana acum...
Asta ar fi cel mai imbucurator lucru IC sa fie intradevar IC ceva de genul Bucuresti Nord-Brasov-Sibiu-Arad sau Bucuresti Nord-Craiova-Timisoara Nord sau Bucuresti-CT si exemplele pot continua.
Ei nici chiar asa , asta era odata prin 95'-97', tin minte chiar un tren care facea Bucuresti-Suceava (450km) in mai putin de 5 ore (cam 90km/h viteza medie) si oprea doar in Bacau . CFR ar fi foarte bine sa se gandeasca sa lanseze un nou rang pentru trenurile care vor fi capabile viteze comerciale de minimu 100 km/h gen Bucuresti-Constanta si sa le numeasca IC rapid , IC expres sau ceva de genul , o astfel de miscare este absolut necesara altfel or sa fie IC chiar si cu 110 km/h viteza comerciala si IC cu 60 km/h sau ceva de genul adica minimum permis din decembrie pentru IC...
IonutCFR2009 Administrator
Numarul mesajelor : 6586 Reputatie : 12462 Data de inscriere : 09/07/2009
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 02 Sept 2011, 09:16
De ce sa inventeze IC Rapid, daca nu pot asigura viteza comerciala de minim 120 km/h ? La 90 km/h viteza comerciala ca acum, e suficient rangul de Intercity.
popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6053 Data de inscriere : 10/05/2011
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Vin 02 Sept 2011, 11:50
IonutCFR2009 a scris:
De ce sa inventeze IC Rapid, daca nu pot asigura viteza comerciala de minim 120 km/h ? La 90 km/h viteza comerciala ca acum, e suficient rangul de Intercity.
Dar de ce trebuie sa se asigure 120 km/h si nu 110 km/h de exemplu (vorbind de M800) ? In afara sunt trenuri ICE care scot si sub 120 km/h viteza medie deci nu vad absolut nici o problema in asta . Ideea este de a diferentia clar trenurile normale IC de altele mai performante pe aceeasi ruta si care au mai putine opriri , in afara nu am vazut cazuri in care IC sa scoata timp egal cu ICE , intotdeauna ICE scoate mai bine chiar si cu 5% . In plus , s-ar putea gandi la un material rulant rulant pentru trenurile fara oprire de pe M800 (rame Pendolino poate) si la preturi mai mari .
Uite , de exemplu daca un IC normal ar scoate 90-100km/h viteza medie cu opriri , noul rang (cum s-o numi el) sa scoata macar 110 ceea ce este foarte posibil...In plus , i-am prelungi ruta spre Brasov si l-am pune sa scoata 33' pe Bucuresti-Ploiesti ( perfect posibil si acum ) si sa opreasca doar in Ploiesti ,Sinaia ,Predeal si Brasov . Ar fi un tren expres cu adevarat iar viteza medie pe Brasov-Constanta ar putea iesi in jur de 100 km/h, greu de atins de trenuri cu mai multe opriri ! Sincer , mi-e dor de ICE , trenul care a rulat in anii 90 si inceputul lui 2000 in Romania !
Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22398 Data de inscriere : 06/12/2009
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Mier 07 Sept 2011, 17:51
Ciulnita , liniile 4 si 5 in reconstructie iar pe linia 7 trenul P de Slobozia
_________________
mishu88 V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1019 Varsta : 36 Localizare : Fălticeni, jud. Suceava Reputatie : 6961 Data de inscriere : 12/02/2009
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia Joi 08 Sept 2011, 11:38
Părerea mea ar fi ca să dedicăm un topic separat liniei Constanța - Mangalia.
Un prieten de-al meu a realizat un film despre una dintre stațiile de pe această magistrală, și anume Eforie Sud.
Așadar, el spune:
Citat :
De mic copil am indragit peisajele naturale si in multe cazuri ma gandeam ce ar deveni un peisaj, daca peste el as trasa o cale ferata si un tren. Drumurile si caile ferate le consider adaugiri antropice, necesare, care in multe cazuri completeaza frumos minunatia unui peisaj natural. Inca din copilarie am avut acest sentiment cand a venit vorba de linia ferata Constanta - Mangalia, in special pentru tronsonul cuprins intre Eforie Nord si Olimp. Anul acesta in luna August, am avut sansa sa iau la picior anumite zone ale acestui tronson si sa surprind un pic din farmecul peisajului care incanta inima orcui. Materialul ce urmeaza surprinde doar o mica parte a frumoasei linii...Va prezint: Trenuri sezoniere la Eforie Sud
Continut sponsorizat
Subiect: Re: M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia
M 800 : Bucuresti Nord - Fetesti - Constanta - Mangalia