|
| INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
+101Mircea Condilescu Ryan Anderson tuborgtnp Gaby005 Silver nenuandrei marius_catalin84 get. Lena iuli.hard rizelgeorgel2004 ionutz85 rich1974 Luna C.F.R. razvan - trenuri bostanesku gigel myster2008 paulrapati 040EC100 dany90 andreiutzu Balto IonutCFR2009 traian eurocristi mariuskl Mihay laur 133 RwO DUAL Ionutz popovici AndiCFR didinul sorinucu Cito lovekomotive TonyGFR PrisecaruFlorin romaniaetc ATM TVlad AMX 97-0548-4 Boracik 060-EA078 brandiburu Karl kristi kkk Andrei Norbi Mircea Hirjau cont inactiv Caravelle_Zg Nk11 DPS Amiralul alinx3330 cristyadaX FeroFan97 stefan_br The Legend AlexD buldozer2 tudor_pavelescu ultras florinrazaila vanchorusebulgaria Cobra Marius ravers75 Razvan Tudor alex03bv redeme mureseanu_976 @ndrey COSTACHE MIHAIL MariusM cont dezactivat . membru inactiv bostanescu gigel billy752-istu Vlad 1nt3rp0l_106 SULZERUL 0733 riciu VeV raoul mihaiuc cristi CFR pannonia express Saruman bogdan srl Costin.H ionutz72 Nesebar Vitosa Adrian78 Jhonyla alexandruh decward 105 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
razvan - trenuri V.I.P Member
Numarul mesajelor : 3355 Varsta : 42 Localizare : Bucuresti, Romania Reputatie : 8367 Data de inscriere : 26/05/2011
| Subiect: iata un lucru Sam 03 Sept 2011, 22:58 | |
| Din punct de vedere al tarifelor practicate sunt mai reduse decat la la ACCELERATE dar ca timp parcurg acelasi distanta la fel ca trenurile dar desigur sunt punctuale caci doresc sa-si multumeasca clienti (firmele de renume). |
| | | Costin.H
Numarul mesajelor : 654 Reputatie : 6159 Data de inscriere : 15/12/2009
| | | | Vizitator Vizitator
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 04 Sept 2011, 09:05 | |
| nu am fost ironic deloc, doar am spus ce s-ar fi intamplat daca pe acolo trecea SIretul. De multe ori dau mesaje pe privat si se corecteaza omul fara sa mai vada si ceilalti mesajul de atentionare pentru respectiva greseala. |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13278 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Dum 04 Sept 2011, 20:27 | |
| - adrian78hd a scris:
- Deva-Brasov-Bacau-Vaslui 70 de lei plecare Deva ora 10 sosire Vaslui ora 21 cam bate orice tren la timp si la ora aia nu mai e nici o alternativa la tren cum a fost Timisoara-Galati sau 1621 Timisoara Bucuresti ..Chiar este nevoie de un tren direct Iasi-Galati-Oradea-Timisoara
Depinde si de numarul de calatori pe ruta .. si chiar daca ar exista oricum CFR nu i vede . |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5521 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 05 Sept 2011, 00:37 | |
| - traian a scris:
- de ex. la ei Philadelphia-New York cel mai ieftin bilet e 50$, in timp ce la noi iti ia suma asta pe distanta Bucuresti-Baia Mare sau Bucuresti-Oradea! Si faci si o groaza de timp, in timp ce la ei se zboara ca vantul si ca gandul. :roll:
Intre Philadelphia si NYC sunt 147 km pe calea ferata (149 pe sosea), adica aproximativ Bucuresti - Predeal. Cel mai rapid tren face 1h09 (Acela Express), cel mai incet (serviciile de tip Northeast Regional) face 1h43. Un bilet standard (clasa a II-a) la Acela costa 105 $, adica mai mult de 1$ pe mila, unul la clasa I fiind 175$, adica mai mult de 1$ per km. La Acela, ofertele sunt raritati. Cel mai ieftin bilet, cu 'personalul' este 36$, in ore 'slabe', la 'oferta'. Adica 105 RON. Pentru 150 km. Preturile sunt de minimum 4-5 ori mai mari ca in RO. In rest, in afara de coridorul de N.E. si de zonele metropolitane mari (Chicago, Boston, NYC, San Francisco imi vin in minte), trenurile de pasageri sunt raritati (circula cate unul- doua- pe saptamana), merg extrem de incet, si au intarzieri imense (10-12 ore pentru un tren cross-country este obisnuinta). Probabil 90% din americani nu au pus vreodata piciorul intr-un tren. Toata lumea merge cu avionul. - Citat :
- nu ne aliniem si noi altor tari care nu dau voie sa cicule autocare pe distante lungi, sau pe drumuri care circula paralel cu calea ferata!
Asta ar fi o stupizenie fara margini - protectionismul nu a facut NICIODATA bine NIMANUI - Adam Smith a explicat inca din secolul XIX cum monopolurile si protectionismul rezulta pana la urma in moartea 'protejatului'. Si s-a vazut de-a lungul istoriei - tarile care au incurajat asemenea masuri aberante (Spania in evul mediu, tarile africane, URSS) au ajuns in 'groapa de gunoi', iar tarile care au incurajat libertatea comertului (tarile asiatice, Olanda, Marea Britanie, SUA, Germania dupa 1950) au ajuns mari puteri. Concurenta cu alti operatori este singurul lucru care poate scoate CFR-ul din groapa. Altfel, toata lumea ar fi fortata sa stea la cheremul CFR - nu-ti convine sa dai 50 RON Bucuresti - Ploiesti... mergi pe jos! Si pana la urma toti ne-am lua masini, si CFR-ul oricum ar crapa. PS. NU exista nicio tara care sa interzica transportul rutier paralel cu transportul feroviar. Da-mi un exemplu, te rog. - Citat :
De ce nu ne ocupam si noi de infrastructura asa cum o fac alte tari? Ne-am gasit ce sa luam de la ei! Exact ce nu ne este de folos si mai rau ne vom incurca in denumiri! Tara arde si baba se piaptana! Azi am vazut un autocar care circula pe traseul Bucuresti - Suceava - Radauti. Trenuri directe nu sunt pana la Radauti, dar autocare sunt! Si in plus de asta ne pierdem si denumirile preluate de la parintii si bunicii nostri!!!
TOCMAI, problema principala la CFR este grila de tarifare si eu cred ca e PRIMUL lucru ce trebuie schimbat! Care e mostenita tocmai din 1869, cand, pe scurt, concesionarii, pentru a nu trebui sa importe locomotive si vagoane multe, s-au decis sa faca o manevra simpla - un tren de baza, cu opriri la fiecare 2-3 km (ca oricum mergea mai repede si mai comod decat birja), si un tren cu opriri putine (eventual odata-n zi), dar inaccesibil marii majoritati ale populatiei. Asa s-au nascut personalul (trenul 'normal') si acceleratul (trenul 'exceptional'). Rapidul s-a nascut ca ultra-exceptia (uita-te pe mersul din 38/39), ca tren de ultra-lux, cu vagoane Pullman, poate 10 trenuri in toata tara, pentru a transporta rapid 'crema' societatii inspre 'vest' si/sau intre orasele esentiale. Doar ca acum nu mai suntem in 1869. Nimeni nu mai vrea sa faca 5 ore cu 49 de opriri intre Bucuresti si Constanta. La fel cum nimanui nu i se pare normal sa plateasca de trei ori mai mult pentru un bilet la un tren care nu opreste in fiecare sat. Pentru ca alternativa azi nu mai e birja, ci masina personala sau autocarul sau avionul. Si de asta trebuie reformata grila de tarife. La fel cum este absurd ca varful piramidei (putinii calatori cu trenuri de distanta) sa sustina prin subventie incrucisata pe navetisti. Este aberant ca 1 calator care oricum trebuie sa plateasca mult, sa plateasca inca 10-20 de lei la un bilet care deja a costat 80 de lei pentru a sustine 10 navetisti care in loc 5 lei vor plati 4 lei pe bilet. Oamenii au nevoie de un tren ieftin cu putine opriri intre Bucuresti si Constanta sau intre Bucuresti si Iasi. Si asta nu se poate cu sistemul curent! O ora de mers in plus sau in minus nu conteaza asa mult, mai ales ca in RO (si in Estul Europei in general), tot transportul e relativ incet. |
| | | rich1974
Numarul mesajelor : 430 Varsta : 50 Localizare : jud Arges Reputatie : 5276 Data de inscriere : 20/08/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 05 Sept 2011, 09:49 | |
| nu exista nici o justificare economica pentru ca acceleratul sa fie mai scump decat personalul. consumul de combustibil si uzura materialului rulant sunt mai mici. |
| | | traian
Numarul mesajelor : 222 Varsta : 40 Localizare : Eforie Sud Reputatie : 5137 Data de inscriere : 23/06/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Lun 05 Sept 2011, 21:32 | |
| Va mai amintiti trenurile express de dinainte de '89, acelea de culoare verde cu dungi orizontale iesite in relief? Vauzsem unul cand eram mic in Gara de Nord dar nu stiu pe ce relatie circula, are cineva informatii? Mai circula si astazi astfel de vagoane express cu plecare din Gara de Nord, si daca da, pe ce directie? |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18753 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24331 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mar 06 Sept 2011, 20:14 | |
| - Vlad a scris:
- riciu a scris:
- Revin cu solicitarea: "Poate cineva sa-mi explice care e principiul de functionare al inductorilor dispusi pe sinele de cale ferata? Am o idee despre ce fac, dar nu stiu cum."
Multumesc, Inductorul emite o frecventa in functie de culoarea indicata de semnal iar locomotiva trecand peste el o citeste. Inductorul poate emite una din urmatoarele frecvente: - 0Hz - cand semnalul este pe verde sau verde-galben. Caz in care este inactiv - 1000Hz - cand semnalul este pe galben, galben clipitor sau galben-galben caz in care trenul este franat de urgenta la trecerea peste el daca mecanicul nu apasa butonul de atentie de pe bordul locomotivei; - 2000Hz - cand semnalul este pe rosu, alb(manevra) sau alb clipitor (chemare) si in acest caz trenul este franat de urgenta. Pentru a impiedica franarea, mecanicul apasa butonul "depasire ordonata". In cazul semnalului pe rosu acesta nu are voie sa apese (sau sa depaseasca semnalul) decat daca primeste ordin de circulatie. - 500Hz - acest inductor se amplazeaza inaintea semnalelor cu cateva sute de metri si este activ atunci cand semnalul pe care il deservesc este pe oprire sau indica viteza redusa. Acest inductor verifica viteza trenului. Daca viteza este prea mare trenul este franat (pentru ca nu ar avea timp sa reduca viteza sau sa opreasca la timp pana la semnal)
inductorul se mai monteaza uneori si la paleta galbena (cea care se amplaseaza la 1000m de o restrictie de viteza) si la paleta care indica distanta de unde incepe limitarea de viteza (nu in toate cazurile)
Explicatia am facut-o cu cuvintele mele sper sa intelegi ceva. INDUCTOR 500Hz :amplasat la 250 de m inaintea semnalelor care ordona reducerea vitezei sau oprirea trenului si verifica daca reducerea vitezei s-a facut corespunzator INDUCTOR 1000Hz :amplasat la semnalele care avertizeaza reducerea vitezei si verifica vigilenta in punctul respectiv INDUCTOR 2000Hz :amplasat in dreptul semnalelor de intrare respectiv iesire din statie avand rolulde a declansa franarea de urgenta in cazul in care semnalul ar fi depasit pe "OPRIRE" INDUCTOR 1000/2000Hz amplasat la aceleasi semnale ca cel de 2000Hz dar care fac si functia de semnal prevestitor pentru semnalul imediat urmator Fata de inductoarele de cale inductoarele de pe locomotiva au trei circuite oscilante cate unul pentru fiecare din frecventele de 2000 1000 si 500Hz |
| | | pannonia express V.I.P Member
Numarul mesajelor : 382 Varsta : 40 Localizare : Brasov Reputatie : 5781 Data de inscriere : 25/02/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 07 Sept 2011, 12:10 | |
| Pe forumul german Drescheibe Online Foren circula un zvon cum ca trenul Dacia nu ar mai circula incepand cu noul mers de tren din decembrie. Nu e prima data cand se discuta acest subiect pe acel forum. Pe aici stie cineva mai multe, si poate sa confirme sau sa infirme acest zvon? |
| | | TonyGFR
Numarul mesajelor : 1198 Varsta : 27 Localizare : Breaza Reputatie : 6382 Data de inscriere : 24/10/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 07 Sept 2011, 12:25 | |
| Despre Dacia Express este cred ca 90% sigur ca de la urmatorul mers al trenurilor o sa circule numai in sezon.
Am si eu o intrebare: stie cineva daca pe A1931 face tot 41-0004-6? |
| | | popovici Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 1098 Varsta : 49 Localizare : Austria - Germania - Romania Reputatie : 6050 Data de inscriere : 10/05/2011
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 07 Sept 2011, 12:33 | |
| - TonyGFR a scris:
- Despre Dacia Express este cred ca 90% sigur ca de la urmatorul mers al trenurilor o sa circule numai in sezon.
Si foarte probabil de la si pana la Constanta . |
| | | Adrian78 Administrator
Numarul mesajelor : 18753 Localizare : Hunedoara Reputatie : 24331 Data de inscriere : 05/10/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 07 Sept 2011, 12:56 | |
| Foarte frumos si asa avem 2 legaturi mari si late de la Bucuresti spre lumea buna!!!Pai si va fi limitat pana la Arad sau?Odata cu inceperea lucrarilor la coridor cat va face pana la Arad 10 ore?Mai simplu il deviau pe M200 prin Sibiu.. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 07 Sept 2011, 14:26 | |
| Mult mai bine ar fi daca ar fi bagat din Arad prin Timisoara si apoi direct la Bucuresti astfel ar face mult mai putin si ar intra pe trasa trenului IC Timisoara 89 . |
| | | mihaiuc
Numarul mesajelor : 267 Reputatie : 5521 Data de inscriere : 14/07/2010
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 07 Sept 2011, 15:21 | |
| - adrian78hd a scris:
- Foarte frumos si asa avem 2 legaturi mari si late de la Bucuresti spre lumea buna!!!Pai si va fi limitat pana la Arad sau?Odata cu inceperea lucrarilor la coridor cat va face pana la Arad 10 ore?Mai simplu il deviau pe M200 prin Sibiu..
Problema este ca de la Bucuresti la Viena exista in timpul saptamanii 5 zboruri Tarom/Austrian Airlines si 3 zboruri FlyNiki in fiecare directie. Preturile incep de la 60 euro retur (cu toate trei liniile aeriene), si, chiar si de azi pe maine se pot gasi bilete la sub 200 euro retur, ori cu Tarom ori cu Niki. Exista zboruri Sibiu (SBZ) - Viena (1 pe zi) si Timisoara - Viena (2 pe zi), incepand si ele de la preturi sub 100 euro retur. Zborul dureaza 1h30 din OTP, 1h10 din SBZ si TSR. 1h30 sau mai bine de 19 ore? La preturi foarte adesea sub ale trenului si la conditii excelente, eu aleg sa zbor (nu am mers niciodata din Bucuresti cu Dacia mai departe de Sighisoara), dar am mers cu Austrian de 14 ori Bucuresti - Viena. In plus ca AUA a luptat mult ca sa-si atraga clienti romani, fiind pentru multi, alaturi de Lufthansa, compania 'preferata'. Cum poate concura trenul in conditiile astea? Chiar si din Arad, trenul mai face 8 ore pana in Viena, Dacia plecand in plus in toiul noptii, pe cand cu avionul, timpul total centru-centru este de sub 4 ore (1h zborul, 1h10 timpul de la Arad pana in Aeroportul Timisoara - in curand timpul asta va scadea la sub 1h, pentru ca in decembrie se da drumul la autostrada si la centura Aradului, 50 minute formalitatile de imbarcare, 1h timpul de la aterizare pana in centrul Vienei). La fel, din Brasov este mai convenabil tot... avionul. 3h pana la Bucuresti, 1h Bucuresti - Aeroport, 1h imbarcare etc., 1h:30 zbor, 1h Viena - aeroport. Total: 7h:30 fata de... 16h, cu alternativa 3h pana la Aeroport Sibiu, 1h imbarcarea, 1h zborul, 1h Viena - aeroport, total 6h fata de 16h. |
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22395 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI Mier 07 Sept 2011, 16:11 | |
| Sunt persoane care nu suporta sa zboare de exemplu eu nu mai calc in avion chiar daca fac cu trenul 20 de ore voi merge numai cu trenul si in plus din tren pot sa vad pe geam pe unde merg nu stau in aer sa nu vad nimic pe unde merg . Tot cu trenul merg si cei cu bilete Interrail , biletele extraordinare pentru a explora Europa , eu am mers cu Dacia din Bucuresti la Wien de 3 ori plus de 2 ori din Arad si cat o sa traiesc voi alege numai trenul . Normal ar fi sa existe legaturi feroviare intre toate tarile membre UE , ar fi bine sa ne oblige sa avem aceste legaturi intre capitalele UE indiferent de durata calatoriei . |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: INTREBARI SI RASPUNSURI | |
| |
| | | | INTREBARI SI RASPUNSURI | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |