|
| Istoricul vagoanelor de calatori din Romania | |
|
+14KQQ AlexD Polpot Dr2005 andreiutzu nenuandrei DUAL Hurricane nokia2010 MariusM ATM stinky cont inactiv ldh80 18 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Hurricane V.I.P Member
Numarul mesajelor : 509 Localizare : Iasi Reputatie : 6259 Data de inscriere : 27/04/2009
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Joi 22 Sept 2011, 17:54 | |
| - ldh80 a scris:
-
-vagoanele de tip "Hecht", construite intre anii 1923-1927 la uzinele germane "Buch", "Nurenberg" sau "Van der Zipper". Datorita calitatilor foarte bune pentru vremea respectiva, sunt achizitionate de catre CFR in anii 1923-1924, principalele caracteristici tehnice a lor fiind: vagon de clasa 1 sau vagon de dormit, carcasa complet...
Au fost incadrate la seria 98-64 ?. Au circulat timp de peste 70 de ani, in anii 80' mai putand fi inca vazute in circulatie. In 1996 un astfel de vagon "Hecht" l-am vazut in compunerea grupei directe Husi-Bucuresti, ca vagon de clasa 1! Au fost achizitionate vagoane noi de clasa 1, clasa 2 si clasa 1/2 Incadrate in seriile : cl 1 1000 cl 2 2000 cl1/2 7000 - ldh80 a scris:
- -vagoanele italiene "Breda", achizitionate de CFR in 1928. Caracteristici: vagon de clasa 1, lungimea peste tampoane 21.040 mm,...
Cumparate vagoane de clasa 1 si clasa 2 - ldh80 a scris:
- seriile 19-50 (clasa 1), 20-50 (clasa a doua), 37-50, 39-50 (clasa 1+2), 59-50 (cuseta) si 70-50 (de dormit)
Se remarca prin acoperisul tuguiat, fiind vopsite in verde, albastru-mediu cu acoperis gri, albastru-indigo (cu celebra dunga alba oblica, din 1987). Dunga alba oblica a aparut in anul 1992. - ldh80 a scris:
- lotul 19-50.0. Produse in 1983, cu 70 bucati. Anterior a fost seria 19-41.0.
Nu a fost nimic anterior, de la inceput au fost incadrate in seria 19-50 seria 37-50 ? nu a existat asa ceva - ldh80 a scris:
- -lotul 39-50.0. Produse in 1983, cu 30 bucati. Anterior a fost seria 39-41.0.
La fel ca la 19-50 - ldh80 a scris:
- B. Vagoane bar-restaurant inainte de 1990
-seria 51 53 88-42.0. Restaurant, 140 km/h, ?? locuri. Avea boghiu „Minden-Deutz-33”, frana KE-GPR, usi Manuale. A fost importat din Ungaria in 1969, intr-un Numar de 49 bucati. A fost realizat dupa un proiect est- German „Bautzen” si produs la Gyor. Se remarca prin Interiorul cu „eclipsa” de inspiratie „Baudzen” si „profil humanoid” a la Corbusier.
-seria 51 53 88-42.1. Restaurant, 140 km/h, ?? locuri. Acceleasi caracteristici tehnice. Realizat la IVA , in 1978, cu un interior complet diferit fata de cel anterior. S-au produs 18 bucati.
Asadar, existau 4 serii de vagoane bar-restaurant, inainte de 1990.
Au fost importate 30 de vagoane din Ungaria si au fost achizitionate 20 de vagoane de la IVA Arad. Ca si in cazul vagoanelor de dormit, vagoanele restaurant au fost incadrate in alte serii inainte de 1968. - ldh80 a scris:
- seria 51 53 60-41.0. Dormitor, 140 km/h, ?? locuri.
Dormitor de clasa 1, 10 cabine, boghiu „Minden-deutz-33”, care este posibil sa fi fost montat ulterior, frana KE-GPR, usi manuale, incalzire abur si electrica. Producator: „Astra” Arad, an 1965, 51 bucati. Cei de la Arad nu dispuneau de cutie de vagon inalt, 4230mm gabarit standard UIC, nu aveau experientain domeniu, in productie sau dezvoltarea vagoanelor. Asa ca in 1965 se cumpara de la Goerlitz 50 de vagoane. Pentru seria a doua de vagoane din anii 1970 s-a optat pentru boghiuri MD33 produse in romania si care au fost trimise la Goerlitz. - ldh80 a scris:
-
-seria 09-43. . Vagon-cuseta, aflat in dotarea armatei (MAPn). Are boghiu „Minden-deutz-33”, frana KE-GPR, viteza maxima 140 km/h, lungimea peste tampoane 24500 mm, ampatament 17.200 mm, ampatament boghiu 2500 mm, tara 41,1 tone, doua usi de acces pliante, 28 de locuri+8 locuri cu confort sporit. Vagoanele erau incadrate in seria 09-42 - ldh80 a scris:
- -seria 40 53 97-60.6. Vagoane-sanitare. O parte din ele au fost transformate din vechile vagoane „Hecht”, iar altele din „Dimitroave”, in 1966. Garnitura-sanitara mai cuprinde si un vagon descoperit pe doua osii.
Tren format din vagoane tip: Hecht Unio Satu Mare Dimitrov, Astra Vereinigten Westdeutschen Waggonfabriken AG - ldh80 a scris:
- -50 53 19-76.0 - Clasa 1, 160 km/h, 54 locuri, 6 compartimente cu salon central.
Boghiu „Y-32”, frana KE-PR, usi manuale. Producator: „Remarul” Grivita, an 2001. Modernizat. Provine din 19-50; reconstructie si Astra Arad. - ldh80 a scris:
- 50 53 19-83.0 - Clasa 1, 160 km/h, 54 locuri, salon.
Provine din 19-50 si 39-50 - ldh80 a scris:
- 50 53 20-76.0 - Clasa 2, 160 km/h, 60 locuri, 6 compartimente cu salon central.
Asemanator cu seria 19-76. Producator: „Remarul” Grivita, an 2001, modernizat. Provine din 20-50; reconstructie si Astra Arad - ldh80 a scris:
- -50 53 26/36-16.0 - Clasa 1 si 2, 120 km/h, 98 locuri, salon etajat.
S-au realizat prin modernizarea seriei 26-26. Caracteristici: boghiuri "Gorlitz- VI", frana "KE-P-A", viteza maxima 120 km/h, raza minima de inscriere in curba 150 m, usi automate. A fost dotat cu: instalatie de sonorizare, de climatizare (incalzire cu aer cald modulat si racire cu aer conditionat), iluminat incandescent si florescent, sistem de supraveghere video, sistem de sonorizare, internet WLAN (la clasa 1). Producator: „Astra” Arad, an 2007, vagon modernizat. Producator VEB Waggonbau Gorlitz Reconstructie: Remar S.A. Pascani - ldh80 a scris:
- -50 53 86-76.0 - Clasa 1+Bar, 160 km/h, 26 locuri, 3 saloane. Caracteristici: lungime 26.520 mm, tara 46 tone, boghiu „GP-200-S”, frana KE-R-D, usi automate.
Producator: „Remarul” Grivita, in 2006. Au fotolii individuale tapitate, iar unele si cabina de conducere, fiind automotoare diesel. Modernizat. La reconstructia de la Atelierele Grivita s-a renunat la postul de conducere. - ldh80 a scris:
- -61 53 84-90.0- Restaurant, 200 km/h, ?? locuri.
Sunt cele mai moderne vagoane-restaurant a Gevaro. Au boghiuri „Y-32-RS”, frana KE-PR-Mg, usi automate , si sunt climatizate, dispunand de instalatii audio-video De top. Producator: Produs la S.C. Astra Vagoane Calatori S.A, un singur exemplar si nu este al Gevaro-CFR! - ldh80 a scris:
- -61 53 44-76.0- Cuseta Clasa 1 si 2, 160 Km/h, ?? locuri, ? cabine. Are boghiu „Minden-Deutz-36”, frana KE-GPR-(D), lungimea peste tampoane 24.500 mm, ampatament 17.200 mm, tara 46 tone, ferestre cu geam termopan, monitoare (la clasa 1), instalatie de sonorizare si apelare a insotitorului de vagon, usi automate, afisaj video.
Producator: „Astra” Arad, Meva, pe baza UIC Y-urilor. Constructie Goerlitz Reconstrucite Atelierele Grivita A fost inmatriculat 44-76 numai la expozitia din gara de nord din 2007, astazi circula ca 61-53 44-31 001-1 @nokia2010 Cel mai bine pastrat 60-41 este/era in revizia Grivita, bagat printre dormitoarele 71-31. |
| | | nokia2010
Numarul mesajelor : 369 Varsta : 41 Localizare : Bucureşti, Republica Hoţitoare România Reputatie : 5543 Data de inscriere : 28/10/2010
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Dum 09 Oct 2011, 00:21 | |
| Dar care au fost primele vagoane modernizate după 1989? :roll: |
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Dum 09 Oct 2011, 20:03 | |
| - nokia2010 a scris:
- Dar care au fost primele vagoane modernizate după 1989? :roll:
10-56, provenite din 20-47/57 IVA, la Grivița, după care au urmat cele clasa 19-56(sau mă înșel?), dar au fost puține. În 1995, au fost modernizate vagoanele 29-20 la Pașcani, în urma cărei modernizări a rezultat seria 29-22. În 1998 a fost demarată modernizarea de vagoane 19-57/57 RK și 20-47 MEVA din care au rezultat vagoanele A9(19-55) și Blee(20-54/55). |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Sam 15 Oct 2011, 03:24 | |
| 20-55 circulau deja în 1997 pe rapidele Bucureşti - Constanţa, deci clar modernizarea lor a început înainte de 1998 (adică în 1997, din câte ştiu eu). 20-47 erau cu încălzire cu radiatoare, lucru păstrat la 20-54 modernizate la Paşcani. Însă 20-55-urile bag mâna în foc că provin din 20-57 sau din 20-47 cu număr mare, cele cu încălzire cu aer modulat.
Să nu uităm că în 1996 au început să fie livrate vagoanele AVA200 (seria 21-90) primele vagoane moderne (climatizare, compartimente cu 6 locuri, uşi automate, WC vacuumatic, V.max=200 km/h) din dotarea SNCFR (erau peste DWA-urile luate la începutul anilor '90). _________________ :TTT:
|
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Dum 16 Oct 2011, 00:41 | |
| - Dr2005 a scris:
- 20-55 circulau deja în 1997 pe rapidele Bucureşti - Constanţa, deci clar modernizarea lor a început înainte de 1998 (adică în 1997, din câte ştiu eu). 20-47 erau cu încălzire cu radiatoare, lucru păstrat la 20-54 modernizate la Paşcani. Însă 20-55-urile bag mâna în foc că provin din 20-57 sau din 20-47 cu număr mare, cele cu încălzire cu aer modulat.
20-55 se vede clar după carcasă că provin din 20-57 RK și nu din 20-57 IVA. Apropo de IVA, să nu uităm să menționăm de asemenea "experimentul" 20-81 făcut de Astra Arad pe schelet de 20-47/57 IVA. |
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Mar 14 Feb 2012, 17:53 | |
| Trenul de epocă ,,Bucureşti"... sau ce a mai rămas din el: (poze de ieri) Astra: IMG_1745 by transport-in-comun.ro, on Flickr IMG_1756 by transport-in-comun.ro, on Flickr Bmx-uri (adică ce a mai rămas din ele... curios, nu prea era rugină pe ele, spre deosebire de halul în care arată 20-49-urile care circulă): IMG_1739 by transport-in-comun.ro, on Flickr IMG_1740 by transport-in-comun.ro, on Flickr IMG_1743 by transport-in-comun.ro, on Flickr IMG_1746 by transport-in-comun.ro, on Flickr IMG_1750 by transport-in-comun.ro, on Flickr Breda şi Hecht: IMG_1752 by transport-in-comun.ro, on Flickr IMG_1741 by transport-in-comun.ro, on Flickr De altfel, toată revizia aia e un cimitir de Y-uri, 19/20-47/57, iar prin spate sunt şi nişte 20-54/55, care tot pe aia cu autogenu' cred că o aşteaptă: IMG_1753 by transport-in-comun.ro, on Flickr _________________ :TTT:
|
| | | nenuandrei V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1542 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Nord Reputatie : 6390 Data de inscriere : 16/09/2011
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Mar 14 Feb 2012, 18:06 | |
| Unde se afla aceste vagoane garate?
|
| | | Dr2005 Administrator
Numarul mesajelor : 20626 Varsta : 35 Localizare : Bucureşti, Drumul Taberei Reputatie : 25566 Data de inscriere : 17/08/2011
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Mar 14 Feb 2012, 18:27 | |
| Bucureşti Obor, chiar sub pasarelă (e şi ,,drum" pe lângă ele, drum mult mai sigur decât pasarela plină de zăpadă şi gheaţă). Ar trebui să se poată şi urca în ele, cel puţin în Astra aia dezafectată. _________________ :TTT:
|
| | | Polpot
Numarul mesajelor : 67 Varsta : 48 Localizare : Arad Reputatie : 5036 Data de inscriere : 16/04/2011
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Mar 14 Feb 2012, 18:29 | |
| Si chiar le taie ? De de ? Mare pacat.
|
| | | nenuandrei V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1542 Varsta : 33 Localizare : Bucuresti Nord Reputatie : 6390 Data de inscriere : 16/09/2011
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Mar 14 Feb 2012, 18:42 | |
| Dr2005:Multumesc de informatie Ar trebui sa le faca pentru muzeu dar cum nu sunt bani asa ca renunt la speranta de a le vedea intr-un muzeu |
| | | DUAL Administrator
Numarul mesajelor : 7874 Localizare : Hunedoara Reputatie : 13276 Data de inscriere : 05/01/2011
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Mar 14 Feb 2012, 19:03 | |
| De ce sa taie 55 urile alea?Chiar asa le-au stricat de rau aia? |
| | | AlexD Utilizator Blocat
Numarul mesajelor : 3607 Localizare : Bucuresti Reputatie : 8689 Data de inscriere : 09/01/2011
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Mar 14 Feb 2012, 19:06 | |
| E foamea mare si 'matzul' gol, pe astia doar Dumnezeu ii mai satura. Nu cred ca ajung nici la 'lider' cred ca ii rezolva Sf Petru pe traseu. |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Joi 01 Mar 2012, 08:29 | |
| Da' ce fu in capul lor de au taiat parte din trenul istoric? fiind patrimoniu national (sanchi...) au voie sa-l taie...asa...? Sau s-o gasi vreun destept sa rechizitioneze vagoanele de pe Anina (destul de similare la prima vedere) si sa umble cu cioara vopsita? |
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6053 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Dum 11 Mai 2014, 16:55 | |
| În zona Devei este un 60-41 la care revizia i s-a efectuat în 2001. Voi reveni cu informaţii mai detaliate, după ce îl întreb pe cel care l-a văzut ce scria, exact, pe vagon. |
| | | KQQ
Numarul mesajelor : 391 Reputatie : 6053 Data de inscriere : 21/06/2009
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania Dum 11 Mai 2014, 16:59 | |
| În primul mesaj e o mică eroare: ramele TE erau 16-17, respectiv 26-17.
Un alt aspect: Ce fel de cutie aveau 10-40-urile? Teşită la capete - cum au în general, vagoanele fabricate la Arad - sau dreaptă, cum aveau 88-42-urile arădene? Lungimea era de 24,50 m sau 26,40? |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Istoricul vagoanelor de calatori din Romania | |
| |
| | | | Istoricul vagoanelor de calatori din Romania | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |