|
| Istoricul trenurilor din România | |
|
+10cata Adrian78 DUAL ATM Adirmvl Nesebar MariusM kristi kkk daniel_c Vlad 14 participanți | |
Autor | Mesaj |
---|
Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Istoricul trenurilor din România Vin 04 Ian 2013, 20:47 | |
| Despre când au apărut prima dată, ce numere au avut şi alte date despre trenurile de călători care circulă azi în România.
|
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Vin 04 Ian 2013, 20:48 | |
| Trenul 1831/1832 Iaşi - Cluj / Cluj - Iaşi
A apărut prima dată în 1993, avea numerele 455/458 respectiv 456/457 şi a circulat pe relaţia Galaţi - Baia Mare În 1994 a circulat pe relaţia Galaţi - Suceava - Beclean - Bistriţa Nord În 1995 s-a întors la Baia Mare fiind prelungit până la Satu Mare Din 1996 i se schimbă numărul în 1931/1934 1932/1933 şi e mutat pe relaţia Galaţi - Oradea pe care va circula până in 2002 Începând cu 2003 este limitat la Cluj, iar după 2007 este limitat la Iaşi devenind Iaşi - Cluj cum este şi astăzi. În 2010 circulă cu numerele 1932 şi 1933, iar din 2011 primeşte numerele 1831 respectiv 1832.
Cu compunerea lui de-a lungul timpului poate mă ajutaţi voi. |
| | | daniel_c
Numarul mesajelor : 475 Reputatie : 5043 Data de inscriere : 25/05/2012
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Vin 04 Ian 2013, 21:36 | |
| un tren care mie mi-a ramas in minte era, probabil astazi nu mai este, trenul personal 2001/2002 mai este vreun tren cu acest rang sa bata atata drum? |
| | | kristi kkk V.I.P Member
Numarul mesajelor : 1697 Varsta : 45 Localizare : Alexandria Reputatie : 7654 Data de inscriere : 25/08/2008
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Vin 04 Ian 2013, 23:06 | |
| - Vlad a scris:
- Trenul 1831/1832 Iaşi - Cluj / Cluj - Iaşi
A apărut prima dată în 1993, avea numerele 455/458 respectiv 456/457 şi a circulat pe relaţia Galaţi - Baia Mare În 1994 a circulat pe relaţia Galaţi - Suceava - Beclean - Bistriţa Nord În 1995 s-a întors la Baia Mare fiind prelungit până la Satu Mare Din 1996 i se schimbă numărul în 1931/1934 1932/1933 şi e mutat pe relaţia Galaţi - Oradea pe care va circula până in 2002 Începând cu 2003 este limitat la Cluj, iar după 2007 este limitat la Iaşi devenind Iaşi - Cluj cum este şi astăzi. În 2010 circulă cu numerele 1932 şi 1933, iar din 2011 primeşte numerele 1831 respectiv 1832.
Cu compunerea lui de-a lungul timpului poate mă ajutaţi voi. In 2008 l-am vazut eu in Iasi si era pe relatia Galati-Cluj, in jurul datei de 1 mai. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Vin 04 Ian 2013, 23:19 | |
| Aşa este. După 2008 devine Cluj - Iaşi. Nu ştiu de ce am scris 2007. Mai exact odată cu mersul trenurilor intrat în vigoare în decembrie 2008 |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Vin 04 Ian 2013, 23:35 | |
| Trenul IR 1765 - 1766
A aparut in 1981 cu numărul 555/558 556/557 pe relaţia Suceava Nord - Cluj - Hunedoara şi era la categoria trenuri cu ordin special. Mai apoi a circulat pe relaţia Bacău - Suceava - Cluj - Lugoj - Buziaş - Timişoara Nord, Prin 1986 a fost mutat pe traseul actual şi anume Iaşi - Cluj - Simeria - Aradu Nou - Timişoara Nord şi i-a fost schimbat nr. în 655/658 656/657. A avut o perioadă vagoane pentru Hunedoara iar astăzi are vagoane pentru Botoşani.
|
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Sam 05 Ian 2013, 00:30 | |
| @Vlad:
Povestea trenului Cluj-Iași a început în 1982 cu un accelerat Galați-Iași
1982/1983:
A 654.651: Galați(5:50) - Tecuci(7:08-7:10) - Vaslui(9:04-9:07) - Iași(10:15) A 652.653: Iași(16:28) - Vaslui(17:29-17:34) - Tecuci(19:22-19:24) - Galați(20:43)
1984/1985:
A 550.547: Galați(5:30) – Tecuci(6:55-7:02) – Vaslui(8:47-8:50) – Iași(10:02-10:14) – Pașcani(11:30-11:40) – Suceava(12:31-12:32) – Suceava Nord(12:40) C 7634: Tecuci(7:17) - Mărășești(7:41) A 548.549: Suceava Nord(14:15) – Suceava(14:20-14:22) – Pașcani(15:12-15:24) – Iași(16:37-16:44) – Vaslui(17:56-17:57) – Tecuci(19:30-19:41) – Galați(21:00) C 7633: Mărășești(18:35) - Tecuci(19:00)
1987.1988:
A 650.647(O.S.): Galați(5:52) - Tecuci(7:13-7:15) - Vaslui(8:42-8:44) - Iași(9:55) A 648.649(O.S.): Iași(16:30) - Vaslui(17:36-17:39) - Tecuci(19:10-19:13) - Galați(20:38)
1988.1989:
A 568.565: Galați(4:55) - Mărășești(6:??-7:00) - Bacău(8:09-8:12) - Suceava(10:18-10:20) - Suceava Nord(10:25) A 566.567: Suceava Nord(14:20) - Suceava(14:25-14:26) - Bacău() - Mărășești(17:45-18:05) - Galați(20:09)
1989.1990:
A 566.762: Suceava Nord(22:05) - Suceava(22:10-22:12) - Bacău(0:08-0:16) - Focșani(1:42-1:56) - Buzău(2:54-3:10) - Brăila(4:24-4:28) - Galați(5:02) A 762.565: Galați(9:00) - Brăila(9:34-9:38) - Buzău(10:55-11:15) - Focșani(12:12-12:22) - Bacău(13:58-14:02) - Suceava(15:46-15:47) - Suceava Nord(15:52)
1990.1991:
A 762.565: Galați(8:40) - Brăila(9:16-9:20) - Buzău - Focșani - Bacău - Suceava - Suceava Nord A 566.761:
1991.1992:
A 566.761: Suceava Nord(21:50) - Suceava(21:54-21:56) - Bacău(23:57-0:02) - Focșani(1:21-1:24) - Buzău(2:20-2:40) - Brăila(3:51-3:54) - Galați(4:30) A 762.565: Galați(8:35) - Brăila(9:12-9:15) - Buzău(10:37-10:57) - Focșani(11:58-12:01) - Bacău(13:25-13:37) - Suceava(15:45-15:47) - Suceava Nord(15:51)
1992.1993:
A 768.567: Galați(7:20) - Tecuci(8:45-8:52) - Vaslui(10:12-10:14) - Iași(11:30-11:45) - Suceava(14:01-14:03) - Suceava Nord(14:07) A 568.767: Suceava Nord(16:56) - Suceava(17:01-17:03) - Iași(19:14-19:29) - Vaslui(20:58-21:00) - Tecuci(22:17-22:19) - Galați(23:49)
1993.1994:
A 458.455: Galați(7:00) - Tecuci(8:22-8:24) - Vaslui(9:57-9:59) - Iași(11:07-11:22) - Suceava(13:23-13:35) - Ilva Mică(17:53-18:03) - Dej Călători(19:26-19:38) - Baia Mare(21:59) A 456.457: Baia Mare(5:28) - Dej Călători(7:32-7:44) - Ilva Mică(9:00-9:15) - Suceava(14:17-14:28) - Iași(16:25-16:40) - Tecuci(19:44-19:46) - Galați(22:55) |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| | | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Sam 05 Ian 2013, 03:17 | |
| - daniel_c a scris:
- un tren care mie mi-a ramas in minte era, probabil astazi nu mai este, trenul personal 2001/2002
mai este vreun tren cu acest rang sa bata atata drum? Nu , nu mai este tren cu aceste numere , 2001/2002 era Bucuresti-Brasov-Teius-Deva Arad , in 1991-1992 pleca din Bucuresti la 02:07 si ajungea in Arad la 16:38 . Tot din categoria trenurilor Personale care faceau legatura intre principalele orase sau noduri feroviare se numara : 1001/1002 Bucuresti-Rosiori-Timisoara 1003/1004 Bucuresti-Rosiori-Craiova 1005/1006 Bucuresti-Pitesti-Timisoara 1007/1007 Bucuresti-Pitesti-Drobeta Turnu Severin ulterior limitat la Craiova 2005/2006 Bucuresti-Sibiu 2011/2012 Bucuresti-Slatina-Sibiu 2021/2022 Bucuresti-Rosiori-Petrosani-Deva 3001/3002 Bucuresti-Cluj 4001/4002 Bucuresti-Oradea-Satu Mare 4005/4006 Bucuresti-Deda-Baia Mare 4201/4202 Cluj-Ilva Mica-Suceava 5001/5002 Bucuresti-Suceava 5003/5004 Bucuresti-Bacau 5005/5006 Bucuresti-Adjud-Ciceu(Siculeni) 5007/5008 Bucuresti-Ghimes 6001/6002 Bucuresti-Iasi , a circulat si prin Focsani dar si prin Urziceni-Faurei-Tecuci 6003/6004 Brasov-Ploiesti-Vaslui-Iasi 7001/7002 Bucuresti-Urziceni-Galati 8001/8002 Bucuresti-Constanta 8201/8202 Mangalia-Buzau-Brasov Ce vremuri .................... |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Sam 05 Ian 2013, 10:09 | |
| - MariusM a scris:
- @Vlad:
Povestea trenului Cluj-Iași a început în 1982 cu un accelerat Galați-Iași
Apropo, că mi-am adus aminte, a existat un Acc Galaţi - Oradea şi înainte de 1993 care circula pe 501-400. Dacă nu mă înşel acest tren este strămoşul trenului Galaţi - Timişoara, actualul Galaţi - Tg. Mureş (nu am studiat încă acest tren) |
| | | Adirmvl V.I.P Member
Numarul mesajelor : 8302 Localizare : Stația de domiciliu: R. Vâlcea Reputatie : 13103 Data de inscriere : 06/04/2012
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Sam 05 Ian 2013, 11:49 | |
| Karpaty, ai si timpii de mers pentru trenurile pomenite? Sint curios cum arata comparativ cu ce avem azi. |
| | | Vlad Administrator
Numarul mesajelor : 7252 Varsta : 37 Localizare : Vatra Dornei Reputatie : 13806 Data de inscriere : 08/04/2009
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Sam 05 Ian 2013, 12:03 | |
| Apropo de timpi de mers:
2008-2009 Acc 1931 Iaşi - Cluj 8h 31m 2009-2010 Acc 1931 Iaşi - Cluj 9h 06m 2010-2011 Acc 1933 Iaşi - Cluj 9h 21m 2011-2012 IR 1831 Iaşi - Cluj 9h 11m 2012-2013 IR 1831 Iaşi - Cluj 9h 25m |
| | | ATM
Numarul mesajelor : 1371 Varsta : 44 Localizare : Bucuresti Reputatie : 6638 Data de inscriere : 10/07/2010
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Sam 05 Ian 2013, 12:05 | |
| Personal, nu am cunostiinta de acest tren catre Oradea, doar sa fi fost prin anii 60...
Sa mai zic ce mai am desprins si eu din context... Trenul Galati-Buzau-Brasov, nu apare atestat in MT1973/74 sau mai devreme, dar apare in MT1975/76. Deci a aparut fie in 1974, fie in 1975. Initial, sub numarul 732/325 si perechea, a fost redenimit rapid 734/731 si perechea. Pana in 1992 inclusiv isi pastreaza neschimbat tipicul, in 1993 devine 354/351 si e prelungit la Oradea (cu grupa de Brasov, compunere totala oarecuma L+1D/TF+2B+1A+1WR+2B-pentru Oradea + 3B+1A+3B de Brasov...ma rog, asa arata pe viu, pe hartie habar n-am cum era). Apoi, in 96 isi recatapa , printr-o coincidenta birocratica (sau poate mai mult) numarul de 734/731, odata cu trecerea pe numerotarea noua, prin 97, e limitat doar pana la Cluj, mai apoi se revine doar pe trasa initiala pana la Brasov, si a fost chiar anulat un an (poate prin 2008 parca?) atunci cand se reconstruia M300 pe la Campina.
Trenul sezonier al Satu Mare. Initial 442/841, nu apare mentionat in Mt 1969, dar apare in MT1973. Ruta standard a implicat intotdeauna Satu Mare- Baia Mare-Dej-Deda-Ciceu. De aici incep variatiile:
in MT1973 si 1975 apare prin Ciceu-Brasov-Ploiesti-Slobozia-Ciulnita-Constanta In MT 1979 si multe ulterioare apare prin Ciceu-Brasov-Ploiesti-Bucuresti (Baneasa)-Constanta In MT1988, 1990 apare prin Ciceu-Adjud-Focsani-Buzau (racordare)-Fetesti-Constanta In MT1991 apare prin Ciceu -Brasov-Ploiesti-Buzau-Fetesti-Constanta, ruta se mentine si in 1992-93 dar preia o trasa diferita, acoperind locullasat gol de defunctul A368/849. Din 1994 revine la graficul lui standard, isi mentine in continuare ruta prin Buzau-Ploiesti-Brasov, cu o exceptie, parca in 2009 daca nu ma-nsel, cand pleca prin Ciceu (rutadin 1988). De-a lungul timpului a avut grupe de Targu Mures (grupa lui clasica, care a fost chiar tren separat prin anii 1988-1991, A446/845), Baia Mare, Brasov (doar in cativa ani) si mai recent, dupa cum stim, Sighetu Marmatiei. Ca numerotari: pana in 1996, standard 442/841 (841 a mai variat de la an la an, dar era oricum 84..si ceva), in 1991 a avut numerotare tripla 442/443/841 si perechea, din 1996 e numit A1843, apoi il transforma in rapid 941/944 Somes, dup-aia in 1941, ma rog, o bulibaseala groaznica.
|
| | | MariusM V.I.P Member
Numarul mesajelor : 2221 Varsta : 36 Localizare : Bucureşti Reputatie : 8340 Data de inscriere : 27/08/2008
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Sam 05 Ian 2013, 15:05 | |
| Puțintică răbdare, fraților. S-o luăm metodic.
@Vlad:
În MT 1991/1992, în paralel cu celebrul A 745.748/746.747 Galați/Iași(645/646) - Adjud - Tîrgu Mureș - Alba Iulia - Deva - Timișoara Nord, apăruse acceleratul 741.744/742.743 pe ruta Cluj Napoca - Galați - Cluj Napoca astfel:
A 742.743(O.S.): Galați(22:15) – Brăila(22:52-22:56) – Buzău(0:19-0:39) – Focșani(1:30-1:34) – Ciceu(5:14-5:24) – Deda(7:50-8:02) – Târgu Mureș(8:52-9:01) – Războieni(10:08-10:20) – Cluj Napoca(11:24) A 744.741(O.S.): Cluj Napoca(16:10) – Războieni(17:14-17:31) – Târgu Mureș(18:38-18:45) – Deda(19:58-20:15) – Ciceu(22:36-23:07) – Focșani(3:42-3:45) – Buzău(4:41-5:01) – Brăila(6:12-6:15) – Galați(6:55)
În MT 1992/1993, acceleratul 741/742 n-a mai apărut, însă celebrul 745/746 a luat o turnură ciudată circulând în acel an până la Oradea astfel:
A 745.748: Galați(5:50) – Adjud(8:14-8:26) – Ciceu(11:25-11:35) – Deda(13:46-14:01) – Tîrgu Mureș(14:54-15:05) – Războieni(16:02-16:24) – Cluj Napoca(17:32-17:45) – Oradea(20:30)
A 746.747: Oradea(7:22) – Cluj Napoca(10:22-11:00) – Războieni(12:08-12:43) – Târgu Mureș(13:44-13:52) – Deda(14:52-15:04) – Ciceu(17:21-17:31) – Mărășești(20:45-20:57) – Galați(22:50)
Interesant de știut că trenul avea încă vagoane pe ruta Galați - Timișoara care se atașau în Războieni la celebra foame Sighetul Marmației - Timișoara Nord:
A 435.438: Sighetu Marmației(9:31) – Salva(12:52-13:04) – Cluj Napoca(14:48-15:03) – Războieni(16:07-16:27) – Alba Iulia(17:15) – Simeria(18:20-18:39) – Deva(18:47-18:53) – Buziaș(21:24-21:26) - Timișoara Nord(22:02)
A 436.437: Timișoara Nord(6:50) - Buziaș(7:29-7:31) – Deva(10:04-10:07) – Simeria(10:20-10:35) – Alba Iulia(11:29) – Războieni(12:21-12:28) – Cluj Napoca(13:37-13:49) – Salva(15:23-15:35) – Sighetu Marmației(19:15)
În 1993, însă, 745/746 avea să-și reia cursul inițial Galați - Timișoara Nord inclusiv cu grupa de Iași:
A 745.748: Galați(5:50) – Adjud(8:04-8:22) – Ciceu(11:20-11:30) – Deda(13:40-13:59) – Târgu Mureș(14:52-15:03) – Războieni(16:00-16:12) – Alba Iulia(17:02-17:04) – Simeria(18:00-18:15) – Deva(18:56-18:57) – Timișoara Nord(21:47) A 646.647: Iași(5:00) – Bacău(7:10-7:13) – Adjud(7:55) A 746.747: Timișoara Nord(6:55) – Deva(10:20-10:24) – Simeria(10:33-10:47) – Alba Iulia(11:42-11:43) – Războieni(12:35-12:47) – Târgu Mureș(13:46-13:52) – Deda(14:48-15:00) – Ciceu(17:15-17:25) – Adjud(20:16-20:24) – Galați(22:55) A 645.648: Adjud(20:30) – Bacău(21:10-21:13) – Iași(23:24)
|
| | | Nesebar Administrator
Numarul mesajelor : 16278 Localizare : Бухарест Reputatie : 22393 Data de inscriere : 06/12/2009
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România Sam 05 Ian 2013, 15:17 | |
| - adirmvl a scris:
- Karpaty, ai si timpii de mers pentru trenurile pomenite? Sint curios cum arata comparativ cu ce avem azi.
In 1990 avem asa : 1001 Bucuresti-Rosiori-Timisoara pleca la 6:13 , sosire 18:42 1005 Bucuresti-Pitesti-Timisoara pleca la 14:45 , sosire la 5:30 2001 Bucuresti-Teius-Arad pleca la 2:14 , sosire la 16:30 2005 Bucuresti-Sibiu pleca 18:01 , sosire la 2:17 2011 Bucuresti-Slatina-Sibiu pleca la 11:04 , sosire la 22:27 2021 Bucuresti-Rosiori-Simeria (a fost limitat la Simeria dar a circulat si la Deva , depinde de anul in care a circulat) pleca la 9:00 , sosire la 20:45 3001 Bucuresti-Cluj pleca la 9:33 , sosire la 21:41 4001 Bucuresti-Oradea-Satu Mare pleca la 16:28 , sosire la 10:25 4005 Bucuresti-Deda-Baia Mare pleca la 3:50 , sosire la 18:50 5001 Bucuresti-Suceava pleca la 8:04 , sosire la 19:27 5003 Bucuresti-Bacau pleca la 3:10 , sosire la 10:08 5005 Bucuresti-Adjud-Ciceu pleca la 12:25 , sosire la 23:18 6001 Bucuresti-Faurei-Iasi pleca la 10:45 , sosire la 19:57 6003 Brasov-Ploiesti-Vaslui-Iasi pleca la 0:01 , sosire la 10:06 7001 Bucuresti-Urziceni-Galati pleca la 16:25 , sosire la 22:00 7005 Bucuresti-Buzau-Galati pleca la 1:55 , sosire la 7:14 8001 Bucuresti Nord-Constanta pleca la 4:00 , sosire la 8:54 8003 Bucuresti Nord-Constanta pleca la 11:25 , sosire la 16:09 8051 Bucuresti Nord-Bucuresti Est-Tulcea pleca din Nord la 22:55 , din Est la 23:42 , sosire la 6:18 , avea vagon cuseta si dormitor Astea trenuri adevarat si bune . |
| | | Continut sponsorizat
| Subiect: Re: Istoricul trenurilor din România | |
| |
| | | | Istoricul trenurilor din România | |
|
Subiecte similare | |
|
| Permisiunile acestui forum: | Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
| |
| |
| |